Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 december 2011, 11:54   #21
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
Echt, met leugens win je nooit een strijd. Ik vraag m echt af aan wiens kant jij staat.
Eberhard is een vlaamse kermiszanger en is boos omdat hij nooit gespeeld wordt op de radio
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2011, 12:07   #22
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Vlaamse inwoners uit de rand - of in het algemeen - zouden meer op hun strepen moeten staan.

Het voorbeeld van de nederlandsonkundige caissière in die winkel op vlaams grondgebied (stel je even het omgekeerde voor) is een probleem van de winkel, maar enkel indien de vlaamse klanten hem dat laten voelen.
Ingeval de caissière me dus niet in het Nederlands wil/kan te woordstaan, laat ik gewoon al mijn gerief liggen waar het ligt, en verlaat ik de winkel.
er zijn meerdere supermarkten zeker? Als zich dit een paar keer voordoet dat zorgt die eigenaar wel snel dat izjn personeel nederlands praat.

Hetzelfde voor bakker en beenhouwer en zelfs kippenkraamhouder op de markt: als ik een eentalige markt wil, dan koop ik niet bij de mensen die in het frans hun waren aanprijzen.

Als ik in een Marokkaanse winkel in Antwerpen informatie vraag in het Nederlands en die mens vindt het dan maar doodnormaal om me in het frans te antwoorden, dan verliest die ook een klant. "Au revoir" hoeft dan voor mij ook niet meer.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2011, 12:19   #23
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Fout. Gelieve U beter te informeren. Het is niet omdat Flaminganten dat zouden wensen dat dit ook correct is.

Bron: http://brussel.vlaanderen.be/taalvrijheid.html

Met andere woorden. Het Grimbergse gemeentebestuur gaat volledig in de fout door een ongrondwettelijke maatregel op te leggen. Frederique Ries heeft het gelijk in deze volledig aan haar kant.
Vreemd, maar u lijkt gelijk te hebben. Dan vind ik het rookverbod nogal vreemd. Ook dat lijkt me dan volledig ongrondwettelijk te zijn.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2011, 12:22   #24
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Ik kan het niet direct terugvinden. Maar ter uwer info: ik heb onmiddellijk gereageerd dat dit nieuwe akkoord evenmin de toets met de grondwet kan doorstaan omdat er weer onderscheid gemaakt wordt tussen Belgen volgens de regio dat ze wonen.
.
Ok, point taken. We kunnen er dus akkoord meegaan dat de franstaligen geen voorrechten te eisen hebben in hun contacten met gemeentebesturen en dat ze ook geen voorrechten te eisen hebben wat betreft verkiezingen. De faciliteiten en de regeling omtrent BHV zijn dus in feite compleet onaanvaardbaar?
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2011, 12:45   #25
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Ok, point taken. We kunnen er dus akkoord meegaan dat de franstaligen geen voorrechten te eisen hebben in hun contacten met gemeentebesturen en dat ze ook geen voorrechten te eisen hebben wat betreft verkiezingen. De faciliteiten en de regeling omtrent BHV zijn dus in feite compleet onaanvaardbaar?
Idd. Wat ik in mijn Limburgs dorpje niet kan of mag dat zou in een andere gemeente van het Vlaamse gewest ook niet mogen.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2011, 12:47   #26
pajoske

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Vreemd, maar u lijkt gelijk te hebben. Dan vind ik het rookverbod nogal vreemd. Ook dat lijkt me dan volledig ongrondwettelijk te zijn.
Misschien wel. Er si wel één belangrijk verschil. Als ik tegen en klant Frans of Duits of Limburgs (dat behoort volgens onze regeerders ook niet tot de Nederlandse taal) praat hebben de andere klanten geen last van. Als ik rook kunnend de andere klanten schade aan hun gezondheid oplopen.

Laatst gewijzigd door pajoske : 13 december 2011 om 12:48.
Oud 13 december 2011, 12:53   #27
pajoske

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
Vlaamse inwoners uit de rand - of in het algemeen - zouden meer op hun strepen moeten staan.

Het voorbeeld van de nederlandsonkundige caissière in die winkel op vlaams grondgebied (stel je even het omgekeerde voor) is een probleem van de winkel, maar enkel indien de vlaamse klanten hem dat laten voelen.
Ingeval de caissière me dus niet in het Nederlands wil/kan te woordstaan, laat ik gewoon al mijn gerief liggen waar het ligt, en verlaat ik de winkel.
er zijn meerdere supermarkten zeker? Als zich dit een paar keer voordoet dat zorgt die eigenaar wel snel dat izjn personeel nederlands praat.

Hetzelfde voor bakker en beenhouwer en zelfs kippenkraamhouder op de markt: als ik een eentalige markt wil, dan koop ik niet bij de mensen die in het frans hun waren aanprijzen.

Als ik in een Marokkaanse winkel in Antwerpen informatie vraag in het Nederlands en die mens vindt het dan maar doodnormaal om me in het frans te antwoorden, dan verliest die ook een klant. "Au revoir" hoeft dan voor mij ook niet meer.
Dat is exact hetgeen ik aan enkel Flaminganten uit de randgemeenten voorstelde. Hun antwoord was echter: "dan moet ik 2km omrijden". Ik heb hen dan duidelijk gemaakt dat ze wat mij betreft de bomen in kunnen met hun problematiek.* Dat ik niet bereid ben ook maar één inspanning te leveren om het als Nederlandstalige voor hen op te nemen. Ik zal bv. in Brussel dan ook geen enkel moeite meer doen om Nederlands te praten. Voor mijn part mag heel BHV Franstalig worden.

Het feit dat ze mij te woord stonden in een Brabants tussen taaltje i.p.v. AN te spreken was natuurlijk ook niet van aard om mij goed gezind te maken voor hun 'Vlaamse zaak'.

Laatst gewijzigd door pajoske : 13 december 2011 om 12:55.
Oud 13 december 2011, 14:35   #28
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
Eberhard is een vlaamse kermiszanger en is boos omdat hij nooit gespeeld wordt op de radio
Vlaamsche radio is voor multinationals....

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht

...

'Ik ben op straat,
Jij bent een vriendje van de radio.'

http://www.youtube.com/watch?v=gY-KAgv3UfQ
Heinek'n, Mocro Maniac, Matarr en Yung C - 101 Barz Cypher sessie #1 (103.000 hits) Oktober 2011

Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 13 december 2011 om 14:37.
Eberhard Leclerc is nu online   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be