![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Per dag zo +/- 15 a 20 km te voet,wekelijks de pendel,dat wil zeggen met zakken telegrams en pakjes en expresbrieven van de post naar de telegraaf,alle 30 minuten over en weer met zakken van 20 a 30 kg op uwe rug,na een dag werken was ik doodop,maar we werkten niet hoor wij waren lui zoals u zegt. Na verloop van tijd de keuze kunnen maken tussen de spoorwegen de post of de telefoon,en dat laatste is het geworden. Eerst een paar jaren in de ploeg,palen zetten voor nieuwe abonees,met de grondboor een gat maken om een 7m,een 9 meter of een 11m paal te zetten,gat dicht sporen aan en naar boven,op de top van de paal uwe riem errond met ketting en u laten hangen,maar eerst zeker zijn dat uw sporen grip hadden,dan uw koord naar beneden laten en dan bonden ze onderaan uw foruurijzer er aan vast,gat boren met uw handboor(draaien) en ijzer met glazen potten indraaien,staat dat vast koord naar beneden en koper draad optrekken die ge dan moest aanspannen met uw tang en arreteren op de glazen potten,soms zo een 20a 30 palen per dag winter of zomer,in de zomer in uw onderlijfke naar boven op pas geteirde palen,als ge thuis kwam was je verbrand en zag je zo rood als een kalkoen. In de winter stijfbevroren boven op die paal,uw handen bleven aan de ijzers plakken,maar wat is dat nu ? niks want wij waren luierikken! Dan 10 jaar kabellasser(een zwaar beroep notabene)put in put uit kabels aan mekaar zetten en loodlassen souderen,in de winter als het gevroren was waren de metsers thuis,wij konden in de grond,weet je wat we deden om in de grond te geraken? nee wel we legden katoenvodden op de grond en staken die in brand om de grond wat te ontdooien,maar we deden niks hoor we waren lui,dan elekrieker geworden,storingen, aansluitingen ,uitbreidingen enz...alle dagen een dosis werk mee,de ene dag al gemakkelijker als de andere dag,maar we deden ons werk maar in uw ogen waren we lui! Om dan na nog een examen technicus te worden op de kabelboekhouding,aanpassingen op de plans,helpdesk voor de installateurs en +/- 40 a 50 telefoons per dag om gegevens en data te veranderen paren aan te passen,adsl lijnen toe tekennen,laswerken uit te geven enz...enz... maar we waren lui volgens u. Uw vooroordelen kloppen niet,bij ons werkten onderaannemers die per aansluiting ettelijke 1000enden franken verdienden (prive)terwijl wij het moesten doen met veel minder,en dan konden we nog dikwijls hun rommel gaan oplossen omdat ze het verkeerd hadden gedaan. Zo beste mambo meer heb ik niet te zeggen,er zullen altijd en overal luiaards zijn zowel bij de overheid als in de prive,staar u daar niet blind op!
![]() |
![]() |
#22 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Tijd voor een stampede op het parlement ?
"Een politicus die 20 jaar het volk heeft vertegenwoordigd en 55 jaar oud is, heeft recht op een volledig pensioen dat 75 procent van zijn parlementaire vergoeding bedraagt, te weten: 5.170 euro bruto in de maand." http://www.standaard.be/artikel/deta...kelid=1K3K0SHA Politici ? Vorte kltzkkn zijn het. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
We hebben daar constant gemerkt dat er geslapen wordt op de bureaus, afwezigheden van maanden en maanden aan één stuk, 4 uur om een adres in te vullen, rinkelende telefoons die maar niet afgenomen werden terwijl ze er naast zaten, veel..heel veel mensen altijd in de kantine...één die afstempeld voor een half verdiep die nergens te bespeuren is. Het loopt de spuigaten gewoon uit. Misschien was jij een uitzondering? Een paar jaar geleden hebben ze aan mijn waterleiding eens moeten werken. Een ploeg om de put te maken. Een andere om de buis aan te sluiten. Nog een ploeg om die put en wat tegels terug te leggen Een extra ploeg om een schep aarde op te pakken. en we spreken hier over amper 1 m² Ik heb nog werknemers moeten kalmeren die het schuim op hun mond kregen van koleire en wilden amok maken. Dat ik zei "doe alsof je het niet ziet". Het is erg, echt erg. Laatst gewijzigd door Mambo : 14 februari 2012 om 00:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De brandweer ? Dat is al een heel pak mensen hoor ! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bij de volgende federale verkiezingen stem ik (voor de 1ste X) BLANCO. ![]() Laatst gewijzigd door Boduo : 14 februari 2012 om 17:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Het enig wat moet bekeken worden is of er ook nog andere besparingen, cq. bijkomende inkomsten mogelijk zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Banneling
|
![]() Nu allemaal mooi en netjes we gaan langer moeten werken.
