Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 18 juni 2004, 10:03   #21
TC
Provinciaal Gedeputeerde

TC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bitweiser
Kistal je hebt naar mijn inziens volledig gelijk. Echter ik vind dat ze het grote thema, namelijk dat van economie en tewerkstelling zeker niet uit het oog mogen verliezen.
Jobs is het belangrijkste thema geworden, belangrijker dan veiligheid op dit moment.
Niet akkoord Bitweiser, als je de veiligheid ten koste van de werkgelegenheid uit het oog verliest, en zeker op dit moment, dan maak je een capitale vergissing denk ik.

Economie en werkgelegenheid zijn uiteraard zeer belangrijk en moeten los van de veiligheid in dit land zeer nauwlettend in het oog gehouden worden.
Oud 18 juni 2004, 10:08   #22
jan hyoens
Perm. Vertegenwoordiger VN

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de Vexille
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens
pfff, de duizend en zoveelste analyse over het Blok! Je kan al een hele bibliotheek vullen met studies en boeken over het Blok, het ene al gekker dan het andere!

Wil je het Vlaams Blok kwijt? Los dan de problemen op die zij durft in de openbaarheid te brengen! Want ons kapotregeren zou wel eens anders uitvallen dan voorzien!
Het heeft niet zozeer met analyse te maken als wel om een vraag te stellen die wel degelijk relevant is. Trouwens, als mijn uitgangspunten fout zijn (of "gek"), dan staat het u vrij om ze grondig te corrigeren...

Ik hoor enkel de uitspraak dat het blok namens "het volk" spreekt en geluisterd heeft naar "het volk", terwijl de beweegredenen van de blok-kiezers zeer uiteenlopend zijn. Welk deel van het electoraat gaat het Blok nu verdedigen? Of is het Blok nu al veroordeeld om heel vaag en sloganesk te blijven?

En in welke zin zou het "kapotregeren" wel eens anders kunnen uitvallen dan voorzien? Kan je dat ook eens uitleggen?

By the way, ik ben tégen het sluiten van een coalitie met het blok als de enige bedoeling zou zijn om het Blok zich te laten kapotregeren. Je begint immers niet aan een bestuur met de mislukking als voornaamste doelstelling...
Het gebruik van de term "het volk" is een pars pro toto en op zich dus niet verkeerd. En we vertrekken obv ons programma dat niet aangepast wordt naargelang een groep die voor ons kiest!
Een veel gehoorde redenering is dat men door het blok te betrekken bij het beleid het zich zou compromiteren en zo stemmen verliezen! Ik heb daar sterk mijn twijfels bij en ik niet alleen anders zou men vanuit de politieke partijen al lang dit middel toegepast hebben! Want als het blok deze problemen ook eens zou oplossen? Dan is er geen stoppen aan!
jan hyoens is offline  
Oud 18 juni 2004, 10:18   #23
Tzuvar Raemborr
Minister

Tzuvar Raemborr's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens
Citaat:

Het heeft niet zozeer met analyse te maken als wel om een vraag te stellen die wel degelijk relevant is. Trouwens, als mijn uitgangspunten fout zijn (of "gek"), dan staat het u vrij om ze grondig te corrigeren...

Ik hoor enkel de uitspraak dat het blok namens "het volk" spreekt en geluisterd heeft naar "het volk", terwijl de beweegredenen van de blok-kiezers zeer uiteenlopend zijn. Welk deel van het electoraat gaat het Blok nu verdedigen? Of is het Blok nu al veroordeeld om heel vaag en sloganesk te blijven?

En in welke zin zou het "kapotregeren" wel eens anders kunnen uitvallen dan voorzien? Kan je dat ook eens uitleggen?

By the way, ik ben tégen het sluiten van een coalitie met het blok als de enige bedoeling zou zijn om het Blok zich te laten kapotregeren. Je begint immers niet aan een bestuur met de mislukking als voornaamste doelstelling...
Het gebruik van de term "het volk" is een pars pro toto en op zich dus niet verkeerd. En we vertrekken obv ons programma dat niet aangepast wordt naargelang een groep die voor ons kiest!
Een veel gehoorde redenering is dat men door het blok te betrekken bij het beleid het zich zou compromiteren en zo stemmen verliezen! Ik heb daar sterk mijn twijfels bij en ik niet alleen anders zou men vanuit de politieke partijen al lang dit middel toegepast hebben! Want als het blok deze problemen ook eens zou oplossen? Dan is er geen stoppen aan!
Dan nog, Jan. De blokbashers verkopen dikke zever met te stellen dat de meerderheid van de Blok kiezers de standpunten niet kennen, maar de proteststemmers die er niet om geven best�*�*n wel degelijk. Die zijn we alleszins kwijt bij de eerste regeringsdeelname. De rest hangt van het Blok af van in hoeverre ze hun standpunten waarmaken.
But I'm stubborn, like those garbage bags that time cannot decay,
I'm junk but I'm still holding up this little wild bouquet.
Tzuvar Raemborr is offline  
Oud 18 juni 2004, 10:20   #24
Tzuvar Raemborr
Minister

Tzuvar Raemborr's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ingenious
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kistal
De Vexille, je hebt gelijk. Géén enkele partij, ook niet het Blok, kan met zo'n monsterscore aan stemmen in de regering stappen en niet verliezen. De achteruitgang van VLD en SPA moet ook in dit licht gezien worden, niet alleen in het licht van het aanklagende Blok, het vreemdelingenstemrecht, etc. CD&V gaat bij de volgende verkiezing ook verliezen, ofwel aan hun linker- ofwel aan hun rechtervleugel.

Wie het Blok dan wel tevreden gaat stemmen? Tsja, dat zijn speculaties he. Persoonlijk denk ik dat hun huidige plannen ergens het midden houden tussen het afgezwakte 70 punten plan (96) en de VLD.

Persoonlijk ben ik op dit moment geen voorstander van regeringsdeelname. Ze moeten nog net dat ietsje pietsje meer gewicht halen voor ze in de regering stappen, teneinde zoveel mogelijk standpunten waar te maken voordat ze hun electoraat zien verbrokkelen. Komt nog bij dat ze in de federale beter hun doel bereiken, dus nu meeregeren zou in alle opzichten strategisch een slechte zet zijn.

Wat ze volgens mij wél gaan doen :
- afvoeren migrantenstemrecht.
- splitsing BHV
- immigratiestop
- afvoeren en ongedaan maken snel-belg wet
- Vlaanderen en Wallonie zeer autonoom. Splitsing zie ik niet gebeuren, maar zou mooi zijn
- politiehervorming eindelijk doen werken. Het was hun idee, slecht uitgevoerd door paars.
- SZ misbruiken stoppen
- subsidies Islam stoppen

Er zijn er nog... maar het komt er dus op neer dat ik denk dat ze "gematigd radicaal" gaan zijn. Wat dat dan ook wil zeggen.
al wat je opnoemt zijn federale thema's. en fdw heeft herhaaldelijk gezegd dat als hij ooit in de federale regering stapt, het de laatste is, dus dat het is om belgie te doen barsten. en aangezien daar een 3/4 meerderheid voor nodig is zal dit nog niet snel gebeuren en zet het vb dus zichzelf buiten de regering.

op vlaams vlak valt aan die punten niets te doen.
Daarom dat ik denk

1) dat het een strategisch slechte zet zou zijn om nu mee te regeren, het is beter om af te wachten tot de federale verkiezingen.
2) dat Belgïe niet gaat barsten, maar wel scheuren. Meer bevoegdheden voor de gewesten moeten en zullen er komen onder het Blok.
But I'm stubborn, like those garbage bags that time cannot decay,
I'm junk but I'm still holding up this little wild bouquet.
Tzuvar Raemborr is offline  
Oud 18 juni 2004, 10:24   #25
Bitweiser
Provinciaal Statenlid

Bitweiser's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TC
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bitweiser
Kistal je hebt naar mijn inziens volledig gelijk. Echter ik vind dat ze het grote thema, namelijk dat van economie en tewerkstelling zeker niet uit het oog mogen verliezen.
Jobs is het belangrijkste thema geworden, belangrijker dan veiligheid op dit moment.
Niet akkoord Bitweiser, als je de veiligheid ten koste van de werkgelegenheid uit het oog verliest, en zeker op dit moment, dan maak je een capitale vergissing denk ik.

Economie en werkgelegenheid zijn uiteraard zeer belangrijk en moeten los van de veiligheid in dit land zeer nauwlettend in het oog gehouden worden.
Ik heb ook nooit gezegd, noch geschreven dat dit ten koste van de veiligheid moet gaan. Ik wou gewoon aanhalen dat het én veiligheid én jobs moest zijn.

Ik blijf er echter wel bij dat mensen het hebben van een job als thema belangrijker vinden. Nogmaals zonder de veiligheid te verwaarlozen...

