![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() ja, mijn drie dus evenveel als drie cynara's
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Steben : 16 februari 2012 om 18:46. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de "we sturen de rekening door naar onze kinderen" mentaliteit moet ge er inderdaad voor zorgen dat er genoeg kinderen zullen zijn om de rekening naar door te sturen. Vroeger was het smoesje om uw rekening naar de kinderen te sturen "groei" maar aangezien die smoes niet meer werkt, moeten ze er nu een andere uitvinden: kinnekes kopen, om al die rekeningen te betalen ! ![]() Chauchescu politiek.
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In een omgeving van bevolkingstoename gaan democratie en mensenrechten achteruit(als ze er al zijn of geweest zijn),eigenlijk wordt een mensenleven in dergelijke maatschappij gewoon minder waard,en door het te grote aanbod zijn er teveel kandidaat-werknemers en,de economie kan onmogelijk voldoende groeien,zonder de ganse omgeving kaal te vreten,en in ieder geval is er meer armoede.... In naties met zeer grote oppervlaktes (de VS,Brazilie,....) kan het probleem nog wel een generatie genegeerd worden doordat men "uit elkaar" gaat wonen.In landen waar men,bijvoorbeeld wegens geografische omstandigheden,op elkaars lip moet wonen (Egypte en Bangladesh zijn mooie voorbeelden) onstaat vanzelf een ruigere,broeierige en gewelddadige maatschappijvorm....De ratten in de kooi beginnen elkaar op te vreten! De grootste vooruitgang voor de gewone mensen in Europa werd bereikt in de generaties die leefde in "mensen-arme" periodes...na de doortochten van de Zwarte Pest bijvoorbeeld... Denk daar maar eens over na ![]() Laatst gewijzigd door kelt : 16 februari 2012 om 21:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
|
![]() @ Kelt
Je bent een van de weinigen die het snapt ......
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zich minder voortplanten zou net aangemoedigd moeten worden.
![]() |
![]() |
#29 |
|
![]() wat beter proberen samenleven nu ook, nyn, in plaats van aan te willen tonen dat het met nog meer niet lukt.
Een van de redenen waarom het nu niet lukt is verdeeldheid tussen bv mensen met veel kinderen en weinig ![]() Met andere woorden: waarom moeite steken in geboortebeperking (en liefst aan de andere kant van waar wij wonen) als we niet de minste bewijzen hebben dat het nu zo goed gaat tesamen op de bol? Wat willen we beschermen? De vrede? De overvloedige herverdeling van voedsel? Het begrip?
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Steben : 16 februari 2012 om 22:29. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom zou ik het liefst een bevolkingsafname zien aan de andere kant van waar wij wonen? Kortom: wat wil je me nu eigenlijk zeggen?
![]() |
![]() |
#31 | |
|
![]() Citaat:
En er zijn er nu eenmaal die graag geboortebeperking ingevoerd willen zien voor hen waar men schrik van heeft.
![]() |
![]() |
#32 | |
|
![]() Citaat:
Of mensen die wel kinderen hebben maar bij een EOT (echtscheiding onderlinge toestemming) de kinderen fiscaal lieten domiciliëren bij de ex-partner als basis van onderhandelingen. Tijdens die onderhandelingen was er geen sprake van zulk een toekomstige wet.
![]() |
![]() |
#33 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#34 | |
|
![]() Citaat:
Hebben kinderen na een echtscheiding geen recht op domiciliëring? Moeten die samen met de ouders worden verwijderd of hoe stelt u zich een EOT voor?
![]() |
![]() |
#35 |
|
![]() Ik bedoel dat wie een beperkt systeem hanteert waar enkel financiële en fiscale regels en hefbomen bestaan er niet van zou moeten verschieten dat mensen waanzinnige dingen doen met fiscaliteit.
![]() |
#36 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Natuurlijk verandert dat de wereld. Hoe minder mensen, hoe minder bebouwing, hoe minder verstoring van de natuur. Het lijkt erop dat mensen keer op keer vergeten dat ze niet de enige levende wezens zijn die de planeet bevolken. En naar mijn mening zijn mensen zeker niet de meest waardevolle levende wezens.
![]() |
#37 | |
|
![]() Citaat:
![]() Dat hebben we gekend in het Westen. Op verschillende manieren. Honger, oorlog, genocide, crisis, .... En natuurlijk trekken die andere wezens zich ook geen zak aan van wat wij doen he! eerlijk blijven ![]()
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Steben : 16 februari 2012 om 22:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ten eerste: is het nogal onrechtvaardig tov mensen die wel graag kinderen zouden hebben maar om verschillende mogelijke redenen er (nog) geen hebben. I.e. een medisch probleem, nog geen partner gevonden... Ten tweede: laten we eerlijk zijn, de mensen met heel veel kinderen zijn zwaar overproportioneel mensen die 1) zelf niet werken en noem een kat een kat: 2) van allochtone afkomst. Ten derde: is het een verstandig idee om mensen ertoe aan te zetten kinderen te nemen omdat ze anders financieel gestraft gaan worden? Wil u opgroeien in een gezin waar u eigenlijk niet echt gewenst was maar u er bent gekomen om louter financiële redenen? Wat staat die kinderen te wachten? Een hoop zullen wel goed opgevoed worden en terecht komen maar er zullen er ook een hele hoop zijn die ergens heel de tijd ongewenst blijven door de ouders. Ten vierde: an sich is het toch niet zo'n probleem als ons bevolkingsaantal zou afnemen? Persoonlijk zou ik niet liever hebben dan dat vlaanderen wat minder dicht bevolkt was wat toch een hele hoop problemen met zich meebrengt ook. Denk maar aan betaalbare huisvesting, druk op het milieu, mobiliteit enz. Ik poneer dus dat het echte probleem niet zozeer een eventuele bevolkingsafname is, maar wel een politiek / sociaal-economisch systeem dat compleet afhankelijk is van groei. (Wat met een krimpende bevolking moeilijker te realiseren valt). I.e. het probleem is niet dat er minder mensen zouden zijn, het probleem is wel dat er daardoor onvoldoende nieuwe instappers zijn in ponzi-systemen als het pensioenstelsel om het nog even gaande te houden. Voor mij is het dan ook de logica zelve dat men afstapt van economische modellen die alleen maar kunnen blijven draaien bij - op termijn toch onmogelijk houdbare - groei. Is een sociale zekerheid er voor de mensen, of zijn de mensen er om de sociale zekerheid overeind te houden? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zie niet goed in waarom ik extra belastingen moet betalen omdat ik het milieu niet extra wil belasten?
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het staat ze vrij op een onbewoond eiland iets nieuws uit de grond te stampen, dan hoeven ze niets te betalen. Hun opleiding die we bekostigden hoeven ze niet eens terug te betalen. |
|
![]() |
![]() |