![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar eigenlijk vallen alle gevangenen,en ook ,jammer genoeg,mensen in voorarrest,onder hetzelfde federale ministerie.....Zo krijg je een organisatie die allerlei soorten gevangenen zou moeten beheren,idealerwijze in allerlei soorten gevangenissen... Misschien zouden er een soort "county-jails" moeten komen,bvb eentje per provincie,waar gevalletjes van voorarrest en "preventieve opsluiting" in kunnen gestopt worden,GEHEEL OP INITIATIEF VAN DE LOKALE POLITIEKORPSEN VAN DE "COUNTY" EN NIEMAND ANDERS ....en dit op kosten van de provincie of gewest.Op die manier is de "locale gemeenschap" direkt verantwoordelijk voor het sorteren van zijn eigen probleemgevallen....Misschien zou dit zelfs als een betere filter werken voordat iemand voor een rechter gebracht wordt om dan eventueel langdurig in een federale gevangenis te moeten verdwijnen...Een dronkaard die al prompt in een soort gevangenis gestopt wordt voor een tijdje,zal misschien een extra psychologische schok mogen ondervinden.... Ook het behandelen en opbouwen van een dossier(advokaten,verdere ondervragingen,onderzoeksrechters...) kan dan in dergelijke infrastruktuur gebeuren,door detachering..(ze mogen HUN job doen,ze mogen zich NIET moeien met de werking van de lokale gevangenis) dus : veroordeeld = federale gevangenis,verdacht,of preventief = lokale gevangenis Laatst gewijzigd door kelt : 14 januari 2012 om 07:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#23 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Witzentapper ? Ik had het in mijn post over: Citaat:
en gij hebt het daarna in jouw kritiek op mij daarover: Citaat:
Al wat ge zegt over een ander, zijde zelf.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat gaat dapper fout lopen vrees ik.
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zei daarop dan weer dat "slagen en verwondingen," als kwalificatie, iets anders is dan de kwalificatie "slagen en verwondingen met blijvend letsel tot gevolg." je hebt dus mijn punt helemaal niet weerlegd. En daar ga ik het bij houden. edit: Oh, Witzentapper = grapjas.
Laatst gewijzigd door Xenophon : 14 januari 2012 om 13:41. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door filosoof : 14 januari 2012 om 13:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Banneling
|
![]() Ik doe niet zo rap in mijn broek , maar blijkbaar ben je er nog fier op ook . dat zegt veel over een persoon
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Banneling
|
![]() Nee nee nee . alle opsomingen die U maak leiden onzechtstreeks tot een ander resultaat . in welke gevangenis je beland , hangt af van hoeveel geld heb je en hoe schaamteloos vindingrijk is je advokaat
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Diegenen in bold lijken me allemaal te vallen onder het begrip "onschuldigen."
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Mits een dosis tegenspoed (en veel moet dat niet zijn) belanden jij of ik morgen ook in de gevangenis. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu ben ik wat te oud en te ziek geworden voor al die truut, maar anders had ik nog wel voort gedaan. Uw verontwaardiging pakt helaas geen verf bij mij, sorry. Het is zo'n beetje als met negers en blanken, je word gewoon geboren als èèn van de twee en dat ben je, niets aan te doen. Iemand kwalijk nemen voor wat hij is, dat is een beetje dom.
Laatst gewijzigd door Xenophon : 14 januari 2012 om 14:18. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kijk eens, sommigen worden geboren en krijgen alles van thuis mee, anderen worden geboren en krijgen alleen maar pijn en miserie mee. Niemand kiest daar zelf voor, het is alleen zo dat de ene daar wat meer geluk in heeft dan de andere. Het is een beetje onrealistisch van met de vinger te wijzen. Sommigen worden geboren met verstand, sommigen kunnen hun verstand niet gebruiken en sommigen worden geboren zonder verstand. In theorie zijn al die mensen gelijkwaardig, maar in de praktijk komt daar niet veel van in huis. De zaken zijn zoals ze zijn en ieder relativeert naar eigen smaak. De huiseigenaar waar ingebroken is die vloekt omdat hij een venster heeft laten openstaan, de inbreker is tevreden dat hij zo'n meevaller tegenkwam.
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Natuurlijk, "zwarte sneeuw" is relatief, op mijn 19 had ik al een tijd op straat geleefd en twee jaar plus bij het leger gedaan. Begrijp je? Als 15 jarige op straat leven en het thuis boos aftrappen als je 19 bent, er zit daar nog een wereld van verschil tussen.
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik heb nooit gerookt en nooit drugs gebruikt , en ik ben der blij om ? mij goed te pletter gezopen heb ik wel eens gedaan , en nog maar nooit 3 dagen na elkaar , meestal was het zo erg dat ik 2 weken moest bekomen . en dan blijf je uit de buurt van verslaving en geldnood voor dat . Ik denk dat er meer gestolen wordt voor drugs of luxeobject dan om simpelweg voeding te kunnen kopen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
En hoe ga je dat aanpakken? Verregaande genetische engineering van het mensenras tot we allemaal makke schoothondjes geworden zijn? Of gewoon alles toelaten en de wet van de sterkste laten spelen. Het alfa-mannetje krijgt het meeste eten en alle vrouwtjes, of zoiets?
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende) Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD)) Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR) |
||
![]() |
![]() |