Mvg,
Oud 18 juni 2004, 10:42   #26
Laudi
Schepen

Laudi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt
Citaat:
@Rroottt:

Moet het Blok dan geen "grote zuivering" aan de top doorvoeren eer het zich een "ethisch" rechts-conservatieve partij mag noemen? Want met figueren uit de FDW-clan kan je dat profiel moeilijk opbouwen.
Hrm nee. Een figuur als FDW zal altijd wel wat controversiëler dan de anderen blijven, maar dat ligt voor 99% aan een zeer oneerlijke belichting in de media. Als dat beeld gecorrigeerd wordt is hij voor het merendeel van de bevolking best accepteerbaar. Een beetje extremer dan de anderen misschien maar zeker geen gek of duivel

Het daarentegen slachtofferen van Dewinter om in de gunst te komen van de 'politiek correcte' media die je daarna even goed zullen blijven afmaken, is zinloos en contraproductief. Hij is veruit hun populairste politicus en misschien wel die van gans vlaanderen. Hij staat in die zin ook symbool voor de standvastigheid vh VB. De dag dat ze Dewinter opofferen is de dag dat ik hen er ook toe in staat acht het vlaams nationalisme te verraden zoals ons spijtig genoeg al véél is overkomen.
Zeer juist !
Laudi is offline  
Oud 19 juni 2004, 14:47   #27
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
al wat je opnoemt zijn federale thema's. en fdw heeft herhaaldelijk gezegd dat als hij ooit in de federale regering stapt, het de laatste is, dus dat het is om belgie te doen barsten. en aangezien daar een 3/4 meerderheid voor nodig is zal dit nog niet snel gebeuren en zet het vb dus zichzelf buiten de regering.
3/4e??? 51% van de vlamingen volstaat. Dat is haalbaar op vrij korte termijn.
Rr00ttt is offline  
Oud 19 juni 2004, 15:32   #28
Jakko
Minister-President

Standaard

Citaat:
De vraag is: kan het Blok al die "meesters" dienen? Kan het de verwachtingen/verzuchtingen daadwerkelijk inlossen eens het zich concreet moet uitspreken over het beleid (onderwijs, economie, wonen, werken, zorg, ...) in Vlaanderen? Kan het Blok zich dan nog duidelijk profileren of is het gedoemd om zich heel kleurloos op te stellen uit schrik om deze of gene groep af te stoten?

Tot nogtoe was het cordon sanitaire een zegen, een echte luxepositie voor een oppositiepartij van waaruit ze het establisment geregeld kennis mocht laten maken met de zweep. Plagend, provocerend soms ook beledigend, maar altijd vanuit die sympathieke underdogpositie die in de ogen van velen als een warme mantel der liefde over die "dwarse partij" gedrapeerd hing.

Maar wat nu? Wat als het cordon wegvalt? Wat als het Blok het voordeel van de compromisloze opposant moet opgeven en constructief moet meedenken over het beleid in Vlaanderen? Want té radikaal en een belangrijke groep van het electoraat zou zich wel eens geschokt kunnen voelen; té "redelijk" en de hardliners zouden zich wel eens de bedenking kunnen maken dat de Blok-mandatarissen meer veil hebben voor een postje dan betamelijk is. Té radikaal Vlaams en een belangrijk deel van de kiezers zouden kopschuw kunnen worden; te weinig en de flaminganten haken af.

...waarom krijg ik de indruk dat de koorts bij de partijtop aan het stijgen is? Waarom het gewriemel over "constructieve oppositie" voor een minderheidskabinet terwijl de echte formatieronde nog niet eens is begonnen? Voelt men nattigheid?

Staat de reus op lemen voeten?
Het antwoord op deze hypothetische stellingen werd reeds gegeven door de verdedigers van het cordon en ook door uzelf.
Waar krijgt u de indruk dat dit cordon wordt opgeheven? Geen enkel signaal in die richting werd door een voorzitter van een partij gegeven, integendeel.
Eigenaardig dat wanneer hypothetische vragen over de eigen partij worden voorgelegd, ze steeds het antwoord verschuldigd moeten blijven, rond de pot blijven draaien, maar het altijd beter weten wanneer het een andere partij betreft? Heeft Stevaert trouwens nog een haag?Gingen ze de uitkomst van de verkiezingen niet afwachten alvorens zich te wagen over uitspraken en coalitievorming tengevolge van het signaal van de kiezer? Het signaal geeft geen alternatieven meer, dat is duidelijk, men bleef verkrampt vasthouden aan dat cordon.
Een duidelijke afstraffing van het paarse beleid, maar nog steeds uit hetzelfde vaatje blijven tappen. Nochthans is er een simpel democratisch middel om dat VB te stoppen in de veronderstelling dat de hypothese van de believers correct is en dat is bestuursverantwoordelijkheid geven?
Waarom krijg ik de indruk dat dit de verkiezingen van de laatste kans zijn, gedoemd om met ruim onvoldoende te worden afgestraft? De oplossingen die nu naar voren geschoven werden om het blok te bestrijden, werden reeds tal van zwarte zondagen achter mekaar naar voren geschoven, dit is reeds de twaalfde heruitgave. Het cordon was inderdaad een luxepositie voor zij die meenden de waarheid in petto te hebben, in de veronderstelling dat het probleem dan wel zou verdwijnen. Nu is het hun nachtmerrie geworden.
Jakko is offline  
Oud 19 juni 2004, 15:58   #29
Knipp
Banneling

Knipp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darwin
... Het grote succes van het Blok heeft in de eerste plaats te maken met de bedreiging van onze westerse waarden door de vijandige islam.
Inderdaad , angst voor de islam is te weinig genoemd in de analyses.

Dat gevoel leeft sterk, zelfs bij mensen die geen enkel ander raakpunt hebben met het blok, en uiteraard zelfs bij mensen die nauwelijks politieke interesse hebben.

De angst voor de islam is ook dé weg waarlangs alle andere kleine onzekerheden bovenkomen.

Men spreekt te gemakkelijk over het onveiligheidsgevoel, ik denk dat alles draait rond onzekerheid, bestaansonzekerheid.

( met daarnaast dus de andere door de Vexille genoemde categorieën )
Knipp is offline  
Oud 20 juni 2004, 07:29   #30
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Het VB een reus op lemen voeten?
Ik denk dat actueel dit beeld veel meer toepasselijk is op ... cd&v/n-va.
Leterme heeft het vb AL uitgesloten, maw past het cs toe, maw laat NIET toe aan het vb om te bewijzen dat ze ... onbekwaam zijn, dat ze hun 'disparaat' kiezerspubliek op regeringsniveau gewoon niet gaan KUNNEN vertegenwoordigen.
Zeer eigenaardig, allemaal.
Beschouw het vb als een DEMOCRATISCHE partij als een andere.
Zoniet valt bij de volgende verkiezingen de echte reus met lemen voeten nl, Leterme.
Oud 20 juni 2004, 09:00   #31
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab
Het VB een reus op lemen voeten?
Ik denk dat actueel dit beeld veel meer toepasselijk is op ... cd&v/n-va.
Leterme heeft het vb AL uitgesloten, maw past het cs toe, maw laat NIET toe aan het vb om te bewijzen dat ze ... onbekwaam zijn, dat ze hun 'disparaat' kiezerspubliek op regeringsniveau gewoon niet gaan KUNNEN vertegenwoordigen.
Zeer eigenaardig, allemaal.
Beschouw het vb als een DEMOCRATISCHE partij als een andere.
Zoniet valt bij de volgende verkiezingen de echte reus met lemen voeten nl, Leterme.
Om te bewijzen dat het Blok een reus is op lemen voeten is het feit dat ze een minderheidsregering voorstellen. Zij weten verdomt goed dat ze op die manier de schuld kunnen doorschuiven op een ander als ze in de fout gaan. Ze beginnen al bang te worden dat ze zullen in een regering komen.
giserke is offline  
Oud 20 juni 2004, 10:56   #32
de Vexille
Parlementsvoorzitter

de Vexille's schermafbeelding

Standaard

Ik zal het een stuk eenvoudiger stellen... Er is immers al genoeg "geanalyseerd" de laatste weken (en jaren trouwens...).

Het Blok is groot geworden door mee te huilen met de wolven in het bos en liefst het "huilconcert" zoveel mogelijk aan te zwengelen. Zagen en klagen en zeuren, da's eigenlijk het enige wat ik het Blok concreet al heb zien doen. En op alle niveau's : gemeentelijk, Vlaams, federaal, Europees,... En dat gezeur en gezaag werkt ontzettend aanstekelijk; ga maar eens op café en eens het gesprek op de politiek komt, dan zijn we vertrokken voor het zoveelste potje zagen over wat er allemaal fout loopt en wie er allemaal niet goed is voor z'n job etc... Het is "des mensen", ik heb nooit anders geweten (ook in pre-Blok tijden). Het Blok is de partij die van dat gezaag en gezeik "langs de wal" z'n voornaamste strategie gemaakt heeft, en (uiteraard) mét succes.

