![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Banneling
|
![]() Sprookskes ? die hadden ze al .
Het is dankzij de zotgestudeerde dat de schaamteloosheid is ontstaan en dat men zich ook fier is mogen gaan voelen als men niet werkt. Het is dankzij de schaamteloze sprookjesgeleerden dat iedereen en alles met wat kwaliteiten nu verloren gaat , dank zij de hooggeleerde sprookjes wordt de werkende mens verder uitgezogen en belast dat hij enkel een boterham over houd . Ja ik ben kwaad , waarom grvrn ze geen masterdiploma"s om met eieren , kippebloed en bloem in je haar rond te lopen . In de technische school stonden we met een ijzervijl in ons pollen om een vlak recht te krijgen , dat was andere koek . |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() K&IUL. Zo goed?
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zeg dan gewoon dat ik gelijk heb.
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Lijkt me niet iets voor de KUL.
Er bestaat al een protestantse universitaire faculteit, een evangelische universiteit, een faculteit van vergelijkende godsdienstwetenschappen... Misschien toch beter een aparte instantie oprichten.
![]() |
![]() |
#29 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
De Islamitische faculteit van Europa-Gent http://www.islam-univ-gent.be/ |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In dat geval: mooi.
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik weet niet of je dat kan/wil begrijpen maar jouw (om met eieren , kippebloed en bloem in je haar rond te lopen) kan ook onderzocht en bestudeerd worden indien het een realiteit wordt en dan een master in "kunst van eiren-kipppenbloed-bloem haar" organiseren. Indien het een verrichting van een nieuwe religie wordt, dan kan dat ook want uiteindelijk zal dat altijd iets gemeenschappelijks hebben met religie. Het secularisme is ook religie, zowel in de islamitische zin als in de algemene religieuze zin, omdat orde en 'systeem' eigenschappen van dé religie zijn. Echt seculier zijn zou "zich verlossen van enige vorm van het nastreven van orde en organisatie" moeten betekenen en daarom moet een bepaalde ideologie die bijvoorbeeld het sociaaldarwinisme wilt toepassen altijd seculierder zijn. De liberale kapitalistische ideologieën zijn ook seculierder dan het communisme omdat communitaristische opvattingen en praktijken in de religie dominanter zijn dan de rol van het individualisme erin. Nu, heb je het verstaan of wil jij het niet begrijpen? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Wanneer ik jouw pleidooien lees krijg ik soms de neiging om mijn scheikundeboeken weg te gooien en mij vol overgave op alchemie te storten.
Etiam si omnes, ego non. Laatst gewijzigd door Esperanza : 6 februari 2012 om 02:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Theologie? Ja.
Vergelijkende godsdienstwetenschappen? Neen.
![]() |
#36 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik denk dat die verwarring slechts in jouw hersenen plaats vindt!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Lui die beschikken over een onzichtbaar vriendje vertonen doorgaans iets minder bescheidenheid.
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je vergelijkt de opleiding tot pastoor ook niet met die van theologie (hoewel een pastoor daar ook een portie zal van opgelepeld krijgen)
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Minister
|
![]() Citaat:
In Nederland is pastoraal werk een HBO (bachelor) opleiding, waarin onder andere geschiedenis, exegese, theologie en menswetenschappen aan bod komen. Ik vermoed dat de opleiding imam erg gelijkaardig is.
![]() |
![]() |
#40 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Sprookjes bezitten een diepe innerlijke wijsheid en het zou goed zijn als de moderne mechanische mens zich daar eens in zou gaan verdiepen.
Ten eerste gaat het daarbij om de overwinning van de Liefde, net als in het christendom, maar terwijl Jezus alleen maar van zichzelf houdt, houdt de prins van de prinses. Dat is al heel wat beter dus. Noch Jodendom, noch christendom noch de Islam heeft het zover gebracht, ondanks de de sprookjes van 1001 nacht. ![]() Sherazade |
![]() |
![]() |