![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die is, dacht ik, duidelijk. En dat vind ik al meer dan voldoende, dan dat ik nog maar zou beginnen te lezen aan jouw tien zogenaamde argumenten. http://www.youtube.com/watch?v=C002ushvtSs
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() En nee hoor, ik discrimineer niet, ben niet inconsistent noch partijdig en ik doe niet aan opportunisme. Ik eet gewoon vis en vlees, eet regelmatig eitjes, drink melk en daaraan gerelateerde producten, draag leer en what not. Easy as that. En dat moet ik tegenover niemand rechtvaardigen. Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Sfax : 14 januari 2012 om 13:37. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
1) je kunt geen 12 argumente geven (want anders had je dat al gedaan) 2) je zou het niet tolereren als we met mensen zouden doen wat we met veedieren doen. Correct me if I'm wrong. Citaat:
Als ik u goed begrijp, mogen we elkaar niet vragen waarom we mensen of dieren eten. We moeten dat dan consequant doortrekken naar alle gelijkaardoge situaties. Bv in een rechtszaal moet de aanklager ook niet vragen aan de moordenaar waarom die moordenaar een moord mocht plegen. Citaat:
![]() |
![]() |
#24 | ||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik moet helemaal geen 12 argumenten geven. Ik zei je toch al: ik moet me niet rechtvaardigen tegenover niemand, en al zeker niet tegenover jou. Die 12 argumenten zijn enkel iets wat in jouw hoofd rondspookt, niets meer, niets minder. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Er is niet zoiets als dé ethiek en dé moraliteit. Er is enkel jouw puur subjectieve visie daarop. Live with it. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Indien je morele bezwaren hebt tegen het opeten van andere diersoorten (omdat je die niet kan qualificeren als "lager") zijn er evenzeer ethische problemen tegen het eten van planten....
zijn vleesetende planten immorele bestaansvormen ?
![]() |
#26 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#27 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#28 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
En ik mag dan ook mensen verkrachten enzo?
![]() |
![]() |
#30 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Zijn er nog mensen op dit forum met diezelfde mening als jij?
Rationeel: accuraat in overtuigingen, doeltreffend in middelen, consistent in doelen http://stijnbruers.wordpress.com Laatst gewijzigd door Deepeco : 14 januari 2012 om 14:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() PS, ik ga weinig tijd hebben de komende dagen om deze thread te volgen. Diegenen die die 12 argumenten hebben, kunnen me een privébericht sturen...
![]() |
#33 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Banneling
|
![]() Ik ga eerst d e bedoeling en de betekenis van jouw bericht eens ontcijferen, als dat binnen mijn mogelijkheden valt
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Daar is namelijk consensus over Gevoeligheid is zelfs ook bij de hogere diersoorten niet echt helemaal sluitend wetenschappelijk te bewijzen. Laat staan dat planten gevoelig zouden zijn. Zelfbewustzijn en moraliteit hoort bij de mens. Niet bij vleesetende planten. Laatst gewijzigd door eno2 : 14 januari 2012 om 15:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Heb je ooit de documentaire Food Inc gezien? Laatst gewijzigd door Albrecht : 14 januari 2012 om 16:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | ||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Argumenteren mag iedereen Wie niet wil argumenteren, is daartoe ook niet verplicht Uit ervaring weet ik, dat alle vegetarische draden hier doodgetrold worden door carnivoren. Daar heb ik zojuist een ROW over gehad met Pontifex, die mijn vragen om een beschermde serene discussie daarover te voeren, in de kiem smoort en mij bedreigt met ban als ik aandring. Citaat:
Laatst gewijzigd door eno2 : 14 januari 2012 om 15:58. |
||||
![]() |
![]() |