Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 januari 2012, 10:26   #21
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

De Croo roept dat al een tijdje, ondertussen blijft de regering (met zijn openVLD) belastingen invoeren op alles en nog wat , zelfs belastingen worden belast.

Een voorbeeld : de verhoging van belastingen op de bedrijfswagens : de berekening wordt gemaakt op basis van de cataloguswaarde zonder kortingen, inclusief BTW.

Met andere woorden : u betaald belastingen op de BTW.

Dus : ofwel stoppen ze nu met het verhogen/invoeren van belastingen, ofwel houdt De Croo zijn mond.

Laatst gewijzigd door Antoon : 27 januari 2012 om 10:43.
Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2012, 10:40   #22
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
Lijkt me nogal een gekke woordkeuze "slikken door in de kont gen**kt te worden"... buiten het feit dat je hier weer eens mooi het niveau van de discussie zet kan je de antwoorden van De Croo enkel bejuigen. Een regering waarbij 60% aan linkse kant staat en 40% aan rechtse kant zal 60% nieuwe inkomsten zoeken en 40% besparingen. Misschien wat meer of wat minder gezien het talent van de mensen aan tafel. Wie anders gelooft of wie anders denkt te kunnen doen is een naïeveling... Als de grootste partij van het land (een rechtse partij) haar gewicht gewoon aan de kant zet dan kan men vanuit "pro-besparende hoek" niets anders dan pijnlijk toekijken hoe het gewicht van het "anti-besparende kamp" aan sterkte toenemen.
De N-VAers kennen er natuurlijk wat van "roepen op de zijlijn". Zelf tijdens hun eigen regeringsvorming deden ze het...
Woorden vallen nooit toe te juichen, enkel de daden. Alexander heeft al met verve bewezen dat er tussen zijn woorden en daden een kloof ter grootte van de grand canyon haapt.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2012, 11:26   #23
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Het is al wel duidelijk: we krijgen een ré-formatie binnen de regeerperiode, naar aanleiding van de budget-controle.

Leuke gedachten:
- die gaat even lang duren als de formatie zelve, gezien de grote tegenstellingen ...
- die gaat de non-splitsing van BHV eerst uitstellen en dan afstellen ... Hoe spijtig voor die Franstalige magistraten in Vilvoorde ...

.
Als de begrotingscontrole einde februari niet onderhandeld is dan is dit het einde van Di Rupo I. Misschien dat ze het nog tot einde maart zouden kunnen rekken. Meer rek gaat er zeker niet op zitten.

Bart De Wever en de N-VA moeten zich klaar houden om hun coalitie voor hun noodregering zo snel mogelijk te kunnen opstarten.

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2012, 11:30   #24
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Woorden vallen nooit toe te juichen, enkel de daden. Alexander heeft al met verve bewezen dat er tussen zijn woorden en daden een kloof ter grootte van de grand canyon haapt.
Ik had niets anders van Open VLD verwacht. Even had ik wel gevreesd dat daar alle pragmatische uit de deur was gevlogen toen ze de stekker uit de regering trokken.

Alexander De Croo is langzaam aan bij mij aan geloofwaardigheid aan het winnen. Vertrouwen is iets dat met de sluisdeur kan wegstromen en je terug moet opbouwen met emmertjes.

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2012, 11:31   #25
largo_w
Perm. Vertegenwoordiger VN

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jaja woorden en daden... ik weet het er is een groot verschil tussen beiden. Een partij die zichzelf aan de kant zet houdt woord een partij die meedoet en haar stempel doordrukt houdt geen woord. Je mag je wel afvragen welk woord? Welke daden hebben de mannen van de grootste partij van dit land al op hun naam staan?
Woorden en daden
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2012, 11:31   #26
den ambetantsten
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Het is al wel duidelijk: we krijgen een ré-formatie binnen de regeerperiode, naar aanleiding van de budget-controle.

Leuke gedachten:
- die gaat even lang duren als de formatie zelve, gezien de grote tegenstellingen ...
- die gaat de non-splitsing van BHV eerst uitstellen en dan afstellen ... Hoe spijtig voor die Franstalige magistraten in Vilvoorde ...

.
Als de non-splitsing er al komt, als, dan zal men daarmee zo lang mogelijk wachten waardoor onze stoere Vlaamse (sic) traditioneeltjes bij de tekstuele invulling en uitwerking van een aantal "detailkes" waarover eventueel nog wat kan worden gebakkeleid, andermaal zullen moeten buigen of barsten. Franstalig België heeft het namelijk zeer goed begrepen - aan dit onland komt binnen afzienbare tijd een definitief einde!
den ambetantsten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2012, 11:32   #27
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Ik had niets anders van Open VLD verwacht. Even had ik wel gevreesd dat daar alle pragmatische uit de deur was gevlogen toen ze de stekker uit de regering trokken.

Alexander De Croo is langzaam aan bij mij aan geloofwaardigheid aan het winnen. Vertrouwen is iets dat met de sluisdeur kan wegstromen en je terug moet opbouwen met emmertjes.
Het hoeft natuurlijk niemand te verwonderen dat een politieker die zijn kiezers staat te beliegen en te bedriegen dat het geen naam heeft, bij u aan vertrouwen wint.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
Oud 27 januari 2012, 11:35   #28
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door matthias999 Bekijk bericht
http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...paringen.dhtml

Onze blauwe jongen heeft braafjes gereageert. Waar heb ik dit nog gehoord?? Al bij al mag hij zijn broek al gaan aftrekken om door Di Rupo hard in de kont gen**kt te worden, want slikken zal hij!
Onze buurlanden hebben anders wel een vermogenbelasting die vrij hoog ligt.
Toch hebben zij minder last van bedrijven die wegvluchten( integendeel, veel Belgische bedrijven verhuizen net over de grens) en moeten zij minder besparen op kosten van de werknemers en ligt de loonlast er veel lager dan hier en krijgen de mensen toch meer uitbetaald aan sociale zekerheden.
De realiteit bewijst dus het tegenovergestelde van wat De Croo staat te verkondingen.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2012, 11:36   #29
largo_w

Standaard

Citaat:
Het hoeft natuurlijk niemand te verwonderen dat een politieker die zijn kiezers staat te beliegen en te bedriegen dat het geen naam heeft, bij u aan vertrouwen wint.
Zijn eigen kiezers zullen wel beslissen of ze bedrogen worden of niet... daar hebben we U niet voor nodig.
Citaat:
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
Oud 27 januari 2012, 11:40   #30
largo_w

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Onze buurlanden hebben anders wel een vermogenbelasting die vrij hoog ligt.
Toch hebben zij minder last van bedrijven die wegvluchten( integendeel, veel Belgische bedrijven verhuizen net over de grens) en moeten zij minder besparen op kosten van de werknemers en ligt de loonlast er veel lager dan hier en krijgen de mensen toch meer uitbetaald aan sociale zekerheden.
De realiteit bewijst dus het tegenovergestelde van wat De Croo staat te verkondingen.
http://www.econ.kuleuven.be/ces/les/LES%20132.pdf
Citaat:
Besluit
De idee dat België een trendmatig verlies aan competitiviteit heeft gekend wordt door velen als vanzelfsprekend beschouwd. We hebben in dit Leuvens Economisch Standpunt evidentie aangebracht die deze vanzelfsprekendheid ondermijnt. Wanneer we België vergelijken met de landen van de Europese Unie (EU‐15) dan blijkt dat er de laatste 50 jaar geen systematische verslechtering is geweest van de Belgische competitiviteit, zoals gemeten door de relatieve loonkosten per eenheid product. Wel zijn er grote cyclische bewegingen geweest rond het gemiddelde. De belangrijkste cyclus was de dramatische verslechtering in de jaren zeventig gevolgd door een even
11
dramatische verbetering. Sindsdien zijn deze cyclische bewegingen veel minder uitgesproken geweest.
We constateerden ook een beperkte verslechtering van de Belgische competitieve positie sinds 2000. We vonden echter dat bijna alle landen van de eurozone een (meestal meer uitgesproken) verslechtering hebben gekend. Deze collectieve verslechtering heeft veel te maken met het feit dat Duitsland gedurende die periode een forse verbetering heeft gekend van zijn competitieve positie. Op basis van een analyse van de lange termijn bewegingen van de Duitse competitiviteit kwamen we tot de conclusie dat de sterke verbetering van de Duitse competitiviteit tijdelijk zal zijn.
Kan U een paar voorbeelden geven van bedrijven die net over de grens zijn gaan verhuizen? Bedankt...
Citaat:
Oud 27 januari 2012, 11:44   #31
de atoombom
Banneling

Standaard

Citaat:
Zijn eigen kiezers zullen wel beslissen of ze bedrogen worden of niet... daar hebben we U niet voor nodig.
Als men ziet hoe fel die partij (waarvoor ik ook ooit heb gestemd) verzwakt is dan moet er vroeger wel een enorm bedrog plaats gevonden hebben.

Wie was toen die bedrieger?
de atoombom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2012, 11:46   #32
Amon_Re

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb die beslissing genomen na Paars 1
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2012, 11:47   #33
largo_w

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de atoombom Bekijk bericht
Als men ziet hoe fel die partij (waarvoor ik ook ooit heb gestemd) verzwakt is dan moet er vroeger wel een enorm bedrog plaats gevonden hebben.

