Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 6 december 2011, 21:01   #21
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter

Anselmo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDG Bekijk bericht
De vraag is alleen in hoeverre die artiesten nadien nog aan de bak zouden komen in de reguliere media.
Precies!
Iets wat we b.v. niet zien bij anti-Vlaamse liedjes.
Integendeel zelfs. Het behoort in bepaalde kringen tot de "bon-ton" om af te geven op elk initiatief om het Vlaamse zelfbewustzijn te verstevigen.
En dit wordt door het establishment gehonoreerd.
Anselmo is offline  
Oud 6 december 2011, 21:19   #22
Misty
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anselmo Bekijk bericht
Precies!
Integendeel zelfs. Het behoort in bepaalde kringen tot de "bon-ton" om af te geven op elk initiatief om het Vlaamse zelfbewustzijn te verstevigen.

Welke artiesten die anti-Belgische gevoelens hebben geuit komen nu dan minder of zelfs niet meer aan bod in de media?
Misty is offline  
Oud 6 december 2011, 21:35   #23
freelancer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Misty Bekijk bericht
Welke artiesten die anti-Belgische gevoelens hebben geuit komen nu dan minder of zelfs niet meer aan bod in de media?
Welke artiest zou dat durven, wetende dat hij 'nooit meer' op de vrt mag komen of in de andere 'Vlaamse' media wordt doodgezwegen?
freelancer is offline  
Oud 6 december 2011, 22:04   #24
Misty
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freelancer Bekijk bericht
Welke artiest zou dat durven, wetende dat hij 'nooit meer' op de vrt mag komen of in de andere 'Vlaamse' media wordt doodgezwegen?
Dus je kunt je bewering niet staven??
Ik zal je zelf een voorbeeld geven: Jan Verheyen is er al meermaals voor uitgekomen dat hij meer dan Vlaamsgevoelend is. Wordt niet echt verketterd of genegeerd door de media he...

maw: Er wordt op dit forum veel uit de nek gekletst. Blijkbaar onder het motto: Als je iets luid genoeg roept, en dit liefst zoveel mogelijk herhaald, moet het wel waar zijn. Uw gezwans catalogiseer ik onder dezelfde noemer.

Van een fiere Antwerpenaar, Vlaming, Belg en Europeaan.
Misty is offline  
Oud 6 december 2011, 22:08   #25
backfire
Minister-President

backfire's schermafbeelding

Standaard

Laten we Luc Vanderkelen niet vergeten, aub. Die stond bijna te kwijlen toen het regeerakkoord werd gesloten.

"Of er nu minder Vlaamse ministers zijn of niet, laat die kelk aan ons voorbijgaan'.

Ik sta er stom van dat hij zijn editorialen nog niet in het Frans schrijft.
Oud 6 december 2011, 22:13   #26
Gwylan
Minister-President

Gwylan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door backfire Bekijk bericht
Laten we Luc Vanderkelen niet vergeten, aub. Die stond bijna te kwijlen toen het regeerakkoord werd gesloten.

"Of er nu minder Vlaamse ministers zijn of niet, laat die kelk aan ons voorbijgaan'.

Ik sta er stom van dat hij zijn editorialen nog niet in het Frans schrijft.
Wie hem reeds Frans (nou ja) heeft horen spreken is helemaal niet verbaasd dat hij zijn commentaren niet eens in mijn taal kan schrijven....
Gwylan is offline  
Oud 6 december 2011, 22:23   #27
Mr. Orange
Parlementslid

Mr. Orange's schermafbeelding

Standaard

Liesbeth Imbo vind ik eerlijk gezegd vrij neutraal qua berichtgeving.

Vanderkelen is echter niet uit te staan. Een echte B-Plusser.

De rest van die artiesten heeft denk ik weinig invloed op Jan Modaal. De culturo's komen misschien klaar op hun uitspraken, doch ik merk dat de man uit de straat hier geen boodschap aan heeft.
Oud 6 december 2011, 22:37   #28
Gwylan
Minister-President

Gwylan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mr. Orange Bekijk bericht
Liesbeth Imbo vind ik eerlijk gezegd vrij neutraal qua berichtgeving.

Vanderkelen is echter niet uit te staan. Een echte B-Plusser.

De rest van die artiesten heeft denk ik weinig invloed op Jan Modaal. De culturo's komen misschien klaar op hun uitspraken, doch ik merk dat de man uit de straat hier geen boodschap aan heeft.
Ik heb even opgezocht wie die mevrouw Imbo is, en kwam onder andere hier terecht :

http://www.youtube.com/watch?v=_roEs...eature=related

Mevrouw Imbo spreekt een ietsje te snel, maar toch duidelijk genoeg om goed begrepen te worden. In het fragment vergist zij zich evenwel : echte feeën ruiken niet naar rozen, maar naar Chanel N° 5. Zelfs Elio Di Rupo weet dat, heb ik mij laten vertellen.
Gwylan is offline  
Oud 6 december 2011, 22:40   #29
mkb
Parlementsvoorzitter

Standaard

Er wordt hier toch wat overdreven vind ik... Koen Wouters bijvoorbeeld heeft wel een pro-België liedje geschreven maar daarom niet perse anti-Vlaams. Het haatnummertje van Daan in opdracht van rioolgazet De Standaard vond ik dan weer wel zeer laag bij gronds. Maar goed, dat valt nog steeds onder artistieke vrijheid.

Waar ik mij wel enorm aan erger zijn de journalisten, academici en "experts" waarbij de gekleurdheid van hun gewauwel gewoon misselijkmakend is, bvb. Reynebeau en Sinardet. Van die hoop spant Reynebeau wat mij betreft de kroon (herinner u bvb. de Terzake reportage over denktanks).
mkb is offline  
Oud 6 december 2011, 22:41   #30
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Er is maar één iemand die kon vermijden dat Elio Di Rupo premier werd:

http://forum.politics.be/showthread.php?p=5842537

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline  
Oud 6 december 2011, 22:42   #31
Ohm
Burger

Ohm's schermafbeelding

Standaard

Wie luistert er nu naar BV's?
Ohm is offline  
Oud 6 december 2011, 22:49   #32
mkb
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ohm Bekijk bericht
Wie luistert er nu naar BV's?
Om u een idee te geven: de Dag Allemaal heeft een lezersbereik van 1.7 miljoen volgens Wikipedia.
mkb is offline  
Oud 6 december 2011, 23:07   #33
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Deze regering zonder een Vlaamse meerderheid is volgens velen enkel mogelijk gemaakt dankzij de onbaatzuchtige medewerking van onze 'Vlaamse' media...

Wie heeft er volgens U het meeste bijgedragen en verdient er een adellijke titel?

Persoonlijk denk ik dat de journalisten van Ter zake (Kathleen Cools en Lieven Verstraeten) ongetwijfeld in aanmerking zullen komen.

Bij de 'Vlaamse' pers... Bart Sturtewagen, Liesbeth Van Impe en Luc Vander Keelen (Bart Brinkman zal zeker en vast ook een kanshebber zijn).

Bij de BV's:
- Daan en Koen Wouters (zangers)
- Tom Lanoye (schrijvers)
- Luc Tuymans (kunstschilders)
- Jan Decleir (toneel)
- Dave Sinardet ( politicoloog)

De medaille slagers zullen overuren moeten maken...
freelancer, dat van die BV's interesseert me niet zo maar ik vraag me af welke politieke journalisten jij hoog inschat ?
Ik vraag dat omdat ik hier dikwijls de indruk krijgt dat men zowat alle journalisten als regime schrijvers bekijkt.

Zelf vind ik bv Liesbeth Van Impe een goede politieke journaliste.
peter1962 is offline  
Oud 6 december 2011, 23:35   #34
freelancer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
freelancer, dat van die BV's interesseert me niet zo maar ik vraag me af welke politieke journalisten jij hoog inschat ?
Ik vraag dat omdat ik hier dikwijls de indruk krijgt dat men zowat alle journalisten als regime schrijvers bekijkt.

Zelf vind ik bv Liesbeth Van Impe een goede politieke journaliste.
Wie ik veruit de beste vind dat is Guy Tegenbos van De Standaard...

Ook die hoofdredacteurs van GVA en HBVL vind ik goed (Y. Desmet vind ik dat weer de smet van Vlaanderen)...

Liesbeth Imbo vond ik vroeger afgrijselijk bevooroordeeld maar die is enorm verbeterd... en veruit de beste tegenwoordig op radio1...

Carl Devos vind ik ook zeer goed...

freelancer is offline  
Oud 6 december 2011, 23:47   #35
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anselmo Bekijk bericht
Precies!
Het is geen kwestie van "bon ton" of "mauvais ton". Vlaams-Nationalisten moeten gewoon accepteren dat niet alle Vlamingen zoals hen denken.
Everytime is offline  
Oud 6 december 2011, 23:52   #36
freelancer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Het is geen kwestie van "bon ton" of "mauvais ton". Vlaams-Nationalisten moeten gewoon accepteren dat niet alle Vlamingen zoals hen denken.
En onze vrt en andere 'Vlaamse kwaliteits'kranten zouden aan gewone objectieve berichtgeving moeten doen... en hetgeen er fout loopt in dit land (en in het zuiden van dit land) durven benoemen en aanklagen...
freelancer is offline  
Oud 6 december 2011, 23:59   #37
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En onze vrt en andere 'Vlaamse kwaliteits'kranten zouden aan gewone objectieve berichtgeving moeten doen... en hetgeen er fout loopt in dit land (en in het zuiden van dit land) durven benoemen en aanklagen...
Maar dat is subjectief. Voor een Vlaams-Nationalist loopt alles fout in dit land terwijl een Vlaming die pro-België is, argumenten pro-België zal vinden.
Everytime is offline  
Oud 7 december 2011, 06:11   #38
SDG
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Maar dat is subjectief. Voor een Vlaams-Nationalist loopt alles fout in dit land terwijl een Vlaming die pro-België is, argumenten pro-België zal vinden.
Het is niet omdat je pro-België bent, dat je je ogen moet sluiten voor wat er verkeerd loopt in dit land. Integendeel zelfs.
SDG is offline  
Oud 7 december 2011, 07:38   #39
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daar is hier ooit een draad over geweest die ik heb opgestart! Geen tijd om die nu te zoeken! Ik herinner me dat men die argumenten pro-België met het vergrootglas kon gaan zoeken! België bood/biedt de Vlaming meer nadelen dan voordelen en België heeft de Vlaming niet zo veel te bieden als een onafhankelijk bestuurd Vlaanderen ( al dan niet in een confederatie of als volledig onafhankelijke staat )!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline  
Oud 7 december 2011, 07:44   #40
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Misty Bekijk bericht
De Strangers ...
manta is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be