Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 januari 2012, 11:40   #21
Effect
Minister-President

Standaard

Acties (belastingen) spreken luider dan woorden (besparingen)

Iedereen die werkt voelt aan zijn portemonnee dat er in dit land hoegenaamd niet bespaard wordt.

Laatst gewijzigd door Effect : 15 januari 2012 om 11:41.
Effect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2012, 13:46   #22
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Benieuwd of Di Rupo I experimenteel de Laffer curve gaat (her) ontdekken ?

http://en.wikipedia.org/wiki/Laffer_curve
Er zijn naar het schijnt uiteinden aan die curve die nog nooit door enig ander land verkend zijn. "To boldly go where no man has gone before", dat is de slogan van deze regering. Maar ik weet al waar ze gaan uitkomen.
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2012, 13:47   #23
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CyberpunX Bekijk bericht
Door documenten in te scannen.
Het invoeren van een geel-zwarte nummerplaat. 50€ per stuk in plaats van 30e, vanwege de extra kost voor de verf.
Oud 15 januari 2012, 13:47   #24
De stem van het volk
Vreemdeling

Standaard

ook genoeg van de regering?
bent u het ook beu gepluimt te worden?
wij zijn een facebookgroep opgestart die opkomt voor het gewone volk genaamd "regering doet belg bloeden".
http://www.facebook.com/groups/195590427203318/
word lid en laat u mening horen. mvg
De stem van het volk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2012, 13:49   #25
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Dat is omdat je zelf een linkiewinkie bent en je braakneigingen krijgt als je een echte liberaal bezig hoort.

Misschien eens overwegen om naar je soortgenoten in Henegouwen te verhuizen. Daar zit het vol van linkiewinkies. Niet dat ze daar zo links zijn uit overtuiging, maar eerder uit noodzaak.
Is een partijvoorzitter die een regeerakkoord tekent met 20% virtuele besparingen en 80% nieuwe inkomsten een echte liberaal? Volgens mij hoort Sandertje eerder in Charleroi thuis, tussen de andere PS-corruptos.
Oud 15 januari 2012, 13:54   #26
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
ah neen dat is niet wat De Croo wil dat is het punt net.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2012, 17:43   #27
tschoon verdiep
Burgemeester

tschoon verdiep's schermafbeelding

Standaard

Stekkerman stekkerman stekkerman
tschoon verdiep is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2012, 18:00   #28
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De stem van het volk Bekijk bericht
ook genoeg van de regering?
bent u het ook beu gepluimt te worden?
wij zijn een facebookgroep opgestart die opkomt voor het gewone volk genaamd "regering doet belg bloeden".
http://www.facebook.com/groups/195590427203318/
word lid en laat u mening horen. mvg
Gaat u dit in iedere draad posten?
Oud 15 januari 2012, 18:10   #29
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Gaat u dit in iedere draad posten?
Ja, dus , ik heb het al in verschillende draden gevonden. Volstrekt zinloze reklame.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2012, 21:14   #30
matthias999
Minister

matthias999's schermafbeelding

Standaard

Zij hij dat ook niet voor de verkiezingen??

Ook kon hij het natuurlijk weer niet laten om zijn nieuwjaarsreceptie af te sluiten zonder nog eens extra op nva te bashen..

"Nva is een partij met veel show, maar weinig realisatie."

Wie gelooft die knechtjes nog..
matthias999 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2012, 21:59   #31
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Is een partijvoorzitter die een regeerakkoord tekent met 20% virtuele besparingen en 80% nieuwe inkomsten een echte liberaal? Volgens mij hoort Sandertje eerder in Charleroi thuis, tussen de andere PS-corruptos.
Alexander doet waarvoor hij verkozen is. Hij zorgt dat ze met de Open VLD in het beleid zit om de belangen van hun achterban te verdedigen. Dat hij hiervoor zijn programma moet verraden en inboeten aan zijn ideologie goes without saying.

Dat moet je daar met je solidaristische principes problemen hebt daar kunnen we mee leven.

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 15 januari 2012 om 22:00.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2012, 22:03   #32
Spreken is zilver
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door matthias999 Bekijk bericht
Zij hij dat ook niet voor de verkiezingen??

Ook kon hij het natuurlijk weer niet laten om zijn nieuwjaarsreceptie af te sluiten zonder nog eens extra op nva te bashen..

"Nva is een partij met veel show, maar weinig realisatie."

Wie gelooft die knechtjes nog..
Gelukkig basht de N-VA nooit op andere partijen.
Spreken is zilver is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2012, 22:05   #33
matthias999
Minister

matthias999's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spreken is zilver Bekijk bericht
Aan het publiek te horen kreeg Sanderke zijn gebash niet veel steun.

Laatst gewijzigd door matthias999 : 15 januari 2012 om 22:30.
matthias999 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2012, 22:28   #34
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Alexander doet waarvoor hij verkozen is. Hij zorgt dat ze met de Open VLD in het beleid zit om de belangen van hun achterban te verdedigen. Dat hij hiervoor zijn programma moet verraden en inboeten aan zijn ideologie goes without saying.
Dat moet echt wel iets liberaals zijn: om de belangen van je achterban te dienen moet je je partijprogramma verraden. De achterban van de Ø-VLD stemt dus op een partij die een programma verkoopt dat niet de belangen van de achterban verdedigt. Ja, nu snap ik waarom het holder-de-bolder de berg af gaat met Ø-VLD. Toch gek dat je nog 10% van de bevolking zo kunt belazeren.
Citaat:
Dat moet je daar met je solidaristische principes problemen hebt daar kunnen we mee leven.
Van een walgelijke ideologie als het liberalisme moet ik inderdaad niets hebben. Het bovenstaande verklaart al een deel waarom: de totale inconsistentie tussen de mooie principes (om van burgermanifesten nog te zwijgen) en het reëel bestaande liberalisme.
Oud 15 januari 2012, 22:29   #35
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spreken is zilver Bekijk bericht
Nee, wij leveren gewoon kritiek op hun mislukte circus-acts.
Oud 15 januari 2012, 22:37   #36
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Dat moet echt wel iets liberaals zijn: om de belangen van je achterban te dienen moet je je partijprogramma verraden. De achterban van de Ø-VLD stemt dus op een partij die een programma verkoopt dat niet de belangen van de achterban verdedigt. Ja, nu snap ik waarom het holder-de-bolder de berg af gaat met Ø-VLD. Toch gek dat je nog 10% van de bevolking zo kunt belazeren.

Van een walgelijke ideologie als het liberalisme moet ik inderdaad niets hebben. Het bovenstaande verklaart al een deel waarom: de totale inconsistentie tussen de mooie principes (om van burgermanifesten nog te zwijgen) en het reëel bestaande liberalisme.
Zonder de liberalen was er nu een vermogenskadestar in de maak. Dit is quasi onomkeerbaar en de rechtse kiezer zou dit de Open VLD nooit vergeven. Ik weet dat jij daar met je solidaristisch gezever geen problemen hebt maar ik denk niet dat jij ooit voor de liberalen hebt gestemd.

Die solidaristische principes die je aanhangt zijn trouwens niet de lijn van de N-VA en zeker niet die van het Vlaams Belang. Jij zit als een strontvlieg verlekkerd te kijken naar de centen die je denkt dat gaan vrijkomen van de transfers in je waanbeeld van een onafhankelijk Vlaanderen. Je bent in dat opzicht niet beter dan een gemiddelde PS'er, die er naar streeft om de transfers zo veel mogelijk uit te melken.

Waarom denk je dat Voka de laatste tijd niet meer in tandem met N-VA communiceert ?

Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 15 januari 2012 om 22:41.
Oud 15 januari 2012, 22:42   #37
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zonder de liberalen was er nu een vermogenskadestar in de maak. Dit is quasi onomkeerbaar en de rechtse kiezer zou dit de Open VLD nooit vergeven. Ik weet dat jij daar met je solidaristisch gezever geen problemen hebt maar ik denk niet dat jij ooit voor de liberalen hebt gestemd.

