Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 juni 2004, 08:41   #21
camaris
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fernand
De andere PROVOCEERT de meerderheid.
Misschien doen ze dat ook niet met die bedoeling... Misschien is het gewoon omdat ze elkaar graag zien. Het percentage dat 'paradeert' gelijk u zegt is volgens mij erg klein...
Trouwens, een deel van de mensen gaat toch sowieso verhaaltjes beginnen verzinnen en weet ik veel wat nog allemaal vanaf het moment dat men weet van twee mensen dat ze homo zijn, ook al laten die er NIKS van blijken in het openbaar.
camaris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2004, 09:09   #22
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobbie
want het zeer overgrote deel van de bevolking vindt holebi's pervers
Waar haal jij in hemelsnaam de pretentie om te spreken in naam van "het overgrote deel van de bevolking"??? Het is niet omdat uw mening afwijkt, dat daarom iedereen zo bekrompen denkt.

Of misschien woon jij gewoon in een achterlijk boerengat, dat kan zijn...
Zeno! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2004, 09:35   #23
Ares
Vreemdeling

Standaard

ik vind trouwens dat het standpunt van het blok inzake holebi's in strijd is met hun standpunt over vrije meningsuiting.

Ik zou van een blokker wel ns een argument willen horen dat dit weerlegt ... (en geen argument van "de meerderheid in vlaanderen vind dat pervers", want als je er ff over nadenkt zal je al snel merken dat dat eigenlijk als een lul op een drumstel slaat)

Goed, ik versta wel dat er zeden zijn, en ik kan verstaan dat je problemen hebt met publieke intimiteiten ... maar als je daar bij heteros ander over oordeelt dan bij holebi's, dan discrimineer je in mijn ogen.
Ares is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2004, 09:37   #24
oriana
Minister-President

oriana's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar oriana
Standaard

Citaat:

RESPECT voor de mensen die het als pervers ervaren. En betogingen in functie van dat 'holebi' zijn of elkaar aflekken in 't openbaar noem ik gebrek aan dat respect.
Dat is de grens die ik eraan wil stellen. Een toepassing van de openbare zedenschennis.
Van iemand die het woord RESPECT zo belangrijk vindt, verwacht ik toch andere uitlatingen hoor. Zoals RESPECT voor IEDEREEN?!
Oud 16 juni 2004, 09:41   #25
oriana
Minister-President

Standaard

Citaat:
want het zeer overgrote deel van de bevolking vindt holebi's pervers,
Nu gaat het al niet meer over het 'openbare' ze zijn gewoon pervers?
En dat het overgrote deel van de bevolking dat vindt, daar heb ik mijn grote twijfels over.
Oud 16 juni 2004, 10:10   #26
Raging Bile Duct
Burger

Raging Bile Duct's schermafbeelding

Standaard

Zo zie je maar hoe de hardcore fascistische Vlaams Blokkers zoals Bobbie en de Zuiveraar vrije meningsuiting interpreteren. Vrije meningsuiting alleen maar voor wie "normaal" is volgens hun standaard (= blank, hetero, bekrompen, kleinburgerlijk, IQ < 90, etc...). Iedereen die daar van afwijkt moet zwijgen.

Wat kan het jou schelen of holebi's af en toe eens met een roze pluim in hun gat over 't straat paraderen ? Of hun eigen website hebben ? Niemand verplicht je van te kijken.
Raging Bile Duct is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2004, 10:18   #27
perotinus
Burger

Standaard

Het VB zit nog maar aan 24,1 % en de eerste aanzet om het publiek mentaal klaar te maken voor een herhaling van de geschiedenis is al gegeven. Bravo Vlaanderen!
perotinus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2004, 11:54   #28
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
RESPECT voor de mensen die het als pervers ervaren.
Respect is iets wat je moet verdienen, ongeacht de sekse van degene met wie je de lakens deelt.

Citaat:
En betogingen in functie van dat 'holebi' zijn
Die betogingen zijn niet in functie van het "holebi zijn", maar in functie van de strijd om gelijke rechten.

Citaat:
of elkaar aflekken in 't openbaar noem ik gebrek aan dat respect.
Vind je dat alleen van holebi's die "elkaar in 't openbaar aflekken", of ook van hetero's die dat doen?

Citaat:
Dat is de grens die ik eraan wil stellen. Een toepassing van de openbare zedenschennis.
Mij best, zolang je maar voor iedereen dezelfde normen hanteert.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2004, 11:55   #29
oriana
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno!
Citaat:
want het zeer overgrote deel van de bevolking vindt holebi's pervers
Waar haal jij in hemelsnaam de pretentie om te spreken in naam van "het overgrote deel van de bevolking"??? Het is niet omdat uw mening afwijkt, dat daarom iedereen zo bekrompen denkt.

En dan nog IK woon nl in een klein boerengat
Oud 16 juni 2004, 12:30   #30
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raging Bile Duct
Zo zie je maar hoe de hardcore fascistische Vlaams Blokkers zoals Bobbie en de Zuiveraar vrije meningsuiting interpreteren. Vrije meningsuiting alleen maar voor wie "normaal" is volgens hun standaard (= blank, hetero, bekrompen, kleinburgerlijk, IQ < 90, etc...). Iedereen die daar van afwijkt moet zwijgen.

Wat kan het jou schelen of holebi's af en toe eens met een roze pluim in hun gat over 't straat paraderen ? Of hun eigen website hebben ? Niemand verplicht je van te kijken.
Wanneer het op straat gebeurt wordt ik er met gecofronteerd zonder het te willen. dat ze hun pluim in hun kont steken in de voor hen toebedeelde ruimte, hun privé!!!!!!!!!!
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2004, 13:01   #31
ingenious
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

of je het nu wil of niet bobby en consoorten, homo's hebben in principe dezelfde rechten als u en ik (in de praktijk worden ze nog gediscrimineerd, bv op vlak van adoptie). dus als je geen homo's meer wil zien kussen, dan moet je pleiten tegen alle openbare uitingen van seks en liefde.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Inge heeft altijd gelijk.
ingenious is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2004, 13:23   #32
Raging Bile Duct
Burger

Standaard

Citaat:
Wanneer het op straat gebeurt wordt ik er met gecofronteerd zonder het te willen. dat ze hun pluim in hun kont steken in de voor hen toebedeelde ruimte, hun privé!!!!!!!!!!
Omdat jij preuts bent en daar aanstoot aan neemt moet dat "verboten" worden ? Morgen neemt een andere bekrompen geest aanstoot aan het zien van navels, dus moeten topjes die de navel ontbloot laten ook maar "verboten" worden ?

We hebben al een paar hele mooie voorbeeldenin deze wereld waar een dergelijke gedachtengang tot leidt. In fundamentalistische moslimstaten moeten vrouwen burka's dragen omdat de mannen zogezegd niet bestand zijn tegen openbaar vrouwelijk "bloot".
Oud 16 juni 2004, 13:26   #33
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door camaris
Citaat:
De andere PROVOCEERT de meerderheid.
Misschien doen ze dat ook niet met die bedoeling... Misschien is het gewoon omdat ze elkaar graag zien. Het percentage dat 'paradeert' gelijk u zegt is volgens mij erg klein...
.
Inderdaad erg klein. Vergelijk het maar met 3.000 VB-deelnemers aan IJzerwake tegenvover 1 miljoen VB-kiezers. 3 op 1000 dus. Ergens in die orde van grootte dus.

Of vergelijk het met de moslimspartij van Aby Jah Jah die 4000 stemmen heeft gehaald over heel Vlaanderen op een totaal van 400.000 moslims in België.
Oud 16 juni 2004, 14:01   #34
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Zuiveraar
De samenleving moet weer normaal en leefbaar worden, zonder al die abnormaliteiten en persversiteiten.
Alle oude mensen zeggen , meneer be zo blije dat ik al zo oud ben... oude mensen verlangen naar de dood, 7 zelfmoorden per dag omdat
Vlaanderen onleefbaar is geworden, niet meer leuk, het tij zal keren,
de zuivering is aan de gang. 8)
Dus oude mensen willen zelfmoord plegen omdat holebis rechten krijgen?
Vreemde redenering!!
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2004, 14:10   #35
Bobbie
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door oriana
Citaat:
RESPECT voor de mensen die het als pervers ervaren. En betogingen in functie van dat 'holebi' zijn of elkaar aflekken in 't openbaar noem ik gebrek aan dat respect.
Van iemand die het woord RESPECT zo belangrijk vindt, verwacht ik toch andere uitlatingen hoor. Zoals RESPECT voor IEDEREEN?!
Mensen met een afwijkend gedrag moeten respect opbrengen voor degenen die een normaal gedrag vertonen. Dat doe je niet door publiekelijk uw afwijking te demonstreren.
Bobbie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2004, 15:04   #36
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno!

