![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Daarvoor moet je echt geen absolute meerderheid te hebben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#24 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() k&k
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Minister-President
|
![]() Ik spreek beter Frans dan onze "premier" Nederlands, bovendien hoef ik de grondwet niet van een briefje af te lezen in het Duits. En hij pretendeert premier van alle Belgen te zijn. Laat me niet lachen. Deze regering is een complete farce.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Argumentvormen uit deze link zijn uit den boze. de historische figuur Jezus Christus Laatst gewijzigd door Effect : 23 januari 2012 om 19:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Minister-President
|
![]() Probeert u zelf eens, Hansje-pansje-kevertje. Is het leuk om een heel land te trollen?
Argumentvormen uit deze link zijn uit den boze. de historische figuur Jezus Christus Laatst gewijzigd door Effect : 23 januari 2012 om 19:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Prachtig....
Kennedy beweerde van een berlijnbol te zijn,en vergeet de hamburgers niet. Nu nog ene van aalst,en we kunnen aan tafel. Ne pater van westvleteren,en we hebben alles om te feesten. ![]() Laatst gewijzigd door cairn : 23 januari 2012 om 20:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ich bin eiN richtigeR belgischer Mann. Klinkt ook nog niet erg Duits, mais bon, il a fait une Anstrengung.
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” Laatst gewijzigd door Kodo Kodo : 23 januari 2012 om 21:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
- in eerste instantie wou ik akkoord gaan. Maar even nadenken doet me besluiten dat het indruist tegen mijn politiek gevoel. Als de kiezer iemand kiest, dan is het hem. Zelfs al zou hij alleen maar Chinees of Bantoe spreken. - je zou dan kunnen zeggen "dat je van een kiezer zou mogen verwachten dat hij alleen maar die mensen kiest die het voor die kiezer duidelijk kan maken waarvoor hij politiek staat". Maar dan botsen we met de evolutie van de laatste 30 jaar in ons land. Onze politieke cultuur is er een van zich niet te moeien aan de overkant van de taalgrens. (simpelweg omdat we fors aan het evolueren zijn naar een staats-taal-grens). - kijk overigens ook even naar mijn onderschrift. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Minister-President
|
![]() Klopt, maar dit zou in een federale kieskring zonder toeters geen probleem vormen. In andere federale staten zoals de VS of Duitsland, dient de president/kanselier ook over de hele bevolking gekozen te worden. Niet zo in België waar de premier slechts in 1 landsdeel stemmen kan halen met zijn partij.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die gaat namelijk helemaal niet over zich afzetten tegenover de andere. Die gaat wel over een eenvoudige reorganisatie van de politieke overheid en een eenvoudige reorganisatie van de politieke indeling. Nu begrijp ik wel dat sommigen (ook flaminganten) die verkeerde indruk krijgen/behouden. Want bij elke reorganisatie zijn er menselijke gevoelens, soms van een behoudsgezinde reflex, en soms van een misplaatst superioriteits- of inferioriteits-gevoel. Ik vond destijds de explicatie van het letterwoord KBC een goede illustratie daarvan. Dat zou betekenen : Klein Beetje Cera .... .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De melding "B. .." is met tipex uitgewist. Vroeger krabte ik dat er af, als ik het vliegtuig moest nemen, want anders moest ik teveel "uitleggen", vreesde ik. Toch had een snuggere iets teveel gekrab gezien, maar "ik had chance dat ik simpel Vlaams kon spreken, waardoor ze niet twijfelden dat ik een vreemdeling was met een gestolen identiteitskaart". Sedertdien reis ik dan ook altijd (helaas) met mijn paspoort (boekje) .... Wat wil ik hiermee aantonen ? Dat er iets schort aan het automatisch opdringen van sommige dingen vanwege de overheid. Waarom regelt men het niet dat ik als nationaliteit "Europeaan" zou kunnen verkiezen; als men toch absoluut mijn eerste keuze, "Vlaming", mij niet wil gunnen ? .
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hij zou trouwens niet aanvaard worden door de Franstaligen, zonder de (voor hen) nodige toeters en bellen. Het illustreert allemaal maar dan wij niet één land zijn. .
|
![]() |
![]() |