![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Moeilijk voor ons westerlingen, maar vroeger stopten ze hier toch ook zonder morren de pasgeboren katjes in de put? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Geen binding ? Allez, da's dan wel een uitspraak voor uw rekening. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
ik vermoed dat jij het over iets anders hebt. Het heeft namelijk niks te maken met "verloochenen van het bloed". Wel deels met hormonale huishouding. Misschien weet jij zelfs niet wat die "binding" inhoudt? ik ben geen mannetje. Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 2 februari 2012 om 20:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Daar zoek ik de reden waarom moeders hun pasgeboren dochters weldegelijk kunnen doden in een bepaald maatschappelijk bestel en cultuur. Ik geloof niet dat ze met hetzelfde "gemak" diezelfde dochters kunnen doden als ze vb. één jaartje zijn of zo. Maar Rudy zal wel beter weten waar ik het over heb zeker. Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 2 februari 2012 om 20:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
http://forum.politics.be/showthread....50#post5968650 Ik kan niet begrijpen dat iemand, die beweert moeder te zijn, schrijfsels produceert zoals http://forum.politics.be/showthread....40#post5968640 http://forum.politics.be/showthread....73#post5968673 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
doe zo verder. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar, geef toe, er is toch nog een verschil tussen dit menselijk fenomeen enerzijds en het koudweg willen afmaken van kinderen. Kom mij aub niet vertellen dat uw theorie aan de basis zou kunnen liggen van de kindermoorden in China. Daarbij, er wordt nogal selectief te werk gegaan, gelet op het feit dat de meisjes er het slachtoffer van zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De reden waarom in India en China vooral meisjes worden vermoord of geaborteerd zijn van verschillende oorzaak. De oorzaak is NIET dat moeders moordneigingen hebben na de bevalling, als dat is waar je op aanstuurt. De oorzaak in India is dat meisjes "duur" zijn en een bruidsschat moeten hebben om te kunnen huwen, in china is de hoofdoorzaak de éénkindpolitiek in samenspel met de chinese cultuur die vereist dat enkel ZONEN hun ouders verzorgen op latere leeftijd. Ik opper dat de reden waarom moeders deze moorden kunnen uitvoeren wellicht te zoeken is in het feit dat vlak na de geboorte de binding tussen moeders en kinderen het laagst is. l Dit heeft dus niks te maken met het "verloochenen van het bloed" dat jij ervan wil maken, noch dat net bevallen moeders dus moordneigingen hebben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als ik je redenering volg dan zouden het de kersverse moeders zijn die bepalen of hun kind wel of niet wordt vermoord. Of begrijp ik je verkeerd ?
Laatst gewijzigd door Rudy : 3 februari 2012 om 13:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zou kunnen.
En toch. Het zijn de meisjes die worden vermoord. Het zijn vrouwen die baren, wie anders. Het is de familie die beslist wie overleeft of wordt vermoord. Laat het finaciële buiten beschouwing. Jij, moeder, zal toch je dochter niet vermoorden omdat je dochter nu eenmaal een financiële lastpost is. Stop dus eens met je financieel geargumenteer. |
![]() |
![]() |