Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 22 juni 2004, 11:41   #21
Lincoln
Perm. Vertegenwoordiger VN

Lincoln's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thinker
Vele moslim meisjes mogen niet in discotheken... binnen gaan van hun ouders.

Om iets te doen aan deze dicriminatie van moslim meisjes t.o.v. moslim jongens en de integratie te bevorderen, zouden de discotheken misschien een bordje kunnen uithangen, dat moslim jongens alleen nog toegelaten worden indien ze vergezeld zijn van moslim meisjes.

Bovendien zouden de discotheken ook klacht kunnen indienen tegen deze vorm van discriminatie van moslim meisjes (door hun eigen ouders) bij het Centrum voor Gelijke Kansen en Racisme bestrijding.
Mijn vraag aan jouw beste heer is ;wat voor nut heeft zo'n een discotheet !!!! om nog daar boven regels een wetten opbouwt !!!

ik zie daar alleen dat de meeste ellende van daar uit komt begin maar met , zoals drugs , geweld ,etz...!
Oud 22 juni 2004, 12:47   #22
headinajar
Banneling

headinajar's schermafbeelding

Standaard

Moslims mogen zowiezo praktisch nergens in geen enkele dancing binnen of het nu meisjes of jongens zijn. En dat hebben ze niet aan hun ouders te danken, maar aan het mogelijke gevaar dat er racisten zouden ambras beginnen zoeken.
Een buitenwipper heb ik op televisie eens horen verklaren : "Aan racist kun je aan zijn uiterlijk niet zien dat hij racistisch is..." En zo heeft men weer een excuus om verder te discrimineren.
De laatste tijd is men overgeschakeld op het lidkaarten-systeem : Een paar meter voorbij de inkom is er in elke dancing een kassa waar je een lidkaart kan krijgen. Als er dan een moslim voor de deur komt houdt de buitenwipper hem tegen en vraagt hem of hij een lidkaart heeft. Als hij die niet heeft dan zegt de buitenwipper dat de dancing een privéclub is en dat je een lidkaart nodig hebt om binnen te geraken.
Aan een blanke Vlaming wordt dit niet gevraagd en deze kan ook gewoon aan de kassa een lidkaart kopen als hij die nog niet heeft...
Ik ben hiervan zelf vele keren getuige geweest, dus ik weet best waarover ik spreek. Ik zonder lidkaart mocht altijd binnen, terwijl een groepje waar een paar moslims bij waren huiswaards mochten keren.
headinajar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2004, 13:35   #23
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Headinajar
Moslims mogen zowiezo praktisch nergens in geen enkele dancing binnen of het nu meisjes of jongens zijn. En dat hebben ze niet aan hun ouders te danken, maar aan het mogelijke gevaar dat er racisten zouden ambras beginnen zoeken.
Niet waar.

Moslim meisjes mogen gegarandeerd in elke disco binnen.
Zelfs al hebben ze een hoofddoek op.
Moslim jongens worden idd. vaak geweigerd en dan niet uit
racistische motieven maar omdat het vaak gaat om
groepjes van 3 to 8 die zichzelf persé eens willen
"bewijzen".
Datomvat o.a. ambetant macho gedrag, uitdagen, ruzie zoeken,
meisjes lastig vallen die niet willen bepoteld worden etc.

Ik spreek uit ervaring.
Toen ik indertijd uitging o.a. in de Zillion met een paar losse
vriendinnen zijn we het echt afgestapt na een tijd omdat allochtone
marokaantjes met hun haantjesgedrag gewoon je hele avond verpesten.
Ik ga niet in details maar als je om de vijf minuten
een belediging naar je kop krijgt, blijf je daar niet om lachen.

Een discotheek-uitbater ziet dat soort dingen ook en voelt het
verlies in zijn zak en zal daarom vaak groepen mannelijke
moslims vaak weigeren. Zeer te begrijpen imo.

En dan heb ik het nog niet over het percentage dealers dat
tussen die gasten zit....
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2004, 13:41   #24
Thinker
Lokaal Raadslid

Standaard

Hoe zou het toch allemaal gekomen zijn dat men moslims liever niet ziet binnenkomen in een discotheek?
Zou het liggen aan het aangeboren racisme van de brave Vlaming of... zou het misschien kunnen liggen aan de slechte reputatie van de moslims, die velen onder hun met hun gedrag zelf opgebouwd hebben...?
Thinker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2004, 16:20   #25
JoeQpublic
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Headinajar
En dat hebben ze niet aan hun ouders te danken, maar aan het mogelijke gevaar dat er racisten zouden ambras beginnen zoeken.
Niet waar.

Moslim meisjes mogen gegarandeerd in elke disco binnen.
Zelfs al hebben ze een hoofddoek op.

Moslim jongens worden idd. vaak geweigerd en dan niet uit
racistische motieven maar omdat het vaak gaat om
groepjes van 3 to 8 die zichzelf persé eens willen
"bewijzen".
Dat omvat o.a. ambetant macho gedrag, uitdagen, ruzie zoeken,
meisjes lastig vallen die niet willen bepoteld worden etc.

Een discotheek-uitbater ziet dat soort dingen ook en voelt het
verlies in zijn zak en zal daarom vaak groepen mannelijke
moslims vaak weigeren. Zeer te begrijpen imo.

En dan heb ik het nog niet over het percentage dealers dat
tussen die gasten zit...
akkoord parcifal, zo lijkt het mij er ook aan toe te gaan (los van de persoonlijke negatieve ervaring, blijkbaar lok ik minder agressie uit ) en hey, een allochtoon in de portiersploeg helpt natuurlijk tegen evt beschuldigingen van racisme

Laatste opmerking valt me wel wat tegen:
beetje discotheek (gebruikt men dat woord nog? Doet me aan Travolta denken, brrrr...) heeft immers een "regeling" ts vaste dealer(s), buitenwippers en evt eigenaar.
Oogjes proberen open te houden amigo, nuchtere mensen amuseren zich niet zo lang zo goed.

@ Headinajar: jonge vrind, het lidkaart-excuus is niet meer dan dat, meestal is er ook geen loket om die (onbestaande) kaarten te kopen.
Oud 22 juni 2004, 19:17   #26
Lincoln

Standaard

Citaat:
Hoe zou het toch allemaal gekomen zijn dat men moslims liever niet ziet binnenkomen in een discotheek?
Zou het liggen aan het aangeboren racisme van de brave Vlaming of... zou het misschien kunnen liggen aan de slechte reputatie van de moslims, die velen onder hun met hun gedrag zelf opgebouwd hebben...?
Zeg maar liever "marokkanen"of "minder gelovigen" in plaats van moslims , want een "moslim" zie je niet in een discotheek maar wel in een moskee !!
Oud 22 juni 2004, 19:27   #27
Cynicus
Banneling

Cynicus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Om iets te doen aan deze dicriminatie van moslim meisjes t.o.v. moslim jongens en de integratie te bevorderen, zouden de discotheken misschien een bordje kunnen uithangen, dat moslim jongens alleen nog toegelaten worden indien ze vergezeld zijn van moslim meisjes.

Bovendien zouden de discotheken ook klacht kunnen indienen tegen deze vorm van discriminatie van moslim meisjes (door hun eigen ouders) bij het Centrum voor Gelijke Kansen en Racisme bestrijding.
Het feit dat (die vaak arrogante) moslimsjongens massaal naar onze dancings gaan, terwijl de moslimmeisjes moeten thuisblijven, heeft als gevolg dat er in de dancings globaal genomen veel meer jongens aanwezig zijn dan meisjes, wat absoluut geen gezonde situatie is. Er ontstaat daar gewoonweg een tekort aan meisjes. Daardoor geraken vele jongens van ons eigen volk niet aan een gepast lief en komen ze (letterlijk en figuurlijk) onvoldoende aan hun trekken.
Cynicus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2004, 19:30   #28
Lincoln

Standaard

Een "marokkaanse" die een hoofddoek draagt een in een discotheek binnen wipt heeft het moraal van "hoofddoek dragen" totaal omver gegooid, een heeft de rol van de "hoofddoek" totaal geen zin meer , het is zoals je een dikke wollen pul aandraagt terwijl je door de hitte warme woestijn loopt !!!
Hetzelfde voor marokkaanse jongeren die binnen glijden in een discotheek hebben het moraal van de islam totaal omver gegooid "la yazni zzani wahowa mo-omin" dat wil zeggen overspel is nooit vereenvoudigd met geloof wanneer men op dat ogenblik illegale relatie aangaat !!
Ik denk ook zouden allochtonen jongeren vlaamse meisjes met gerust laten een op vroegere leeftijd huwen een voor hun gezin een voorzichzelf zorgen een bezighouden met andere zaken dan hadden wij minder last van "rasisme" !!
Oud 22 juni 2004, 19:40   #29
Akkersloot
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lincoln
Zeg maar liever "marokkanen"of "minder gelovigen" in plaats van moslims , want een "moslim" zie je niet in een discotheek maar wel in een moskee !!
Of van die hele trouwe moslimgelovige jongens die lekker aanklooien met "ongelovige" meisjes en als puntje bij paaltje komt een "ghoede moslim" uit het moederland halen.
Akkersloot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2004, 19:43   #30
Akkersloot
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Een "marokkaanse" die een hoofddoek draagt een in een discotheek binnen wipt heeft het moraal van "hoofddoek dragen" totaal omver gegooid, een heeft de rol van de "hoofddoek" totaal geen zin meer
Waar staat dat in de koran ?
Oud 22 juni 2004, 19:45   #31
Lincoln

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Akkersloot
Citaat:
Een "marokkaanse" die een hoofddoek draagt een in een discotheek binnen wipt heeft het moraal van "hoofddoek dragen" totaal omver gegooid, een heeft de rol van de "hoofddoek" totaal geen zin meer
Waar staat dat in de koran ?
Kwestie van interpretatie ooit van gehoord !!!
Oud 22 juni 2004, 19:52   #32
Lincoln

Standaard

Citaat:
Citaat:
Of van die hele trouwe moslimgelovige jongens die lekker aanklooien met "ongelovige" meisjes en als puntje bij paaltje komt een "ghoede moslim" uit het moederland halen.
Ja maar hij zal niet van zijn zonden ontsnappen , de boete die men zal betalen is heel groot !!! (wat ik geloof !!)
Oud 22 juni 2004, 19:55   #33
Lincoln

Standaard

Ik ken veel jongeren (op die manier natuurlijk) die gehuwd zijn , na 3 , 4 jaren samenleven is hun huwelijk totaal een puinhoop , waarom ?
t'ja gevolgen van illegale relatie !!!
Oud 22 juni 2004, 20:02   #34
Akkersloot
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Ja maar hij zal niet van zijn zonden ontsnappen , de boete die men zal betalen is heel groot !!! (wat ik geloof !!)
Je zegt het goed "wat ik geloof !!"). Daar heeft dat meisje niets aan, aan wat je gelooft. Ook niet dat meisje uit het moederland dat voor die reden alleen maar dom wordt gehouden.
Stop eerst maar eens om andersgelovigen voor minderwaardig ("ongelovigen") uit te maken voor dat er ook voor jou een enorme straf daar wacht daar boven ((ik geloof niet in een hel)). Want dat die jongens zich zo gedragen komt natuurlijk omdat ze natuurlijk zijn opgegroeid met de islamitische afkeer tegen "ongelovigen".
Oud 23 juni 2004, 10:38   #35
Lincoln

Standaard

Citaat:
Citaat:
Je zegt het goed "wat ik geloof !!"). Daar heeft dat meisje niets aan, aan wat je gelooft. Ook niet dat meisje uit het moederland dat voor die reden alleen maar dom wordt gehouden.
Stop eerst maar eens om andersgelovigen voor minderwaardig ("ongelovigen") uit te maken voor dat er ook voor jou een enorme straf daar wacht daar boven ((ik geloof niet in een hel)). Want dat die jongens zich zo gedragen komt natuurlijk omdat ze natuurlijk zijn opgegroeid met de islamitische afkeer tegen "ongelovigen".

Jongen leer eerst hoe je een debat moet voeren voor je mij beschuldigd ,
ik ben hier inhoudelijk met je aan het discutieren een u verwijst mij naar een zaak los van de discutie !
Oud 23 juni 2004, 15:12   #36
Akkersloot
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Jongen leer eerst hoe je een debat moet voeren voor je mij beschuldigd ,
ik ben hier inhoudelijk met je aan het discutieren een u verwijst mij naar een zaak los van de discutie !
Dan moet je ook niet aankomen met "maar hij (die moslimjongen die in discotheken lekker aanklooit met "ongelovige" meisjes maar als puntje bij paaltje komt als vrouw een "ghoede moeslim vrouw" uit het achterlijke moederland moet hebben) zal niet aan zijn zonden ontsnappen".
Oud 24 juni 2004, 11:24   #37
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een "marokkaanse" die een hoofddoek draagt een in een discotheek binnen wipt heeft het moraal van "hoofddoek dragen" totaal omver gegooid, een heeft de rol van de "hoofddoek" totaal geen zin meer , het is zoals je een dikke wollen pul aandraagt terwijl je door de hitte warme woestijn loopt !!!
Hetzelfde voor marokkaanse jongeren die binnen glijden in een discotheek hebben het moraal van de islam totaal omver gegooid "la yazni zzani wahowa mo-omin" dat wil zeggen overspel is nooit vereenvoudigd met geloof wanneer men op dat ogenblik illegale relatie aangaat !!
Ik denk ook zouden allochtonen jongeren vlaamse meisjes met gerust laten een op vroegere leeftijd huwen een voor hun gezin een voorzichzelf zorgen een bezighouden met andere zaken dan hadden wij minder last van "rasisme" !!
Ik dacht dat moslims per definitie niet binnen mochten komen in een ruimte waar alcohol geschonken werd.
Indien in een cultureel centrum (Berchem geloof ik) al geen pintje meer mag geschonken worden tijdens de pauze om "de moslims niet voor het hoofd te stoten", dan vraag ik me af waarom men moslimjongeren niet zou mogen duidelijk maken dat een discotheek voor hen een "nono" ruimte is!
En kijk: probleem opgelost!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2004, 12:36   #38
Ibeke
Burgemeester

Ibeke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik ga een kleine correctie aanbrengen, als je dat niet erg vindt. Moslimjongens en moslimmeisjes hoor in se niet thuis in een discotheek, ze zullen er zelf ook nooit voor kiezen omdat ze gelovig en in de meeste gevallen ook praktiserend zijn. Wat jij bedoelt is: Marokkaanse meisjes. Dat is algemener en daaronder heb je dus ook min of meer vrijzinnigen.

Als jij voor jezelf de keuze hebt gemaakt: ik kies voor een leven zonder godsdienst zonder beperkingen, dan leidt dat tot andere daaruitvolgende keuzes, zoals bijvoorbeeld 's avonds weggaan, bijvoorbeeld naar een discotheek, bijvoorbeeld bepaalde klederdracht,...Maar als daar consequent in bent, is het ok, dan kunnen we volgen.

Waar ik problemen mee heb, zijn jongeren die komen zeggen dat ze moslim zijn, twee flessen Pisang uit de Match halen en daarna vertrekken naar de dichtsbijzijnde discotheek. Dat snap ik niet, dat kan je ook helemaal niet aan elkaar verbinden, begrijp je.
[font=Book Antiqua]Do not say, that if the people do good to us, we will do good to them and if the people oppress us, we will oppress them; but determine that if people do you good, you will do good to them and if they oppress you, you will not oppress them[/font]
[font=Book Antiqua]He is not strong and powerful who throweth people down; but he is strong who witholdeth himself from anger[/font]
[font=Book Antiqua]The ink of the scholar is more sacred than the blood of the martyr[/font]
[font=Book Antiqua]Do you beat your own wife as you would a slave? That must you not do.[/font]
[font=Book Antiqua](Mohamed, saas)[/font]
Ibeke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2004, 12:40   #39
Ibeke
Burgemeester

Ibeke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wolf
Aan de meest simpele dingen kan men zien dat moslima's onderdrukt worden en dat hun "godsdienst" niet past in onze samenleving. Weg ermee!
Kijk dit is zever op klaarlichte dag...Jij gebruikt als een van de vele argumenten dat vrouwen in de islam onderdrukt worden, dat moslimmannen wel in discotheken binnen mogen... Wie zegt dat die regel überhaupt bestaat in de islam? Werd het niet eens tijd om een onderscheid te gaan maken tussen cultuur en godsdienst? J
e zal zien dat vele Arabieren het niet met andere Arabieren kunnen vinden, niet omdat ze niet dezelfde godsdienst hebben, maar omdat ze een andere culturele achtergrond hebben, veelal plaatsgebonden.
[font=Book Antiqua]Do not say, that if the people do good to us, we will do good to them and if the people oppress us, we will oppress them; but determine that if people do you good, you will do good to them and if they oppress you, you will not oppress them[/font]
[font=Book Antiqua]He is not strong and powerful who throweth people down; but he is strong who witholdeth himself from anger[/font]
[font=Book Antiqua]The ink of the scholar is more sacred than the blood of the martyr[/font]
[font=Book Antiqua]Do you beat your own wife as you would a slave? That must you not do.[/font]
Oud 24 juni 2004, 12:46   #40
Ibeke
Burgemeester

Ibeke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Reltssum
Uitgaan in lange gewaden en een hoofddoek past niet echt… zeker als je weet dat gewone sportschoenen en een short al niet passen…
och kom, als we toch positief aan het discrimineren zijn, kunnen we dat er nog wel bijnemen.

Sportschoenen + short past niet voor autochtonen + allo-jongens

maar allo meisjes mogen binnen in gelijk wat ze wensen! (burka of sluierding is dan weer wel uitgesloten, want hun broer zou er wel eens onder kunnen zitten 8) )

Bouazza is vrijzinnig, neem hem dus liever niet als maatstaf voor moslims.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be