![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Kijk als jij daar zit met 20 000€ en je wil daar dan een leuke computer en een flatscreen mee kopen... daar zal niemand om manen hoor. Is ook niet wat de belastingsdienst interesseert hoor... Het zijn die rekeningen van een paar 100 000 euro die hen interesseren en daar kan je al een paar keer de delhaize in zwitserland mee platlopen. En op een bepaald moment wil je van die 100 000den euros ook genieten, thuis. En dan zal het niet gaan want om ze binnen te krijgen zal je getaxeerd worden... als het tegen dan nog toegestaan is om het binnen te halen.
Citaat:
Citaat:
![]() Precies of alleen "vreemdelingen" zitten nog met pakken zwart geld. Maar wees gerust de fiscus zal dit op tijd en stond opmerken. Het belangrijkste dacht ik is het samensmelten van alle databases (fiscus, politie,...) op die manier zal het dan erg gemakkelijk zijn "onregelmatigheden" electronisch op te sporen.
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik kan er begrip voor tonen dat men deze eindeloze bron van kosten en irritatie,"cash geld" begint te beperken.....
We zijn constant op weg naar de toekomst,en in die "toekomst" zie ik toch echt geen nut meer van het uitwisselen van metalen voorwerpjes en bedrukte papieren documentjes om een transaktie te besluiten.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Giften aan Hugo Chavez doe ik cash, vermits er een internationale bancaire boycot is.
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je spreekt nu van ontduiking van de successierechten op een luizige 50.000 € ... daar lachen ze eens mee. Overigens: wie zijn centen maar zo kan opsoeperen gelijk gij voorhoudt: beetje triest en een beetje mager hé. Overigens spijtig natuurlijk ...
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ons huis
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) Laatst gewijzigd door De schoofzak : 14 januari 2012 om 12:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
ik zeg al vijf keer: NIET OP BANKREKENING wat is Cash? centjes in je spaarpot of zo? natuurlijk leeft niemand van niks, maar de ene heeft wel 5000 euro per maand nodig en de andere doet het met 500. Daar is niks van terug te vinden. Elke maand komen je kinderen op bezoek en je geeft hen elke maand 500 euro CASH (geen bank !) mee. Wie gaat dat nakijken? Telkens je uit eten gaat betaal je met cash! wie kan dat checken? je haalt benzine met Cash, wie kijkt je bankrekening na? je koopt kleding met cash: wie beslist hoeveel jassen en schoenen je mag kopen? en waar? en in welke periode? Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 14 januari 2012 om 12:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Al ooit gehoord van gelijk oversteken ??? Als je een auto gaat kopen van 5.000 of een draaibank van meer dan 5.000 etc, etc, etc, etc Toenemende paranoïa van de overheid noem ik dit. En wat betreft dat zwart geld. Denk je nu echt dat dit iets gaat uitmaken. Als ik in mijn huis iets in het zwart ga doen, haal ik 3-4 weken achter mekaar 3000 af en dan is dat ook gefixt. Welke vakman zet nu zwart geld op zijn rekening ? En als ze me vragen wat ik met al dat geld gedaan heb dat ik afgehaald heb (voor zover ze dat mogen vragen want dan zitten ze in de privacysfeer), dan antwoord ik gewoon dat ik naar de hoeren ben geweest. Laatst gewijzigd door Stingray : 14 januari 2012 om 12:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Banneling
|
![]() Ik ken nochtans iemand die het zo gedaan heeft en niemand die haar iets vroeg.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Banneling
|
![]() Als mijn bank dat zou vragen zou ik hen dus een keertje van serieus antwoord dienen : ' daar hebt ge gene zak mee te maken meneer de bankier. Het is mijn geld en ik doe daar mee wat ik wil, zelfs al ga ik ermee naar de hoeren.'
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Daarbij zwart geld doet in grote mate de economie draaien, want het is en wezen geld dat ik moet uitgeven. Stel je voor dat ik thuis één of ander klusje moet laten opknappen en ik moet telkens voor het minste een factuur laten maken en dan nog 21 % betalen, dan gaat het gevolg zijn dat ik al heel snel zal besluiten om dit niet meer te doen. Als ik in mijn vrije tijd wat groenten kweek of een koe in mijn wei heb staan en ik verkoop het vlees daarvan, ga ik niet meer geïnteresseerd zijn om dit te doen als ik dat allemaal in het wit moet doen. Meer nog, ik ga misschien zelfs wel geneigd zijn om vlees te ruilen voor de groenten van mijn buur en wanneer dat gebeurt is het uit met het verhaaltje |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Banneling
|
![]() Misschien gaat deze maatregel het zwartwerk nog laten toenemen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Banneling
|
![]() Men vraagt zich niet voor niks af waarom de goudprijs zo de hoogte ingaat.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
En je bankier vindt wel een adequate paragraaf in het bankreglement dat jij ooit eens ondertekende. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Trouwens het geld dat ik dan anders via de zichtrekening uitgeef, komt dan nu ook deels op mijn spaarrekening, maar in het wit! Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 14 januari 2012 om 13:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |||
|
![]() Citaat:
Bvb. Mevrouw circe kocht onlangs een mooie audi A8 met haar spaarcenten. Maar Mevrouw circe heeft maar een secretaresse jobke... dat is raar. Wat blijkt na controle van de bankrekeningen van Mevrouw circe? Die mevrouw geeft al jaren geen cent uit om te leven... Raar. Capiche? Zo gaan ze werken... Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |||
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
En waarom denk jij dat iemand met een "secretaresse jobke" zich geen Audi zou kunnen veroorloven? Niet iedereen doet het met een firmawagen hoor! straf hé. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |