Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 januari 2012, 12:09   #21
largo_w
Perm. Vertegenwoordiger VN

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
In het buitenland verkoopt men ook dingen hoor.
Kijk als jij daar zit met 20 000€ en je wil daar dan een leuke computer en een flatscreen mee kopen... daar zal niemand om manen hoor. Is ook niet wat de belastingsdienst interesseert hoor... Het zijn die rekeningen van een paar 100 000 euro die hen interesseren en daar kan je al een paar keer de delhaize in zwitserland mee platlopen. En op een bepaald moment wil je van die 100 000den euros ook genieten, thuis. En dan zal het niet gaan want om ze binnen te krijgen zal je getaxeerd worden... als het tegen dan nog toegestaan is om het binnen te halen.

Citaat:
Ik vraag me af hoe al die vreemdelingen dat overigens doen mbt sociale zekerheidsfraude: hoe geraken ze aan al het Belgisch vastgoed.
Met geld zoals iedereen... ik merk dat jij laatst nogal wat gefixeerd staat op die vreemdelingen...
Citaat:
Er wordt gefluisterd dat velen hopen vastgoed hebben in het thuisland en jaarlijks terugkeren om de huurgelden op te halen, cash.
Maar waar blijven ze dan met het geld zonder dat onze fiscus erachter komt?
Die vreemdelingen toch...
Precies of alleen "vreemdelingen" zitten nog met pakken zwart geld.
Maar wees gerust de fiscus zal dit op tijd en stond opmerken.
Het belangrijkste dacht ik is het samensmelten van alle databases (fiscus, politie,...) op die manier zal het dan erg gemakkelijk zijn "onregelmatigheden" electronisch op te sporen.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2012, 12:13   #22
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
Volgens mij willen ze zo het zwarte circuit afsluiten (er is geen bankgeheim meer... in het zwart betalen met je bankrekening is dus pure zelfmoord)... is een heel proces hé.
Vind ik een goeie zaak om eerlijk te zijn. Ze sluiten de netten gewoon.
Want alé wie betaalt nu over de 5000€ cash?
²
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2012, 12:14   #23
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik kan er begrip voor tonen dat men deze eindeloze bron van kosten en irritatie,"cash geld" begint te beperken.....

We zijn constant op weg naar de toekomst,en in die "toekomst" zie ik toch echt geen nut meer van het uitwisselen van metalen voorwerpjes en bedrukte papieren documentjes om een transaktie te besluiten....
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2012, 12:28   #24
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
niet als niemand het weet en als er geen bewijzen zijn via hoge sommen op de bank.

Als mijn moeder 50.000 euro afhaalt, me dit geld toestopt, ik steek het in een confituurpotje, en ik ga daarvan elke week naar de supermarkt en alle zes maanden naar de solden, dan kan ik van mijn eigen geld "sparen" en niemand kan nagaan of ik extra 50.000 euro heb gekregen.

Als mijn moeder dan binnen de drie overlijdt er is niemand die "weet" wat ze met haar 50.000 euro heeft gedaan. wie weet heeft ze het wel begraven in een bos.
Nogmaals: als er andere rechthebbenden zijn die onbevoordeeld zijn gebleven (bv. je zus die ooit tijdens een familiefeestje kwaad de deur uitging en al zes jaar niet op bezoek kwam), kunnen deze dat laten napluizen. Als er plots 50.000 euro is verdwenen maar de bomma droeg al dertig jaar dezelfde kleedjes en reed in een aftands deux-cheveaux'ke, ga je er toch problemen mee kunnen krijgen.
Oud 14 januari 2012, 12:29   #25
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Giften aan Hugo Chavez doe ik cash, vermits er een internationale bancaire boycot is.
Oud 14 januari 2012, 12:29   #26
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
niet als niemand het weet en als er geen bewijzen zijn via hoge sommen op de bank.

Als mijn moeder 50.000 euro afhaalt, me dit geld toestopt, ik steek het in een confituurpotje, en ik ga daarvan elke week naar de supermarkt en alle zes maanden naar de solden, dan kan ik van mijn eigen geld "sparen" en niemand kan nagaan of ik extra 50.000 euro heb gekregen.

