Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 december 2011, 11:37   #21
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Je kan De Gucht hier nu geen ongelijk geven. Staat noch fiscus hebben zaken met iemands rekeningen of vermogen.

En een staat die zijn financiën degelijk weet te beheren, heeft daar ook geen behoefte aan.
karel wordt wel pas wakker als het over zijn eigen zak gaat.
tot voor kort was er geen vuiltje aan de lucht blijkbaar...en dan maar afgeven op berlusconi

Laatst gewijzigd door born2bewild : 3 december 2011 om 11:38.
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2011, 11:41   #22
born2bewild
Banneling

Standaard

wat politici betreft lijkt het ons een normale zaak dat zij voor en na hun mandaten een financiele strip-tease doen
we zien niet in wat daar het probleem mee is, integendeel

Laatst gewijzigd door born2bewild : 3 december 2011 om 11:41.
Oud 3 december 2011, 11:45   #23
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je kan De Gucht hier nu geen ongelijk geven. Staat noch fiscus hebben zaken met iemands rekeningen of vermogen.

En een staat die zijn financiën degelijk weet te beheren, heeft daar ook geen behoefte aan.
Ook niet als iemand aijn uitgaven niet kan verantwoorden? Misschien is er wel zwart geld, maffiageld of drugsgeld mee gemoeid! Ik zeg zo maar wat! Mijn uitgaven en ikomsten mogen ze (de BBI) gerust controleren en ik bn ook zeker dat ze het doen! Maar wie er iets op tegen heeft om de BBI zijn werk te laten doen, roept toch enige vorm van verdenking op en heeft waarschijnlijk wat te 'verbergen'! Zeker een incivieke houding van een oud-minister en huidig EU-commissaris! Een echt voorbeeld van een 'voorbeeldfunctie'!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:

Laatst gewijzigd door Bokkenreyder : 3 december 2011 om 11:47.
Bokkenreyder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2011, 12:08   #24
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
Ook niet als iemand aijn uitgaven niet kan verantwoorden? Misschien is er wel zwart geld, maffiageld of drugsgeld mee gemoeid! Ik zeg zo maar wat! Mijn uitgaven en ikomsten mogen ze (de BBI) gerust controleren en ik bn ook zeker dat ze het doen! Maar wie er iets op tegen heeft om de BBI zijn werk te laten doen, roept toch enige vorm van verdenking op en heeft waarschijnlijk wat te 'verbergen'! Zeker een incivieke houding van een oud-minister en huidig EU-commissaris! Een echt voorbeeld van een 'voorbeeldfunctie'!
Ook dan niet.
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2011, 12:13   #25
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
Ook dan niet.
Tja, het civisme houdt op als men in de eigen zakken zit , blijkbaar!

Citaat:
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Oud 3 december 2011, 12:15   #26
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Tja, het civisme houdt op als men in de eigen zakken zit , blijkbaar!
Civisme is ongepast tov een grijpgrage en spilzuchtige staat.
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2011, 12:25   #27
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Er was nogal wat commentaar op de nieuwste capriolen van De Gught. Honderden reacties stroomden binnen. Zelfs tot het diepste van het eigenvolk begint het langzaam door te dringen dat we een totaal failliet rechtssysteem hebben, dat jarenlang ´vergeten´ heeft de grootste eigenvolk criminelen in de bak te steken. De riedel dat criminaliteit iets exclusief ´allochtoon' zou zijn, waar deftige Vlamingen zich nooit aan schuldig zouden maken lijkt op steeds minder mensen indruk te maken.
Wat heet: Het volk begint zelfs BOOS te worden.
[Uit elke crisis komt iets goeds]

Een paar van de leuksten:

Veronique Fasseur, Gent

Het is altijd wat met dit louche figuurke. Eerst het berdrieglijk faillissement van computerbedrijf Infobrix ( handel met voorkennis ) en nadien met Fortis. waar een jacht werd geopend op de klokkenluider. Veel. zal er niet gebeuren, want God De Gucht en mevrouw genieten bescherming van de loge en Gent is BLAUW op gerechtelijk gebied.