Wie was toen die bedrieger?
Daar zal U wel een goed antwoord op kunnen verzinnen... Maar ik leef niet in het verleden. In het heden is mijn stem voor Alexander De Croo een goeie stem geweest... uiteraard is dat mijn mening ik verwacht niet dat je dezelfde mening bent toegedaan.
Citaat:
Oud 27 januari 2012, 11:54   #34
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
http://www.econ.kuleuven.be/ces/les/LES%20132.pdf

Kan U een paar voorbeelden geven van bedrijven die net over de grens zijn gaan verhuizen? Bedankt...
Beckers, Toyota, Routa transport, zijn er enkele die de laatste 3 jaar de grens 5km zijn overgestoken.

MSC, Euroports, Grimaldi, zijn grote bedrijven die bezig zijn hun activiteit naar een andere Europese haven te verhuizen.
Opel besloot Antwerpen te sluiten en een Duitse afdeling open te houden gewoon vanwege de loonlast.
CMB, UBEM hebben hun hoofdkwartier naar Luxemburg verhuist voor de loonlast.
De Nul, Deme, URS en co schrijven hun personeel op andere vestigingen dan de Belgische, gewoon voor de loonlast.

En ik kan gerust nog enkele uren doorgaan met het opsommen van bedrijven die verhuist zijn voor de loonlast en vaak dan nog naar buurlanden waar ze vermogenbelastingen betalen en waar de bedrijfslasten hoger liggen dan hier.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2012, 11:54   #35
largo_w

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Ik heb die beslissing genomen na Paars 1
Je goed recht... ik hoop dat je met je nieuwe keuze erg gelukkig bent?
Als je niet in het bad stapt kan je je niet verbranden zoveel is zeker.
Het is uiteindelijk allemaal maar een kwestie van wat men verwacht van politiek, denk ik.
Citaat:
Oud 27 januari 2012, 11:55   #36
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Je goed recht... ik hoop dat je met je nieuwe keuze erg gelukkig bent?
Tot nu toe eigenlijk wel, ik voel nog steeds geen dolk in mijn rug. Wat wel het geval was bij Paars 1
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Oud 27 januari 2012, 11:58   #37
largo_w

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Tot nu toe eigenlijk wel, ik voel nog steeds geen dolk in mijn rug. Wat wel het geval was bij Paars 1
Zoals ik schreef een kwestie van wat je verwacht van de politiek... U stemt op het VB en U zal nooit "een dolk in Uw rug" vinden. Wat die bijbrengen aan het debat is me maar de vraag...
Citaat:
Oud 27 januari 2012, 11:59   #38
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Zoals ik schreef een kwestie van wat je verwacht van de politiek... U stemt op het VB en U zal nooit "een dolk in Uw rug" vinden. Wat die bijbrengen aan het debat is me maar de vraag...
Ah bon? Dacht nochtans dat ik het NVA bolleke gekleurd had
Oud 27 januari 2012, 12:04   #39
largo_w

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Beckers, Toyota, Routa transport, zijn er enkele die de laatste 3 jaar de grens 5km zijn overgestoken.

MSC, Euroports, Grimaldi, zijn grote bedrijven die bezig zijn hun activiteit naar een andere Europese haven te verhuizen.
Opel besloot Antwerpen te sluiten en een Duitse afdeling open te houden gewoon vanwege de loonlast.
CMB, UBEM hebben hun hoofdkwartier naar Luxemburg verhuist voor de loonlast.
De Nul, Deme, URS en co schrijven hun personeel op andere vestigingen dan de Belgische, gewoon voor de loonlast.

En ik kan gerust nog enkele uren doorgaan met het opsommen van bedrijven die verhuist zijn voor de loonlast en vaak dan nog naar buurlanden waar ze vermogenbelastingen betalen en waar de bedrijfslasten hoger liggen dan hier.
Van de meesten vind ik niks terug... De problematiek van verhuizen is wel wat complexer dan wat jij hem voordoet. Als het voor loonlasten is dan verhuist men naar lage loonlanden wat bezwaarlijk buurlanden van ons zijn. Buiten duitsland... maar ook daar is de stap niet zo gemakkelijk. Bedrijven beginnen meestal gewoon parallel een lijn in Duitsland. Als Belgisch staatsburger betaal je uiteraard geen vermogensbelasting in andere landen. Vennootschapsbelastingen zijn zowaar nog complexer... in België heb je bvb. de notionale interestaftrek etc.
Citaat:
Oud 27 januari 2012, 12:19   #40
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ah ok, omdat ik niet meer voor VLD stem na de zoveelste bedriegelijke kiescampagne, heb ik geen recht van spreken meer. Goed om weten.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be