Waarom denk je dat Voka de laatste tijd niet meer in tandem met N-VA communiceert ?
Welke Vlaming stemt nu nog voor zo een belgicistische sekte, hielenlikkers van het Belgisch establishment en koningshuis?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:

Laatst gewijzigd door Bokkenreyder : 15 januari 2012 om 23:04.
Bokkenreyder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2012, 22:42   #38
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
Welke Vlaming stemt nu nog voor zo een belgicistische sekte, hielenlikkers van het bbelgisch establishment en koningshuis?
Een minderheid.

Oud 15 januari 2012, 23:07   #39
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zonder de liberalen was er nu een vermogenskadestar in de maak. Dit is quasi onomkeerbaar en de rechtse kiezer zou dit de Open VLD nooit vergeven.
Lamenilachen. Geen vermogenkadaster? Waarom denk je dat ze plots iedereen wilden verplichten om nog vorig jaar zijn kluizen leeg te maken en alles op een beleggersrekening te zetten? En dat in afwijking van de Europese regelgeving daaromtrent! En wie stemde daar mee in? Juist ja.
En wie stemde er in met de uitholling van het bankgeheim, was dat niet de partij van ene Karel de Klucht himself? Of nee, alleen als het over iemand anders geheimen gaat natuurlijk
Gevolg: de staat kan op eender welk ogenblik en zonder opgave van een objectieve reden vandaag dus het volledige vermogen van elke privé-persoon in België kennen. Waarvoor zou je dan nog een vermogenskadaster nodig hebben? Taksen worden er al genoeg geheven op de vermogens, groot en klein.
Citaat:
Ik weet dat jij daar met je solidaristisch gezever geen problemen hebt maar ik denk niet dat jij ooit voor de liberalen hebt gestemd.
Voor die bende moordenaars van weerloze kinderen en bejaarden heb ik inderdaad nooit gestemd.
Citaat:
Die solidaristische principes die je aanhangt zijn trouwens niet de lijn van de N-VA en zeker niet die van het Vlaams Belang.
Geen enkele partij zal ooit 100% mijn ideeën afdekken. Ik ben immers geen partijslaafje dat zijn denken laat bepalen door de waan van de dag, gedicteerd door Sandertje, zoontje van. N-VA is voorlopig de partij die best aansluit bij de realisatie van mijn ideeën. Die zullen immers nooit gerealiseerd worden binnen een wangedrocht als België.
Citaat:
Jij zit als een strontvlieg verlekkerd te kijken naar de centen die je denkt dat gaan vrijkomen van de transfers in je waanbeeld van een onafhankelijk Vlaanderen. Je bent in dat opzicht niet beter dan een gemiddelde PS'er, die er naar streeft om de transfers zo veel mogelijk uit te melken.
Ik hecht nogal aan het geld waar ik zelf hard voor heb moeten werken, ja? Mag dat niet. Maar goed, ik noteer dat afgedwongen solidariteit vandaag behoort tot het ideeëngoed van de gemiddelde liberaal. 'k ga daar toch maar niet voor stemmen denk ik.
Citaat:
Heeft ze dat dan ooit gedaan? En heeft het VOKA dan de uitspraken van Magnette verdedigd bijvoorbeeld? Ik vrees dat jij je laat leiden door je Belgicistische waanbeelden over een unitair België.

Laatst gewijzigd door fonne : 15 januari 2012 om 23:08.
Oud 16 januari 2012, 08:19   #40
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is omdat je zelf een linkiewinkie bent en je braakneigingen krijgt als je een echte liberaal bezig hoort.

Misschien eens overwegen om naar je soortgenoten in Henegouwen te verhuizen. Daar zit het vol van linkiewinkies. Niet dat ze daar zo links zijn uit overtuiging, maar eerder uit noodzaak.

De Croo liberaal
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be