Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 januari 2012, 21:19   #21
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ja, ik zeg u dat de cipiers de gevangenen niet gaan dwingen om te werken.
Vrije keuze werkt beter. Of dodelijke verveling, of eerlijk werk.

Citaat:
Eerstens is er niet eens werk voor tienduizend gevangenen,
't is er wel. Het vraagt alleen 2 minuten politieke moed.

Citaat:
tweedens zijn cipiers niet gewapend en met veel te weinig om bewegingen met groepen gevangenen op regelmatige basis mogelijk te maken.
Zucht, de truk is gevangenen gevangenen laten bewaken.
Citaat:
Plus dat de meeste gevangenissen niet eens gebouwd zijn om gevangenen te laten werken, op een aantal uitzonderingen in de keuken en de vestiaire na.
De gevangenissen in belgië zijn hopeloos verouderd. Maar hoeveel kennis moet iemand hebben om een betonmolen te vullen? Laat de gevangenen het lompe bouwen doen zoals het 40 jaar geleden gedaan werd. Daar pak je geen moderne bouwfirma werk mee af.

Citaat:
En zelfs al zouden cipiers bewapend worden - wat in geen duizend jaar gaat gebeuren, dan nog zouden die werkweigeraars niet durven neerschieten uit angst voor de represailles - want dan brand 's nachts hun kot af, om over de wet nog maar te zwijgen.
Zoals ik al schreef. Of dodelijke verveling, of eerlijk werk. De keuze is aan de veroordeelde.
Citaat:
Ik weet wel, er zijn er hier die graag Auschwitz terug zouden willen openhouden, maar ze zijn aan het dromen, het gaat niet gebeuren.
Auschwitz was een vernietigingskamp , en dan nog. Gewoon idioot op dat vlak.
Men kan dan beter de veroordeelden gebruiken als orgaandonoren, en er is geen betere manier om de organen vers te houden dan in een levend lichaam.
Oud 12 januari 2012, 21:38   #22
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Vrije keuze werkt beter. Of dodelijke verveling, of eerlijk werk.
Je begrijpt de criminele geest niet echt he?

Citaat:
't is er wel. Het vraagt alleen 2 minuten politieke moed.
Ik zal het anders zeggen, de structuur ontbreekt, de middelen ontbreken, de cipiers ontbreken.

Citaat:
Zucht, de truk is gevangenen gevangenen laten bewaken.
Dat gaat goed komen...

Citaat:
De gevangenissen in belgië zijn hopeloos verouderd. Maar hoeveel kennis moet iemand hebben om een betonmolen te vullen? Laat de gevangenen het lompe bouwen doen zoals het 40 jaar geleden gedaan werd. Daar pak je geen moderne bouwfirma werk mee af.
Geen geld voor, geen personeel voor. Een groot aantal van die gevangenen zijn trouwens gek verklaarden, die trekken ziekenkas, die mogen niet eens werken.

Citaat:
Zoals ik al schreef. Of dodelijke verveling, of eerlijk werk. De keuze is aan de veroordeelde.
Ze zullen eerder naar TV kijken of op de playstation spelen alvorens ze stenen gaan sleuren, wees gerust. En kom niet af van die zaken dan af te pakken, de gevangenis verhuurt ze aan de gevangenen.

Onder wiens leiding gaan ze trouwens die gebouwen neerzetten, de architect-cipier of de architect-gevangene?

Citaat:
Auschwitz was een vernietigingskamp , en dan nog. Gewoon idioot op dat vlak.
Men kan dan beter de veroordeelden gebruiken als orgaandonoren, en er is geen betere manier om de organen vers te houden dan in een levend lichaam.
We kunnen er misschien de orgaan-SS voor oprichten. Die kunnen dan de lever en de nieren uit de man halen die zijn alimentatie niet kon betalen.
Oud 13 januari 2012, 00:27   #23
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Je weet niets over de mensen die voorstellen doen hun achtergrond, maar gaat wel even vertellen dat ze niets weten en nergens ervaring mee hebben.

De Jappen hadden slechts 10 man nodig om 1000 Amerikanen, Britten, Arabieren, Chinezen, Nederlanders en Indiers dwang arbied te laten uitvoeren.
En dat was dan nog dwangarbeid zonder deftige maaltijden en medische verzorging, hun huisvesting was nog slechter dan de gevangenissen in Afrika.
En hun overlevingskansen waren zeer klein.
En ondanks het feit dat die gevangenen geen criminelen waren, maar vaak goed getrainde elite soldaten, zijn er slechts zeer weinig ontsnapt.
En nu ga jij vertellen dat onze cipiers niet eens een bende criminelen aan het werk kan krijgen.

In Europa betalen de veroordelende trouwens niet voor hun verblijf in hun cel.
De gemeenschap betaald de kosten.
Als je op de Filipijnen in de gevangenis geraakt , heb je best vrienden of familie die je dagelijks eten brengen . zoniet kan je met je handen in een gemeenschappelijk pot vakensbras graaien . kom je vrij , dan zal je wel weten je beter te gedragen . En Dutarte zijn jongens komen in een zwat pak o de moto even langs om een boodschapje na te laten , dat je best kan ophouden met uw activiteit . een derde verwittiging is de man in het zwart op de moto die je aan de kant van de weg even een bolletje in je nek komt plaatsen . De Criminaliteit in Davao is bijzonder laag , en op de vraag aan Burgemeester Dutarte , of zijn stat een van de gevaarlijkste was ter wereld antwoorde hij met een fiere glimlach ? jazeker , voor de criminelen zelf .
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2012, 08:46   #24
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja, ik zeg u dat de cipiers de gevangenen niet gaan dwingen om te werken. Eerstens is er niet eens werk voor tienduizend gevangenen, tweedens zijn cipiers niet gewapend en met veel te weinig om bewegingen met groepen gevangenen op regelmatige basis mogelijk te maken. Plus dat de meeste gevangenissen niet eens gebouwd zijn om gevangenen te laten werken, op een aantal uitzonderingen in de keuken en de vestiaire na.

En zelfs al zouden cipiers bewapend worden - wat in geen duizend jaar gaat gebeuren, dan nog zouden die werkweigeraars niet durven neerschieten uit angst voor de represailles - want dan brand 's nachts hun kot af, om over de wet nog maar te zwijgen.

Ik weet wel, er zijn er hier die graag Auschwitz terug zouden willen openhouden, maar ze zijn aan het dromen, het gaat niet gebeuren.
Ik sprak dan ook over een aanpassing van de gevangenissen en ik sprak niet over productiearbeid, maar over strafarbeid.

En je hoeft de cipiers niet te bewapenen, noch gevangenen laten doden om hen aan het werk te krijgen, honger is namelijk een zeer goede motiveerder om iemand aan het werk te krijgen.

En hun kot afbranden, als gevangene mag je niet beschikken over de middelen om vuur te maken, noch mogen er in de cellen brandbare middelen aanwezig zijn.

Maar men spreekt enkel over het humaan behandelen van criminelen en vergeet dat hiervoor de vrije burger moet opdraaien en minder humaan behandeld word door de overheden.

Vele vrije burgers verliezen hun job, hun woning, hun energievoorziening, hun meubelen, hun hele hebben en houden vaak, gewoon omdat de overheden hen pluimen en alles doen om geld te hebben om criminelen humaan te kunnen behandelen.

Met het huidige beleid in de gevangenissen is het eigenlijk nog enkel wachten tot cipiers verplicht worden om de gevangenen sexueel aan hun trekken te laten komen en voor hun hoertjes te spelen, zodat de zwakkere gevangenen veilig hun zeep kunnen laten vallen.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2012, 08:55   #25
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Je begrijpt de criminele geest niet echt he?
Regel 2 van Maddox: Niet betrapt worden?
Citaat:
Ik zal het anders zeggen, de structuur ontbreekt, de middelen ontbreken, de cipiers ontbreken.
2 minuten politieke moed.
Citaat:
Dat gaat goed komen...
Verdeel en heers is een gekende truk.
Citaat:
Geen geld voor, geen personeel voor. Een groot aantal van die gevangenen zijn trouwens gek verklaarden, die trekken ziekenkas, die mogen niet eens werken.
Niks mee te maken. Al moeten ze in een gecapitonneerde ruimte mandjes vlechten.
Citaat:
Ze zullen eerder naar TV kijken of op de playstation spelen alvorens ze stenen gaan sleuren, wees gerust. En kom niet af van die zaken dan af te pakken, de gevangenis verhuurt ze aan de gevangenen.
Directie ontslaan, cipiers sactioneren. Geen stroom meer naar stopkontakten.
Vernielingen en dergelijke, laat maar doen. Doden en gewonden, de veroorzakers krijgen een extra rechtzaak... Worst case scenario, de keuze tussen tot het einde van de dagen in een koker van 4m³ leven met op zijn best een saai boek en even saai voedsel, tot het einde der dagen hard werken, of tot het grote orgaandonatiefeest een comfortabel leventje.

Citaat:
Onder wiens leiding gaan ze trouwens die gebouwen neerzetten, de architect-cipier of de architect-gevangene?
punt 1, de veroordeelden doen het vrijwillig.
punt 2 de architect moet rekening houden met het gebruik van mankracht.
punt 3, indien de veroordeelden die de vrije keus hebben gemaakt om te werken toch tegenpruttelen zou het wel eens kunnen gebeuren dat het eten herleid wordt tot een high tech compleet smakeloze proteïnepap aangevuld met vitamines en mineralen in een zo saai mogelijk totaalpakket..

Citaat:
We kunnen er misschien de orgaan-SS voor oprichten. Die kunnen dan de lever en de nieren uit de man halen die zijn alimentatie niet kon betalen.
Je begrijpt het idee niet echt. Orgaandonatie, net zoals werk-straffen, zou alleen op vrijwillige basis moeten kunnen.

Laatst gewijzigd door maddox : 13 januari 2012 om 08:56.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2012, 09:28   #26
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
In princiepe ben ik tegen de doodstraf , DIT hoofdzakelijk omdat er dan eigenlijk altijd een slachtoffer is die deze daad moet uitvoeren .
Daarom zou een zelfbediening gaskamer een volwaardig recht moeten zijn . MAAR de gaskraan aan de binnenkant Hé .
In elke cel in de gevangenis , een gaskraan - een waterkraan - een stevige haak in t'plafond met koord en twee handvaten met 5000 volt erop en voor de pedofielen en verkrachters een toilet met een strop erin waar je rustig uw zak kan inhangen ennn .... geen messen , das te lastig voor de kuisploeg , en de overbevolking zou wel minderen . doen ze het niet !!! dan hebben ze toch iets voor ogen om eens stevig na te denken over hun daden en toekomst .
Opletten met wat je schrijft, want je kunt er zelf nog in belanden.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2012, 09:55   #27
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Gevangenen zelf in hun energieverbruik laten voorzien lijkt me best wel doenbaar.

Ik kan Maddox hier wel in volgen: vrijwillig laten werken voor bonnen:
Geen eetbonnen = proteinepap. wil je beter eten? eetbonnen betalen voor vlees, groenten etc...
Geen energiebonnen = geen licht / geen verwarming (gemakkelijk uit te voeren: lichtmeterkes per cel waar je jetons in moet steken. Arme mensen in Engeland betalen zo ook hun energie)

Warme douche? jetonnekes zoals op de camping. daar moeten de kampeerders ook zelf voor hun warm water betalen.

Wasmachine? jetonnekes

Er zal nogal eens gefietst worden!

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 13 januari 2012 om 09:56.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2012, 11:39   #28
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
Gevangenen zelf in hun energieverbruik laten voorzien lijkt me best wel doenbaar.

Ik kan Maddox hier wel in volgen: vrijwillig laten werken voor bonnen:
Geen eetbonnen = proteinepap. wil je beter eten? eetbonnen betalen voor vlees, groenten etc...
Geen energiebonnen = geen licht / geen verwarming (gemakkelijk uit te voeren: lichtmeterkes per cel waar je jetons in moet steken. Arme mensen in Engeland betalen zo ook hun energie)

Warme douche? jetonnekes zoals op de camping. daar moeten de kampeerders ook zelf voor hun warm water betalen.

Wasmachine? jetonnekes

Er zal nogal eens gefietst worden!
Ze gewoon voor alles zelf laten werken.
Cellen te kort, wel bouw dan zelf cellen bij, of zit maar met 20 in een cel van 4 op 4 meter.
Wil je een WC, wel bouw ze dan, anders een gat in een plank en de pot uitbranden om proper te maken, zoals onze militairen moeten doen op kampen.
Oud 13 januari 2012, 11:52   #29
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Ze gewoon voor alles zelf laten werken.
Cellen te kort, wel bouw dan zelf cellen bij, of zit maar met 20 in een cel van 4 op 4 meter.
Wil je een WC, wel bouw ze dan, anders een gat in een plank en de pot uitbranden om proper te maken, zoals onze militairen moeten doen op kampen.
op zich volledig akkoord, alleen: ik zie niet zo graag gevangenen bezig met pikhouwelen en andere gereedschappen. Zelf cellen laten maken lijkt me ook nogal riskant voor scheurtjes en openingetjes enzo.
Oud 13 januari 2012, 12:00   #30
giserke
Banneling

Standaard

Of deze oplossing?:

Een granaat in de buik.
Ga je buiten de zone: boem
Werk je niet: boem

Zoiets: http://www.youtube.com/watch?v=3U6oLx3xy8s
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2012, 12:01   #31
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
op zich volledig akkoord, alleen: ik zie niet zo graag gevangenen bezig met pikhouwelen en andere gereedschappen. Zelf cellen laten maken lijkt me ook nogal riskant voor scheurtjes en openingetjes enzo.
Niet direct, want je laat ze enkel werken en leven binnen een omheining met stroom op.
Stroom die ze zelf mogen opwekken.
Oud 13 januari 2012, 12:50   #32
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als je gevangenen pikhouwelen gaat geven, dan is het best dat je cipiers met een houten kop voorziet.

Dan kan het zo geen kwaad als ze daar de pikhouweel in slagen.

Manmanman, wat je hier allemaal hoort. Uithongeren en dood martelen en wat nog allemaal?

Er zitten er hier bij die door de Gestapo geweigerd zouden worden wegens te erg...
Oud 13 januari 2012, 12:55   #33
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Als je gevangenen pikhouwelen gaat geven, dan is het best dat je cipiers met een houten kop voorziet.

Manmanman, wat je hier allemaal hoort. Uithongeren en dood martelen en wat nog allemaal?

Er zitten er hier bij die door de Gestapo geweigerd zouden worden wegens te erg...
wat is er nu zo dramatisch aan het zelf opwekken van de benodigde energie? Zoals Jantje al zei: soldaten moeten dat toch ook doen?
en niet-criminelen hebben ook geen warmte als ze er niet voor gaan werken, papa en mama blijven dat niet betalen hé.
Oud 13 januari 2012, 13:04   #34
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
wat is er nu zo dramatisch aan het zelf opwekken van de benodigde energie? Zoals Jantje al zei: soldaten moeten dat toch ook doen?
en niet-criminelen hebben ook geen warmte als ze er niet voor gaan werken, papa en mama blijven dat niet betalen hé.
Ik begrijp het, het is een graptje zeker Pol?
Oud 13 januari 2012, 13:10   #35
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:

hahahhahaahhaa dan maar met zen allen op de energiefiets .
Oud 13 januari 2012, 13:21   #36
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
hahahhahaahhaa dan maar met zen allen op de energiefiets .
Ik herinner me een gevangene die aan de directie de toestemming vroeg om een airconditioning aan te kopen voor op zijn cel, en hij kreeg die ook. Hij spendeerde vijfentachtig duizend frank (of zoiets, ik weet de prijs niet meer) en de airco werd op zijn cel geleverd.

Hij stak de airco in het stopcontact en de zekering sprong kapot. Er is namelijk maar zes Ampère op de cellen en hij had er 35 nodig.
Oud 13 januari 2012, 18:07   #37
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik herinner me een gevangene die aan de directie de toestemming vroeg om een airconditioning aan te kopen voor op zijn cel, en hij kreeg die ook. Hij spendeerde vijfentachtig duizend frank (of zoiets, ik weet de prijs niet meer) en de airco werd op zijn cel geleverd.

Hij stak de airco in het stopcontact en de zekering sprong kapot. Er is namelijk maar zes Ampère op de cellen en hij had er 35 nodig.
Wat een geluk , anders kon de gemeenschap nog opdraaien voor de kosten energierekening ook .

Dus tog beter de fitnes in de gevangenis omvormen tot een grote trap generator om goedkope stroom op te wekken . en verplicht 9 uur trappen .
Oud 13 januari 2012, 21:32   #38
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat een geluk , anders kon de gemeenschap nog opdraaien voor de kosten energierekening ook .

Dus tog beter de fitnes in de gevangenis omvormen tot een grote trap generator om goedkope stroom op te wekken . en verplicht 9 uur trappen .
Weet jij dan niet dat gevangenissen zelfbedruipend zijn?

Weet je dan niet dat al het werk daar door gevangenen gebeurt? Het koken en eten uitdelen, kuisen, onderhoudswerk, kledij wassen en verstellen, allemaal gevangenen die voor 12 (of zoiets dergelijks) cent per uur werken.

Weet je dan niet dat de gevangene als hij shampoo wil voor zijn haar te wassen hij dat in de gevangenis moet kopen voor een duurdere prijs dan het buiten in de winkel kost? Dat hij zijn scheermesjes duurder betaald dan in de winkel? Dat voedingswaren in het algemeen duurder kosten in de gevangenis dan in de GB?
Dat de gevangenen veel geld betalen aan de gevangenis om te mogen TV kijken? Om op de computer of playstation te kunnen spelen? Dat ze radio en CD-spelers plus CD's in de gevangenis moeten kopen aan een duurdere prijs dan de in de winkel? Snoep, fruit, brood, beleg, allemaal duurder dan buiten.

En dan de "fitness" in de gevangenis... Welke fitness? In de Begijnenstraat staat op de B-wandeling een betonnen pingpong tafel, en je raad het, eerst pingpong balletjes kopen in de gevangenis, en ook die zijn duurder dan buiten in de winkel. Dat is al aan fitness dat er te doen is.
Oud 13 januari 2012, 22:37   #39
CyberpunX
Staatssecretaris

CyberpunX's schermafbeelding

Standaard

Zware criminelen zelf hun gevangenis laten bouwen, graven met de hand ...
CyberpunX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2012, 22:47   #40
CyberpunX
Staatssecretaris

CyberpunX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
.. shampoo ... ... TV kijken ... computer of playstation ... radio en CD-spelers plus CD's ... Snoep, fruit, brood, beleg, ... "fitness"... pingpong ...
Drugs en gsm's erbij ... tsja ... zo geen onaangename periode lijkt me. Ik vraag me trouwens af waarom een gevange toegang mag krijgen tot grotere sommen geld.

Citaat:
Het koken en eten uitdelen, kuisen, onderhoudswerk, kledij wassen en verstellen, allemaal gevangenen die voor 12 (of zoiets dergelijks) cent per uur werken.
moeten we hun misschien een poetsvrouw betalen
CyberpunX is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be