Maar, er komt een tijd dat er i.p.v. kakelen ook eieren zullen moeten gelegd worden... Gelukkig voor het Blok is dat moment artificieel uitgesteld door het bestaan van het cordon sanitaire. Wanneer het Blok daadwerkelijk als democratische partij in het debat wordt getrokken (zelfs vanuit de oppositie), dan zal het in de ogen van z'n kiezers kleur moeten bekennen. En dat zal dan ook het "begin van het einde" worden voor het Blok.

Want één ding mogen we niet vergeten: op 13 juni heeft het Blok niet gewonnen; op 13 juni heeft het politieke establishment, cordon sanitaire incluis, verloren. Een heel belangrijke distinctie toch.
Oud 20 juni 2004, 12:16   #33
TC
Provinciaal Gedeputeerde

TC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zal het een stuk eenvoudiger stellen... Er is immers al genoeg "geanalyseerd" de laatste weken (en jaren trouwens...).

Het Blok is groot geworden door mee te huilen met de wolven in het bos en liefst het "huilconcert" zoveel mogelijk aan te zwengelen. Zagen en klagen en zeuren, da's eigenlijk het enige wat ik het Blok concreet al heb zien doen. En op alle niveau's : gemeentelijk, Vlaams, federaal, Europees,... En dat gezeur en gezaag werkt ontzettend aanstekelijk; ga maar eens op café en eens het gesprek op de politiek komt, dan zijn we vertrokken voor het zoveelste potje zagen over wat er allemaal fout loopt en wie er allemaal niet goed is voor z'n job etc... Het is "des mensen", ik heb nooit anders geweten (ook in pre-Blok tijden). Het Blok is de partij die van dat gezaag en gezeik "langs de wal" z'n voornaamste strategie gemaakt heeft, en (uiteraard) mét succes.

Maar, er komt een tijd dat er i.p.v. kakelen ook eieren zullen moeten gelegd worden... Gelukkig voor het Blok is dat moment artificieel uitgesteld door het bestaan van het cordon sanitaire. Wanneer het Blok daadwerkelijk als democratische partij in het debat wordt getrokken (zelfs vanuit de oppositie), dan zal het in de ogen van z'n kiezers kleur moeten bekennen. En dat zal dan ook het "begin van het einde" worden voor het Blok.

Want één ding mogen we niet vergeten: op 13 juni heeft het Blok niet gewonnen; op 13 juni heeft het politieke establishment, cordon sanitaire incluis, verloren. Een heel belangrijke distinctie toch.
Alstublief hé, er scheelt toch iets aan uw perceptie hoor !!! Het vlaams Blok heeft niet gewonnen ? kom zeg, het falende politieke beleid heeft ervoor gezord dat 1.000.000 mensen voor het vlaams blok gekozen hebben omdat zij dit falende beleid reeds lang aanklagen !

Niemand heeft een glazen bol, dus uw hypothese dat het vlaams blok kleur moet bekennen bij een regeringsdeelname zou wel eens door het tegendeel kunnen ontkracht worden. Stel u voor dat het Vlaam Blok daadwerkelijk een aantal pijnpunten en problemen oplost ( zoals ik hier al zo dikwijls gesteld heb ) , wat gebeurd er dan denkt u ?

Dan zal blijken dat er nog meer mensen voor het Vlaams Blok gaan stemmen en dan is het hek helemaal van de dam hé. De traditionele partijen zitten in een impasse waarbij ze veel te verliezen hebben.Maar ook deze stelling is zuiver hypothetisch.

één zaak is zeker, als ze het Vlaams Blok op deze manier gaan blijven behandelen zal het alleen maar in het nadeel zijn van de traditionele "democratische" partijen !
Oud 20 juni 2004, 12:42   #34
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

We weten het nu: de kiezers van het VB zijn klagers, zeurders en zageventen.
Neen het zijn NIET mensen aan wie volgende dingen opvallen:
Vlaanderen stemt rechts, maar krijgt een links beleid.
Vlaanderen stemt liberaal, maar krijgt socialisme.
Vlaanderen stemt Verhofstadt , maar krijgt di Rupo.
Het ethisch EERDER conservatieve Vlaanderen krijgt euthanasie - ook toegelaten op kinderen.
Wallonie krijgt 10.000.000.000 eur , maar Vlaanderen heeft wel wachtlijsten voor alles en nog wat.
Vlaanderen is tegen het vreemdelingenstemrecht, maar Wallonië drukt het erdoor.
Vlaamse werklozen worden geschorst bij de duizenden. Waalse zijn te tellen op één hand.
Vlaanderen is atlantisch gezind, wij krijgen een frankofiel buitenlands beleid.
Vlamingen betalen de flitspaalboetes, Wallonië krijgt de inkomsten.
De wapen handel is geregionaliseerd, BHV - ons eigen grondgebied gvd - blijft een frankofoon electoraal wingewest.

Enzovoort Enzovoort...
Van anti-vreemdelingen partij naar racistische partij naar veroordeelde partij naar onbekwame partij naar een partij die op 13 juni toch EIGENLIJK NIET gewonnen heeft???

Inderdaad, hoog tijd voor de ANDEREN om eieren te leggen ipv te kakelen.
Oud 20 juni 2004, 16:09   #35
ingenious

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt
Citaat:
3/4e??? 51% van de vlamingen volstaat. Dat is haalbaar op vrij korte termijn.
voor staatshervormingen is in het federale parlement een 3/4 meerderheid nodig. vlaamse onafhankelijkheid lijkt mij en verregaande staatshervorming, en is dus enkel mogelijk met een 3/4 meerderheid, die er absoluut niet is, niet in vlaandere, en zeker niet in belgie.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Inge heeft altijd gelijk.
ingenious is offline  
Oud 20 juni 2004, 16:17   #36
Het Skill Effect
Banneling

Het Skill Effect's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peace
Een zaak wordt steeds weer vergeten en dat is dat die reus reeds meer dan 25 jaar de tijd heeft gehad om de kneepjes van het vak te leren.
Dat ze dan eens proberen uit te leggen wat ze zoal geleerd hebben!
Het Skill Effect is offline  
Oud 20 juni 2004, 16:58   #37
TC
Provinciaal Gedeputeerde

TC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Skill Effect
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peace
Een zaak wordt steeds weer vergeten en dat is dat die reus reeds meer dan 25 jaar de tijd heeft gehad om de kneepjes van het vak te leren.
Dat ze dan eens proberen uit te leggen wat ze zoal geleerd hebben!
@Skill Effect, Je hebt HIER mijn mening gevraagd i.v.m. het wel/niet toetreden van turkije tot de EU, ik heb ze ook gegeven en jou mening gevraagd !

Heb je hier zelf ook een mening over ? en zoja, dewelke ?
Oud 20 juni 2004, 20:40   #38
de Vexille
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:

Alstublief hé, er scheelt toch iets aan uw perceptie hoor !!! Het vlaams Blok heeft niet gewonnen ? kom zeg, het falende politieke beleid heeft ervoor gezord dat 1.000.000 mensen voor het vlaams blok gekozen hebben omdat zij dit falende beleid reeds lang aanklagen !
...dus: het establishment heeft verloren.
Zoals ik reeds zei.
We hebben dus beiden dezelfde perceptie... waar al dan niet iets aan scheelt.
Oud 20 juni 2004, 20:43   #39
de Vexille
Parlementsvoorzitter

Standaard

@Stab:

Uw litanie (die ik op geen enkel punt tegenspreek) bevestigt dus opnieuw mijn stelling. Het establishment heeft verloren; het Blok heeft enkel aangeklaagd. Het Blok heeft NIET gewonnen op basis van het eigen programma.
Oud 21 juni 2004, 00:46   #40
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

Niemand heeft een glazen bol, dus uw hypothese dat het vlaams blok kleur moet bekennen bij een regeringsdeelname zou wel eens door het tegendeel kunnen ontkracht worden. Stel u voor dat het Vlaam Blok daadwerkelijk een aantal pijnpunten en problemen oplost ( zoals ik hier al zo dikwijls gesteld heb ) , wat gebeurd er dan denkt u ?

Dan zal blijken dat er nog meer mensen voor het Vlaams Blok gaan stemmen en dan is het hek helemaal van de dam hé. De traditionele partijen zitten in een impasse waarbij ze veel te verliezen hebben.Maar ook deze stelling is zuiver hypothetisch.

één zaak is zeker, als ze het Vlaams Blok op deze manier gaan blijven behandelen zal het alleen maar in het nadeel zijn van de traditionele "democratische" partijen !
Vertel mij eens welke grote maatschappelijke pijnpunten het Vlaams Blok vanuit de Vlaamse regering gaat oplossen.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be