Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 december 2011, 21:23   #21
knip
Gouverneur

knip's schermafbeelding

Standaard

Moest ik Cd & V er zijn. Ik zou niet op een centrumrechtse partij stemmen welke zich laat inlijven door de linkerkant, maar ik zou een alternatief zoeken. Zoals NVA bijvoorbeeld.
knip is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2011, 15:00   #22
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yous Bekijk bericht
Dank U Alice voor deze heldere analyse, maar ik ga iets minder genuanceerd zijn.
Ik vind PJ een degoutant arrogante persoonlijkheid, misschien past hij daarom goed in de arrogante SPA (waar ik spijtig genoeg ook een aantal jaren lid van ben geweest).
Toen ik voor het eerst over deze stadslijst hoorde, moest ik meteen aan Poetin denken.
PJ komt uit de reclame wereld, en is dus gewend om lucht te verkopen. Hij gaat er prat op dat er veel veranderd is in de stad.
Er zijn inderdaad veel mooie pleintjes bijgekomen. Ze zijn wel niet praktisch en niet veilig, maar ze zijn wel mooi om naar te kijken. Verder zijn er veel exclusieve luxe appartementen bijgekomen. Ze zijn voor een gewone middenklasser niet te betalen, maar ze zijn wel mooi om naar te kijken.
Meer dan ooit is Antwerpen een stad waar de kloof tussen arm er rijk (en culturen) meer en meer zichtbaar wordt. Waarschijnlijk is de middenklasse niet trendy genoeg om in te investeren.
Ik ben geboren in Antwerpen, en we zijn al 2 keer moeten verhuizen, omdat onze buurt een "toekomstbuurt" werd (maar dan wel niet onze toekomst).
Ik heb ook nog niet beslist op wie ik ga stemmen, maar ik ga in ieder geval tégen deze lijst stemmen.

Graag minder A, en meer Antwerpen.
Ge hebt zeker een punt, ik woon trouwens ook in Antwerpen.
Onze standpunten liggen dicht bij mekaar dus, hopelijk zijn meer Antwerpenaren kritisch bij de verkiezingen
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2011, 15:56   #23
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dank U Alice voor deze heldere analyse, maar ik ga iets minder genuanceerd zijn.
Ik vind PJ een degoutant arrogante persoonlijkheid, misschien past hij daarom goed in de arrogante SPA (waar ik spijtig genoeg ook een aantal jaren lid van ben geweest).
Toen ik voor het eerst over deze stadslijst hoorde, moest ik meteen aan Poetin denken.
PJ komt uit de reclame wereld, en is dus gewend om lucht te verkopen. Hij gaat er prat op dat er veel veranderd is in de stad.
Er zijn inderdaad veel mooie pleintjes bijgekomen. Ze zijn wel niet praktisch en niet veilig, maar ze zijn wel mooi om naar te kijken. Verder zijn er veel exclusieve luxe appartementen bijgekomen. Ze zijn voor een gewone middenklasser niet te betalen, maar ze zijn wel mooi om naar te kijken.
Meer dan ooit is Antwerpen een stad waar de kloof tussen arm er rijk (en culturen) meer en meer zichtbaar wordt. Waarschijnlijk is de middenklasse niet trendy genoeg om in te investeren.
Ik ben geboren in Antwerpen, en we zijn al 2 keer moeten verhuizen, omdat onze buurt een "toekomstbuurt" werd (maar dan wel niet onze toekomst).
Ik heb ook nog niet beslist op wie ik ga stemmen, maar ik ga in ieder geval tégen deze lijst stemmen.

Ik ben geen Antwerpenaar , maar als je voor Dewever stemt loop je volgens mij toch een groter risico uiteindelijk toch voor onderlijfke te stemmen, dan in het geval dat je gewoon kiest voor Dewinter.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2011, 16:09   #24
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Ik ben geen Antwerpenaar , maar als je voor Dewever stemt loop je volgens mij toch een groter risico uiteindelijk toch voor onderlijfke te stemmen, dan in het geval dat je gewoon kiest voor Dewinter.
Alhoewel, hoeveel temeer er kiezen voor Dewinter, hoeveel te groter zijn de kansen van onderlijfke. Ook dat is een waarheid.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2011, 17:19   #25
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Alhoewel, hoeveel temeer er kiezen voor Dewinter, hoeveel te groter zijn de kansen van onderlijfke. Ook dat is een waarheid.
Daar rekent Onderlijveke juist op, op die tweespalt tussen de 'Vlamingen' in Antwerpen. Niet voor niets dat hij een traditiokartel wil!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2011, 19:12   #26
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Keuze genoeg: NVA, Vlaams Belang of PVDA+, naargelang uw politieke achtergrond. Een stem voor NVA doet Janssens natuurlijk het meest pijn.

https://x.com/dietschland
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2011, 19:46   #27
Henkerd
Banneling

Standaard

Ze zijn geen waardige concurrentie voor de N-VA. Dit is een slappe en kinderachtige boycot.
Henkerd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2011, 21:06   #28
F.B.
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Ja, die vind ik wel goed. Als is het maar om dat opzichtige uitgemolken logo dat ons straatbeeld ontsiert.
F.B. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2011, 22:47   #29
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door F.B. Bekijk bericht
Ja, die vind ik wel goed. Als is het maar om dat opzichtige uitgemolken logo dat ons straatbeeld ontsiert.
Dat was een idee van Chantal Pauwels...
Oud 19 december 2011, 02:00   #30
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Dat was een idee van Chantal Pauwels...
Die zo weinig verdiende dat ze een sociale woning kreeg toe gewezen.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2011, 09:13   #31
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Die zo weinig verdiende dat ze een sociale woning kreeg toe gewezen.
er wel alles bijzeggen, die "sociale woning" was (nagenoeg) een krot, die ze op eigen kosten heeft gerestaureerd.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2011, 13:10   #32
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
er wel alles bijzeggen, die "sociale woning" was (nagenoeg) een krot, die ze op eigen kosten heeft gerestaureerd.
En daarna heeft ze die woning ter beschikking gesteld aan de armen die er recht op hebben bedoel je?

Amai, ik verschiet.
Oud 19 december 2011, 13:21   #33
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
Daar rekent Onderlijveke juist op, op die tweespalt tussen de 'Vlamingen' in Antwerpen. Niet voor niets dat hij een traditiokartel wil!
Het enthousiasme van de basis voor dit monsterkartel is duidelijk. In zowat alle districten van Antwerpen vormt de SP.A nu een kartel met ... Groen! Terwijl de CD&V leegloopt in alle richtingen, omdat niemand aan de slachting wil meedoen, toch niet in de rol van slachtlam. De kiezer gaat niet eens meer weten voor wie hij nu eigenlijk stemt als hij op een of andere "Lijst van A" stemt. Zijn dat nu de tsjeefse verraders of de eco-fascisten?
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2011, 13:22   #34
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
En daarna heeft ze die woning ter beschikking gesteld aan de armen die er recht op hebben bedoel je?

Amai, ik verschiet.
Ze heeft er uit puur idealisme een gratis bed&breakfast voor daklozen van gemaakt.
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2011, 23:16   #35
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Die woning ligt wel op één van de mooiste plekjes in Antwerpen, maar ze woonde er al voordat ze schepen werd hoor.
Oud 20 december 2011, 00:16   #36
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Het enthousiasme van de basis voor dit monsterkartel is duidelijk. In zowat alle districten van Antwerpen vormt de SP.A nu een kartel met ... Groen! Terwijl de CD&V leegloopt in alle richtingen, omdat niemand aan de slachting wil meedoen, toch niet in de rol van slachtlam. De kiezer gaat niet eens meer weten voor wie hij nu eigenlijk stemt als hij op een of andere "Lijst van A" stemt. Zijn dat nu de tsjeefse verraders of de eco-fascisten?
Dat zou wel eens kunnen veranderen :
http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...enteraad.dhtml
Citaat:
De zitting van de Antwerpse gemeenteraad is vanavond een kwartier lang geschorst nadat enkele demonstranten van 'Occupy Antwerp' een slogan ontvouwden en flyers in de raadszaal gooiden. Zes actievoerders werden na een waarschuwing van burgemeester Patrick Janssens (sp.a) door de politie verwijderd en opgepakt. Het is al de tweede maal op rij dat een dergelijk incident plaatsvindt tijdens de maandelijkse gemeenteraad.
Op zich lijkt dat niet echt een groot probleem voor PJ. Maar als we zien wie eigenlijk het voortouw heeft bij die beweging :
Citaat:
De slogan die de leden van 'Occupy Antwerp' ontvouwden, riep op tot "echte democratie". Concreet was de actie een gevolg van de discussie rond de kap van 96 lindebomen op de De Keyserlei in november
En we moeten niet rond de pot draaien, het meerendeel waren aanhangers van groen...
In hoeverre gaat die partij nog meer stemmenverlies riskeren door met de grote boze anti-occupy burgemeester en z'n partij in zee (of de boomloze Keyzerlei) te stappen...
PJ is vééééél pluimen kwijt, groen zal gevangen zitten tussen aanhang (ideaal hebben ze niet echt meer) en mogelijke postjes... Waar moet PJ anders steun gaan zoeken dan bij cd&v ?

Nog uit gva :
Citaat:
Later tijdens de gemeenteraadszitting stelde Groen!-raadslid Freya Piryns zich ernstige vragen bij dit "overdreven hardhandig politie-optreden". Volgens Piryns hadden de actievoerders enkel de bedoeling om hun boodschap duidelijk te maken en waren ze niet agressief.

Laatst gewijzigd door manta : 20 december 2011 om 00:22.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be