Als mijn moeder dan binnen de drie overlijdt er is niemand die "weet" wat ze met haar 50.000 euro heeft gedaan. wie weet heeft ze het wel begraven in een bos.
Gij hebt niet zo'n juist gedacht wat zwart geld wel is.

Je spreekt nu van ontduiking van de successierechten op een luizige 50.000 € ... daar lachen ze eens mee.

Overigens: wie zijn centen maar zo kan opsoeperen gelijk gij voorhoudt: beetje triest en een beetje mager hé.

Overigens spijtig natuurlijk ...

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2012, 12:33   #27
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In het buitenland verkoopt men ook dingen hoor.

Ik vraag me af hoe al die vreemdelingen dat overigens doen mbt sociale zekerheidsfraude: hoe geraken ze aan al het Belgisch vastgoed.

Er wordt gefluisterd dat velen hopen vastgoed hebben in het thuisland en jaarlijks terugkeren om de huurgelden op te halen, cash.
Maar waar blijven ze dan met het geld zonder dat onze fiscus erachter komt?
Een deel wassen ze natuurlijk wit met hun pitta-bars edm waar ze wel degelijk belastingen op betalen ... geleerd van de Italiaanse maffia met hun Italiaanse restaurants ....

Ons huis

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 14 januari 2012 om 12:33.
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2012, 12:33   #28
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Ook dat zal getracked worden op termijn via je bankrekening... niemand leeft namelijk van niks en heeft een kast van een huis, een mooie wagen,...
enfin, lees toch eens!
ik zeg al vijf keer: NIET OP BANKREKENING
wat is Cash? centjes in je spaarpot of zo?
natuurlijk leeft niemand van niks, maar de ene heeft wel 5000 euro per maand nodig en de andere doet het met 500. Daar is niks van terug te vinden.
Elke maand komen je kinderen op bezoek en je geeft hen elke maand 500 euro CASH (geen bank !) mee. Wie gaat dat nakijken?
Telkens je uit eten gaat betaal je met cash! wie kan dat checken?
je haalt benzine met Cash, wie kijkt je bankrekening na?
je koopt kleding met cash: wie beslist hoeveel jassen en schoenen je mag kopen? en waar? en in welke periode?

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 14 januari 2012 om 12:35.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2012, 12:35   #29
Stingray
Banneling

Standaard

Citaat:
Volgens mij willen ze zo het zwarte circuit afsluiten (er is geen bankgeheim meer... in het zwart betalen met je bankrekening is dus pure zelfmoord)... is een heel proces hé.
Vind ik een goeie zaak om eerlijk te zijn. Ze sluiten de netten gewoon.
Want alé wie betaalt nu over de 5000€ cash?
Er zijn anders redenen genoeg.

Al ooit gehoord van gelijk oversteken ???

Als je een auto gaat kopen van 5.000 of een draaibank van meer dan 5.000 etc, etc, etc, etc

Toenemende paranoïa van de overheid noem ik dit.

En wat betreft dat zwart geld. Denk je nu echt dat dit iets gaat uitmaken. Als ik in mijn huis iets in het zwart ga doen, haal ik 3-4 weken achter mekaar 3000 af en dan is dat ook gefixt. Welke vakman zet nu zwart geld op zijn rekening ?

En als ze me vragen wat ik met al dat geld gedaan heb dat ik afgehaald heb (voor zover ze dat mogen vragen want dan zitten ze in de privacysfeer), dan antwoord ik gewoon dat ik naar de hoeren ben geweest.

Laatst gewijzigd door Stingray : 14 januari 2012 om 12:36.
Stingray is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2012, 12:36   #30
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
De bank stelt bij mijn weten vragen als je geld afhaalt.

Als je moeder dan niet plots in het bezit blijkt van god weet wat, vermoedt men misschien dat het arme vrouwtje geblackmailed wordt en stelt men een onderzoek in?
Ik ken nochtans iemand die het zo gedaan heeft en niemand die haar iets vroeg.
Oud 14 januari 2012, 12:38   #31
Stingray
Banneling

Standaard

Citaat:
De bank stelt bij mijn weten vragen als je geld afhaalt.

