![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoeveel pensioenen komen er boven die grens?
En wat moeten ouderen doen die niet aan die grens komen? Lijkt me dat daar nog genoeg armoede te vinden is. Allemaal terug activeren op de arbeidsmarkt? |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Eno2. Is het nu zo moeilijk om 1000 € te verdienen door te werken ? Je moet ook nog een beetje willen hé. Al was het maar met het gras afrijden bij al uw buren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Auto ![]() Een dopper met een auto ![]() een auto met een dopper ![]() Laatst gewijzigd door eno2 : 2 december 2011 om 12:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Brugpensioen beperkt langer werken (dus ook langer doppen ![]() 40% van de middelen die gebruikt zouden worden om de laagste pensioenen op te trekken zijn wegbespaard. ![]() Door di Rupo ![]() Laatst gewijzigd door eno2 : 2 december 2011 om 12:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
En dan zwijgen we nog over de officiële statistieken van verdiensten en de effectieve die hoger liggen doordat men, in 't zwart wat bijverdient, drusg verkoopt enz. Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Blue Sky : 2 december 2011 om 12:27. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Het is waar dat Di Rupo niets gaat doen om de laagste pensioenen op te trekken, ondertussen blijven de meeste hangmatten van de perverse sossen- en tsjevencultuur gewoon rustig hangen, enkele inferieure ingrepen niet te na gesproken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | ||
Banneling
|
![]() [quote]Het igo (minimum-inkomensgarantie voor ouderen ) zit pal op de armoedegrens.
Dat is dan toch al iets hoger dan de dop. Citaat:
Citaat:
Of voor de familie op de knieën vallen. Zie IGO |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Banneling
|
![]() ![]() Alleen voor langdurig oude werklozen. Want oud zijn is langdurig ![]() Laatst gewijzigd door eno2 : 2 december 2011 om 12:29. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() [quote=eno2;5838073]
Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik zei tendens. Niet bedoeling. Dat is een nuance. Ik beschouw je als onvoldoende ervaren in die materie. En ook niet goed ingelicht. Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mee eens. De laagste pensioenen (zullen) worden betaald aan wie steeds het meest heeft bijgedragen aan de fiscus en de sociale zekerheid.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
In dat geval heb je ook geen auto nodig. Maar verder heb je zeker en vast gelijk: het is niet omdat men "toekomt" dat het geen armoede is. Alhoewel: als men geen auto nodig heeft, is het dan armoede er geen te hebben om voor de deur te zetten? Als men voldoende heeft om warme kleding te kunnen kopen in de winter, en frisse luchtige kleding in de zomer, is het dan nodig om het driedubbele uit te geven omdat het kleurtje dat jaar mode is? Reizen is iets anders. Maar als men de mogelijkheid tot reizen als maatstaf neemt, dan zitten er veel meer mensen onder de armoedegrens en zijn degenen die ze nu meerekenen weer niet van de partij omdat die het zich kunnen permitteren om jaarlijks drie maanden "naar het heimweeland" op verlof te gaan! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zo scheelt het voor een alleenstaande invalide bijna 500 € per maand, indien deze samenwoont met een inwonend kind of gelijkwie die een normaal inkomen heeft. Daarvoor hoeven ze zelfs niet kostendelend te zijn. Een invalide die toevallig in een eigen groot huis woont, kan zelfs geen kamers verhuren want dan zakt zijn inkomen meer dan de waarde van de huur. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar die hebben dus geen auto nodig. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Banneling
|
![]() hET GAAT HIER over basisbehoeften, dus dacht ik dat ik deze econo-filosofische bevlieging hier wel kwijt kon (waar elders?):
De behoeften-economie moet vervuld zijn voor de vrije-markt economie kan beginnen. Voor mij kan de vrije markt en de echte economie maar beginnen zodra aan een basispakket primaire behoeften voldaan is. Wat dat is kan bepaald worden aan de hand van mensenrechten, grondwetten en armoedegrenzen. Bv basisvoedsel mag niet aan marktprijzen onderhevig zijn, woonst en kledij evenmin maar moeten in een basiskorf aanwezig zijn - eventueel in hun tegenwaarde in maandelijkse contanten. De ongelimiteerde accumulatie van rijkdom kan dan ook maar beginnen en toegelaten worden zodra de die basisbehoeften van iedereen verdedigd, gerealiseerd en gegarandeerd zijn. Zo niet dient die ongelimiteerde rijkdom daartoe afgetopt. Dus de eerste economie die moet vervuld zijn is de behoeften-economie. Daarna kan men pas overgaan tot het ongelimiteerde cumuleren van bezit en rijkdom via vrije markt en kapitalisme. Ziezo, dat heb ik dan weer eens mooi bekeken en gezegd ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het volstaat niet te vergelijken tussen Chanel-pakjes en reizen naar heimweeland. Met de prijs van een Chanel-pakje ga ik overwinteren in Marokko. Twee keer zelfs. |
|
![]() |
![]() |