Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 februari 2012, 20:41   #21
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
Het blijft merkwaardig stil! Zou het cordon sanitair er dan toch met een andere bedoeling gekomen zijn?

Citaat:
Een stille, ogenschijnlijk gerechtvaardigde politieke epuratie?
"ogenschijnlijk gerechtvaardigd?"
Zijn de Vlamen dan zo dom?

Soms schaam ik mij voor dat volkje....
Oud 26 februari 2012, 22:52   #22
Dirk A
Minister

Dirk A's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Kan iemand op dit forum misschien even een link geven naar een veroordeling van het Vlaams Belang.
Dat mag door het CGKR zijn, of de liga van EVRM, of het gerecht van welk niveau dan ook.
Dank....

Euhm...nu ik er aan denk...er is één uitspraak geweest door het hoogste rechtscollege in België ivm racisme van het Vlaams Belang...en die pleitte het VB volledig vrij...

Maar misschien zijn er andere uitspraken geweest?
Eentje is genoeg..
Eéntje?

U begrijpt dat ik in deze context niet alludeer op de hulpeloze exclamaties van nooddruftige tegenstrevers van het VB die in een aanval van akute argumentendeprivatie elkaars frustraties nahuilen.
Er hangt een aura van racisme rond VB. Hierin heeft VB ook zelf een aandeel. Uitspraken zoals ''Waar is de poen van uw pensioen? In de pocket van Mohammed". Dit kan dan al qua inhoud waar zijn, maar in de ogen van vele mensen - al of niet aangewakkerd door de media - stigmatiseert dit een ganse groep.
Joëlle Milquet, als ex Vice-Eerste Minister en Minister van Binnenlandse Zaken en Gelijke Kansen: "Il y a des droits à consolider dans les six communes (à facilités), au niveau judiciaire, électoral, il y a un concept de communauté métropolitaine qui peut s'avérer fondamental en terme de désenclavement de Bruxelles... " klik hier
Dirk A is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2012, 13:28   #23
Effect
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Kan iemand op dit forum misschien even een link geven naar een veroordeling van het Vlaams Belang.
Dat mag door het CGKR zijn, of de liga van EVRM, of het gerecht van welk niveau dan ook.
Dank....

Euhm...nu ik er aan denk...er is één uitspraak geweest door het hoogste rechtscollege in België ivm racisme van het Vlaams Belang...en die pleitte het VB volledig vrij...

Maar misschien zijn er andere uitspraken geweest?
Eentje is genoeg..
Eéntje?

U begrijpt dat ik in deze context niet alludeer op de hulpeloze exclamaties van nooddruftige tegenstrevers van het VB die in een aanval van akute argumentendeprivatie elkaars frustraties nahuilen.
http://www.vlaamsblok.be/

Tevreden? Ze zeggen het zelf: veroordeeld wegens racisme. Het VB heeft zijn naam (licht) veranderd, heeft dezelfde kopstukken en hetzelfde programma als het VB. De facto is het Belang identiek aan het Blok. De jure niet dankzij die naamsverandering om de boete te onvluchten. Of het Belang veroordeeld is, is irrelevant gezien het Blok veroordeeld is (als partij, niet als persoon). Als Dutroux zijn naam naar John Smith verandert zal hij echt niet uit de cel gelaten worden hoor.

U heeft, op de letter genomen, gelijk. Het Vlaams Belang is onder die naam nooit veroordeeld geweest, net zomin als Leterme premier is geweest voor de CVP.
Effect is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be