Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 21 juni 2004, 09:50   #21
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IlluSionS667
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door neruda
het eerste wat het blok uitschreeuwde is om de CD&V te verleiden in een minderheidsregering...maar zelf deelnemen ???
Jong , jong..zielig...
Niemand gunt hen de kans. Dit was het enige realistische alternatief. En zelfs dat wijst Leterme simpelweg af. Hij wil liever opnieuw blauw.
Blauw? Dat was nog een mindere kwaad, maar 't is erger: het wordt weer paars. Aangevuld door de CD&V. Zeg maar , er verandert niks, 't zijn dezelfde partijen, dezelfde politiek, en weer eens alles voor de Walen en die verdomde allochtonen.
Oud 21 juni 2004, 10:06   #22
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knipp
Msschn is het tijd voor het starten van een webforum waar vlaamse burgers en waalse burgers een keer de dingen kunnen uitpraten, over de hoofden van de politici heen ?
Allez ca va, maar de server moet in Mons staan en door de Association Liegoise d'Electricite beheerd worden met overheidsgeld. Uiteraard verloopt de discussie in het Frans.
Vreemd dat de server niet in Anvers mag staan, alwaar hij beheerd wordt door de B-VRT, met Vlaams overheidsgeld. De discussie verloopt, vanzelfsprekend, in het flamand als het over federale projecten gaat.
Oud 21 juni 2004, 10:06   #23
mad_drone
Gouverneur

mad_drone's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar mad_drone
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peace
het Vlaams Blok krijgt steeds meer Vlamingen achter zich om de volgende redenen.

De Vlamingen zijn het multicultureel experiment meer dan beu. De oplossing is een totale immigratiestop en het terugsturen van vreemdelingen die duidelijk blijk van geven, hier niet thuis te horen.

De Vlamingen zijn de steeds erger wordende criminaliteit meer dan beu en eisen een efficiëntere aanpak van de criminaliteit en het repatriëren van criminele vreemdelingen.

De Vlaming is de steeds groter wordende geld transferts naar Wallonië meer dan beu.

De Vlaming is de Waalse inmenging meer dan beu.

De Vlaming is de beloften die niet worden waargemaakt meer dan beu.

Steeds meer Vlamingen trappen niet meer in het "gratis" fabeltje van Stevaert.
nog eeen geluk dat ik geen vlaming maar e Belg ben . allee. zo te horen ben ik zeker niet De vlaming en als ik me identiteitskaart zo onder de loep leg bemerk ik daar wel ergens 'belg'
mad_drone is offline  
Oud 21 juni 2004, 10:09   #24
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IlluSionS667

Niemand gunt hen de kans. Dit was het enige realistische alternatief. En zelfs dat wijst Leterme simpelweg af. Hij wil liever opnieuw blauw.
Blauw? Dat was nog een mindere kwaad, maar 't is erger: het wordt weer paars. Aangevuld door de CD&V. Zeg maar , er verandert niks, 't zijn dezelfde partijen, dezelfde politiek, en weer eens alles voor de Walen en die verdomde allochtonen.
Waardoor het Vlaams Blok nog groter wordt en Belgique nog onbestuurbaarder.
Er is geen andere weg opdat politiek Belziekse zichzelf onmogelijk maakt.
Oud 21 juni 2004, 10:11   #25
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mad_drone
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peace
het Vlaams Blok krijgt steeds meer Vlamingen achter zich om de volgende redenen.

De Vlamingen zijn het multicultureel experiment meer dan beu. De oplossing is een totale immigratiestop en het terugsturen van vreemdelingen die duidelijk blijk van geven, hier niet thuis te horen.

De Vlamingen zijn de steeds erger wordende criminaliteit meer dan beu en eisen een efficiëntere aanpak van de criminaliteit en het repatriëren van criminele vreemdelingen.

De Vlaming is de steeds groter wordende geld transferts naar Wallonië meer dan beu.

De Vlaming is de Waalse inmenging meer dan beu.

De Vlaming is de beloften die niet worden waargemaakt meer dan beu.

Steeds meer Vlamingen trappen niet meer in het "gratis" fabeltje van Stevaert.
nog eeen geluk dat ik geen vlaming maar e Belg ben . allee. zo te horen ben ik zeker niet De vlaming en als ik me identiteitskaart zo onder de loep leg bemerk ik daar wel ergens 'belg'
Heel verstandig om je zekerheden aan een Belgisch vodje papier te ontlenen...
Oud 21 juni 2004, 10:21   #26
Bitweiser
Provinciaal Statenlid

Bitweiser's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Citaat:
Msschn is het tijd voor het starten van een webforum waar vlaamse burgers en waalse burgers een keer de dingen kunnen uitpraten, over de hoofden van de politici heen ?
Allez ca va, maar de server moet in Mons staan en door de Association Liegoise d'Electricite beheerd worden met overheidsgeld. Uiteraard verloopt de discussie in het Frans.
De servers van de ALE werken via dochteronderneming Teledis (het Waalse Telenet als het ware) en worden beheerd door de firma NRB, een firma die voor meer dan de helft toebehoort aan de (waalse) verzekeringsmaatschappij Ethias (Voorheen Omob-Smap).
Oud 21 juni 2004, 10:34   #27
Cleo
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Meer en meer wijken in onze steden zijn gewoon buitenlandse wijken geworden, waar een autochtone vlaming zijn land niet meer herkent.
De talloze hoofddoeken overal in Vlaanderen, waar je ook komt in woonwijken, scholen, winkelstraten, terrasjes en speeltuinen is de beste latente reclame voor het Vlaams Blok.
Dit kan je nu echt niet menen.......

Van alle argumenten die ik al pro-blok heb gehoord slaat dit echt alles.

Ik denk dat deze stelling veel meer representatief is voor de echte reden waarom mensen voor het vlaams blok stemmen dan de redenen die wannes aanhaalt.

De kiezers van 't blok halen m.i. twee soorten argumenten aan;
enerzijds communautaire kwesties, anderzijds punten ivm vreemdelingen. Naargelang de persoon legt de blokkiezer de nadruk op een van beide topics.

Voor kiezers die vooral vlaanderen meer onafhankelijk willen zien worden kan ik een deel volgen in de redenering, hun argumenten zijn ook meer gefundeerd.

Maar wanneer migranten ter sprake komen krijgen je de kromste redeneringen voorgeschoteld,waarin oorzaak en gevolg door elkaar gehaald worden.

Ik kom,zowel door het feit dat ik in brussel woon als door mijn beroep, in contact met alle soorten mensen uit de maatschappij, van daklozen tot ministers in contact, evenveel allochtonen als autochtonen.

Door jarenlange ervaring weet ik gewoon dat er in de migrantengemeenschap evenveel categorieën mensen voorkomen als bij 'autochtonen' (wat haat ik dat woord toch) en dat de verhoudingen hetzelfde zijn : hardwerkende mensen, universitairen, werklozen,intelligente mensen, ongemanierden,sympathieke mensen, criminelen,profiteurs of noem maar op.

Tegen criminele allochtonen moet men inderdaad hard optreden,maar omdat ze crimineel zijn, allochtoon of niet. Hetzelfde geldt voor andere mistoestanden. Heeft een autochtone profiteur meer recht om de sociale zekerheid op te lichten? Is het minder erg als belastinggeld wordt verkwanseld als vlamingen er mee 'gebaat' zijn?
Cleo is offline  
Oud 21 juni 2004, 11:01   #28
Rock Against Communism
Gouverneur

Rock Against Communism's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cleo
Tegen criminele allochtonen moet men inderdaad hard optreden,maar omdat ze crimineel zijn, allochtoon of niet. Hetzelfde geldt voor andere mistoestanden. Heeft een autochtone profiteur meer recht om de sociale zekerheid op te lichten? Is het minder erg als belastinggeld wordt verkwanseld als vlamingen er mee 'gebaat' zijn?
kijk als cijfers aanwijzen dat er een ongewoon hoog aantal vreemdelingen in gevangenissen zitten, moet er daar toch een reden voor zijn. Wel: vreemdelingen zijn gewoon meer geneigd tot criminaliteit punt uit. Als ge dat niet aanneemt dan w�*lt ge de waarheid niet kennen. En de enige oplossing is repressiever optreden tegen die arrogante straat-kinderen en -bendes, zonder dat dat "racistisch" is ofzo, ten eerste ge treedt niet op tegen héél hun ras, wel tegen de criminelen ervan (en we zullen wel zien of dat een groot deel van hun blijkt te zijn ), ten tweede is het gewoon het belgisch recht toepassen op hun. Enige verschil tussen hen en ons is dat zij het land moeten uitgezet worden als ze illiegaal of crimineel zijn. Dat is de logica zelve.
Oud 21 juni 2004, 12:21   #29
tigerpants
Burgemeester

Stuur een bericht via MSN naar tigerpants
Standaard

Citaat:
Enige verschil tussen hen en ons is dat zij het land moeten uitgezet worden als ze illiegaal of crimineel zijn.
Aaaaah, en waar gaan zij naartoe dan?

1e generatie: Terug naar de oorlog waar ze vandaag komen? Terug nnaar de plaats waar ze hebben zitten verhongeren?

2e en 3e generatie: Vooral bij deze groep zijn er problemen, owv de ontworteling. Waar ga je ze naartoe sturen? Naar een land waar ze niemand kennen? Een land waar ze de gewoontes niet goed van kennen?

Dat is de mentaliteit van: "Och, als wij er maar vanaf zijn... De rest interesseert me niet!"

J
tigerpants is offline  
Oud 21 juni 2004, 15:13   #30
Rudi Dierick
Gouverneur

Standaard

Geachte, u drukt het nog diplomatisch uit. dat wil echter niet zeggen dat er géén andere mogelijkheden zijn dan stemmen op het Blok. Zowat alle argumenten die u aanhaalt, kunnen ook gebruikt worden om een stem op de NVA te bepleiten; zelfs een selectieve stem op bepaalde CD&V'ers en enkele uitzonderlijke blauwen, roden (Leo Peeters) kan een ruimere afweging doorstaan.

Extra argumenten waarom men tégen paars én tegen alle belgicistische krachten moet stemmen:
1. Het ethnisch unieke privilege (bestaat nergens anders ind e héle Europese Unie) waarbij Waalse en farsnatlig-brusselse kandidaten EXTRA-TERRITORIAAL stemmen kunnen ronselen in het Vlaams gewest;
2. De flagrante leugens in paars/zuil/eblgicistisch-vrindelijke pers, o.a. dat bij splitsing van BHV de Franstaligen in Vlaanderen niet meer op farsntalige lijsten kunnen stemmen. Pure leugens, cfr. de zetels van UF in Vlaams-Brabant en vlaams Parlement.
3. Het eveneens ethnisch unieke privilege voor franstalige die zich in Vlaanderen vestig(d)en en die weigeren (gelukkig lang niet allen) om in het openbare leven het nederlands te respecteren. Die Fransdolle onverdraagzaamheid bestaat NERGENS anderes ind e EU.
4. Transfers die, door de combinatie van véél meer Franstalige ambtenaren per 1000 inwoners én vééééél hogere gemiddelde pensioene na een loopbaan in de openbare sector, neerkomen op een kolossale en ONOMKEERBARE transfer naar francofonie. Als straks Vlamingene n Franstaligen evenveel 'primair inkomen' zouden hebben per hoofd, dan nog zal Vlaanderen fors moeten blijven afdokken voor het véél omvangrijkere staatsbureaucratie ind e PS-staat én voor de daar geldende hoge pensioenen.
....

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wannes
Onze politici en journalisten vragen zich af waarom "de mensen" voor het Blok stemmen. Eigenlijk laten ze dat potje liever gedekt . Van Peel is de eerste die ik hoor zeggen op "De zevende dag" : "We weten het allemaal !" . De mensen weten het ook. En de mensen, in tegenstelling tot wat doorgaans gedacht wordt, hebben een goed geheugen.. De ergernis stapelt zich op met de jaren en de stemmen voor het Blok nemen toe met de jaren. Ze stemmen uiteindelijk op het Blok omdat :
- de rechtmatige eis voor de splitsing van het kiesdistrict Halle-Vilvoorde op een "njet" ontvangen wordt en onze politici daar op reageren met een onderdanig :"Wat gaat ons dat kosten ?". Alsof je voor rechtvaardigheid moet betalen !
- de faciliteiten toegekend als hoffelijkheidsmaatregel misbruikt worden om de verfransing van de rand verder te kunnen zetten.
- het stemrecht lichtzinnig toegekend wordt en tegen de wil van "de mensen".
- onze nationaliteit kan bekomen worden volgens een criterium dat de mensen helemaal niet zint.
- Geldtransferten niet transparant zijn
- De onkosten in de gezondheidssector abnormaal en verdacht hoger zijn in Wallonië dan in Vlaanderen.
- een taalracist zoals een Happart door het Waalse gewest beloond wordt, eerst met een Europees zitje en daarna met een ministerpost. Een Vlaamse minister, zoals Peeters, die een vuist durft maken tegen de fransdolle burgemeesters in de Vlaamse faciliteitengemeenten, uitgerangeerd wordt.
- bij de verdeling van het boetenfonds die gemeenten beloond worden die nooit geïnvesteerd hebben in politie zoals het moest en dit omzeilden door het werk door de toenmalige Rijkswacht te laten opknappen, zoals in Wallonië het geval was. Houding die van weinig civisme getuigt. De beloning wordt betaald met het geld van de goede leerlingen.
- Men niet kan spreken van DE werkloze en iedereen in zijn omgeving flagrante vormen van profitariaat vaststelt en we bijgevolg het hoogste werklozen percentage hebben van West-Europa..
- omdat zowel de werknemers als de werkgevers en hun bedrijven fiscaal uitgezogen worden .
- een regering ,voor de zoveelste maal, bewezen heeft dat ze geen jobs kan creëren, het wel belooft en terzelfdertijd het de bedrijven aartsmoeilijk maakt door zo'n hoge sociale lasten op te leggen en aldus de loonkosten de hoogte injaagt. In geen enkel land is het verschil tussen bruto- en nettowedde zo groot.
- onze ministers het belastingsgeld van hun begroting blijkbaar beschouwen als een fonds voor een permanente kiescampagne. Kadootje links, kadootje rechts.
't Kan niet op.
- de wijze waarop men te werk gaat om de begroting te doen kloppen grotesk is.
- beloften niet houdt
- men de etiket van "bange kleine man" opgeplakt krijgt wanneer men terecht opmerkingen maakt over het gedrag van bepaalde allochtonen.
- ons gerechtsapparaat een vaudeville opvoert. Nu moet je al een veroordeling van meer dan vier jaar krijgen wil je gevangenisstraf oplopen.. Vier jaar krijg je niet voor banaliteiten. Reden : de gevangenissen zitten vol, dus we laten ze lopen …

Hoeft er bij deze opsomming nog een tekeningetje gemaakt worden ? Hoogstwaarschijnlijk zie ik toestanden over het hoofd. Wie vult aan ?
Besluit : vele van deze grieven kunnen enkel opgelost worden met de medewerking van Wallonië. Is dat de reden waarom journalisten en politici ze niet willen onderkennen omdat ze er van uitgaan dat we die medewerking niet krijgen ? Gaan ze er van uit dat Wallonië njet zegt en men dat klakkeloos moet aanvaarden wil men België redden ? Moeten de toegevingen altijd van dezelfde kant komen om de eenheid te bewaren ? Waar eindigt dat ?

Dit zijn overwegingen en bedenkingen van een politiek dakloze met linkse sympathieën, vrijzinnig en atheïst. A.g. ik beantwoord helemaal niet aan het profiel van de Blokstemmer . Dat een miljoen Vlamingen zich gedwongen voelde om voor het Blok te stemmen is aartsdroevig, maar ik kan er begrip voor opbrengen. De klassieke partijen hebben er ook alles aan gedaan om ze in de armen van het Blok te drijven.
De uitlating van BV Vandermeersch onderschrijf ik niet. Als BV tot daar toe. Als filosoof zou ik hem een keitje aanraden. Dit is niet te herleiden tot zwart-wit situatie.
Een land regeren zoals het onze, lijkt een aartsmoeilijke zaak . Laten we niet op de pianist schieten. Maar verwijt de toehoorders niet van cultuurbarbaren te zijn wanneer ze protesteren als er om de haverklap valse noten gespeeld worden.

Wannes
Rudi Dierick is offline  
Oud 21 juni 2004, 15:21   #31
Spolpoel
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door flemish_patriot

Ik wil in een westers land blijven leven, en aan dit tempo zal dit niet lang meer duren.
Kan u wat duidelijker zijn ?

Wat bedoelt u precies met 'westers' ?

Op grond waarvan zegt u dat het hier nu minder 'westers' is dan een jaar geleden ?
Ga eens een uurtje winkelen in de Cora.
Vergeet je Arabisch-Frans woordenboek niet.
En hou je manieren : dus blik naar beneden, want het wemelt er van de burka's
Spolpoel is offline  
Oud 21 juni 2004, 15:45   #32
Spolpoel
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tigerpants
Citaat:
Enige verschil tussen hen en ons is dat zij het land moeten uitgezet worden als ze illiegaal of crimineel zijn.

1e generatie: Terug naar de oorlog waar ze vandaag komen? Terug nnaar de plaats waar ze hebben zitten verhongeren?

België kan het OCMW van de wereld niet blijven spelen en alle economische vluchtelingen en gelukszoekers blijven opvangen. Het is niet met te vluchten dat de problemen in die hongerlanden opgelost geraken.
Maar als u persoonlijk en financieel wil instaan voor al die gelukszoekers, be my guest, maar verplicht uw medeburger niets steeds zijn portefueille boven te halen. De belastingdruk is zo al hoog genoeg. De 'verplichte' solidariteit ruikt steeds meer naar gelegaliseerde diefstal.

2e en 3e generatie: Vooral bij deze groep zijn er problemen, owv de ontworteling. Waar ga je ze naartoe sturen? Naar een land waar ze niemand kennen? Een land waar ze de gewoontes niet goed van kennen?

Naar wat zij hun ‘moederland’ noemen, zelfs na 4 generaties. Ja, Marokko, etc, het land van hun voorouders. Het land waarvan ze de taal na 4 generaties nog steeds als 1ste aanleren, net om de band met het moederland en de familie niet te vergeten. Van ontworteling is geen sprake. De tradities van het land zijn hier na 4 generaties nog geen millimeter vergeten. Integendeel : als ze al ontworteld zouden geraken, dan komt dat omdat ze zich te lang vastgeklampt hebben aan hun tradities en gebruiken en inmiddels de maatschappelijke evolutie in moederland Marokko niet hebben gemerkt tijdens hun vakanties. Een terugkeer zou inderdaad betekenen dat ze zich eindelijk moeten ‘emanciperen’.

Dat is de mentaliteit van: "Och, als wij er maar vanaf zijn... De rest interesseert me niet!"

Tuurlijk, en het is mijn goed recht om zo te denken. Ik ben niet verantwoordelijk voor het lot van 6 miljard wereldburgers.
Ik stel enkel vast dat de overlast te groot wordt in vergelijking met de multiculturele verrijking die men steeds aanprijst …. maar uiteindelijk nooit concreet weet te definiëren, tenzij met enkele culinaire voorbeelden. Maar deze laatste verantwoorden niet in het minst de islamitisch invasie die het Europees continent de laatste decennia kende. Deze multiculinaire verrijkingen kunnen we in de Delhaize kopen zonder dat ons land en haar sociaal welvaartssysteem gekoloniseerd wordt door honderdduizenden Margebijnen.
Nogmaals, als u de barmhartige samaritaan wil uithangen, tast dan in eigen portefeuille. Maar dan begint het schoentje te wringen, niet?

J
Spolpoel is offline  
Oud 22 juni 2004, 01:08   #33
Foundation
Minister

Foundation's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudi Dierick
Geachte, u drukt het nog diplomatisch uit. dat wil echter niet zeggen dat er géén andere mogelijkheden zijn dan stemmen op het Blok. Zowat alle argumenten die u aanhaalt, kunnen ook gebruikt worden om een stem op de NVA te bepleiten; zelfs een selectieve stem op bepaalde CD&V'ers en enkele uitzonderlijke blauwen, roden (Leo Peeters) kan een ruimere afweging doorstaan.

Extra argumenten waarom men tégen paars én tegen alle belgicistische krachten moet stemmen:
1. Het ethnisch unieke privilege (bestaat nergens anders ind e héle Europese Unie) waarbij Waalse en farsnatlig-brusselse kandidaten EXTRA-TERRITORIAAL stemmen kunnen ronselen in het Vlaams gewest;
2. De flagrante leugens in paars/zuil/eblgicistisch-vrindelijke pers, o.a. dat bij splitsing van BHV de Franstaligen in Vlaanderen niet meer op farsntalige lijsten kunnen stemmen. Pure leugens, cfr. de zetels van UF in Vlaams-Brabant en vlaams Parlement.
3. Het eveneens ethnisch unieke privilege voor franstalige die zich in Vlaanderen vestig(d)en en die weigeren (gelukkig lang niet allen) om in het openbare leven het nederlands te respecteren. Die Fransdolle onverdraagzaamheid bestaat NERGENS anderes ind e EU.
4. Transfers die, door de combinatie van véél meer Franstalige ambtenaren per 1000 inwoners én vééééél hogere gemiddelde pensioene na een loopbaan in de openbare sector, neerkomen op een kolossale en ONOMKEERBARE transfer naar francofonie. Als straks Vlamingene n Franstaligen evenveel 'primair inkomen' zouden hebben per hoofd, dan nog zal Vlaanderen fors moeten blijven afdokken voor het véél omvangrijkere staatsbureaucratie ind e PS-staat én voor de daar geldende hoge pensioenen.
....
(zucht) wist u maar wat het hedendaags belgicisme inhield... het is een volledig nieuwe stroming, met nieuwe jeugdige mensen!
Voor Vorst, Voor Vrijheid En Voor Recht!
Foundation is offline  
Oud 22 juni 2004, 08:00   #34
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Het hedendaagse belgicisme is zo oud als de staat Belgique zelf, zijn jeugdige aanhangers ten spijt.

Iedereen heeft dat op dit forum tot in den treure kunnen vaststellen.
Oud 22 juni 2004, 09:46   #35
Rock Against Communism
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tigerpants
Citaat:

J
de meeste asielzoekers zijn economische vluchtelingen. Heeft dus niets met oorlog te maken.

Trouwens het interesseert me wel waar ze naartoe gaan. Zó wreed ben ik nu niet om ze midden tussen de vuurlinies van twee vechtende negerstammen te droppen...
Oud 22 juni 2004, 09:48   #36
bigpolleke
Vreemdeling

bigpolleke's schermafbeelding

Standaard

één belangrijk argument is hier vergeten:

inwijkelingen krijgen een zogezegde gelijke behandeling als Vlamingen.
DIT IS EEN LEUGEN, zij krijgen een voorkeurs behandeling want hebben geen wachttijden en krijgen onmiddelijk steungeld.

Ze hoeven niet enkele jaren te gaan werken alvorens volledig steuntrekker te worden en krijgen huurhuizen alvoor ze nog maar een cent belasting hebben betaald. Ze worden ook niet gekontrolleerd op rijkdom!!!

Geloof me vele Vlamingen die eenmaal afgewezen werden voor enige steun of andere tegemoetkoming van de overheid stemmen nu VB.
Oud 22 juni 2004, 09:55   #37
Rock Against Communism
Gouverneur

Standaard

Ja, positieve discriminatie is zéer frustrerend. Ook de vaste quota bij bijvoorbeeld ambtenaars en politie (en misschien ook bij bedrijven?) is uitermate ondemocratisch. De politici weten niet waar ze aan beginnen... Het is een magneet voor de asielzoekers, zeker dat geld dat zomaar wordt uitgedeeld: die ocmw's zijn het mekka voor de belgische moslims.
Oud 23 juni 2004, 01:12   #38
IlluSionS667
Banneling

IlluSionS667's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Blauw? Dat was nog een mindere kwaad, maar 't is erger: het wordt weer paars. Aangevuld door de CD&V.
Blauw is gewoon incompetent. Rood is op ethisch vlak gevaarlijk. Ik verkies het rode gevaar boven de blauwe incompetentie. Maar samen zijn de pas echt erg, dat is waar.
IlluSionS667 is offline  
Oud 13 juli 2004, 10:33   #39
Magic 04
Vreemdeling

Standaard

Een eenvoudige verklaring voor het overtal aan allochtonen in onze gevangenissen: uit onderzoek van de Gentse Universiteit is gebleken dat allochtonen vaker aangehouden worden voor gelijkaardige feiten. M.a.w. ze worden meer 'gezocht' door de politiediensten. Etnische afkomst speelt gen rol in het al dan niet vertonen van crimineel gedrag. Wel: opleidingsniveau en andere socio-economische variabelen.

Snel oordeel vellen en foute conclusies trekken: hét kenmerk van de Vlaams Blok aanhang!! Think again!
Magic 04 is offline  
Oud 13 juli 2004, 11:04   #40
Bakkebaard
Provinciaal Gedeputeerde

Bakkebaard's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Bakkebaard
Standaard

De vlaams blokker stemt op het vlaams blok voor verschillende redenen.
De grootste reden is omdat ze denken dat wanneer het vlaams blok aan de macht komt, er van alles zal veranderen.
Veranderen in de positieve zin. Is het zo? Zal iedereen er beter worden van worden wanneer het vlaams blok aan de macht is?
Moest vlaanderen onafhankelijk zijn, zou u dan opeens geld in overvloed hebben en u alles kunnen permiteren? Zouden beslissingen gemakkelijker kunnen genomen worden als we leven in een parlementaire democratie? Zouden de homo´s, de vrouwen, de geimmigreerde mensen er gelukkig van worden? Zou u daadwerkelijk een onbeperkte vrijheid hebben en altijd en overal en op elke wijze uw mening mogen verkondigen?

Het is dus totaal verkeerd te denken dat we in een betere wereld zouden leven als het vlaams blok aan de macht is, integendeel. De maatschappij zou nog verder verzuurd geraken. Het is namelijk de fout van het vlaams blok dat de onverdraagzaamheid ten opzichte van de walen en ten opzichte van de allochtonen is gegroeid tot in de situatie waarin we nu zitten.

Filip de Winter schreef :" de mensenrechten zijn valse schijnwaarden".
Er is geen enkele dictator in de wereld die dat mag zeggen. Niet in Azië,niet in Afrika,... nergens te wereld of hij zou veroordeeld worden. Hier stemt 1/4 van de mensen daarvoor, een echte schande.
Bakkebaard is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be