![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Werknmers bieden hun arbeid aan aan de werkgever en krijgen daarvoor in ruil een loon. De waarde van hun arbeid ligt evenwel hoger dan het loon die ze daarvoor krijgen. U ontkent dit? Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wel weet ik dat mijn laatste baas failliet gegaan is nadat ze jarenlang geen sociale bijdragen meer betaalde voor haar 50 personeelsleden, wat voor vele werknemers ook minder sociale gevolgen had. Dat die openstaande bedragen niet gemakkelijk kwijtgescholden worden,moet ik dat soms betreuren? Over de ziekteverzekering: ben jij dan als zelfstandige totaal aangewezen op privé verzekering? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik denk erder voor de fraudeur die het echt gespeeld heeft, dat het beter geregeld is . hij heeft zogezegt niets meer en voor hem zijn die 700 € van het OCMW mooi megenomen zakgeld om een resaurantje te doen En naast het flatje van het ocmw zal hij wel een meer comfortabel optrekje hebben . maar de echt gefaileerde is een sukkelaar die sociaal uitgesloten en mentaal verkracht wordt . neem dat van me aan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
maar het is een beetje bruin sociale uitsluiting te roepen en sociale steun te eisen als je jarenlang je sociale bijdragen niet betaald hebt Laatst gewijzigd door eno2 : 30 december 2011 om 16:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Banneling
|
![]() [quote=eno2;5897668]
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als enkel zij die betalen kunnen genieten , dan is dat geen sociaal vangnet maar een platte commerciele verzekering . En zij die beweren dat zelfstandigen niet bijdragen zijn blind . een zelfstandige houd amper 30 % van zijn winst over aan het einde van de meet , en gooi al die belastingen dan maar in een zak , ze moeten betaald worden , punt uit Zelftandigen zijn de dinamiek van de economie en werkgelegenheid , en daartegenover staat geen enkele sociale zekerheid . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |||
Banneling
|
![]() [quote]Jouw bewering fietst de feiten voorbij
Citaat:
Citaat:
Citaat:
De zelfstandige die failliet gaat beschikt over dezelfde sociale zekerheid als diegenen zonder bezit noch middelen, zodra die zelfstandige zijn eigen vermogen uitgeput heeft. Laatst gewijzigd door eno2 : 30 december 2011 om 20:29. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Banneling
|
![]() [quote=-Jo-;5897967]Ja, maar een kind wist in die tijd ook al dat arbeid een meerwaarde schept en dat haast niemand iets doet om zaken een minderwaarde mee te geven, behalve saboteurs en burgerlijke ongehoorzamen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Doppers hebben hier weer hun zegje. Ze vergeten dat hun sociale bijdragen beperkt zijn en in hun uitkering verwerkt zitten. Met andere woorden, ze betalen nougabollen. Vestzak broekzak operatie is het.
Werknemers betalen 13% op hun inkomen, t" is te zeggen de baas betaald die 13% extra op dat loon die hij moet doorstorten. Werknemers betalen dus nougabollen zelf. Zelfstandigen echter die betalen 22% en worden herbruteerd naar een hoger inkomen. Ze betalen dus zelf meer dan 1/5 van hun inkomen, eerder 1/4 zelfs als je de extra kosten in rekening zet en ontvangen er niks voor terug. Pure afzetterij, al altijd geweest. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Banneling
|
![]() [quote=eno2;5898212]Vind U het dan ook eerlijk dat een zelfstandige die zijn activiteit stop zet genoodzaakt is om nog 3 jaar lang of 12 kwartalen verder sociale bijdrage te betalen ondanks dat hij gestop is ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Banneling
|
![]() Op zich niet nee, maar ik zou graag de reden weten waarom deze regeling zo bestaat.
Laatst gewijzigd door -Jo- : 31 december 2011 om 00:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zelstandigen hebben te veel schade als ze door een betoging afwezig zouden zijn . en hebben geen vrij tijd om te manifesteren of zijn er te moe en ontmoedigd voor . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ALS de reden zou zijn dat het enkel en alleen bedoeld is om nog geld in de kas te krijgen, is het verkeerd en wordt het beter afgeschaft. Maar ik zeg wel ALS... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Betaald door de baas aan de sociale zekerheid ipv van aan de werknemer. Werknemers betalen dus nougabollen zelf, mar het gaat wel af van hun loon ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
de werknemer krijgt zijn loon van zijn werknemer , dus indien hij te weinig is ingehouden en nadien moet betalen dan komt het nog uit zijn loon en alsdusdanig van zijn werkgever. als dat niet zo is mijnheer , dan betaald Uw schoonmoeder uw sociale bijdrage zeker ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Uiteindelijk weet iedere zelfstandige dat het zijn naam niet waard is. Jammer genoeg gaan de meesten zelfstandigen idd failliet aan dit belasting systeem. En we weten dat we zelfstandigen, kmo en zoverder nodig hebben om uit ons diep dal der schulden te klauteren, zou men het beter eens opnieuw bekijken. Teveel faillisementen geweest en nog zoveel te komen. Anticipeer hier op! Enfin politiekers doe eens iets positief uiteindelijk. Nu het nog kan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Banneling
|
![]() Om nog maar te zwijgen hoeveel ambtenaren een zelfstandige mag onderhouden .
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het verwondert me niet, met zulke troebele kijk, dat je failliet gaat na jarenlang de sociale bijdragen van je werknemers op zak te hebben gehouden, ipv te hebben doorgestort, net zoals mijn laatste bazin deed ![]() |
|
![]() |
![]() |