Ik bevind mij zoals mijn logo al suggereert eerder centrum rechts. Maar dat neemt niet weg, dat ik toch enkele bedenkingen heb. De loonkost is heel hoog. Die loonkost wordt voor degenen die werk hebben in feite betaald door de werkgever. Bij loononderhandelingen houdt een werknemer rekening met zijn netto inkomen. MAW zijn loon na afhouding van de wettelijke verplichte voorheffing. Die is afhankelijk van hoeveel personen ten laste je hebt, dus niet helemaal gelijk voor iedereen maar kom. Onze bruto lonen liggen dus vrij hoog, maar we kunnen er als ik even mag overdrijven slechts de helft zelf van spenderen. Langer werken houdt in feite in langer belastingen betalen. Dus ons langer laten werken is in concreto een belastingsverhoging. We leven langer dus in c heb ik daar geen probleem mee. Ware het niet, dat de werkdurk door die hoge loonkost altijd maar hoger en hoger is komen te liggen. Werken nu, tov 20 jaar geleden toen ik pas begon te werken is een heel verschil en wellicht ook tov 40 jaar geleden. Ik werk dan ook nog eens gemakkelijk 50 uur per week voor mijn werkgever en een 20 tal uur voor mijn bijberoep. Dus ik werk in feite 1,5 de hoeveelheid die moet. En hoe gaat men daar rekening mee houden ? Tussen haakjes nog dit. Naarmate je ouder wordt, gaat een onderneming je performantie zien dalen, of denken dat je dezelfde output niet meer hebt, het is voor een stuk perceptie, maar het is voldoende dat de baas dat denkt. Hij zet je dus op je 50 of 55 aan de deur omdat je te duur wordt. Het is dan dat de werknemer de factuur krijgt van de hoge loonkost. Daarom wordt macroeconomisch gezien de belastingen wel degelijk betaalt door zowel werknemer als werkgever. Maar voor een individu ligt dat zoals ik hierboven heb geschetst. Verder bestaan er voor mij alleen maar zware beroepen. Als je denkt dat ik op mijn 60e nog dezelfde werkdruk ga aankunnen als op mijn 25e dan droom je. Alleen ga ik er niet versleten uitzien zoals een bouwvakker misschien wel. Ook langer studeren wordt afgestraft, maar wees eerlijk, zonder die studies, geen werk, of toch moeilijker. Met studies, wel, een hoger loon en betaal je dus ook meer belastingen. Maak na uw werkjaren maar de rekening. Gezien het feit het pensioen een maximum plafond heeft vind ik die situatie niet eerlijk. Jongeren & studenten zouden massaal op straat moeten komen tegen deze maatregelen. De vorige en huidige generatie politici is verantwoordelijk voor de put. En dan bedoel ik wel degenen die aan de macht geweest zijn uiteraard. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | ||
|
![]() Citaat:
![]()
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 1 mens die dat doet, heeft géén invloed. Een ventje v.h. 6de studiejaar weet dat.
Ik kom in kontakt met veel mensen. Vanaf nu probeer ik die te beïnvloeden om hetzelfde te doen. Er is er al een die z'n gezins- en familieleden aanspoort om hetzelfde te doen. Als het resultaat exponentieel wordt, ben ik héél tevreden. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Niks ... Er zijn betere opties om voor "verandering" te kiezen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | ||
|
![]() Citaat:
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als er steeds meer blanco komt, is dat een signaal naar de politiekers dat ze niet goed bezig zijn. Welke konkrete optie stel jij voor ? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
|
![]() Dat signaal hadden ze in Juni 2010 ook al eens gehad (en ook die andere zwarte zondag). Veel indruk maakte het niet.
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Vreemdeling
|
![]() Ik bedoelde dan ook dat, dat ZELFS als de helft van belgie zou blanco stemmen, er niets zou veranderen.
Citaat:
Concreet ben ik er van overtuigd dat momenteel op N-VA stemmen de beste keuze is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Vreemdeling
|
![]() Inderdaad, een goede keuze. Geen perfecte keuze, die is er sowieso niet. Maar wel een (hele) goede keuze. En bij gebrek aan beter alternatief momenteel de "beste" keuze.
Vandaar dat ik niet nalaat om te proberen anderen (zoals ook u ?) te overtuigen deze keuze te maken ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Banneling
|
![]() Die Kwiekenborn moet dringend weg,
hij heeft samen met PAARS het land in de problemen gebracht, open VLD was bij de verliezers van de verkiezingen en nu zitten ze nog aan het roer, bezig met het land nog verder de grond in te boren. De Quick moet weg! www.neutr-on.be |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | ||
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |