![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, .... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoelang weet ik niet, maar enorm lang. En het werkt zuiverend, dat koper. Het beste van het beste op de markt. Iedereen zou zijn waterleiding op koperen buizen moeten hebben, in plaats op hun plastieken rommel. Laatst gewijzigd door Mambo : 30 januari 2012 om 00:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Weet je , de huidige tendens in centrale verwarming met hun rolletjes , hebben een heel slecht rendement , in renovatie lag ik nagenoeg altijd koper vaste buis en met respect voor helling en geen ezelsruggen maar buikjes om het ontluchten en de doorstroom te optimaliseren . zaken die de jonge garde niet meer kennen . Ik leg zelfs Nu nog cirquits zonder pomp met natuurlijke cirqulatie . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar het duurt langer. Nu een circulatie pomp is mede een stroomvreter. Iets dat de meeste mensen niet beseffen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maar als ik vragen mag (zeker weet ik het nu ook weer niet) als men nu eens eens een spiraal in koper of zo onder een glazaldak zou leggen (glazal = zwart glas) zou men denk ik toch wel zelfs in de winter een redelijk opwarming hebben en in de zomer zeker van warm water. Zonder daar een een enorme bunker van een kelder te plaatsen.
Enfin denk ik. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Banneling
|
![]() Het kan natuurlijk moeilijk in een klasiek gelijkvloers vilaatje , maar als je twee a drie verdiepen hebt en een dakof zolder is het perfect mogelijk , zonder te veel horizontale stukken . Ik hou er van om dergelijk zaken toe te passen. de snelheid van het water is niet echt bepalend voor de goede werking van een CV . De dunne kunststof buisjes vol met kronkels en heuveltjes des te meer , in ieder heuveltje kan zich een luchtbel vormen die zich moeilijk verplaatst en de doorstroom en kapaciteit sterk afremd , dat heb je niet met stijve buizen die je in helling plaats . hoe beter de ontluchting van je buizenstelsel hoe beter het rendement van je cv . maar daar is vakmanschap voor nodig en dat schrijven de ingeneurs niet in hun boekskes hé
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Jawel zeer goed. Ken er ergens de basis van maar niet de definitie. Mensen die het kennen zouden les moeten gaan geven nu het nog kan. Ze zoeken die mensen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() q
Citaat:
Kan bovenop zink trouwens met een afneembaar deksel. Wat bij zink minder kan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Natuurlijke cirqualtie bekomt men door met een stijgleiding van een behoorlijke diameter recht naar boven te gaan , zo hoog mogelijk . en je radiatoren in het naar beneden komen bedienen met een iets dunnere leiding. Je bron warmt het water beneden op , en eenvoudig weg door het feit dat warmte stijgt , begint het water te circuleren , het warme stijgende water duwt boven het afkoelende water gewoon naar beneden en het water afgekoelde in de rasiatoren zakt , om opnieuw door je warmtebron te worden opgewarmt , en opnieuw gaat stijgen. simpel . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik weet nu niet wat een circulatie pomp aan stroom verbruikt? Misschien is het nieuwe beter dan het oude? Ik weet het simpelweg ook niet. Laatst gewijzigd door Mambo : 30 januari 2012 om 01:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ja het is en blijft een ambacht die door steeds minder mensen uitgeoefend word. Heden ten dage worden alle goede ontwikkelingen in dergelijke teniet gedaan door steeds goedkopere oplossingen. Veel dakwerkers kunnen steeds minder met zink werken en trachten hun klanten dan maar epdm als zijnde de oplossing aan te bieden, inclusief dakgoten in epdm. Het blijft bergaf gaan. Door onkunde. Laatst gewijzigd door Mambo : 30 januari 2012 om 01:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Banneling
|
![]() Dat is ingenieurstudie en die neem ik vor wat ze waard zijn , papier mannekes is niet mijn sterkste overtuiging . maar er moeten er zijn natuurlijk . Ter zake , sommige beweren 50 a 60 € pe jaar voor een circulatiepomp , de nieuwe kleintjes voor sanitair water zijn heel zuinig .
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
t' zijn cowboys die heersen. En ze geraken er nog mee weg ook. Dubbel tarief voor minder dan de helft van het werk. t' is het verhaal van vandaag. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik ken een architect die zulke huizen bouwt, en hij heeft een wisseltrofee die elk jaar gaat naar het huis met de laagste energierekening. Totale energierekeningen voor warmte + warm water van rond de 50 euro per jaar is zo ongeveer wat die man zijn klanten halen. Maar dat is dus niet met een kelder vol met water... Weet je hoe moeilijk het is om een kelder echt kompleet waterdicht te krijgen? Dat niet meer mensen dergelijke huizen bouwen is omdat het wel zo'n 15% duurder is.
![]() |
![]() |
#37 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Wat werkt zijn zwarte metalen buizen in een vacuum onder glas. Daar verwarm je op zonnige dagen zelfs putje winter moeiteloos water mee. http://www.zonstraal.be/wiki/Vacuum_buizen
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Veel varkenshouders hebben veel grotere opslagcapaciteit om de aal in op te slaan.
![]() |
![]() |
#39 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een circulatiepomp verbruikt tussen de 35 en 75 watt / uur dat ze draait.
N-VA: De kracht van verandering! Verandering begint in je eigen gemeente of stad. Laatst gewijzigd door guido 007 : 30 januari 2012 om 08:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Klopt, maar het is een veel zwaardere, en dus duurdere constructie dan een waterdichte kelder van een woning.