Als je moeder dan niet plots in het bezit blijkt van god weet wat, vermoedt men misschien dat het arme vrouwtje geblackmailed wordt en stelt men een onderzoek in?
Als mijn bank dat zou vragen zou ik hen dus een keertje van serieus antwoord dienen : ' daar hebt ge gene zak mee te maken meneer de bankier. Het is mijn geld en ik doe daar mee wat ik wil, zelfs al ga ik ermee naar de hoeren.'
Oud 14 januari 2012, 12:41   #32
Stingray
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Ik kan er begrip voor tonen dat men deze eindeloze bron van kosten en irritatie,"cash geld" begint te beperken.....

We zijn constant op weg naar de toekomst,en in die "toekomst" zie ik toch echt geen nut meer van het uitwisselen van metalen voorwerpjes en bedrukte papieren documentjes om een transaktie te besluiten....
Wat mij vooral stoort aan heel het verhaal is dat het vooral een big brother achtige toestand aan het worden is en dat allemaal omwille van 1 groot probleem dat is een overheid die haar eigen budgetten niet goed beheert en teveel belastingen int. Als er minder belastingen geheven hebben was er ook minder reden voor zwart geld.

Daarbij zwart geld doet in grote mate de economie draaien, want het is en wezen geld dat ik moet uitgeven.

Stel je voor dat ik thuis één of ander klusje moet laten opknappen en ik moet telkens voor het minste een factuur laten maken en dan nog 21 % betalen, dan gaat het gevolg zijn dat ik al heel snel zal besluiten om dit niet meer te doen.

Als ik in mijn vrije tijd wat groenten kweek of een koe in mijn wei heb staan en ik verkoop het vlees daarvan, ga ik niet meer geïnteresseerd zijn om dit te doen als ik dat allemaal in het wit moet doen.

Meer nog, ik ga misschien zelfs wel geneigd zijn om vlees te ruilen voor de groenten van mijn buur en wanneer dat gebeurt is het uit met het verhaaltje
Oud 14 januari 2012, 12:56   #33
Spreken is zilver
Banneling

Standaard

Misschien gaat deze maatregel het zwartwerk nog laten toenemen.
Spreken is zilver is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2012, 13:01   #34
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Men vraagt zich niet voor niks af waarom de goudprijs zo de hoogte ingaat.
Oud 14 januari 2012, 13:08   #35
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ondertussen heeft de inflatie, niet een beetje compenseerd door CR-intresten, wel een flinke hap genomen uit je confituurpotje.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2012, 13:14   #36
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stingray Bekijk bericht
Als mijn bank dat zou vragen zou ik hen dus een keertje van serieus antwoord dienen : ' daar hebt ge gene zak mee te maken meneer de bankier. Het is mijn geld en ik doe daar mee wat ik wil, zelfs al ga ik ermee naar de hoeren.'
Citaat:
zelfs al ga ik ermee naar de hoeren.'
heeft Hot Marijke geen bankcontact?

En je bankier vindt wel een adequate paragraaf in het bankreglement dat jij ooit eens ondertekende.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2012, 13:14   #37
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Ondertussen heeft de inflatie, niet een beetje compenseerd door CR-intresten, wel een flinke hap genomen uit je confituurpotje.
Voor die twee procent interest waar ik dan ook nog eens belastingen op betaal, moet ik het niet laten zeker hé.
Trouwens het geld dat ik dan anders via de zichtrekening uitgeef, komt dan nu ook deels op mijn spaarrekening, maar in het wit!

