Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 januari 2012, 03:20   #21
Dazi Martina
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tamam Bekijk bericht
http://www.youtube.com/watch?v=dFm1tZkEuxI

wie zich druk maakt over islam-fundamentalisten die doldraaien, maar Israel maar laten doen is hypocriet.
Zeer hard aanpakken zeg ik U. Deze grote tegenstanders van de seculiere staat Israël dient men vakkundig onschadelijk te maken.
Dazi Martina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2012, 07:39   #22
Sjaax
Europees Commissaris

Sjaax's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kasumi Bekijk bericht
Ze hebben ook wel een punt. Ze worden slecht behandeld. In weze manifesteren ze gewoon hun joodsheid.

Israel wil zo graag als "joodse staat" erkent worden, het thuisland van alle joden, waar niet alle joden worden geaccepteerd. Zijn ze te joods? Mja..
Hoezo worden ze slecht behandeld?

Te joods? Dat suggereert dat joods eigen fundamentalistisch betekent.
Dat vind ik overigens niet helemaal onzinnig. Een 'Joodse' staat is even ondemocratisch als een 'Vlaamse' staat. Dan zouden alleen mensen met een Vlaamse identiteit de politiek in Vlaanderen mogen bepalen in plaats van alle bewoners.
Sjaax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2012, 08:01   #23
Kasumi
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sjaax Bekijk bericht
Hoezo worden ze slecht behandeld?

Te joods? Dat suggereert dat joods eigen fundamentalistisch betekent.
Dat vind ik overigens niet helemaal onzinnig. Een 'Joodse' staat is even ondemocratisch als een 'Vlaamse' staat. Dan zouden alleen mensen met een Vlaamse identiteit de politiek in Vlaanderen mogen bepalen in plaats van alle bewoners.
Hoezo, hoezo? Was het carnaval misschien? Ze winden er geen doekjes om, bij de uiting over hoe ze behandeld worden.

Wat een flauwekul over ondemocratisch" Vlaanderen. Staat die regel die je zelf uitgevonden hebt ergens gebetonneerd?
Kasumi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2012, 08:11   #24
Sjaax
Europees Commissaris

Sjaax's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoezo, hoezo? Was het carnaval misschien? Ze winden er geen doekjes om, bij de uiting over hoe ze behandeld worden.
De fundamentalisten vinden zelf dat ze slecht behandeld worden. Uit je antwoord leid ik af dat je het daar mee eens bent.
Oud 3 januari 2012, 08:18   #25
Kasumi
Banneling

Standaard

Citaat:
De fundamentalisten vinden zelf dat ze slecht behandeld worden. Uit je antwoord leid ik af dat je het daar mee eens bent.
Dat zijn de feiten, bijgevolg kan ik niet anders dan daar akkoord mee te gaan.
Oud 3 januari 2012, 08:22   #26
Francientje
Minister

Standaard

Citaat:

wie zich druk maakt over islam-fundamentalisten die doldraaien, maar Israel maar laten doen is hypocriet.
O Ja? Waar bemoei jij je eigenlijk mee. Geen kat die hier last heeft van
Joods fundamentzlisme dat in Israel overigens stevig aangepakt wordt.
Begin maar te zeuren als Joodse fundamentalisten hier links en rechts
aanslagen beginnen te plegen. Pas als dat gebeurt mag je terugkomen.
Francientje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2012, 08:51   #27
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:

Ik ben het met u eens dat alle vormen van fundamentalisme angstvallig in het oog moeten worden gehouden. Maar zoals u lijkt aan te geven, is het voor sommigen welgekomen om de aandacht van islamitisch fundamentalisme weg te leiden.

Ik maak er mij alleszins niet zo veel zorgen in dat ik mogelijks ooit wel eens slachtoffer zal worden van Joods fundamentalisme. Islamitisch fundamentalisme daarentegen baart me iets meer zorgen. Zelfmoordpiloten, passagiers met nitroglycerine in vliegtuigen, treinreizigers met rugzakken en GSM's, verdachte individuen in metro's ... niet dat het een alledaagse praktijk is maar je zult toch maar op het verkeerde moment op de verkeerde plaats zijn nietwaar?

Er bestaat wel degelijk Joods terrorisme zoals onderstaande link aangeeft. Het lijkt zich ook te beperken tot Israel en door Israel bezette gebieden. Terrorisme is en blijft verwerpelijk, waar het ook gebeurt. Wat me wel meteen opvalt aan Joods terrorisme is dat het niet meteen een internationaal karakter heeft zoals het islamitisch fundamentalisme dat de westerse samenleving viseert en de daarbijhorende burgers. Volgens islamitisch fundamentalisme ben ik een potentieel doelwit gewoonweg omdat ik deel uitmaak van de westerse samenleving en met geweld tot beter inzichten moet gebracht worden of anders maar moet sterven.

Van het Joods fundamentalisme heb ik niet de indruk dat ze willen pogen om mijn levensstijl te wijzigen of hun ideologie op te dringen. Beide vormen van fundamentalisme zijn verwerpelijk en houden geen rekening met menselijke levens. Maar de ene vind ik net iets opdringeriger ten aanzien van mijn levenswijze en dus ben ik daar ook iets alerter mee. Als u dit hypocriet wil noemen heb ik daar geen moeite mee.

http://en.wikipedia.org/wiki/Jewish_religious_terrorism
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2012, 09:02   #28
Kasumi
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Ik ben het met u eens dat alle vormen van fundamentalisme angstvallig in het oog moeten worden gehouden. Maar zoals u lijkt aan te geven, is het voor sommigen welgekomen om de aandacht van islamitisch fundamentalisme weg te leiden.

Ik maak er mij alleszins niet zo veel zorgen in dat ik mogelijks ooit wel eens slachtoffer zal worden van Joods fundamentalisme. Islamitisch fundamentalisme daarentegen baart me iets meer zorgen. Zelfmoordpiloten, passagiers met nitroglycerine in vliegtuigen, treinreizigers met rugzakken en GSM's, verdachte individuen in metro's ... niet dat het een alledaagse praktijk is maar je zult toch maar op het verkeerde moment op de verkeerde plaats zijn nietwaar?

Er bestaat wel degelijk Joods terrorisme zoals onderstaande link aangeeft. Het lijkt zich ook te beperken tot Israel en door Israel bezette gebieden. Terrorisme is en blijft verwerpelijk, waar het ook gebeurt. Wat me wel meteen opvalt aan Joods terrorisme is dat het niet meteen een internationaal karakter heeft zoals het islamitisch fundamentalisme dat de westerse samenleving viseert en de daarbijhorende burgers. Volgens islamitisch fundamentalisme ben ik een potentieel doelwit gewoonweg omdat ik deel uitmaak van de westerse samenleving en met geweld tot beter inzichten moet gebracht worden of anders maar moet sterven.

Van het Joods fundamentalisme heb ik niet de indruk dat ze willen pogen om mijn levensstijl te wijzigen of hun ideologie op te dringen. Beide vormen van fundamentalisme zijn verwerpelijk en houden geen rekening met menselijke levens. Maar de ene vind ik net iets opdringeriger ten aanzien van mijn levenswijze en dus ben ik daar ook iets alerter mee. Als u dit hypocriet wil noemen heb ik daar geen moeite mee.

http://en.wikipedia.org/wiki/Jewish_religious_terrorism
De kans dat je omkomt door terreur is 0,000000000000000001%
Oud 3 januari 2012, 09:40   #29
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
De kans dat je omkomt door terreur is 0,000000000000000001%
Zoals ik reeds zei, het is geen alledaagse praktijk. Ik ben al eens vlakbij de Twin Towers geweest en ik heb ook al eens gebruik gemaakt van de metro in Londen. Je zult daar maar op het verkeerde moment zijn.

Bovendien weten we ook niet hoeveel aanslagen er inmiddels verijdeld zijn. Als we die lui hun gang laten gaan zal de kans wel gevoelig stijgen.
Oud 3 januari 2012, 09:46   #30
Kasumi
Banneling

Standaard

Citaat:
Zoals ik reeds zei, het is geen alledaagse praktijk. Ik ben al eens vlakbij de Twin Towers geweest en ik heb ook al eens gebruik gemaakt van de metro in Londen. Je zult daar maar op het verkeerde moment zijn.

Bovendien weten we ook niet hoeveel aanslagen er inmiddels verijdeld zijn. Als we die lui hun gang laten gaan zal de kans wel gevoelig stijgen.
Pas maar op dat je niet onder een Amerikaanse drone of airstrikes beland, met al dat gereis.
Oud 3 januari 2012, 10:07   #31
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Pas maar op dat je niet onder een Amerikaanse drone of airstrikes beland, met al dat gereis.
Mijn favoriete reisbestemmingen bevinden zich niet in de plaatsen waar dat wel eens kan voorvallen.
Oud 3 januari 2012, 10:27   #32
Sjaax
Europees Commissaris

Sjaax's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
@Elio
Idd.
Als je zo bang bent, zou ik niet meer gaan reizen. Er valt ook wel eens een vliegtuig uit de lucht.
Oud 3 januari 2012, 10:33   #33
Kasumi
Banneling

Standaard

Citaat:
@Elio
Idd.
Als je zo bang bent, zou ik niet meer gaan reizen. Er valt ook wel eens een vliegtuig uit de lucht.
Ik zou men huis niet meer uitkomen, voor je het weet lig je onder een bus. Kalm in de zetel blijven zitten is het veiligste om je nek niet te breken.
Oud 3 januari 2012, 13:16   #34
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Francientje Bekijk bericht
die zien we nooit meer terug
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2012, 13:59   #35
Kasumi
Banneling

Standaard

Citaat:
Laten we de bal eens weerkaatsen. Waar bemoei jij u mee? Het is niet dat jij daar woont ofzo he.

De bemoeienissen van Europeanen is net de oorzaak van alle ellende.
Oud 3 januari 2012, 20:31   #36
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
@Elio
Idd.
Ja Sjaax. En ik kan ook met de wagen tegen een boom rijden. Of zelfs als ik thuis zit kan de luchter op mijn hoofd vallen.

Nog zo van die dooddoeners?
Oud 3 januari 2012, 20:33   #37
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik zou men huis niet meer uitkomen, voor je het weet lig je onder een bus. Kalm in de zetel blijven zitten is het veiligste om je nek niet te breken.
Ik begrijp dat u opeens wel over relativeringsvermogen blijkt te beschikken. Als het echter over zionisme gaat ziet u het kwaad overal.
Oud 3 januari 2012, 21:26   #38
Kasumi
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik begrijp dat u opeens wel over relativeringsvermogen blijkt te beschikken. Als het echter over zionisme gaat ziet u het kwaad overal.
Etnische zuivering als pilaar van de ideologie kan men moeilijk relativeren.
Oud 3 januari 2012, 23:26   #39
Tamam
Minister-President

Tamam's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ze worden zo hard aangepakt dat de minister van buitenlandse zaken er eentje is.
Tamam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2012, 23:32   #40
Kasumi
Banneling

Standaard

Citaat:
Ze worden zo hard aangepakt dat de minister van buitenlandse zaken er eentje is.
Een lid van de "Russische" maffia?

An indictment is expected to include charges of fraud, breach of trust, money-laundering and obstruction of justice.

http://www.jpost.com/Headlines/Artic...=252048&R=R101
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be