En dan nog IK woon nl in een klein boerengat
Niet alle boeregaten zijn achterlijk hé! Dat van 'Bobbie' blijkbaar wel. 8)

[size=2]Het meervoud van boeregat, is dat boeregaten of boeregatten?[/size] [size=2]Ach what the hell [/size]
Oud 16 juni 2004, 15:06   #37
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Mensen met een afwijkend gedrag moeten respect opbrengen voor degenen die een normaal gedrag vertonen. Dat doe je niet door publiekelijk uw afwijking te demonstreren.
Met deze mening vertoon jij ook een 'afwijkende' mening. Dus volgens uw eigenste logica zou je 'respect' ( ) moeten opbrengen voor de anderen en uw bek houden. 8) Afgesproken?
Oud 16 juni 2004, 15:14   #38
Raging Bile Duct
Burger

Standaard

Citaat:
Citaat:
Waarom zouden holebi's respect moeten opbrengen voor homofoben ?
Dat staat nergens in de wetboeken. Als 2 holebi's elkaar en plein publiek gaan kontneuken dan zullen die, net als 2 hetero's die dat doen, opgepakt worden en een PV aan hun broek krijgen voor openbare zedenschennis.

Voor de rest hoeven zij zich geen reet aan te trekken van het feit dat jij je stoort aan de suggestie van holbisex...
Oud 16 juni 2004, 15:19   #39
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Zou er eens iemand willen inzien dat voor de 19° eeuw al die bijbelse ideëen al verdwenen waren en dat holebis toen aanvaard werden ? De victoriaanse "rage" uit de 19° eeuw heeft daar terug een "zonde " van gemaakt, met de "hulp" van een paar duitse pseudowetenschappers, (waarvan de naam me nu niet te binnenschiet) maar in de eeuwen daarvoor was heel dat debat al terzijde geschoven: een franse koning kon zijn "mignons" hebben, en niemand die er meer dan een glimlach over had..
Julius Caesar was "man bij vrouwen en vrouw bij mannen", Michelangelo was ook één van de velen en dat belette hem niet door de pausen gefinancierd te worden voor zijn werk. Die lijst is zéér lang! google maar eens.
Enkel éérst het puritanisme uit Engeland (gretig door de kerk overgenomen) en later dat uit de US heeft er een item van GEMAAKT
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2004, 15:41   #40
james
Provinciaal Gedeputeerde

james's schermafbeelding

Standaard

ik krijg weer bange rillingen als ik dit allemaal lees.
ik ben homo en heb een vriend waar ik enorm veel van hou. wie verbiedt mij dan om die in het openbaar es vast te pakken of een kus te geven?
zoals al gezegd wordt er blijkbaar een enorm onderscheid gemaakt tussen de verschillende "perversiteiten"
het een kan blijkbaar al meer dan het andere.
ik ben zo eens op een tuningsshow beland (per ongeluk ) en daar stonden 2 vrouwen half naakt elkaar af te likken en uit te kleden. ik moet u er geen tekeningske bij maken dat er op de rest van die show niet veel volk meer te bespeuren was want iedere heteroman stond daar op te geilen. blijkbaar kan dat wel.
wie antwerpen kent, kent wellicht ook wel de buurt waar talloze vrouwen voor de raamkes staan te pronken om mannen binnen te halen. blijkbaar kan dat ook.
in een doorsnee dancing vind je wel ergens een koppel tegen een muur half aan het neuken, blijkbaar kan dat wel...

als homo word je deze dagen nog steeds vreemd bekeken. hoe je het ook draait of keert. en als 2 mannen dan de moed hebben en zich niet schamen om te tonen dat zij van elkaar houden, dan is dat iets waar je respect voor moet opbrengen...

You're only as old as the boys you feel
james is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be