Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 november 2011, 20:12   #21
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza Bekijk bericht
Het verbaasde mij enorm dat de Belgische media al meteen na deze gebeurtenissen wisten te melden dat ze door Nederland waren gerold. Er was nog te veel onduidelijk om al een oordeel te vormen. Mij bekroop me destijds het gevoel dat men propaganda aan het bedrijven was. Op de Belgische tv was zelfs een nieuwsitem hierover te zien waarbij men het Wilhelmus liet horen, waarmee gesuggereerd werd dat Nederland handelde in een vlaag van nationalisme. De Belgen hadden zichzelf razendsnel een slachtofferrol aangemeten zonder alle feiten te kennen.
Ik had in die tijd zo goed als geen contact met België of Belgische (??? Vlaamse?) media en raar genoeg vanuit verweggistan ook niet veel belangstelling voor mijn land van oorsprong. Maar als dit een evenwichtige weergave is van wat die media toen uithaalden, vind ik het bijzonder beschamend.

Waar ik persoonlijk een beetje over kan meespreken is de Benelux. Die werd toen ze nog relevant had kunnen zijn, decennialang gesaboteerd door Franstaligen. De Nederlanders en Luxemburgers in de Beneluxcommissie hadden dat vaak niet door. Die Franco-Belgen huichelden welwillendheid, en deden niets anders dan stelselmatig alles ondermijnen.

Maar ik denk dat zelfs als de onhebbelijkheden van Vlamingen uitgaan, België en de Belgische geschiedenis, en dus eigenlijk de Francophonie, de eigenlijke oorzaak zijn.

Laatst gewijzigd door Kodo Kodo : 30 november 2011 om 20:13.
Kodo Kodo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2011, 20:34   #22
AsGardSGO
Minister

AsGardSGO's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza Bekijk bericht
Er was met Belgie afgesproken dat de Belgische toezichthouder het hoofdtoezicht had. Veel kon men in Nederland gewoon niet weten omdat men afhankelijk was van de informatie die de Belgische toezichthouder wilde delen. De Britten hebben overigens hetzelfde gedaan. De Britse toezichthouder heeft ook verzwegen in wat voor ellende de Royal Bank of Scotland zat.
Vingertje wijs spelen op volwassen niveau, niemand is verantwoordelijk altijd de tegenpartij.
Nee, eigenbelang en elkaar in het zak zetten op zakelijk vlak en dat dan nadien veralgemenen ja dat wel da's het hoogste dat je in het leven moet bereiken, elkaar afzeiken, bedriegen en wantrouwen.
Maar samenwerken en iedereen gelijk beter van laten worden, ho maar da's te moeilijk zenne!
"If you can"t explain it simply, you don't understand it enough"
- Albert Einstein
AsGardSGO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2011, 20:02   #23
Hollander
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hollander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AsGardSGO Bekijk bericht
Krijg het zowat van dit soort Nederlands arrogante en eenzijdige uitspraken ze!
kaakslagbelg

Citaat:
...zijn even corrupt als eender welk land of volk maar wel de pretentie om verongelijkt te zijn...
http://bpi.transparency.org/results/

Laatst gewijzigd door Hollander : 1 december 2011 om 20:02.
Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2011, 16:58   #24
Roderik
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
Ik had in die tijd zo goed als geen contact met België of Belgische (??? Vlaamse?) media en raar genoeg vanuit verweggistan ook niet veel belangstelling voor mijn land van oorsprong. Maar als dit een evenwichtige weergave is van wat die media toen uithaalden, vind ik het bijzonder beschamend.

Waar ik persoonlijk een beetje over kan meespreken is de Benelux. Die werd toen ze nog relevant had kunnen zijn, decennialang gesaboteerd door Franstaligen. De Nederlanders en Luxemburgers in de Beneluxcommissie hadden dat vaak niet door. Die Franco-Belgen huichelden welwillendheid, en deden niets anders dan stelselmatig alles ondermijnen.

Maar ik denk dat zelfs als de onhebbelijkheden van Vlamingen uitgaan, België en de Belgische geschiedenis, en dus eigenlijk de Francophonie, de eigenlijke oorzaak zijn.
De Francofonie domineert de Belgische regering en banken.
Daarom is Belgie, binnen Europa een zeer onbetrouwbare partner, als het om openheid gaat van de financiele situatie van de banken en het land.
Fortis en Dexia zijn voorbeelden van wanbeleid en het verschaffen van onjuiste informatie.
Roderik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2011, 18:34   #25
Roderik
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno! Bekijk bericht
Elk land heeft toch een financiële toezichthouder? Dus is het niet de plicht van de NLse toezichthouder om dit (ook) te zien en te melden aan de eigen regering?
De Belgische toezichthouder was een roeptetoeter

citaat NRC
Bos weet niet waarom België niets vertelde, zo meldt persbureau Novum. Hij houdt het voor mogelijk dat de Belgen hun zaken niet op orde hadden, maar het kan ook zijn dat het een bewuste strategie was bij de onderhandelingen met Nederland over de redding van Fortis. De relatie tussen DNB-president Nout Wellink en de Belgische toezichthouder Jean-Paul Servais was in elk geval niet best. “Ik herinner me telefoongesprekken tussen die twee waarbij de hoorn een halve meter van het oor gehouden moest worden.”
Oud 7 december 2011, 18:51   #26
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Roderik Bekijk bericht
De Francofonie domineert de Belgische regering en banken.
Daarom is Belgie, binnen Europa een zeer onbetrouwbare partner, als het om openheid gaat van de financiele situatie van de banken en het land.
Fortis en Dexia zijn voorbeelden van wanbeleid en het verschaffen van onjuiste informatie.
Onzin. Het zijn juist Amsterdam en Parijs die België zo veel mogelijk in het zak hebben gezet met respectievelijk Fortis en Dexia.

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2011, 21:32   #27
stropke
Minister-President

stropke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Roderik Bekijk bericht
Nederlanders staan bekend als harde zaken mensen.De Belgen knijpen de kat in het donker.
Dus m.a.w de een is duidelijk recht door zee, de ander is achterbaks, onbetrouwbaar.
Oud 7 december 2011, 22:15   #28
Stingray
Banneling

Standaard

Eigen schuld, dikke bult.
Stingray is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2011, 04:17   #29
AsGardSGO
Minister

AsGardSGO's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht
?
kaaslagbelg = ?

Uw link toont aan dat NL en BE niet ver uit elkaar liggen en blijkbaar volgens dat onderzoek niet veel aan omkoperij doen. Op zich leuk. Maar ze doen het gewoon genoeg, geloof me.
"If you can"t explain it simply, you don't understand it enough"
- Albert Einstein
AsGardSGO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2011, 09:45   #30
Bovenbuur

Bovenbuur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Proficiat ze! ga toch in de Noordzee fietsen man!
http://www.diebergkomter.nl/2011/11/waar-komt-de-berg/
Oud 9 december 2011, 19:45   #31
Hollander

Hollander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
?
kaaslagbelg = ?

Uw link toont aan dat NL en BE niet ver uit elkaar liggen en blijkbaar volgens dat onderzoek niet veel aan omkoperij doen. Op zich leuk. Maar ze doen het gewoon genoeg, geloof me.
Mijn link toont aan dat volgens die bron Nederland tot de minst corrupte landen ter wereld behoort, als het daarin al niet de toppositie bezet. Welnu, uw uitspraak
Citaat:
...zijn even corrupt als eender welk land of volk maar wel de pretentie om verongelijkt te zijn...
heeft dus een zweem van tendentieusheid over zich
Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2011, 11:12   #32
Roderik
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Onzin. Het zijn juist Amsterdam en Parijs die België zo veel mogelijk in het zak hebben gezet met respectievelijk Fortis en Dexia.
U moet zich bij de feiten houden

Bij Fortis en de Belgische Nationale Bank, was het een grote puinhoop
zie
http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2844/...erlingen.dhtml
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be