![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 13 juni 2004 In dit forum kun je debatteren over de verkiezingsuitslagen. |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | ||
Schepen
|
![]() Citaat:
![]() |
#22 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Tuurlijk zijn het de mensen.
Ze verkiezen hun eigen geld, boven het mensenleven. Geld boven leven, zegt het niet genoeg?
"1 op de 4 vlamingen is racist. Je mag fier zijn op uw vlaanderen" Filip de Winter schreef :" de mensenrechten zijn valse schijnwaarden". Er is geen enkele dictator in de wereld die dat mag zeggen. Niet in Azië,niet in Afrika,... nergens te wereld of hij zou veroordeeld worden. Hier stemt 1/4 van de mensen daarvoor, een echte schande. |
![]() |
![]() |
#23 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() N
![]() |
#24 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar dat doet het dus niet. Het 'Vlaams' kartel zou dan immers niet de grootste partij van het land kunnen uitsluiten omdat het er Vlaamser over denkt dan het BELGISCHE kartel. Citaat:
![]() Je bedoelt dat de BUB niet in de media komt omdat er naar hun programma geen vraag is. ![]() Of dat er, door negatief in de media te komen (zoals het Vlaams Blok) ergens wél vraag naar is, en er zo meer kans bestaat dat er een politiek antwoord op komt. ![]() Citaat:
De zogenaamde 'verzuring' is immers het rechtstreekse gevolg van het tekort schieten van de 'verzoete' partijen. 'De verzuring' is een term van de politiek correctelingen, HUN benaming voor datgene waar ze zelf verantwoordelijk voor zijn. Wat jij 'met hetzelfde probleem zitten' noemt, daar komen ALLE oppositiepartijen voor in aanmerking. Zij vangen in een normaal land de proteststemmen op. Zij krijgen echter allemaal op tijd en stond hun regeringsbeurt. Het Vlaams Blok krijgt die kans niet wegens het cordon sanitaire. Het blijft zo ongeschonden handen houden. En ook d�*�*r hebben ALLE overige partijen schuld aan inplaats van 'de mensen'. Citaat:
Voor de rest kan ik er enkel op wijzen dat Van Rossem en consoorten ook 'verzuringspartijtjes' waren. Zij geraakten om één of andere reden echter nooit van de grond. Het Vlaams Blok is de grootste partij van het land geworden. De partij behaalde 130.000 stemmen méér dan de PS! En dat verklaar je allemaal simpelweg met 'verzuring' van de mensen? Nogmaals, als er verzuring van de mensen is, dan zijn daar redenen voor. En goeie ook! Citaat:
Kleine correctie over dat federaal niveau waar één en ander (jammer genoeg) kan geregeld worden in tegenstelling tot het Vlaamse: het Blok MAG op geen enkel niveau de veiligheidsproblemen helpen oplossen. Echte reden: Vlaamse onafhankelijkheid, dus splitsing van België. En jij wil mij wijsmaken dat je VOOR een regeringsvorming van Het 'Vlaams' kartel met het Vlaams Blok bent? :o Citaat:
![]()
![]() |
#25 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Net alsof er een soort natuurbehoefte is aan een verzuringspartij. En net alsof het VB enkel een verzuringspartij is. Ik voel veel meer voor de visie dat het VB verschillende segmenten heeft. |
|
![]() |
![]() |
#26 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Misschien moeten 'we' wel eens aanvaarden dat algemeen enkelvoudig stemrecht betekent dat ook mensen die geen flauw benul hebben van politiek, en niet de minste aandrang voelen om zich in de werking van de instellingen te verdiepen mee mogen beslissen over wie de natie vertegenwoordigt en bestuurt. Misschien moeten 'we' wel eens beseffen dat in een democratie iedereen een man in de straat is of, wat op hetzelfde neerkomt, dat de man in de straat niet bestaat.
![]() |
#27 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
#28 | ||
Schepen
|
![]() Citaat:
Of zegt het niet genoeg dat 50% van de Vlamingen niet EEN land konden opnoemen! Sorry hoor maar met zo'n beperkte kennis van de maatschappij/actualiteit kan ik moeilijk zeggen dat de man in de straat in politiek geinteresseerd is laat staan er iets van afweet. Dat betekend niet dat je niet naar die mensen moet luisteren, maar dat betekend wel dat je niet altijd blindelings moet na-apen wat het volk denkt/wil, dat heet populisme.
![]() |
#29 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
#30 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
De pot en de ketel... |
|
![]() |
![]() |
#31 | |||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ik vind trouwens dat 'we' aan de mening van iemand die dt-fouten maakt niet teveel belang moeten hechten. Wel luisteren natuurlijk, 'we' zijn per slot van rekening democraten.
![]() |
#32 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
#33 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() En wat is 'OMG'? ![]() |
||
![]() |
![]() |
#34 | |||||||
Minister-President
|
![]() Citaat:
"Met hetzelfde probleem" zitten is eigenlijk een probleem dat de zogenaamde democratische partijen hebben veroorzaakt, hier schaaf ik mijn eigen redevoering even bij: Het is niet omdat er een nieuwe verzuringspartij/oppositiepartij ontstaat, dat daar een cordon voor op touw wordt gezet. Jij hebt inderdaad gelijk dat Leterme de uitgestoken hand van het VB heeft geweigerd. Mijn democratisch verstand keurt dat in de verste verte niet goed. Maar toch betwijfel ik of het Blok uit zijn leuke oppositiesituatie wenst te stappen. Want ik ben van een zaak overtuigd: Het Blok is een partij als een ander, en dat bedoel ik dat op de positieve vlakken als op de negatieve vlakken. Zolang er geen gehele mentaliteitswijziging gebeurd. Zal het Blok dat ook niet teweerbrengen. Ja, ik ben dus voor een CD&V|N-VA / VB regering. Dat is toch het meest logische na zondag 13 juni? Dank u wel Knuppel, nog 2 te gaan en dan kan ik nen gansen dag met u in discussie gaan ![]() Thomas
![]() |
#35 | ||
Schepen
|
![]() Citaat:
Ik vind dat iedereen mag beslissen en je begrijpt mijn stelling niet goed, in de tekst die je quote zeg ik dat het tijd wordt dat mensen beter geinformeerd zijn over de politiek, want dat door desinformatie er veel misverstanden zijn, zo denken veel mensen dat een politieke beslissing van de ene op de andere dag kan genomen worden, dat een wet de dag nadat ze gestemd is kan worden uitgevoerd en dat het probleem dat die wet wil verhelpen dus de volgende dag moet opgelost zijn.Deze zaken werken verzuring in de hand.
![]() |
#36 | ||||
Schepen
|
![]() Citaat:
En Lees nu mijn eerste tekst nog eens en lees eens duidelijk wat ik er echt in zeg! Citaat: