![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Het "leventje" van "het rollend personeel" met zijn "leuk cadeautje" al eens bekeken? Zelf kreeg ik op de (jaarlijkse) medische controle van de hoofdgeneesheer te horen :"mijnheer, na 30 jaar in dat leven is de kous af", maar ja, die zal het zeker niet geweten hebben zeker?
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Van dezelfde roedel als die geneesheren die bijna alle ambtenaren die er om verzoeken om hun ziektedagen op te pakken, ook echt ziek verklaren? Wat denkt ge dat iemand die bij Volvo of Ford Genk werkt in ploegen, en na vijf jaar van zo'n dienst tot de bevinding komt dat hij niet geschikt is voor ploegendienst ? Alleszins niet zich beroepen op een vaste benoeming, en zich al slepend voort werkt, met ziekteverlof en stakingsdagen om het draaglijk te maken, tot aan zijn gunstig pensioen ... Wat denkt ge van 30 jaar in een keuken van een restaurant ? Wat denkt ge van 30 jaar in een bakkerij ? Wat denkt ge van 30 jaar buschauffeur bij De Lijn ? Wat denkt ge van 30 jaar mensen hun belastingsbrieven controleren en zich laten uitschelden en bedreigen ?
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Want gemiddelden zeggen mij niet veel. Kan je me de hoogte en hoeveel personen recht hebben op pensioen per loonschaal geven. Kijken hoe het plaatje er dan uitziet. Gemiddeld wil zeggen, als ik en Kris Peeters ons inkomen gemiddeld nemen, ik een inkomen van 100.000 € heb, minimaal...??? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
En die herscholing moet echt niet lang duren, want hij heeft de praktische ervaring van 30 jaar mee. Terwijl die pas afgestudeerde nog geen enkele ervaring heeft. Hij kan zo de nodige praktijk kennis op doen en het probleem van tot 65 jaar werken is voor beiden opgelost. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En hoeveel procent van die kromgewerkte pregepensioneerden zitten nog bij te klussen, daarom niet noodzakelijk pseudoprofessioneel maar bij hun familie bvb een handje toesteken ?? Al eens een deftig onderzoek gedaan daarover??? |
|
![]() |
![]() |