![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Lijkt me de snelste weg om zowat alle werkgevers naar het buitenland te jagen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zolang er mensen zijn die allerhande jobkes combineren (zoals politici bijvoorbeeld, inclusief nen Bart De Wever) en daar stinkend rijk mee worden, voel ik me niet geroepen één of andere bijdrage te leveren door langer te werken of minder te verdienen.
Zolang er mensen zijn die naast hun eigenlijke loon nog een smak geld vragen in het zwart, idem dito. Zolang er mensen zijn die profiteren van het gesjoemel (van lokale politicus tot topper op wereldniveau), idem dito. Dat ze het geld halen waar het zit. Maar ja, Pasternak schreef toch ook al dat kerken en kastelen hoge onderhoudskosten vergen... zodat er daarna geen geld overblijft om nog putten te dichten.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
U maakt er een karikatuur van. Natuurlijk zijn er een hoop bemerkingen te maken op 't idee. Ik vroeg me vooral af of 't werkbaar zou zijn of niet.
Are we not savages innately destined to maim and kill? blame it on the environment, heredity or evolution - we're still responsible our intelligence may progress at geometric rates yet socially we remain BELLIGERENT NEONATES! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Dan kunnen we beter in huidig systeem blijven. Dan kan je fulltime werken en de crisis oplossen, dan doe je ook 2 dingen tegelijk. Het idee is meer mensen laten werken. En iedereen verdient daardoor iets minder. Maar heeft meer vrije tijd. Dat je een 2de job mag hebben schreef ik omdat er mensen zullen zijn die niet ineens 1/4de van hun loon kunnen missen. Maar op termijn denk ik dat het totaal idee mss zo slecht niet was. Ik zou alvast voor zijn, indien ìedereen mee zou doen.
Are we not savages innately destined to maim and kill? blame it on the environment, heredity or evolution - we're still responsible our intelligence may progress at geometric rates yet socially we remain BELLIGERENT NEONATES! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
De vraag is maar of men de crisis opgelost gaat krijgen en tegen welke prijs. Dat de gewone man die prijs gaat betalen en niet de vette ganzen is al langer duidelijk. Dus ofwel volgen we lijdzaam wat men ons dicteert en gaan we afglijden in een groter wordende armoede ofwel zoeken we een alternatief. Dat mijn alternatief voor verbetering vatbaar is, dat is een evidentie. Niemand is tevreden met de gang van zaken, iedereen klaagt steen en been en niemand is akkoord met de maatregelen, maar niemand dènkt nog maar na over een andere manier. Laat staan dat we er één vinden.
Are we not savages innately destined to maim and kill? blame it on the environment, heredity or evolution - we're still responsible our intelligence may progress at geometric rates yet socially we remain BELLIGERENT NEONATES! Laatst gewijzigd door Carnivore : 19 januari 2012 om 08:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Banneling
|
![]() In Nederland werken een pak meer mensen deeltijds. Maar als je die weg op wil in België ga je wel iets aan onze wachtlijsten voor sociale woningen moeten doen want daarvan zijn er in Nederland ook een pak meer. Om maar te zeggen dat kleine veranderingen grote consequenties met zich meebrengen. Je kan niet zomaar oplossingen uit buurlanden op ons land toepassen. De omstandigheden zijn hier anders.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Staatssecretaris
|
![]() @Scherven;
ja idd hier in België zijn de omstandigheden anders. Slechter dan in Nederland da's zeker.
![]() |
![]() |