![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#22 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Waarom zou een piloot 45 jaar moeten werken en iemand anders maar 40 of minder?
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
|
![]() |
![]() |
#23 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Als zelfstandige betaal ik heel wat meer dan 17% hoor. |
|
![]() |
![]() |
#24 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
als werknemer kost ik 150% - 50% wordt rechtstreeks aan de staat betaald, 100% is voor mij, ik betaal nog eens 50% aan de staat. (+/- RSZ+belastingen). Maw: ik ontvang 1/3 van hetgeen ik in feite kost aan de werkgever. Indien mijn werkgever dus 4500 euro voor mij veil heeft, is dat 1500 euro voor mij (NETTO LOON) en 3000 euro (RSZ+belasting) voor de staat. En nu gij. Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 16 december 2011 om 12:21. |
|
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is natuurlijk je reinste onzin. Je moet kijken naar wat de staat verdient op uw loonkost, niet wat er op uw loonbriefje staat. Dat is dus werkgevers EN werknemersbijdrage. Bij een zelfstandige zit dat allebei vervat in de sociale lasten. Dus als je geen appelen met peren wil vergelijken moet je natuurlijk de "werkgeversbijdrage" er bij rekenen, want uiteindelijk valt dat ook onder de loonkost.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
#26 |
Parlementslid
|
![]() De Quick was daarnet op tv.
Toen het ging over de 20j van de parlementairen klonk het ineens "Jamaar, daar kan ik niets aan doen he. Dat kan ik alleen vragen." Zou het niet stilaan eens tijd worden om een helm te gaan kopen, wat "gerief" en de heren en dames prutsers daar eens buiten te schoppen op permanente basis ![]()
#27 | |
|
![]() Citaat:
Eigenlijk zou je de bijdragen voor de pensioenkas van zelfstandigen en werknemers vergelijken. Om een ander vb te geven dragen zelfstandigen via belastingen niet bij aan de werkloosheidsuitkeringen? Hoewel zij daar geen aanspraak op kunen maken in economisch moeilijke tijden, of andere oorzaken van inkomensverlies buiten hun wil. |
|
![]() |
![]() |
#28 |
Parlementslid
|
![]() Ondernemers durven een risico te nemen en aangezien zij ook voor werkgelegenheid zorgen, vind ik dat zij ook een sociaal vangnet moeten krijgen.
#29 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
#30 |
|
![]() Wie zegt dat? Van Quickenborne liet in het VTM-nieuws toch verstaan dat alhoewle het wettelijk niet in zijn macht lag de pensioenleeftijd voor parlementsleden te veranderen, hij toch van mening was dat het parlement een voorbeeld moest stellen door zichzelf te verplichten merkelijk langer te werken.
|
![]() |
![]() |
#31 | ||
|
![]() Citaat:
![]()
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
||
![]() |
![]() |
#32 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Zie je het addertje niet? ![]()
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een piloot kan inderdaad nog altijd ander werk doen, zelfs zonder dat jij smalend spreek over trams- of buschauffeurs.
Of wat denkt ge dat een piloot, met 5 of slechts 10 jaren arbeid als piloot, maar onverhoopt medisch afgekeurd, moet doen ? Of wat doet een buschauffeur na 15 jaar loopbaan, die blijkt suikerziekte te hebben, en dus geen passagiers meer mag vervoeren ? Ook een nieuwe job zoeken binnen zijn talenten en mogelijkheden !!
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Jaaaren terug is dat zo begonnen in het syndicaal sociaal overleg: de werkgevers stelden dat er zoveel financiële ruimte was voor de loonmassa; de syndicaten waren vooruitziend en zegden: zoveel voor directe loonsverhoging, en zoveel voor "ons pensioen". De syndicaten zegden duidelijk niet dat de pensioenkas hen niet kon schelen. (hetgeen de zelfstandigen van hun eigen pensioenkas wel degelijk zeggen, want zij willen liever niet bijdragen; zij willen liever hun eigen bootjes doppen ...)
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
#35 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ga de Quick hier niet verdedigen, ver van daar,
maar het ligt niet in de bevoegdheid van de uitvoerende macht (de Quick als minister) om de regelingen voor de wetgevende macht te wijzigen. Als minister kan en mag hij inderdaad niet meer doen dan het parlement op te roepen om zich verantwoordelijk te dragen. Waar blijft trouwens de pers om de verschillende parlementairen hierover hun mening te vragen? (en waar blijft de pers om te polsen wie verantwoordelijk is dat de pree van de voorzitter van het Vlaams parlement zo hoog was ten tijde van VLD-er politica Vanderpoorten .... terwijl de Peuk al lang vragende partij is om dit naar wereldlijke normen te doen zakken ... wie wringt daar tegen ???)
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hij moet daar simpelweg maar voor bijdragen leveren, zoals "iedereen". Een zelfstandige heeft nu een beperkte keuze, ttz: - geen keuze voor het minimale zelfstandigensysteem, met lagere bijdragen dan de andere systemen - wel keuze om zich privé verder te verzekeren.
|
![]() |
![]() |
#37 |
|
![]() Ik wil niet moeilijk doen, maar ik denk wel dat het rechtvaardig is dat men van het vangnet kan profiteren in de mate dat men ertoe bijgedragen heeft. Verder wil ik ook nog opmerken dat zelfstandigen tijdens hun loopbaan vele financiële voordelen hebben die anderen, bedienden en arbeiders niet hebben. Wil men die ook afschaffen of in rekening brengen?
#38 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Deelnemen aan europees pensioensdebat was voor belgië al teveel gevraagd. en aan quickie : slecht!!!!! |
|
![]() |
![]() |
#39 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door filosoof : 16 december 2011 om 14:51. |
|
![]() |
![]() |
#40 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
quickie: the quickest way to oblivion. Laatst gewijzigd door filosoof : 16 december 2011 om 14:54. |
|
![]() |