![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() ze zijn gematigder dan de islam en dat is goed, maar het zijn nog steeds gelovigen hé... nu ja, zolang ze niemand kwaad doen, k�*n ik niets hebben tegen gelovigen van gelijk welke religie
![]() |
![]() |
#22 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Net zoals ik tegen vrienden zeg dat ik niet op het Blok stem. ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Door de machthebbers binnen die godsdiensten ! Meer niet ! Ga maar na ! Naarmate er in religies een religieuze hiërarchie tot stand kwam heb je ook de "machtsmisbruiken".
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Verder heb je gelijk dat in Syrië een houding wordt aangenomen die aanleunt bij de Alewieten, maar ik durf niet beweren dat het merendeel van de leidende klasse Alewiet is.
![]() |
![]() |
#26 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Mohammed heeft geen duivelsteksten, wat hij zei wordt nageleefd door de Alevieten, de huidige soenitten hebben het wat overdreven ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen ![]() Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één . Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Vreemdeling
|
![]() ^ Alevieten zijn al heel nauw verbonden met de Christenen en zien hun al als broeders
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Vreemdeling
|
![]() wij weten al dat er een mogelijkheid bestaat dat het dezelfde god is
Laatst gewijzigd door Ugur : 27 augustus 2004 om 16:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Naast Boeddhist lijk ik nu ook gewonnen voor het (vreedzame) Alevitisme. ![]() Toch merkwaardig dat zoveel mensen die voor vrede zijn ofwel vervolgd worden of vermoord. Schaden ze dan zoveel belangen met vrede te wensen ?
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen ![]() Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één . Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel. Laatst gewijzigd door labyrinth : 27 augustus 2004 om 21:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen ![]() Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één . Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | ||||||
Parlementslid
|
![]() Alevitisme ziet er idd heel wat beter uit dan de klassieke Islam of de kommaneukerij vd Christelijke, creationist-extremisten.
Citaat:
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() ![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Parlementslid
|
![]() Klinkt bijna te mooi om waar te zijn, als ze nu nog de vrije liefde propageren en rozeblaadjes eten ben ik deze week nog bekeerd.
![]() Maar wat El Turco zegt is ook waar, het feit dat ze de "XII werken van de profeet" (zelf gevonden ![]() De eigenlijk vraag is: wat maakt iemand moslim? Maar ja, wat maakt iemand christen, of zelfs een atheist?
![]() |
#34 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() En vermits Boeddha 1200 jaar eerder onderwees dan Mohammed is het nog mogelijk ook dat ondertussen het Boeddhisme wat afgezakt was naar het Midden-Oosten en daar zijn stempel heeft gedrukt op deze tak van de Islam. Bij de Alevieten was er een "dede" of dorpswijze die de bijeenkomsten leidde. Dat lijkt allemaal een beetje op de manier waarop Boeddha zijn leerlingen onderwees ...... Verdraagzaamheid, goed leven ook in het nu, open voor iedereen, respect voor de andere ......
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Vreemdeling
|
![]() Inderdaad,
eigenlijk hebben wij ook een "moskee" maar bij ons heet dat dan " Cemevi " waar de dede dan bidt zoals in de moskee (andere gebeden DENK ik) maar wij zijn helemaal niet verplicht te gaan ![]() Je kunt ook gewoon gaan vragen stellen over Alevitisme ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
(Btw indien uw beschrijving idd correct is, vergist u zich in vijand volgens mij... (uw avatar ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]()
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 1 september 2004 om 07:45. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Minister-President
|
![]() Die Alevieten lijken mij toffe gasten, meer XXI eeuw dan de rest van de moslims, maar wat dan....het grote deel van de moslims is niet zo. Ik heb ook niet begrepen hoe de scheiding tussen de sji´iten en de alevieten ontstaan is. Kan iemand mij dit uitleggen?
Laatst gewijzigd door Willem de Spreker : 1 september 2004 om 09:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Banneling
|
![]() Ugur,
vind jij dat Alevieten moslim moeten genoemd worden? Lezen Alevieten koran? Wat voor soort gebed doen ze in cemevi??? Of om moslim te zijn moet je geen koran en al lezen??? Het klikt ingewikkeld. Ik kan nog altijd geen verband maken tussen Alevieten en moslims maar soit... Elke jaar gaan ze op bezoek naar Haci Bektas Veli maar wat ze daar doen is ![]() Ik denk persoonlijk dat ze niet-moslims zijn maar het niet durfden te zeggen tegen de ISLAMITISCHE (soennitisch,alevitisch) heersers. Ik zou uitleg willen.. PS Ik heb niets tegen alevitisme op zich maar leg geen verband tussen alevietisme en islam, want die is er niet. Totaal andere dingens. En jullie zeggen dat jullie afstammelingen van Profeet Ali zijn, hij was een martelaar en als er nu djihad zou zijn ben ik van overtuigd dat de alevieten niet aan zullen meedoen uit angst!!! Om aan djihad mee te doen moet je overtuigd zijn, om overtuigd te zijn moet je gelovig zijn, om gelovig te zijn moet je 'het boek' lezen en dan pas kan je strijden voor geloof. Maar het speelt geen rol eh. |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |