![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Kom toch niet zeiken makker. Gij wilt niet eens weten waar N-VA wil besparen, want het zou u misschien wel eens kunnen bevallen. Van mij mag iedereen zijn mening hebben, alleen fanatisme daar knap ik op af. En laat dat nu net dé defining factor zijn van al wat (oeps... sorry... wie bedoelde ik) dit onland verdedigt.
|
![]() |
![]() |
#22 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
ik wil de miljaardenput richting het gat van di rupette stopzetten en ook een vlaamse besparing (en investering tegelijk): mickey mouse richtingen aan de universiteiten afschaffen Laatst gewijzigd door born2bewild : 29 november 2011 om 22:43. |
|
![]() |
![]() |
#23 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Inderdaad een evidente besparing. Algemene ingangsexamens voor universiteiten.
#24 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
#25 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Blijkbaar geen staatsgeheim hoor! Het is simpelweg een variante op 'het geld vinden waar het zit' dus in dit geval meer in de zin van 'het smijten van geld door deuren en vensters doen ophouden'. Dat is geen hogere fysica, alleen gezond verstand.
|
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Allemaal goed en wel maar "gezond verstand" is nogal vaag als begroting.
|
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is een Vlaamse bevoegdheid sinds decennia.
|
![]() |
![]() |
#29 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Dat is de erfenis van opper-sos Frank Vandenbroucke, onder het motto "Elke ongeletterde een universitair diploma"
Toen ze Fouad Belkacem arresteerden zweeg ik, want ik ben geen radicale moslim.. Laatst gewijzigd door Flippend Rund : 29 november 2011 om 22:49. |
![]() |
![]() |
#30 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mij niet gelaten maar dat kan NVA op Vlaams niveau regelen. Hogere inschrijvingsgelden is een andere optie waar Vlaanderen op kan besparen. Het is niet de mijne maar dat kan. Afschaffen van een aantal radiozenders VRT een andere. Schrappen derde net VRT. Etc...
|
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Goed. VDB is nu gestopt en NVA zit in de Vlaamse regering.
|
![]() |
![]() |
#33 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
#34 |
Banneling
|
![]() Fenomenaal plan, dat niemand daar eerder op gekomen is.
|
![]() |
![]() |
#35 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Nou, laten we hopen dat BDW dit leest en er snel werk van maakt!
#36 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Toch wel raar dat jullie de democratie en zijn spelregels altijd inroepen als het jullie goed uitkomt. Waarom mag er in dit land - bijvoorbeeld, om maar een dingetje te noemen - geen "vergelijkende studie" komen van de partijprogramma's door - ik zeg maar wat - het Rekenhof, of een andere "onafhankelijke" instelling de impact te laten berekenen op de overheidsfinanciën? Ik kan me niet echt herinneren dat daar vanuit de traditionele partijen veel vraag naar was de afgelopen jaren, decennia... Maar als men plots in het nauw wordt gedreven met de eigen onkunde, dan moet men plots alternatieven krijgen. En liefst nog op papier ook! Hoe geloofwaardig is dat? Wie nu nog niet weet waar N-VA voor staat die is blind en doof tegelijk. Uw afleidingsmanoeuvres zijn leuk, maar brengen niet echt iets bij aan de discussie.
Laatst gewijzigd door den ambetantsten : 29 november 2011 om 22:56. |
![]() |
![]() |
#37 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() het is typisch dat je nu naar een hypothetische NVA regering begint te wijzen, maar wat we niet horen krijgen is of je de afschaffing van fiscaal voordeel voor dubbele beglazing en dakisolatie nu een goed of een slecht idee vindt.
Toen ze Fouad Belkacem arresteerden zweeg ik, want ik ben geen radicale moslim.. Laatst gewijzigd door Flippend Rund : 29 november 2011 om 23:00. |
![]() |
![]() |
#38 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dubbele beglazing installeren en isolatie:
de heel rijke en de rijke hebben dat niet nodig; de middenklasse ook niet meer; ze hebben er hun centen al in gestoken en een deeltje (motivatie) terug getrokken schiet over: 1) de lagere middenklasse en 2) de armere klasse die nog werk heeft en de broeksriem wil aanhalen om er op een paar jaar tijd toch profijt uit te trekken door minder uitgave voor energie. Heeeeeeel sociaal !!! Heeeeel mooi !!!! Di Rupo zijn regering is de meest anti-groene en de meest asociale die mogelijk is. 't Ergste van al: dit zal amper een besparing opbrengen, want zoals al gezegd: er zijn niet zoveel gegadigden meer !! o n g e l o o f e l i j k ! ! !
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
#40 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat lijkt vandaag zowat nog het enigste doel en bindmiddel van de Vlaamse regering.
|
![]() |