![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Banneling
|
![]() Non sequitur. Raf kan weer eens niet volgen, en schuift zijn eigen onbegrip op anderen af.
![]() Dat "citaat" komt uit een "stuk" geschreven door een journalist van de Standaard, dat ik niet geschreven heb. Ik weet dat je graag de hongerige taalfoutenwolf speelt, maar dan moet je ook wel de inhoud van een zin begrijpen. De spellingscontrole van Word alleen is niet genoeg. ![]() Kan evengoed van jouw filosofie gezegd worden, nietwaar? Laatst gewijzigd door Albrecht : 17 januari 2012 om 13:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Is dat zo? En wat is dan wel mijn filosofie, pray tell?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 Laatst gewijzigd door Raf : 17 januari 2012 om 13:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Banneling
|
![]() Verder vind ik het van weinig inzicht tonen om katholieken aan te vallen op hun omgang met relieken. Je hebt mensen die postzegels verzamelen en daar bepaalde waarde aan hechten, mensen die een gedenkstuk van een overleden naaste bewaren, ... Relikwie is ook niet meer dan dat: een gedenkstuk. Die 'krachten' die eraan toegeschreven zijn geworden is geen katholiek of christelijk geloof, maar een bijgeloof. Hetzelfde geld voor de magische relikwieën van de Marokkaanse geneeskunde, dat is ook bijgeloof.
Zulke dingen kan Raf, als dogmatisch vernieuwer, niet accepteren. Religie is oud, en dus slecht. Laatst gewijzigd door Albrecht : 17 januari 2012 om 14:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat taalkunde betreft, mijn betweterige vriend, heb je het óók (weer) bij het verkeerde eind. "Aanbidden" en "vereren" zijn immers synoniemen van elkaar: aanbiddenBron: http://synoniemen.net/index.php?zoekterm=aanbidden Citaat:
Ik ben helemaal niet "allesomvattend progressief". Zoals te verwachten viel, heb je het ook wat dat betreft volledig bij het verkeerde eind.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | ||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
In de christelijk-godsdienstige betekenis is er dan nog een enorm verschil. Daar gaan dan ook vele debatten tussen katholieken en protestanten over. Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Albrecht : 17 januari 2012 om 14:23. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb je gekronkel en gespartel hierboven even met wat kleurtjes gemarkeerd. Kan je zelf je redeneerfout terugvinden, of zal ik er even een tekeningetje voor je bij maken? Citaat:
Werkelijk? Wijs eens even aan waar ik wat precies fout had? Nee, dat ben ik niet. Zelfs niet in mijn "forumrolletje". Bovendien denk ik dat ik zelf nog steeds het beste geplaatst ben om uitspraken te doen over mijn "filosofie".
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Trouwens, al bij stilgestaan waarom Jezus besneden was?
Jezus was geen christen, maar een Jood, en uit zijn handelingen in de bijbel wijst niets erop dat hij een nieuwe religie wou stichten. Hij zag zichzelf als deel van de Joodse traditie. Het echte Christendom is eigenlijk de leer van Paulus. Hij was het ook die de besnijdenis voor christenen verbood. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
We kijken er vol ongeduld naar uit! ![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | ||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Tiens, consequentie en oogkleppen zijn een slechte combinatie. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Één zaak wilt ik er nog wel over kwijt: Als Paulus zelf een nieuwe religie heeft gesticht, hoe kun je dan een uitspraak doen over Jezus zelf? Alle overleveringen moeten natuurlijk wel aangepast zijn door de volgers van Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Minister-President
|
![]() Halen we met een stukje voorhuid van Jezus niet een "werkloze" binnen???
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Gelieve niet persoonlijk te worden. Laatst gewijzigd door Akira : 19 januari 2012 om 12:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |