![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#21 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#22 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#23 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#24 |
|
Banneling
|
.
Laatst gewijzigd door filosoof : 1 februari 2012 om 14:40. |
|
|
|
|
|
#25 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ttz, op het einde van een 3-jarig contract kan de (oude of nieuwe, doet er niet toe) eigenaar U 6 maanden op voorhand aankondigen dat hij er zelf in trekt en dat hij GEEN NIEUW contract meer zal uitschrijven. Maar het 3-jarig contract is onverbreekbaar door de eigenaar (enkel door de huurder, met 3 maanden huur als schadevergoeding). Het is enkel de VERNIEUWING ervan die hij kan tegenhouden ALS hij er zelf in trekt. Als hij er niet zelf in trekt kunt ge zelfs een nieuw 3-jarig contract aan dezelfde voorwaarden eisen bij verval. 3 keer op een rij. Na 9 jaar (dus 3 keer 3 jaar) zijn beide partijen vrij om te beslissen van voort te doen of niet. Het huurcontract is overdraagbaar bij verkoop (en maakt meestal dat de verkoopprijs met een huurder erin een stuk lager is, vanwege de verbintenissen).
Al moordend problemen oplossen. Laatst gewijzigd door patrickve : 1 februari 2012 om 15:15. |
|
|
|
|
|
|
#26 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#27 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Als de nieuwe eigenaar, de huidige eigenaar, of een direct familielid van de eigenaar er wenst in te trekken...moet de huurder er uit in alle gevallen.
Indien men met die boodschap de huurder er uit smijt en binnen de 6 maand daarop zijn ze er niet ingetrokken...kan je een schadevergoeding van maximaal 2 jaar huur vragen. Maar ja....ze kennen het spel ook hé. 1 van de familie zet er een tijdje zijn domiciel en ze zijn er ook vanaf natuurlijk. Geen wet die zegt dat je in uw domiciel moet slapen immers. Hoe dan ook er zijn inmiddels veel kosten aan mijn huis en ieder jaar wordt dat steeds meer natuurlijk. Dat pand is door de eigenaar al vele jaren geleden afbetaald en toen was het nog in de goedkope tijd zelfs. Dus die ontvangt en geeft nooit niks uit. Ik woon hier nu meer dan 20 jaar en er is door hem nog niet 1 euro gespendeerd. Tel uit de winst ondertussen. Moet hij herstellen,dan verkoopt hij dat gewoon. Iedere prijs is winst bovenop zijn winst. Dus ja? En het gaat overal op die manier. Je huurt gewoon niks fatsoenlijk onder de 1000 euro tegenwoordig. Of je zit ergens in de Eifel of zo. En politiekers moeten niet in hun haar krabben want ze verhuren zelf ook genoeg van die krotten waar ze geen poot aan uitsteken. Laatst gewijzigd door Mambo : 1 februari 2012 om 22:16. |
|
|
|
|
|
#28 |
|
Burgemeester
|
Bestaat er dan geen huishoudelijke steenkoolketel die op het vergassingsprincipe werkt?
Ok, de Co2 uitstoot blijft maar je krijgt wel een zuiverere verbranding. Iemand ? |
|
|
|
|
|
#29 |
|
Burgemeester
|
Misschien zo eentje?
http://nl.made-in-china.com/co_zzkys...hhnrgsuiy.html MJ SMALL SCALE INDUSTRY COAL GASIFIER Blijkbaar ook geschikt om in de huiskamer (zonder afvoer) te stoken(koken)? http://www.youtube.com/watch?v=-6JdKRsQQBk http://www.youtube.com/watch?v=-6JdKRsQQBk |
|
|
|
|
|
#30 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Mijn moeder had tijdens de crisis in de jaren 80 zo'n kolenketel laten installeren. Ze heeft uiteindelijk gas gelegd en wou hem voor oud ijzer verkopen. Ik ben hem gaan halen en heb hem veilig gezet. Nu de kolen goedkoop zijn, ga ik overwegen om hem naast mijn mazoutketel te plaatsen. Een paar kranen ertussen en je kan zonder probleem van het een op het ander overschakelen. Je moet alleen elke dag een paar bussen kolen gaan scheppen en opkappen. Maar eerst nog even een paar testjes doen met pyrolyse van plastic en destillatie. Eens kijken wat dat oplevert. Wie gaat dat weten ? Die regels hier in BE, maar ook in de EU zijn zo absurd, dat tegenwoordig iedereen in overtreding is. Ze hebben gewoon niet genoeg mensen in dienst om dat allemaal te gaan controleren. Ze pakken op hun zwaktes is mijn devies. Laatst gewijzigd door Stingray : 2 februari 2012 om 23:57. |
|
|
|
|
|
|
#31 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Nu ja, gans automatisch zal het wel niet zijn denk ik. Er bestaat toch één en ander inmiddels. |
|
|
|
|
|
|
#32 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik heb al een jaar of 3 terug een gietijzeren kolenkachel gezet, van goede naam en kwaliteit en ben daar heel tevreden mee.
Nu ideaal is het nooit. Maar het grootste deel van mijn huis is continu warm tegen een vrij lage prijs. Ongeveer een 7 euro per dag. Enkel in de winter. Voor alle andere seizoenen is dat 0 € Laatst gewijzigd door Mambo : 3 februari 2012 om 00:19. |
|
|
|
|
|
#33 |
|
Banneling
|
Vandaag eens naar de kolenhandelaar gebeld. € 350 per ton. Mijn moeder stookte indertijd 5 ton op in een niet geisoleerde woning. Ik denk dat ik makkelijk met 4 ton toekom. Dat is dus € 1400 per jaar. Ik verbruik nu ca. 2500 liter aan een huidige prijs van € 0,88 per liter. Dus reken maar uit.
Dat ding wordt dus eerstdaags geïnstalleerd. |
|
|
|
|
|
#35 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Overigens vind ik dat een zeer spijtige zaak, dat men terug grijpt naar steenkool. Ik denk dat je oud genoeg bent om de winters te herinneren dat er een smog hangt omdat iedereen op steenkool en hout stookt, en door temperatuursinversie de rook niet weggeraakt....vooral de zwavel in steenkool is rotzooi. |
|
|
|
|
|
|
#36 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#37 |
|
Banneling
|
Als steenkool terug populair zou worden, denk ik overigens wel dat de regering het gewoon zwaar gaat taxeren, of verbieden.
De combinatie van zwaar verkeer + steenkoolverwarming is dodelijk voor de luchtkwaliteit. Zure regen, here we come again ! Laatst gewijzigd door Tavek : 17 februari 2012 om 22:20. |
|
|
|
|
|
#38 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Wel een goede kiezen, gietijzer en volcontinu met laaddeur voor hout ook. Voor de tussenseizoenen is het soms makkelijker eens wat hout te stoken. Verder heb je daar geen werk aan. 2 keer daags bijvullen en dat is het. Schoorsteen wel geregeld laten reinigen en carbon monoxide alarm plaatsen (kost ongeveer 70€ en dat is geen rookmelder voor alle duidelijkheid) |
|
|
|
|
|
|
#39 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Als de regering niet eens ophoudt met taxeren en verbieden gaan we ze eens een goede mep geven.
|
|
|
|
|
|
#40 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Bij de verbanding van steenkool komt CO2, NOx, SO2 vrij en ook vliegas, dat rijk is aan zware metalen. Er is een reden hoor waarom we nu allemaal veel langer leven als pakweg 40 jaar geleden, en het bannen van steenkool is er 1 van hoor.... |
|
|
|
|