![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Moeten Vlamingen meer calvinistischer leven?? | |||
Natuurlijk, sparen en een goede arbeidsethos voorkomt schuldsanering. |
![]() ![]() ![]() |
8 | 53,33% |
Onzin, materiële welvaart is het belangrijkste in het menselijk bestaan. |
![]() ![]() ![]() |
7 | 46,67% |
Aantal stemmers: 15. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Europees Commissaris
|
![]() Het is een goed idee om een sober leven na te streven, en met hetgeen je opzij kan zetten dingen te doen die op de korte of lange termijn ook het leven van anderen aangenamer of gemakkelijker maken. Het is de levensstijl voor mensen die het welzijn van de medemens belangrijk vinden. Een dure auto voor mezelf als er mensen zijn die niet eens voldoende te eten hebben? Niets voor mij, en hopelijk denken er nog anderen hetzelfde.
Dat gaat over een levensstijl, over een ethisch hoogwaardige manier van leven. Ik zie niet in wat het met politiek te maken heeft? Welk POLITIEK voorstel wil jij doen om de in jouw ogen slechte situatie te veranderen? En daarbij, ook al heb ik zo mijn visie over consumptie, het is niet aan mij om te beslissen hoe 'nodig' de uitgaven van anderen zijn. Ik kan hooguit de ingesteldheid van anderen wat proberen te beïnvloeden, maar verboden wil ik tot een minimum beperken. (In de huidige omstandigheden denk ik eerder dat er te veel i.p.v. te weinig verboden zijn.) |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Vandaar dat ik zo graag terug thuis kom. Ge kunt zuinig leven en toch bourgondisch.
![]() |
![]() |
#27 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#29 |
Europees Commissaris
|
![]() Een boterham met pindakaas gaat er bij mij af en toe wel in. Maar die kroket en een glas melk? Nee, bedankt. Veel liever de Vlaamse keuken - en nee, peperdure haut-cuisine is ook niet aan mij besteed.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Overigens, hoeveel procent van die calvinistische Nederlanders heeft momenteel een hypotheekschuld groter dan de waarde van hun huis? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik zie niet in waar u zich nog 'zorgen' om maakt. Met de nieuwe taxatieregels op bedrijfswagens kan ik u garanderen dat dit verhaal in België nu ook gedaan is. De vraag is alleen nog waar de overheid de volgende hold-up gaat plegen want het is niet moeilijk om in te schatten dat de nieuwe regels de overheid een pak geld gaan kosten in de zin van minderopbrengsten door ofwel kleinere en goedkopere firmawagens ofwel simpelweg geen firmawagen meer. Btw: ik vraag me ten gronde vooral af waarom u het zo'n probleem vind als veel mensen een mooie auto of woning hebben. Is het oprecht bezorgdheid om hun financiële welstand of is het simpelweg jaloezie? (Ikke niet dan niemand niet.) Sta me toe aan uw motivaties te twijfelen ![]() Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 1 februari 2012 om 14:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Het is gewoon een feit dat grote huizen en grote auto's duurder zijn in Nederland dan in Belgie. Je gaat me niet wijsmaken dat een Nederlander niet van welvaart en luxe houdt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik ben Vlaming en ik kan alleen maar dròmen van een fermette in de verkaveling met een SUV op de oprit. Heerlijk toch, dat stereotypedenken.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Wat dat met onze Bourgondische natuur te maken heeft??? Ieder leeft zoals hij wil. Wie zuinig wil leven, leeft zuinig. Wie luxueus wil leven, leeft luxueus. En niemand hoeft daar commentaar op te hebben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Enne, ik heb in mijn omgeving niemand gezien met een dikke vette bak. Misschien woon je gewoonweg in de verkeerde buurt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Martine, waar ben je ?
|
![]() |
![]() |
![]() |