![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
En eigenlijk vind ik het heel ironisch dat de enige dokter/chirurg die zijn best deed om Nederlands te leren ... een Italiaan is. Misschien moet men hier eens een beetje meer bij stilstaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Misschien is de kennissenkring van Karma wel gezond en liggen die niet in klinieken? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Minister-President
|
![]() In de "tweetalige" stad Brussel hoort 100% van het personeel in een ziekenhuis tweetalig te zijn. Me dunkt is daar geen discussie over mogelijk. Bijgevolg is dit eene voorval een pefecte duiding van de lakse manier waarop omgesprongen wordt met taalwetgeving in Brussel. Strakke toepassing van omzendbrief Peeters daarentegen is een provocatie. Begrijpe wie begrijpen kan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ge hoeft niet naar Leuven
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin “Climate change will manifest as a series of disasters viewed through phones with footage that gets closer and closer to where you live until you're the one filming it.” |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Minister-President
|
![]() Maar hij ging naar Anderlecht, een "tweetalige" stad waar hij per wet in het Nederlands geholpen zou moeten worden. Zijn vrije keuze.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Banneling
|
![]() Ik zou, mocht ik in de plaats van de topicstarter geweest zijn, fijntjes opgemerkt hebben dat we het eens in de pers zullen aankaarten.
Wedden dat ze jou zullen verstaan hebben en dat de kans groot zou geweest zijn dat men jou het document vrij vlug overhandigde! |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wist ik niet. Sterkte wensen is misschien cliché maar toch wens ik het je. Hoewel ik al graag eens op de kap van de vrouwen zit zou ik mijn vrouw na 26 jaar niet graag verliezen. Begrip opbrengen is ook mijn sterkste vak niet.
Toch opletten persoonlijke dramatische situaties niet te recupereren. Dit terzijde. Wie ben ik je de les te willen spellen. Alle sterkte. Gemeend. Laatst gewijzigd door Rudy : 14 december 2011 om 16:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Voor de rest klaag je een situatie aan die in tal van Brusselse instanties legio is. Ik zou niet weten waar je dit kan aanklagen, eerlijk gezegd.
![]() |
![]() |
#35 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er zijn 5 meldpunten waar men met taalklachten terecht kan: de Vaste Commissie voor Taaltoezicht, de gouverneur, het College van de Gemeenschappelijke Gemeenschapscommissie, een meldpunt in Vlaanderen en op een meldpunt op federaal niveau. Vaste Commissie voor Taaltoezicht Is bevoegd voor de behandeling van klachten over de correcte toepassing van de Taalwet Bestuurszaken (taalgebruik in bestuurszaken en taalgebruik in het bedrijfsleven in Brussel en in de faciliteitengemeenten). Warandeberg 4 1000 Brussel Tel.: 02-518 23 50 Fax: 02-518 26 20 Vice-gouverneur van het administratief arrondissement Brussel-hoofdstad Is bevoegd voor de behandeling van klachten over de correcte toepassing van de Taalwet Bestuurszaken in het tweetalige gebied Brussel-Hoofdstad. Gasthuisstraat 31 1000 Brussel Tel.: 02-512 85 77 Fax: 02-513 04 54 Adjunct van de Gouverneur van de provincie Vlaams-Brabant Is bevoegd voor de behandeling van klachten over de correcte toepassing van de Taalwet Bestuurszaken in de randgemeenten. Provincieplein 1 3010 Leuven Tel.: 016-26 70 94 Fax: 016- 26 70 92 E-mail: [email protected] Dit e-mailadres is beschermd tegen spambots. U heeft Javascript nodig om het te kunnen zien. Taalklachten met betrekking tot Brusselse ziekenhuizen Wie taalproblemen ondervindt kan die melden op het internetadres www.zorg-en-gezondheid.be/meldpunt-taalklachten of via de gratis Vlaamse infolijn 1700. Adjunct-arrondissementscommissaris voor Voeren Kan de nodige maatregelen treffen voor de correcte toepassing van de Taalwet Bestuurszaken in de taalgrensgemeente Voeren. Stationsstraat 103 A 3790 Voeren Tel.: 04-381 07 84 Fax: 04-381 22 31 Afdeling Inspectie Werkgelegenheid (Vlaamse overheid) Voor klachten over de toepassing van de Vlaamse regeling van het taalgebruik in het bedrijfsleven (het Septemberdecreet) Vlaamse overheid Markiesstraat 1 1000 Brussel Tel.: 02-553 44 15 Fax: 02-553 42 71 E-mail: [email protected] Dit e-mailadres is beschermd tegen spambots. U heeft Javascript nodig om het te kunnen zien. Federale Overheidsdienst Werkgelegenheid, Arbeid en Sociaal Overleg Algemene Directie Toezicht op de Sociale Wetten Voor klachten over de toepassing van de federale regeling van het taalgebruik in het bedrijfsleven Ernest Blerotstraat 1 1070 Brussel Tel.: 02-235 54 01 Fax: 02-235 54 04 E-mail: [email protected] Dit e-mailadres is beschermd tegen spambots. U heeft Javascript nodig om het te kunnen zien. Federale Overheidsdienst Economie, KMO, Middenstand en Energie - Algemene Directie Controle en Bemiddeling Voor klachten over de toepassing van de Handelspraktijkenwet WTC III Simon Bolivarlaan 30 1000 Brussel Tel. : 32 (0) 2 277 54 84 Fax : 32 (0) 2 277 54 52 E-mail: [email protected] Dit e-mailadres is beschermd tegen spambots. U heeft Javascript nodig om het te kunnen zien. Particuliere initiatieven www.taalrespect.be www.vvb.org www.taalaktiekomitee.org Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 14 december 2011 om 20:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Is een link niet meer dan voldoende in plaats van een waslijst ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ... wat ook niet belet dat het overlijden van een vrouw niet mag worden misbruikt om taalperikelen aan de man te brengen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |