![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, .... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Minister
|
![]() Citaat:
W=I x V en verder: Spanning is stroom maal weerstand. Dus W= I kwadaat maal R waar is de seconde hier? Je stelt: "Watt is de eenheid van Vermogen per seconede" Laatst gewijzigd door Mahalingam : 15 januari 2012 om 17:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Oud nieuws dus.
![]() |
![]() |
#23 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Banneling
|
![]() [quote=maddox;5932939]Da's een kleintje. Niet voldoende groot om 5kw op te wekken zonder windkracht 8 of meer.
Voor €25000 kan je nog veel electriciteit kopen. Wel , ik ben een beetje verbaast , als je de constructie ziet op de foto van zo'n toterende turbine is dat behoudens roulementen en een zeer goed uitgeballanceerde as vrij eenvoudig van constructie , dat kan nooit 25000 € kosten ik vermoed als je het proffesioneel installeerd dat er wel degelijk materiaal moet gebruikt worden van generator tot omvormer en batterijset . Ik vraag me af of men een dergelijke installatie kan bouwen maar er 3 of 4 turbines aanhangen , dat moet toch meer rendement kunnen halen . |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Met de natte vinger: Ijzer: 500 euro. Plooi- en laswerk: 500 euro. Roulementen: 500 euro. Betonnen sokkel om dat ding op te monteren: 500 euro. Electronische benodigdheden: 4000 euro Electrische kabel 60 cm diep ingraven en aansluiten op homenet: 1000 euro. Allé, 'k gooi er nog 3000 euro bij voor bijkomende kosten van weet ik veel. Samen maakt dat 10.000 euro per stuk. Doe mij maar een stuk of 2 van die dynamo's, patron. ![]() Laatst gewijzigd door Diego Raga : 15 januari 2012 om 21:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 'k heb dat klipje nog eens bekeken.
Ik denk dat de bouwer ervan wou zeggen dat zijn installatie hetzelfde doet als een set zonnepanelen van €25000. Maar dan nog, VEEL te optimistisch. En je blijft aanhikken tegen de wispelturigheid van de weergoden. Ge zet uw wasmachine aan, en de wind gaat liggen halverwege de cyclus. Tof.
![]() |
#28 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Banneling
|
![]() Ik ben echt benieuwd wat die 3 molens op het dak van Renson langs de E17 opbrengen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wasmachine met temperatuur op 30°C =300W verbruik (onze A+ machine, gemeten met de juiste apparatuur)
150W is haalbaar voor een gewone persoon. Topwielrenners haren spurts tot 750W. Veel hamsters in veel radjes....
![]() |
#31 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Banneling
|
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Denkt U dat het zo simpel is om effe een gascentrale van't net af te gooien omdat het 10 minuten hard genoeg waait? Hetgeen wat gaat gebeuren is dat voor enkele seconden de netspanning omhoog gaat, of als de electronica van de omvormers goed is, dat er gewoon niks terug op't net geduwd word.
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dit word opgevangen door de dure omvormer. De omvormer zorgt ervoor dat de laag voltage gelijkstroom uit de zonnepanelen niet alleen 240V word, en een beetje meer, want als het voltage van de omvormer lager is dan dat van't net, word er niks geleverd, maar ook 50 hertz, en met dezelfde golfvorm als die van't net. Als daar iets mis gaat, en je leverd die stroom met de faze verschoven aan't net.... laat ons het een kortsluiting noemen die geld gaat kosten.
![]() |
![]() |
#37 |
|
![]() Hoe zit dat eigenlijk met die Tesla-generator ?
Werkt da nu of ni ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
mooie investering die niet rendabel is ha ha . Ik denk dat een windturbine dan enkel om het licht aan te houden eveneens ook te duur is . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |