Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 3 februari 2012, 23:15   #21
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Ik kan er voor hen best eentje bedenken hoor.
B.v.: "Ik ben PS-er en hoe meer ik er binnenhaal, hoe groter mijn stemmenpotentiëel en daarna mijn kans op een politiek postje met ditto inkomen wordt.
Dat zou een logische persoonlijke reden kunnen zijn.
Dat lijkt er wel heel dicht op te zitten.

De OP dan eens doorsturen naar het PS/SPa partijbestuur ?
Ken je een journalist die dat zou willen doen ?
Denk dat Koen Meulenare van de Knack dat wel zou zien zitten en of ie daarop een antwoord krijgt of geen, zijn stukje daarover zal het nodige serum bevatten, om een paar van die rode opportunisten bloed te laten zeiken en wat braafmensen de ogen te doen openen.

Soit, de rest van de regeringspartijen zijn bij gebrek aan kritiek daarop in hetzelfde stemmenbedje ziek, gezien ze zich geen (linkse) mediakritiek wensen te veroorloven, de vorte strandjanetten.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2012, 23:17   #22
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik kan er voor hen best eentje bedenken hoor.
B.v.: "Ik ben PS-er en hoe meer ik er binnenhaal, hoe groter mijn stemmenpotentiëel en daarna mijn kans op een politiek postje met ditto inkomen wordt.
Dat zou een logische persoonlijke reden kunnen zijn.
Zo kan ik het ook.
Ik ben een mislukte advocaat en dank zij hen geraak ik ook aan de bak.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2012, 23:37   #23
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Ik ben voor een terugkeerbeleid & onmiddellijke immigratiestop.
Immigranten kosten meer dan ze opbrengen denk ik. En zij veroorzaken veel overlast.
Citaat:
‘Migratiedebat staat bol van de mythes’
....
Zo blijkt uit cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek dat het positief migratiesaldo – de immigratie- min de emigratiecijfers – al tien jaar verwaarloosbaar is. Tussen 2004 en 2007 verlieten zelfs meer mensen Nederland dan dat er binnenkwamen.
http://www.knack.be/nieuws/belgie/mi...5097995248.htm
En er is al een migratiestop sinds 1974.

Laatst gewijzigd door filosoof : 3 februari 2012 om 23:41.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2012, 23:40   #24
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Eentje die goed werkt blijkbaar.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2012, 23:42   #25
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Zo kan ik het ook.
Genoteerd, ik kende je beroep niet.
Oud 3 februari 2012, 23:44   #26
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En hoeveel zijn er sindsdien bijgekomen ?
Maar dat was de vraag niet.
Oud 3 februari 2012, 23:48   #27
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Genoteerd, ik kende je beroep niet.

Speciaal voor u wil ik het veranderen in leraar, dokter, sociaal werker.....
Kies maar.
Oud 3 februari 2012, 23:53   #28
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Eentje die goed werkt blijkbaar.
Lees het artikel in die Knack.

Allez, nog één:
http://www.nrcnext.nl/blog/2011/07/1...-rechtse-kerk/

Laatst gewijzigd door filosoof : 3 februari 2012 om 23:56.
Oud 3 februari 2012, 23:55   #29
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
En? Werkt die migratiestop goed of niet?
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2012, 23:55   #30
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Staat daar in welk belang jij daar bij hebt ?
Oud 3 februari 2012, 23:57   #31
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Staat daar in welk belang jij daar bij hebt ?
Dat ik er belang zou bij hebben is jouw idee.
Oud 4 februari 2012, 00:01   #32
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat zien we als we door Brussel en Antwerpen lopen.
Je houdt jezelf voor de gek.
Elbow is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2012, 00:02   #33
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:
En hoeveel zijn er sindsdien bijgekomen ?
Maar dat was de vraag niet.
Nog één generatie en Brussel is overwegend islamitisch.
Zo veel.
Elbow is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2012, 00:18   #34
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Nee, dat is de vraag van deze draad.
De rest is getrol.
Oud 4 februari 2012, 00:39   #35
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zo kan ik het ook.
Voor zo iemand is dat zoniet een 'valabele' reden, dan toch een objectief 'voordeel'
Oud 4 februari 2012, 00:40   #36
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik vermoed, filosoof, dat jij eerder voorstander van immigratie bent.
Kan je je persoonlijke redenen aanstippen?
Zie je maatschappelijke baten?
Oud 4 februari 2012, 00:58   #37
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Allez, nog één:
http://www.nrcnext.nl/blog/2011/07/1...-rechtse-kerk/
Afname ? Waar heb je het over ?

"België telde in 2010 10.839.905 inwoners, waarvan 1.009.055 vreemdelingen. 9,7% van de Belgische bevolking is dus vreemdeling. Dat lijkt slechts een lichte toename met 0,9% Maar in feite is de toename groter, omdat ondertussen veel vreemdelingen de Belgische nationaliteit verwierven. De “Snel Belgwet” van de paarse regering (zonder de CD&V) versnelde dit proces van nationaliteitsverwerving.. Eigenlijk nam in de bewuste periode het aantal vreemdelingen toe met 53 per 1000 inwoners."

http://www.erikvanderheiden.be/?q=node/122

Maak morgen heel de wereld Belg en er zijn geen vreemdelingen meer...
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2012, 01:35   #38
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Afname ? Waar heb je het over ?

"België telde in 2010 10.839.905 inwoners, waarvan 1.009.055 vreemdelingen. 9,7% van de Belgische bevolking is dus vreemdeling. Dat lijkt slechts een lichte toename met 0,9% Maar in feite is de toename groter, omdat ondertussen veel vreemdelingen de Belgische nationaliteit verwierven. De “Snel Belgwet” van de paarse regering (zonder de CD&V) versnelde dit proces van nationaliteitsverwerving.. Eigenlijk nam in de bewuste periode het aantal vreemdelingen toe met 53 per 1000 inwoners."

http://www.erikvanderheiden.be/?q=node/122

Maak morgen heel de wereld Belg en er zijn geen vreemdelingen meer...
Of ze nu meerderen of minderen, speelt in deze discussie geen rol.
De vraag is aan de voorstanders van allo-import, en behoud van hun contingent: geef ons eens jouw persoonlijke redenen, of redenen voor import van maatschappelijk nut.
Het mag best subjectief zijn, het mag zelfs laakbaar zijn, je motiven, maar geef ze gewoon eens.

Nog een voorbeeldje: "Ik ben mensenhandelaar, en verdien goed mijn brood aan immigranten allerhande."
Oud 4 februari 2012, 05:57   #39
Doomy
Minister-President

Doomy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vragen aan alle voorstanders van het binnenlaten van migranten allerhande (asielzoekers, gelukszoekers, economische migranten, vluchtelingen, volgmigranten....)

-Welk voordeel heb je er persoonlijk bij?
Dit mag subjectief zijn.

-Welk voordeel heeft onze maatschappij erbij?
Dit laatste liefst met keiharde cijfers of bewijsbare argumenten.

-Kijk je neer op mensen die tegen migratie zijn?
Zo ja, waarom?

-Als u pro immigratie bent, waarom wil u dan dat de maatschappij de kost ervan draagt in plaats van enkel de voorstanders?

Ik ben benieuwd wat ik hierop ga lezen.
Ik ga niet beweren dat migratie en integratie geen problemen met zich meebrengt. En wie migratie niet ziet zitten heeft het recht om daar voor uit te komen. Maar toch deze bedenkingen :

*) In welvarende streken met een verouderende bevolking is wat jong bloed van buitenaf welkom. Wie moet er anders de pampers van Filip Dewinter en zijn volgelingen verversen als die hoogbejaard zullen zijn?

*) Invloeden van buitenaf zijn zowiezo niet slecht. Kijk naar gesloten religieuze gemeenschappen : die gaan vaak ten onder aan incest, bloedarmoede, en stagnatie. De deuren volledig voor immigratie sluiten en zich afsluiten van de rest van de wereld is gewoon een grootschaliger versie van hetgeen deze gesloten religieuze gemeenschappen doen. China verviel in vorige eeuwen toen het zich afsloot van de buitenwereld, zodat Europa het voorbij stak. En nu het zich weer opent voor de buitenwereld en Europa zich ervoor afsluit steekt China weer Europa voorbij. Als de rest van de wereld verder evolueert terwijl je je afzijdig houdt, staat stilstand gelijk met achteruitgang.

*) Als we maar ver genoeg in de tijd teruggaan zijn we allemaal nakomelingen van inwijkelingen. Iedereen die een biologische ouder of voorouder heeft met een niet-Vlaamse familienaam is dit zowiezo. Vanaf wanneer ben je dan autochtoon? Na 2, 3, 7 generaties ?

*) Vanaf wanneer ben je een migrant? Een Antwerpenaar of Brusselaar die naar West-Vlaanderen verhuist is evengoed een migrant als een Chinees, Kongolees of Peruaan die er komt wonen. En omgekeerd is een Westvlaming als Filip Dewinter die een nieuw leven opbouwt in Antwerpen evengoed een immigrant als een Marokkaan of Turk die daar komt wonen.

*) Als het geen voordelen heeft, waarom ronselen de Verenigde Staten met green cards buitenlanders? Waarom lokken ze hoogopgeleiden uit alle delen van de wereld weg, met op sommige plaatsen een brain drain als gevolg?

*) Daarbij aansluitend : waarom zouden alleen hoogopgeleide migranten hun geluk elders mogen zoeken en de ongeschoolden niet?

*) Zoals een zekere Abou Jahjah indertijd opmerkte : waarom mogen blanken met een kredietkaart zich overal in de wereld vestigen, maar moeten niet-blanken zonder kredietkaart in eigen land blijven?

*) Daarbij aansluitend : in vorige eeuwen hebben veel arme blanken hun geluk overal ter wereld gaan zoeken zonder de plaatselijke bevolking om hun mening te vragen : Amerika, Zuid-Afrika, Australië, Nieuw-Zeeland,... Welke poot hebben blanken dan om op te staan om niet-blanken te weigeren om ook hun geluk in Europa te komen zoeken?

*) In Zuid-Afrika hadden ze zelfs een apartheidssysteem ingevoerd dat de autochtone bevolking in eigen streek diskrimineerde, en anti-immigrantenpartijen als Vlaams Blok waren daar de felste verdedigers van. Nochtans ging dit tegen hun "eigen volk eerst"-filizofie in omdat ze wél blanke immigranten in niet-blanke streken verdedigde.

*) Mensen die hun eigen streek verlaten doen dit meestal niet zomaar, en hebben vaak een zekere zin tot ondernemen. Sommigen doen het in hun nieuw land daarom niet altijd slecht. De Verenigde Staten zijn zelfs een land van immigranten van overal ter wereld, en dit land heeft lange tijd de rest van de wereld voorbijgestoken en veel nieuwe technologie voortgebracht waar de ganse wereld van profiteert. Het heeft ook veel welvaart voortgebracht, al is die welvaart door hun beperkt sociaal vangnet heel ongelijk verdeeld.
Solidarnosc : "Typisch voor de meeste rechtse nationalisten. Als het gaat over de rechten van de Vlamingen ten opzichte van de Franstaligen (een arme minderheid, dus zeer dapper!), dan kan het nooit op en is het om 't er radicaalst. Maar als het gaat over de verdediging van de rechten van de Vlaamse werknemer ten opzichte van (buitenlands en binnenlands) kapitaal, dan is een mes in de rug het enigste wat ze die werknemers te bieden hebben.

westhoek.jpg

Laatst gewijzigd door Doomy : 4 februari 2012 om 06:14.
Doomy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2012, 07:24   #40
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doomy Bekijk bericht
Ik ga niet beweren dat migratie en integratie geen problemen met zich meebrengt. En wie migratie niet ziet zitten heeft het recht om daar voor uit te komen. Maar toch deze bedenkingen :

*) In welvarende streken met een verouderende bevolking is wat jong bloed van buitenaf welkom. Wie moet er anders de pampers van Filip Dewinter en zijn volgelingen verversen als die hoogbejaard zullen zijn?

*) Invloeden van buitenaf zijn zowiezo niet slecht. Kijk naar gesloten religieuze gemeenschappen : die gaan vaak ten onder aan incest, bloedarmoede, en stagnatie. De deuren volledig voor immigratie sluiten en zich afsluiten van de rest van de wereld is gewoon een grootschaliger versie van hetgeen deze gesloten religieuze gemeenschappen doen. China verviel in vorige eeuwen toen het zich afsloot van de buitenwereld, zodat Europa het voorbij stak. En nu het zich weer opent voor de buitenwereld en Europa zich ervoor afsluit steekt China weer Europa voorbij. Als de rest van de wereld verder evolueert terwijl je je afzijdig houdt, staat stilstand gelijk met achteruitgang.

*) Als we maar ver genoeg in de tijd teruggaan zijn we allemaal nakomelingen van inwijkelingen. Iedereen die een biologische ouder of voorouder heeft met een niet-Vlaamse familienaam is dit zowiezo. Vanaf wanneer ben je dan autochtoon? Na 2, 3, 7 generaties ?

*) Vanaf wanneer ben je een migrant? Een Antwerpenaar of Brusselaar die naar West-Vlaanderen verhuist is evengoed een migrant als een Chinees, Kongolees of Peruaan die er komt wonen. En omgekeerd is een Westvlaming als Filip Dewinter die een nieuw leven opbouwt in Antwerpen evengoed een immigrant als een Marokkaan of Turk die daar komt wonen.

*) Als het geen voordelen heeft, waarom ronselen de Verenigde Staten met green cards buitenlanders? Waarom lokken ze hoogopgeleiden uit alle delen van de wereld weg, met op sommige plaatsen een brain drain als gevolg?

*) Daarbij aansluitend : waarom zouden alleen hoogopgeleide migranten hun geluk elders mogen zoeken en de ongeschoolden niet?

*) Zoals een zekere Abou Jahjah indertijd opmerkte : waarom mogen blanken met een kredietkaart zich overal in de wereld vestigen, maar moeten niet-blanken zonder kredietkaart in eigen land blijven?

*) Daarbij aansluitend : in vorige eeuwen hebben veel arme blanken hun geluk overal ter wereld gaan zoeken zonder de plaatselijke bevolking om hun mening te vragen : Amerika, Zuid-Afrika, Australië, Nieuw-Zeeland,... Welke poot hebben blanken dan om op te staan om niet-blanken te weigeren om ook hun geluk in Europa te komen zoeken?

*) In Zuid-Afrika hadden ze zelfs een apartheidssysteem ingevoerd dat de autochtone bevolking in eigen streek diskrimineerde, en anti-immigrantenpartijen als Vlaams Blok waren daar de felste verdedigers van. Nochtans ging dit tegen hun "eigen volk eerst"-filizofie in omdat ze wél blanke immigranten in niet-blanke streken verdedigde.

*) Mensen die hun eigen streek verlaten doen dit meestal niet zomaar, en hebben vaak een zekere zin tot ondernemen. Sommigen doen het in hun nieuw land daarom niet altijd slecht. De Verenigde Staten zijn zelfs een land van immigranten van overal ter wereld, en dit land heeft lange tijd de rest van de wereld voorbijgestoken en veel nieuwe technologie voortgebracht waar de ganse wereld van profiteert. Het heeft ook veel welvaart voortgebracht, al is die welvaart door hun beperkt sociaal vangnet heel ongelijk verdeeld.
Eindelijk iemand die een normaal antwoord formuleert.
Niet dat ik met alles akkoord ben, maar het kan stof opleveren voor een betere discussie dan heir normaal plaatsvindt.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be