Kiere Wiet, Tollembeek

Er is vanalles niet pluis met deze voormalige marionette van Guy Verhofstadt. In een landje als België komt hij overal mee weg natuurlijk. Mocht hij in de Verenigde Staten berecht zijn geweest, bv. voor handel met voorkennis, had hij een megaboete gekregen en jaren jail. Daar raak je even vlug van je voetstuk als je erop gekomen bent. Maar hier is België natuurlijk...

dwarsligger wpj, Erpe-Mere

Een echte schande om Karel en zijn Mireille zo aan te pakken, wat denken ze bij de belastingen wel? Vergeet niet dat het hier gaat om 2 hardwerkende mensen met een voorbeeldfunctie die altijd al hun belasting eerlijk hebben betaald en nog nooit hebben geprofiteerd od misbruik hebben gemaakt van hun voorbeeldfunctie de ze bekleden!!! een echte schande is het om die mensen aan te vallen, hoe durven ze, dat gepeupel !!!!!

andre poelmans, Zonhoven

Ik vraag mij af of deze dat zomaar kan weigeren van inzage te verlenen aan de bbi. Awel dan moest iedereen dat doen . De wet is voor iedereen ! . Al die machtsgeile smeerlappen die denken boven de wet te staan moesten ze eens goed tss pakken. Het gerecht doet toch niks tegen dergelijke criminelen. Tot de prins toe ! Die denken alles te mogen. Mocht ik een restaurant hebben en deze weigerde te betalen , ik zat hem aan de deur! Deze uitbuiter KRIJGT 1.000.000euro en bepikt dan nog de mensen ! Schaam U !! Heb meer respect voor een WC dame dan voor u . . Een organisatie die dit soort personen hun geld terug steelt en het aan de behoevende verdeeld dat is wat er ontbreekt ! . Want dit soort is toch beschermd en zal nooit eerlijk berecht worden, meestal komt er zelfs niks van.

margriet debolle, Schepdaal

De Gucht is een witteboordcrimineel van het zuiverste ras!Wetten stellen voor anderen die niet voor hem mogen dienen.Ik hoop dat de BBI voluit mag gaan want daar is het een en het ander te verdienen voor de Staatskas!

Bunga Bunga, Aalter

Dit koppel doet me denken aan Nicolae Ceaucescu en zijn vrouw Elena. Een Roemeens duivelskoppel dat de bevolking jarenlang uitmaakte voor rotte vis (De Gucht noemde ooit 1 miljoen Vlamingen mestkevers), maar hen tegelijkertijd uitbuitte om zelf in weelde te leven.

Anders Bekeken, Hasselt

We moeten er vrede mee nemen dat hier in België verschillende castes bestaan, die elk afzonderlijk worden berecht. . De eerste categorie is die van de superrijken, de Davignons, De Lippensens, de De Clercken, die staan boven de wet, punt uit. . Dan heb je een ruime topklasse: politiekers, rechters, grote middenstanders, enz., die mogen ook al wat meer dan een andere. Ons kent ons, je weet wel. . Dan heb je de derde categorie: het gewone volk. Dat moet de wetten naleven en krijgt de handboeien aan.

oei oei, Hasselt

het kleinste kind weet dat deze mensen geld verduisteren en frauderen... maar nog nooit heeft er zulk persoon geboet voor zijn daden! geld halen bij de arme vlaming en extra belastingen innen kunnen ze goed.. omdat wij er toch niks aan kunnen doen.. alleen maar knikken en buigen! waar is de tijd dat men zei dat de belgen de dappersten waren? we zijn sukkelaars geworden die gewoon op onze kop laten kakken door die 'onaantastbare' kwibussen ... ik hoop dat er een tijd komt dat ze het gelag betalen

HALL DAMER,

Walgelijke blauwe graaiers, en geen haar beter dan de salonsossen die ook overal hun tengels in hebben steken! die voelen zich natuurlijk boven de wet verheven met hun " onschendbaarheid" . hoogste tijd om dat af te schaffen. en dan vanop z'n vetbetaalde europese troon iedereen de les maar spellen !hautaine, arrogante wereldvreemde kwast !

Deus Ex Vagina, Nazareth

Daarom noemde hij destijds 1.2 kiezers, van een partij, die schoon schip wilde maken met hun, de mestkevers. Ik heb meer respect voor die mestkevers dan voor de familie De Klucht. Graag zou ik met hem eens in discussie gaan zonder voorafgaande afspraken ivm de vragen. Misschien kan hij zich beter nu eens informeren van dien andere fraudeur, van Dexia, de nekloze speklap, waar ik evenmin een greintje respect voor heb. Graag zag ik hen allen den bak in, maar dit is zeker teveel gevraagd.

Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 3 december 2011 om 12:30.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2011, 13:09   #28
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jij bent nu net de BBI niet, Viveke! Merk je het verschil?
Ik zal de BBI eens op jou afsturen, zoals ze dat bij De Gucht hebben gedaan.

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2011, 13:10   #29
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
flauwekul
in normale landen moeten politici hun vermogen openbaar maken, voor en na hun manda(a)t(en)

ik zou dat van verhofstadt wel eens willen zien
naarmate die vent meer immobilien van de belgische staat dumpte, zwol zijn eigen patrimonium aan
Stuur dan ook de BBI op hem af.

Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
Oud 3 december 2011, 13:13   #30
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Blijkbaar ben je dan inderdaad een armoezaaier. En maar afgeven op mensen die wel centen hebben om staatsbons te kopen.

Oud 3 december 2011, 13:17   #31
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ook onder de oude wetgeving was het bankgeheim niet heilig. Dat kon de fiscus dan ook doorbreken als je zelf niet meewerkte met het vrijgeven van je bankgegevens. Vroeger moest daar wel bewijs zijn van ernstige fraude.

Ik ga hier niet de rol van rechter of de BBI spelen maar hier lijkt toch alleszins de rook aanwezig van een politieke afrekening.

Oud 3 december 2011, 13:21   #32
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Stuur dan ook de BBI op hem af.
hou oud ben jij manneke?
Oud 3 december 2011, 13:40   #33
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
Ik zal de BBI eens op jou afsturen, zoals ze dat bij De Gucht hebben gedaan.
Doen! Ik heb niks te verbergen! jij als notoire blauwe daarentegen????

Citaat:
Oud 3 december 2011, 13:41   #34
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
Blijkbaar ben je dan inderdaad een armoezaaier. En maar afgeven op mensen die wel centen hebben om staatsbons te kopen.

Citaat:
Oud 3 december 2011, 13:42   #35
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
Ook onder de oude wetgeving was het bankgeheim niet heilig. Dat kon de fiscus dan ook doorbreken als je zelf niet meewerkte met het vrijgeven van je bankgegevens. Vroeger moest daar wel bewijs zijn van ernstige fraude.

Ik ga hier niet de rol van rechter of de BBI spelen maar hier lijkt toch alleszins de rook aanwezig van een politieke afrekening.
Het Belgisch systeem is aan het afrekenen met de eigen gatlikkers??? We gaan erop vooruit!

Citaat:
Oud 3 december 2011, 13:47   #36
subocaj

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

En ik die dacht dat de BBI opgericht was om eventuele fraude op het spoor te komen.
De BBI is er dus enkel maar om er te zijn, voor de schone schijn.
Zou zijn moeder nu weer met aandelen van Dexia gezeten hebben?
Zou de kleine zelfstandige ook met zijn recht op privacy beginnen zwaaien als ze hem een inspecteur op zijn dak sturen?
Bij Claes was er eerst ook maar rook en bijna ging er 5 miljoen in rook op.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2011, 13:51   #37
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
En ik die dacht dat de BBI opgericht was om eventuele fraude op het spoor te komen.
De BBI is er dus enkel maar om er te zijn, voor de schone schijn.
Zou zijn moeder nu weer met aandelen van Dexia gezeten hebben?
Zou de kleine zelfstandige ook met zijn recht op privacy beginnen zwaaien als ze hem een inspecteur op zijn dak sturen?
Bij Claes was er eerst ook maar rook en bijna ging er 5 miljoen in rook op.
Pas op, je bent mee aan het heilige huisjes intrappen!

Citaat:
Oud 3 december 2011, 14:02   #38
Bokkenreyder

Standaard

Even ter info!
http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20111203_029

Citaat:
"Ik sta er echt van te kijken want hiermee gaat De Gucht in tegen een wet die zijn eigen partij in het parlement heeft goedgekeurd", zegt Vandermaelen aan de VRT-redactie.

"Hij bevindt zich in zeer verdacht gezelschap van Antwerpse diamantairs die betrapt zijn met zwart geld in Zwitserland en ook de grondwettelijkheid van die wet betwisten."

Bovendien gaat De Gucht volgens Vandermaelen in tegen een richtlijn die hij vorig jaar zelf heeft goedgekeurd. Die richtlijn voorziet dat België bankgegevens ter beschikking stelt van buitenlandse belastingdiensten wanneer die daar om vragen.
De sveer is koet! De traditio"s maken elkaar af! Niet moeilijk trouwens met al die schandalen!
Ze moeten elkaar nu al de benen onderuit schoppen om te 'overleven'!

Citaat:
Oud 3 december 2011, 14:17   #39
subocaj

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Pas op, je bent mee aan het heilige huisjes intrappen!
Heb daar geen moeite mee. Vrij land, vrije meningsuiting, iedereen gelijk voor de wet en nog meer van die mooie politieke uitspraken.
Of sprookjes?
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2011, 14:25   #40
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Jawel, ik heb het dier in het zwart aan een poelier doorverkocht.
Waar zijn de tijden gebleven? Vroeger, aan de kanten van Zoersel en omstreken, herten, hazen, konijnen, fazanten. Stropen was lucratieve hobby.

En dan had je van die bossen waar die fazanten soms met honderden werden uitgezet om op te jagen, er waren nachten bij dat we 80 a 100 van die beesten afleverden bij de poelier.

Waar zijn de tijden gebleven?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be