Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 13 juni 2004
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 13 juni 2004 In dit forum kun je debatteren over de verkiezingsuitslagen.

Discussietools
Oud 15 juni 2004, 15:33   #21
de Vexille
Parlementsvoorzitter

de Vexille's schermafbeelding

Standaard

Het eerste concrete voorstelleke dat ik hier lees en FDW valt al meteen zwaar door de mand... Geen arabische opschriften op winkels... ooit al eens gehoord van "vrijheid"? Wat met de Chinezen, Joden, Russen of Fransen en Italianen; wat met het Grieks restaurant, ...

Oh... FDW toont nogmaals waarom we heel voorzichtig moeten zijn met hetgeen het Blok werkelijk denkt.
Oud 15 juni 2004, 15:33   #22
Thinker
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cruz

Nudisme is openbare zedenschennis, kan dat gezegd worden van een nonnekeskappeke?
Enkel omdat nudisme thans (nog) bij wet verboden is.
Als een nonnekeskappeke of een hoofddoek ook bij wet zouden verboden worden, zou dit evengoed strafbaar zijn.
Thinker is offline  
Oud 15 juni 2004, 15:34   #23
Astenblieft mensen
Minister

Astenblieft mensen's schermafbeelding

Standaard

sorry maar ik ben niet begonnen over dat gezwam over nudisme. Nudisme is absoluut niet te vergelijken met hoofddoeken.
et gaat het om het feit dat het een wezenlijk iets is vcan een bepaalde godsdienst waarvan wij zo arrogant denken te wezen dat te kunnen verbieden ZONDER REDEN. Zonder reden. Echt. Want we storen ons eraan. En waarom. Ik zou het niet weten. Nudisme is iets wat bestaat bij de gratie van een besloten kring. Geen enkele nudist (behalve de perverse maar daar hebben we het al helemaal niet over) zal naakt over straat willen wandelen. Nudsime heeft niks met openbaarheid te maken. Dan heb je dat ook niet begrepen. Een hoofddoek is een kleingstuk. Net als een jas. Maar dan met net even iets meer betekenis voor de dragen. Oh wat erg.
Astenblieft mensen is offline  
Oud 15 juni 2004, 15:34   #24
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

als ge mij naakt moest zien...
Ne mens zou voor minder dood vallen ...
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline  
Oud 15 juni 2004, 15:35   #25
Astenblieft mensen
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de Vexille
Het eerste concrete voorstelleke dat ik hier lees en FDW valt al meteen zwaar door de mand... Geen arabische opschriften op winkels... ooit al eens gehoord van "vrijheid"? Wat met de Chinezen, Joden, Russen of Fransen en Italianen; wat met het Grieks restaurant, ...

Oh... FDW toont nogmaals waarom we heel voorzichtig moeten zijn met hetgeen het Blok werkelijk denkt.
Ik dacht u voorstander was het Blok?
Oud 15 juni 2004, 15:35   #26
Thinker
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Astenblieft mensen
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thinker

Ooit al eens iemand doodgevallen bij het zien van naakt op een foto?
(Tenzij 100 jaar geleden natuurlijk.)

Huh?
Eh, nee. Maar heb ik dat gezegd dan?
Dus als een (uitdagende) hoofddoek mag, mag (uitdagend) naakt rondlopen ook, kwestie van niet te discrimineren tussen de diverse levensbeschouwingen?
Thinker is offline  
Oud 15 juni 2004, 15:36   #27
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:

yep, de Winter verklaart hier dus zwart op wit dat hij z�*l discrimineren, los van al zijn vorige verklaringen. Hoofdoeken zullen nergens mogen, keppels mogen wel omwille van "de gemeenschappelijke wortels". Arabische opschriften zullen erboden worden, Chinese, Bulgaarse etc. etc. niet? Deze uitspraken doen mij toch soms terugdeinzen van mijn eerste gedacht na deze verkiezingen om het Blok met alle middelen mee in zee te nemen...
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat
Seba is offline  
Oud 15 juni 2004, 15:36   #28
cruz
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Citaat:

Nudisme is openbare zedenschennis, kan dat gezegd worden van een nonnekeskappeke?
Als een nonnekeskappeke of een hoofddoek ook bij wet zouden verboden worden, zou dit evengoed strafbaar zijn.
Dus een nonneke mag opgepakt worden omdat ze haar kappeke opheeft? Dank u Vlaams Blok...
cruz is offline  
Oud 15 juni 2004, 15:38   #29
Astenblieft mensen
Minister

Standaard

Citaat:
Citaat:

In welk land leef jij dat nudisme verboden is?
Nudisme is geen zedendelict hoor manneke, dat is niet veel meer dan de wens om zonder kleren je in de natuur te begeven en daar kun je voor kiezen. Daar zijn aparte campings voor zodat niemand zich bekeken hoeft te voelen ook zodat degen die er liever niets mee te maken willen hebben er niet naar hoeven te kijken. Niks bij de wet verboden. Ben jij gek!
Oud 15 juni 2004, 15:38   #30
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Citaat:

Dus een nonneke mag opgepakt worden omdat ze haar kappeke opheeft? Dank u Vlaams Blok...
neen, je hebt het niet goed gelzen: enkel moslim-hoofddoeken zullen verboden worden. Keppels, nonnenkappekes etc. niet omwille van "de gemeenschappelijke achtergrond"
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat
Seba is offline  
Oud 15 juni 2004, 15:39   #31
Astenblieft mensen
Minister

Standaard

Citaat:
Citaat:

Huh?
Eh, nee. Maar heb ik dat gezegd dan?
Dus als een (uitdagende) hoofddoek mag, mag (uitdagend) naakt rondlopen ook, kwestie van niet te discrimineren tussen de diverse levensbeschouwingen?
gast: je zit achter een pc: google eens een stukje NUDISME alsjeblieft.
Ga niet dingen roepen die nergens op slaan.
NUDISME intypen bij google. Kom op.
Oud 15 juni 2004, 15:40   #32
Astenblieft mensen
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba
Citaat:

neen, je hebt het niet goed gelzen: enkel moslim-hoofddoeken zullen verboden worden. Keppels, nonnenkappekes etc. niet omwille van "de gemeenschappelijke achtergrond"
Dat is toch ziek!
Oud 15 juni 2004, 15:40   #33
de Vexille
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:

Waaruit hebt u dat in hemelsnaam afgeleid?

Omdat ik geloof in vrije meningsuiting en het dus opgenomen heb voor het Blok, maakt van mij zeker geen Blokker.
Omdat ik me heel zwaar heb afgezet tegen de paarse verkleutering van de politiek, ben ik geen Blokker.
Omdat ik mensen niet heb proberen afbrengen van hun intentie om voor het Blok te stemmen, ben ik geen Blokker.

Als je mij politiek wil situeren; noem me dan een conservative (in de Britse betekenis van het woord) of een rooms-blauwe als je het in Vlaamsche termen moet duiden.
Oud 15 juni 2004, 15:41   #34
Thinker
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Daar zijn aparte campings voor zodat niemand zich bekeken hoeft te voelen ook zodat degen die er liever niets mee te maken willen hebben er niet naar hoeven te kijken.
Zijn er ook geen aparte campings voor het dragen van een hoofddoek, zodat niemand zich bekeken hoeft te voelen ook zodat diegenen die er liever niets mee te maken willen hebben er niet naar hoeven te kijken?
Thinker is offline  
Oud 15 juni 2004, 15:42   #35
Astenblieft mensen
Minister

Standaard

Citaat:
Citaat:

Waaruit hebt u dat in hemelsnaam afgeleid?

Omdat ik geloof in vrije meningsuiting en het dus opgenomen heb voor het Blok, maakt van mij zeker geen Blokker.
Omdat ik me heel zwaar heb afgezet tegen de paarse verkleutering van de politiek, ben ik geen Blokker.
Omdat ik mensen niet heb proberen afbrengen van hun intentie om voor het Blok te stemmen, ben ik geen Blokker.

Als je mij politiek wil situeren; noem me dan een conservative (in de Britse betekenis van het woord) of een rooms-blauwe als je het in Vlaamsche termen moet duiden.
Het was op geen nekle manier een van beledigende aard, geloof me. Ik dacht, maar daarom was mijn vraag er een waar ik eigenlijk gewoon een antwoord op wilde, dat ik u in eerdere fora als voorstander van het Blok hoorde spreken. Maar mijn excuses als dat niet het geval is. Ik bedoelde er oprecht niets mee.

even goede vrienden? vond het met u nl nog het best discussieren tot nu toe...
Oud 15 juni 2004, 15:44   #36
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Waarom genen doorschijnende hoofddoek kopen dan ?

Nu onder ons gezegd en gezwegen nu het zomer is en ge loopt op straat en ge ziet daar allemaal frisse meiskes in frisse zomerkledij met blote buiken en ruggen ... dat ziet er toch goe uit he.
En dan plots komde voorbij zo een hoogddoekgeval gelopen van kopt tot teen ingepakt. Dat slaat toch dood he...

Geef mij maar die zonder hoofddoek zenne
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline  
Oud 15 juni 2004, 15:45   #37
Astenblieft mensen
Minister

Standaard

Citaat:
Citaat:
Daar zijn aparte campings voor zodat niemand zich bekeken hoeft te voelen ook zodat degen die er liever niets mee te maken willen hebben er niet naar hoeven te kijken.
Zijn er ook geen aparte campings voor het dragen van een hoofddoek, zodat niemand zich bekeken hoeft te voelen ook zodat diegenen die er liever niets mee te maken willen hebben er niet naar hoeven te kijken?
Ge zijt een hardnekkige.
Op de een of andere manier zijn de voorstanders van het Vlaams Blok dubbelgoed in het ALTIJD MAAR WEER VERDRAAIEN VAN DE DINGEN WAAR HET WERKELIJK OMGAAT.
Neen, er zijn geen campings voor hoofddoekdragers.
En je weet dondersgoed waarom niet.
Hou op met zo kinderachtig doen, dat maakt dit forum echt tot een belabberd zooitje niks.

Niveau graag.
Oud 15 juni 2004, 15:46   #38
Astenblieft mensen
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard
Waarom genen doorschijnende hoofddoek kopen dan ?

Nu onder ons gezegd en gezwegen nu het zomer is en ge loopt op straat en ge ziet daar allemaal frisse meiskes in frisse zomerkledij met blote buiken en ruggen ... dat ziet er toch goe uit he.
En dan plots komde voorbij zo een hoogddoekgeval gelopen van kopt tot teen ingepakt. Dat slaat toch dood he...

Geef mij maar die zonder hoofddoek zenne
Bent u stiekem Herman Brusselmans?
Oud 15 juni 2004, 15:47   #39
Thinker
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Citaat:

Ge zijt een hardnekkige.
Op de een of andere manier zijn de voorstanders van het Vlaams Blok dubbelgoed in het ALTIJD MAAR WEER VERDRAAIEN VAN DE DINGEN WAAR HET WERKELIJK OMGAAT.
Neen, er zijn geen campings voor hoofddoekdragers.
En je weet dondersgoed waarom niet.
Hou op met zo kinderachtig doen, dat maakt dit forum echt tot een belabberd zooitje niks.

Niveau graag.
Ik denk dat je intelligent genoeg bent om het punt dat ik wil maken te begrijpen...
Thinker is offline  
Oud 15 juni 2004, 15:47   #40
de Vexille
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba
yep, de Winter verklaart hier dus zwart op wit dat hij z�*l discrimineren, los van al zijn vorige verklaringen. Hoofdoeken zullen nergens mogen, keppels mogen wel omwille van "de gemeenschappelijke wortels". Arabische opschriften zullen erboden worden, Chinese, Bulgaarse etc. etc. niet? Deze uitspraken doen mij toch soms terugdeinzen van mijn eerste gedacht na deze verkiezingen om het Blok met alle middelen mee in zee te nemen...
Ik kan enkel hopen dat FDW nog meer inzicht geeft in zijn "constructieve" voorstellen. Benieuwd wanneer het onderwerp "onderwijs" aan bod komt. Of de zorgsector, of het woonbeleid, of cultuur....

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be