Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Arabische lente
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Arabische lente Brandend actueel zijn de revoluties in de Arabische wereld. In dit forum worden alle discussies over dit thema samengebracht.

Discussietools
Oud 17 januari 2012, 15:06   #21
Frankenstein
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie Bekijk bericht
2x en nu nog het asiel weigeren van iedereen komende uit zulke dictaturen want er zijn daar helemaal geen problemen en ze kunnen nog altijd naar Rusland
Je bedoelt de Christenen kunnen asiel aanvragen in Rusland, en zodoende de plaatsen innemen van de weggetrokken Joden ?

De Alevieten kunnen daarbij naar Israel en asiel aanvragen, denk je ?? Of zullen het de nieuwe joden/palestijnen worden.

In Syrie kan de revolutie voortaan grootst gevierd worden, tenminste bij overwinning van de oppositie. Jawel de Soennieten hebben hun zin, en dus de macht/hegomonie voor de komende eeuwen, @ Dixie is blij.
Frankenstein is offline  
Oud 17 januari 2012, 15:10   #22
Frankenstein
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Heb gisteren een lange disccusie gehad over SyriË met een Marokkaan (met lange baard). Hij zei in het kort dat het goddeloze regime in SyriË de bevolking onderdrukt en de wil van God tegengaat.

Reden genoeg voor mij om het regime juist wel te steunen. Vele 100000'en Irakese christenen vluchtten naar Syrië omdat het een verdraagzaam, seculier land is.

@ Ik vraag mij af hoe jij nog een lange discussie kan voeren met een moslim baardman. Je kan ze toch niet overtuigen, punt. Waarom je tijd verdoen aan dat soort gasten ?
Frankenstein is offline  
Oud 17 januari 2012, 21:29   #23
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN

Piero's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Heb gisteren een lange disccusie gehad over SyriË met een Marokkaan (met lange baard). Hij zei in het kort dat het goddeloze regime in SyriË de bevolking onderdrukt en de wil van God tegengaat.

Reden genoeg voor mij om het regime juist wel te steunen. Vele 100000'en Irakese christenen vluchtten naar Syrië omdat het een verdraagzaam, seculier land is.
Dit is een mager verhaaltje als resultaat van een lange discussie. Ik neem aan dat jouw Marokkaan geen feiten kon noemen t.a.v. de onderdrukking?
Betrof het Soenieten en Shi'iten? En de christenen in Syrië, zijn die het met hem eens over die wil van God? En worden die ook door Al-Assad onderdrukt?
Piero is offline  
Oud 18 januari 2012, 02:55   #24
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein Bekijk bericht
@ Ik vraag mij af hoe jij nog een lange discussie kan voeren met een moslim baardman. Je kan ze toch niet overtuigen, punt. Waarom je tijd verdoen aan dat soort gasten ?
Het is een collega waar ik veel mee samenwerk. En het is altijd interessant eens te weten hoe ze denken.
tomm is nu online  
Oud 18 januari 2012, 03:01   #25
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Dit is een mager verhaaltje als resultaat van een lange discussie. Ik neem aan dat jouw Marokkaan geen feiten kon noemen t.a.v. de onderdrukking?
Betrof het Soenieten en Shi'iten? En de christenen in Syrië, zijn die het met hem eens over die wil van God? En worden die ook door Al-Assad onderdrukt?
Hij ze het niet letterlijk, maar hij maakte wel duidelijk dat christenen en anderen zich moeten schikken naar de meerderheid van soennitische moslims, en dus geen alcohol drinken, gesluierd op straat lopen, etc. als ze zich daar niet naar willen schikken zijn ze volgens hem vrij naar landen te verhuizen waar dat wel kan. Hij had duidelijk sympathie voor het moslim broederschap en zei dat ze ook in Marokko erg actief zijn en het regime van de koning willen ondermijnen.

Het regime in syrië noemde hij goddeloos, dat in Iran kon z'n goedkeuring niet wegdragen omdat het shiitisch is, toen ik zei dat in Azerbaidjan bijna niemand gesluierd op straat loopt en iedereen alcohol drinkt zei hij dat het communisme beesten gemaakt heeft van mensen.
tomm is nu online  
Oud 18 januari 2012, 12:15   #26
Piero

Piero's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hij ze het niet letterlijk, maar hij maakte wel duidelijk dat christenen en anderen zich moeten schikken naar de meerderheid van soennitische moslims, en dus geen alcohol drinken, gesluierd op straat lopen, etc. als ze zich daar niet naar willen schikken zijn ze volgens hem vrij naar landen te verhuizen waar dat wel kan. Hij had duidelijk sympathie voor het moslim broederschap en zei dat ze ook in Marokko erg actief zijn en het regime van de koning willen ondermijnen.

Het regime in syrië noemde hij goddeloos, dat in Iran kon z'n goedkeuring niet wegdragen omdat het shiitisch is, toen ik zei dat in Azerbaidjan bijna niemand gesluierd op straat loopt en iedereen alcohol drinkt zei hij dat het communisme beesten gemaakt heeft van mensen.
Ach zo. Dus als jouw Marokkaan met zijn kompanen in België (?) de meerderheid bereiken dan moet iedereen zich schikken naar zijn opvatting van de islam over alcohol, sluiers e.d. en anders België verlaten.
Piero is offline  
Oud 18 januari 2012, 18:06   #27
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Zijn de glorieuze Arabische Heerscharen inmiddels al,verzameld onder de groene banier,Syrie binnengetrokken?

Of wachten ze op een amendement van Guy Verhofstadt?
kelt is offline  
Oud 18 januari 2012, 20:30   #28
Bokkenreyder

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Dat ze met hun oliedollars daar Afrikaanse huurlingen voor in dienst nemen!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline  
Oud 19 januari 2012, 01:12   #29
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Ach zo. Dus als jouw Marokkaan met zijn kompanen in België (?) de meerderheid bereiken dan moet iedereen zich schikken naar zijn opvatting van de islam over alcohol, sluiers e.d. en anders België verlaten.
ja. Verschil met syrië is dat dit ondenkbaar is in BelgiË, maar realiteit wordt in syriË als de opstandelingen winnen.
tomm is nu online  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be