Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 20 december 2011, 17:30   #21
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Dat kan moeilijk anders, de grootste vijand van een unitaire democratische staat waar de meerderheid beslist is immers de Franstalige.

Ziedaar de contradictie in het paradigma van de BUB, die de NVA als de grootste bedreiging ziet voor het voortbestaan van België.
De NVA is een zegen voor een Vlaanderen in een evt. confederaal Belgie
Boduo is offline  
Oud 20 december 2011, 17:43   #22
stuyckp
Banneling

Standaard

[quote=pajoske;5875360]
Citaat:
Maar als we deze sociaaleconomische verschillen wegfilteren, en we doen alsof Vlaanderen en Wallonië een identiek economisch profiel hebben, dan krijgt de Waalse baby nog maar 89.034 euro. Dat is dus minder dan een Vlaamse, wat erop wijst dat Wallonië iets betere demografische vooruitzichten heeft, en iets minder last van de vergrijzing zal hebben.” [:quote]
Dat verschil is dan wel veel en veel kleiner.
stuyckp is offline  
Oud 20 december 2011, 17:45   #23
stuyckp
Banneling

Standaard

[quote=pajoske;5875419]
Citaat:
Dit klinkt eerder als: In de toekomst zal een onafhankelijk Vlaanderen veel meer last hebben van vergrijzing dan Wallonië.

Twee keren nadenken kan problemen voorkomen.
Dat klinkt als, we moeten oppassen met die transferts, want Wallonië kruipt niet uit het dal. En dus zullen we onze eigen pensioenen moeten veilig stellen.
Er is niks mis met die gedachte lijkt me.
Wallonië gaat nooit onze pensioenen betalen als je dat gelooft ben je vreselijk naief.
stuyckp is offline  
Oud 20 december 2011, 17:46   #24
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Brabander Bekijk bericht
Nierika, we kunnen ook de werklozen, de armen, de moslims, de ouderen, de gehandicapten en de Joden "wegfilteren". Wedden dat de "Vlaming" (wat dat ook mag zijn) dan meer geld zal krijgen?
racistische opmerking.
stuyckp is offline  
Oud 20 december 2011, 17:54   #25
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

[quote=stuyckp;5875516]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht

Dat klinkt als, we moeten oppassen met die transferts, want Wallonië kruipt niet uit het dal. En dus zullen we onze eigen pensioenen moeten veilig stellen.
Wallonië gaat nooit onze pensioenen betalen als je dat gelooft ben je vreselijk naief.
Opletten met quoten aub.
Door het onzorgvuldig en slordig quotewerk van pajoske lijkt het alsof een ridicule, quote waar ik niet mee wens geassocieerd te worden, van mij afkomstig is.
Dan krijg je bovenstaande mengelmoes als je dat niet aanpast...

en niet:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)

Laatst gewijzigd door Nierika : 20 december 2011 om 17:55.
Nierika is offline  
Oud 20 december 2011, 18:00   #26
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
racistische opmerking.
Die mijns inziens ook keihard in zijn gezicht terug slaat.

Ik maak me druk over het feit dat erover "wegfilteren" gesproken wordt om geen rekening te hoeven houden met bestaande verhoudingen (van pseudo-wetenschap gesproken), en Brabander suggereert dat ik dan maar evengoed meteen alle zwakkere roepen kan wegfilteren.

Ik snap het causaal verband niet.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Nierika is offline  
Oud 20 december 2011, 18:14   #27
kameleon
Minister

Standaard

De 75 miljard die ze nooit gaan terugzien van Dexia zit hier ook nog niet bij. En de oplopende rentelasten....

De total meltdown komt in zicht
Oud 20 december 2011, 18:17   #28
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kameleon Bekijk bericht
De 75 miljard die ze nooit gaan terugzien van Dexia zit hier ook nog niet bij. En de oplopende rentelasten....

De total meltdown komt in zicht
Het totale faillissement van den Belgiek en met twee geheel nieuwe VZW's beginnen: Vlaanderen en de rest!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline  
Oud 20 december 2011, 18:18   #29
wesley84
Partijlid

Standaard

Bad Wallonia cfr Bad Bank.
wesley84 is offline  
Oud 20 december 2011, 18:20   #30
De Brabander
Minister-President

De Brabander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
De NVA is een zegen voor een Vlaanderen in een evt. confederaal Belgie
Uw "Vlaanderen" bestaat niet eens.
Oud 20 december 2011, 18:22   #31
SDG
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Dit klinkt eerder als: In de toekomst zal een onafhankelijk Vlaanderen veel meer last hebben van vergrijzing dan Wallonië.

Twee keren nadenken kan problemen voorkomen.
Dat wordt dus het moment waarop Wallonië de splitsing zal forceren.

Laatst gewijzigd door SDG : 20 december 2011 om 18:23.
SDG is offline  
Oud 20 december 2011, 18:24   #32
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je bedoelt dus dat we niks moeten wegfilteren, maar gewoon rekening moeten houden met de realiteit, beste Brabander?

Ik ben het voor één keer volmondig met je eens.

Dan komen we beiden tot een conclusie die blijft staan als een huis:

Een Vlaamse baby mag in zijn leven (op basis van het beleid van 2010) gemiddeld 94.256 euro verwachten van de overheid, terwijl voor een baby in Wallonië dat bedrag oploopt tot 245.220 euro.

Maar ik vermoed, dat dit nu nét niet de opzet van je opmerking was, niet?
Oud 20 december 2011, 18:27   #33
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Brabander Bekijk bericht
Uw "Vlaanderen" bestaat niet eens.
Kleutermodus aan: Net zomin als uw "België" kleutermodus uit.

Simpele!

Nierika is offline  
Oud 20 december 2011, 18:31   #34
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDG Bekijk bericht
Dat wordt dus het moment waarop Wallonië de splitsing zal forceren.
Vlaanderen zal altijd een grotere bevolking hebben, en de Vlaamse bevolking blijft met meer eenheden aangroeien dan de Waalse.
Uit deze punten komt duidelijk naar voren dat er meer bejaarden zullen zijn in Vlaanderen dan in Wallonië.
Maar aangezien de Vlaamse bevolking verder blijft groeien zal dat niet meer een probleem vormen dan in Wallonië, waar de bevolking ook aangroeit en er dus ook meer bejaarden bijkomen.

Wees gerust (sic) Wallonië zal nog heel lang afhankelijk kunnen blijven van Vlaanderen.

Nierika is offline  
Oud 20 december 2011, 19:49   #35
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Vlaanderen zal altijd een grotere bevolking hebben, en de Vlaamse bevolking blijft met meer eenheden aangroeien dan de Waalse.
Uit deze punten komt duidelijk naar voren dat er meer bejaarden zullen zijn in Vlaanderen dan in Wallonië.
Maar aangezien de Vlaamse bevolking verder blijft groeien zal dat niet meer een probleem vormen dan in Wallonië, waar de bevolking ook aangroeit en er dus ook meer bejaarden bijkomen.

Wees gerust (sic) Wallonië zal nog heel lang afhankelijk kunnen blijven van Vlaanderen.
Afhankelijk van Vlaanderen zolang er geen confederalisme is.
Boduo is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be