![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Alsof het conflict in Noord-Ierland alleen ging om protestisme vs. katholicisme.
Maar goed uw punt religie brengt conflict en oorlog is belachelijk kort door de bocht. "As long as there are men, there will be wars." - A. Einstein De aflevering van South Park waar Cartman naar de atheïstische toekomst reist en waar de Allied Atheist Alliance vecht tegen de United Atheist Alliance en de Unified Atheist League was dan ook zeer grappig omdat het waar is. Uw strijd tegen religie is een utopie, want religie zal overal opduiken onder verschillende vormen. Dus zeg eens, wat ligt er echt op uw maag? |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Religie is een extra identiteit. En het is er een die geen compromissen toelaat. Kijk maar naar het hoofddoeken debat. Devote gelovigen zullen altijd hun eigen wetboek laten voorgaan op het wetboek van hun gastheer. Met als gevolg dat integratie nagenoeg onmogelijk is. Mensen maken oorlog vanwege verschillen, en moest religie er niet meer zijn, zijn er ook minder verschillen.
![]() |
![]() |
#24 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
En het gaat me niet zozeer om het zien verdwijnen van oorlogen, al wil ik dat ook natuurlijk. Het gaat vooral om het stoppen met indoctrineren.
![]() Laatst gewijzigd door Travis66 : 14 december 2011 om 21:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Minister
|
![]() Citaat:
ten tweede; minder atheïsten en meer christenen? Ik zie en hoor in de straat en me eigen directe omgeving veel andere zaken hoor! Geloof wat je zelf wil. Kan me geen barst schelen meer zolang je mijn visie maar respecteert, deze openlijk laat verkondigen en andere ze meegeven om hun net zoals mij de keus te laten. Tracht me niet de mond te snoeren of mij een religie op te dringen, dan vallen er doden. Of het spreekwoordelijk is of letterlijk ontdek je zelf dan wel.
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom." "Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis." "Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt." "If you can"t explain it simply, you don't understand it enough" - Albert Einstein |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Nogmaals: "Ik zie en hoor in de straat en me eigen directe omgeving..." Begrijpend gelezen staat er dus een algemene vorm van "de straat"; is een spreekwoordelijke benaming om een algemeen iets aan te duiden. Jongens jongens als we nu echt elk woord, zin of bedoeling moeten toelichten dan schieten we helemaal niet meer op. Dan is zelfs het zinloze zinloos!
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom." "Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis." "Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt." "If you can"t explain it simply, you don't understand it enough" - Albert Einstein |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | ||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Fred. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
In nederland bestaat er bijvoorbeeld een wet die zegt dat het verboden is om in een gezond lichaam te snijden. (stond toevallig gisteren in de krant, van BE weet ik het niet). Maar kinderen krijgen diezelfde bescherming niet als hun ouder toevallig jood of moslim is. Het feit dat dat kan bewijst dat de strijd tegen religie gestreden moet worden.
![]() Laatst gewijzigd door Travis66 : 15 december 2011 om 11:57. |
|
![]() |
![]() |