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 14 januari 2012 om 13:15.
Oud 14 januari 2012, 13:23   #38
largo_w

Standaard

Citaat:
enfin, lees toch eens!
ik zeg al vijf keer: NIET OP BANKREKENING
Ik snap helemaal niks van je uitleg of bedoelingen. Iedereen heeft een bankrekening waarmee hij zaken zoals een auto, een huis,... moet betalen. Dat je daarnaast helemaal niks uitgeeft met die bankrekening is alleen maar een rode vlag voor de fiscus... dat was mijn punt.
Bvb. Mevrouw circe kocht onlangs een mooie audi A8 met haar spaarcenten. Maar Mevrouw circe heeft maar een secretaresse jobke... dat is raar. Wat blijkt na controle van de bankrekeningen van Mevrouw circe? Die mevrouw geeft al jaren geen cent uit om te leven... Raar. Capiche?
Zo gaan ze werken...
Citaat:
wat is Cash? centjes in je spaarpot of zo?
natuurlijk leeft niemand van niks, maar de ene heeft wel 5000 euro per maand nodig en de andere doet het met 500. Daar is niks van terug te vinden.
Elke maand komen je kinderen op bezoek en je geeft hen elke maand 500 euro CASH (geen bank !) mee. Wie gaat dat nakijken?
Telkens je uit eten gaat betaal je met cash! wie kan dat checken?
je haalt benzine met Cash, wie kijkt je bankrekening na?
je koopt kleding met cash: wie beslist hoeveel jassen en schoenen je mag kopen? en waar? en in welke periode?
Ik snap niet wat je hiermee wil bereiken. Die 50 000 van je huis is al belast geweest je wint er helemaal niks mee... "Maar je loopt wel uit de radar". Misschien wou jij gewoon dat.
Citaat:
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
Oud 14 januari 2012, 13:25   #39
largo_w

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stingray Bekijk bericht
Er zijn anders redenen genoeg.

Al ooit gehoord van gelijk oversteken ???

Als je een auto gaat kopen van 5.000 of een draaibank van meer dan 5.000 etc, etc, etc, etc
Die koop je dus voortaan met een bankkaart... the horror
Citaat:
Toenemende paranoïa van de overheid noem ik dit.

En wat betreft dat zwart geld. Denk je nu echt dat dit iets gaat uitmaken. Als ik in mijn huis iets in het zwart ga doen, haal ik 3-4 weken achter mekaar 3000 af en dan is dat ook gefixt. Welke vakman zet nu zwart geld op zijn rekening ?

En als ze me vragen wat ik met al dat geld gedaan heb dat ik afgehaald heb (voor zover ze dat mogen vragen want dan zitten ze in de privacysfeer), dan antwoord ik gewoon dat ik naar de hoeren ben geweest.
Blijkbaar geen enkel probleem... ok dan het zal jou niet storen. U vindt dit dus ook een goede zaak neem ik aan.
Citaat:
Oud 14 januari 2012, 13:43   #40
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik snap helemaal niks van je uitleg of bedoelingen. Iedereen heeft een bankrekening waarmee hij zaken zoals een auto, een huis,... moet betalen. Dat je daarnaast helemaal niks uitgeeft met die bankrekening is alleen maar een rode vlag voor de fiscus... dat was mijn punt.
Bvb. Mevrouw circe kocht onlangs een mooie audi A8 met haar spaarcenten. Maar Mevrouw circe heeft maar een secretaresse jobke... dat is raar. Wat blijkt na controle van de bankrekeningen van Mevrouw circe? Die mevrouw geeft al jaren geen cent uit om te leven... Raar. Capiche?
Zo gaan ze werken...
Ik beweer niet dat je niks uitgeeft met die zichtrekening, maar je beperkt het drastisch. Iemand wiens huis is afbetaald hoeft toch ook geen extra uitleg te geven? Bovendien kan je al het zwartwerk aan herstellingen en onderhoud netjes uit de confituurpot betalen, niemand is verplicht om om de vijf jaar zijn woning te renoveren.
En waarom denk jij dat iemand met een "secretaresse jobke" zich geen Audi zou kunnen veroorloven? Niet iedereen doet het met een firmawagen hoor! straf hé.

Citaat:
Ik snap niet wat je hiermee wil bereiken. Die 50 000 van je huis is al belast geweest je wint er helemaal niks mee... "Maar je loopt wel uit de radar". Misschien wou jij gewoon dat.
Ik win ermee dat ik op die 50.000 van mijn moeder geen successierechten zal betalen. Zeker niet als het in feite 50.000 onder tafel cashgeld van mijn suikernonkel is, waar ik anders 50% op moet laten vallen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be