![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() De mensen wijsmaken dat ze moeten staken nadat ze bv bij DEXIA de extra bonussen goedkeurden... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Banneling
|
![]() De onwetendheid van de pro stakers hier druipt er weer van af.
Bedrijven verhuizen naar China omdat daar produceren + vervoeren naar hier goedkoper is dan hier produceren. Simpel. En hoe komt dat ? Omdat onze lonen veel te hoog zijn. Mede door de index en de lasten op arbeid, de korte loopbaan. Als je daar iets aan wilt doen, staan de vakbonden op hun achterste poten. Het zijn gewoon randdebielen, die van de ABVV en het ACV. Duitsland doet het economisch veel beter als exportland puur omdat hun loonlasten drastisch gedaald zijn. Niks te indexen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
De belastingen zijn hier te hoog. Bovendien, we moeten ons dat import-gedoe NIET door de strot laten rammen. Vroeger, toen China een arm land was, ging het ook. Waarom zou dat nu niet kunnen, van dingen hier te produceren? Als dat vroeger wel ging... We moeten ons die concurrentie met China niet in deze mate laten opdringen. Nu ja, tot op zekere hoogte was dat wel een goed idee, om te importeren uit China, maar ze zijn gewoon te ver gegaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Minister-President
|
![]() Het belastinggeld gaat nu naar subsidies voor moskeeën, asielzoekers, Dexia... Ik ben er dus echt van overtuigd dat staken een goede zaak is op de langere termijn. Als ge ziet wat er bij Dexia gebeurd is... Dat moogt ge gewoon niet pikken, anders zal het de volgende keer gewoon nog erger zijn. We mogen niet het signaal geven aan Dexia: doe maar. Als er nu niet gestaakt wordt, gaan mensen zoals die bij Dexia in de toekomst gewoon nog verder gaan dan nu. En waarom niet?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Trouwens, wilt gij uwen pc aan 700 euro of 2500 euro ? Want als die hier geproduceert wordt is dat de prijs.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
=> Dexia niet redden, wat denkt u dat de gevolgen waren geweest, niet enkel voor ons maar voor europa ? Dexia is groot, en zou de Belgische economie naar de zak geholpen hebben. En die 100 000 euro spaarwaarborg zou ook op kosten komen van de belastingsbetaler, die dat niet kan dokken (honderden miljarden). It's the lesser evil. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() ²
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() Dus gij vindt écht dat de belastingen nog niet hoog genoeg zijn?! Gij vindt dus écht dat de belastingen nog hoger kunnen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Wel, het gaat om zoveel meer dan Dexia wel of niet redden. De mensen mogen dat niet zomaar pikken, d�*t is mijn punt. We mogen niet doen alsof er niets gebeurd is. We mogen absoluut niet doen alsof dat normaal is, want anders zullen ze in de toekomst nog verder gaan. Trouwens, kijk maar wat er in de 19e eeuw gebeurd is. En hoe hebben ze dat opgelost? Door NIET te staken??? Nu gaat het echter niet alleen om economische groei, maar over kansen, over de verdeling van de rijkdom. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Minister-President
|
![]() ??? Ik heb het helemaal niet over solidariteit nu. Ik heb het over industrie. België is gewoon te ver gegaan in het wegdoen van de industrie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Ik denk nu aan de taliban-achtige mode met hun anorexia-modellen. Ten eerste, zo graatmager, zo wil ik er helemaal niet uitzien, ik vind dat AFSCHUWELIJK lelijk van zo heel mager te zijn. Ten tweede, kleding hoeft helemaal niet zo goedkoop te zijn. Dat mag gerust wat duurder zijn, als het een beetje kwaliteit is. En wat betreft computers: mijn computer mag gerust wat duurder zijn, als hij langer meegaat dan vier jaar. Toen ik twee jaar geleden mijn computer liet herstellen stonden ze aan te dringen en zetten ze mij onder druk om een nieuwe computer te kopen. De computers zijn toch niet zo duur. Welnu, ik HAAT dat om zo gauw een nieuwe computer te kopen. Is overigens heel erg vervuilend voor het milieu. Dus echt, mijn computer mag wat duurder zijn, als hij wat langer meegaat. En nee, ik ben dus niet laag-geletterd. Die verkopers moeten niet doen alsof ik niet goed kan lezen en schrijven. Ik lees trouwens graag. Video's in HD heb ik dus niet echt nodig. Maar toch werd ik onder druk gezet om een nieuwe computer te kopen. |
|
![]() |
![]() |