![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Parlementslid
|
![]() Tegendradigaard schreef :
Citaat:
Waaruit bestond het Stanford Experiment ? Uit de medewerkers van een groot bedrijf uit de omgeving koos men 20 personen die uit allerlei psychologische tests naar voor kwamen als de meest karakterieel stabiele persoonlijkheden. Die groep werd opgedeeld in twee nieuwe groepen : 1. De 10 meest stabielen werden de bewakers; 2. De overige 10 werden de gevangenen. Op een maandagmorgen begon het experiment Gevangenis. In de loop van woensdag moest men het "spelletje" al stopzetten. 8 van de 10 gewakers begonnen door het lint te gaan en de hun toevertrouwde gevangenen te mishandelen. Over dit pijnlijke drama : er kan een beest schuilgaan in ieder van ons, is ook een film gemaakt en wél in Duitsland. De titel van deze film is : "Das Experiment" en soms nog, tiens opnieuw, op Canal+ te zien.
![]() |
![]() |
#22 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Pfft... wat een warrig verhaal van die predator, als er iemand een kop of staart aankrijgt wat die nu precies bedoelt mag hij dat altijd hier posten.
En tegen Predator: wat is nu precies je punt?
![]() |
#23 |
Minister
|
![]() @ predator
Ja het was de communisten hun fout dat die kampen daar waren. Zo kun je alles op de communisten afschuiven.
![]() |
#24 | ||
|
![]() Citaat:
Walgelijke draad is dit weer.
![]() |
![]() |
#25 | |
Parlementslid
|
![]() S. schreef :
Citaat:
Natuurlijk, moet ik er aan toevoegen, dat die "picking order" die ik uitleg een perfect voorbeeld is van het laagste racisme dat mogelijk is : rassenonderscheid met de dood voor gevolg. Beste S., zou het kunnen dat je je volledig blindstaart om mijn avatar ? Beste S., zou het kunnen dat je de fouten van "anderen" niet wil zien. Ik stop, maar ben nog lang niet "uitverteld".
![]() |
![]() |
#26 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Milgram? dat is toch die van 6 steps of separation (of zoiets) wat een lichtjes 'gemanipuleerd' experiment bleek geweest te zijn, maar kom... da's off topic - nu wat heeft dat experiment hiermee te maken? Hij wilde aantonen dat het een kleine wereld was. Wat wil jij aantonen? Always eager to learn ya knowwww
![]() |
![]() |
#27 | |
Parlementslid
|
![]() thePiano schreef :
Citaat:
Piano, leer lezen, leer begrijpen. Dat komt ervan met al : -die geciteerde teksten die je zélf niet begrijpt; -die oneliners. Doe beter thePiano !
![]() |
![]() |
#28 | |
Parlementslid
|
![]() Spelev schreef :
Citaat:
In mijn tekst staat toch duidelijk dat echte verantwoordelijken voor al wreedheden de bouwers van die kampen waren ! Natuurlijk kan ik zéér goed begrijpen dat je niet graag te weten komt welke smerige rol de communisten daar gespeeld hebben !!!
![]() |
![]() |
#29 | ||
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#30 | |
Parlementslid
|
![]() thePiano schreef :
Citaat:
![]() |
![]() |
#31 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#32 | |||
Minister
|
![]() Citaat:
2. Uw betoog eindigt met deze woorden: Citaat:
Voor eind juli 2001: Verschillende waarschuwingen over dreigende aanslagen. Eind juli 2001: Hoogst mogelijke staat van alarm bij de CIA. 6 augustus 2001: Bush wordt gewaarschuwd over «voorbereidingen voor kapingen». 7 augustus 2001: Bush vertrekt naar zijn ranch in Texas voor een maandje vakantie. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Parlementslid
|
![]() dehohan schreef :
Citaat:
Zit je in categorie 1, als super communist, dan zijn je kansen om die beproeving te overleven enorm groot; Zit je in categorie 2, als niet communist, dan zijn je kansen om die beproeving te overleven enorm klein. Verder, eindelijk eens iemand die op het internet is gaan kijken !
![]() |
![]() |
#34 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ja, en? Je concludeert niks, je beschrijft enkel feiten, die ik niet ontken. De communisten werden bevoordeerdeeld ten opzichte van de anderen. ok, maar: [size=4]Zeg nu eens duidelijk wat ik daar volgens jou uit zou moeten concluderen?[/size] want dat is mij nog altijd een raadsel. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | ||
|
![]() Citaat:
Hier is enkel sprake van discriminatie. En vermits je zoals al genoeg vermeld in de vorige reply's, in extreme omstandigheden ook zelf extreme toeren kan uithalen, is het absoluut normaal dat mensen die zich 'gelijk' voelen (hier qua ideologie dan), elkaar verdedigen en helpen. Citaat:
Wat dit topic bij 'politiek: binnenland' staat te doen, snap ik ook niet echt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | ||
Parlementslid
|
![]() S. schreef :
Citaat:
Wél die reden is eenvoudig. Vooral sedert 13 juni is het altijd maar, ook in deze zéér veel gebruikte rubriek, "melken" over het racisme van het blok. Ik wou nu die personen eens een koekje van eigen deeg verkopen. Maar de Roden, die "willen" het precies maar niet begrijpen. Ten andere, je bewering : Citaat:
![]() |
![]() |
#37 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Voor eind juli 2001: Verschillende waarschuwingen over dreigende aanslagen. Eind juli 2001: Hoogst mogelijke staat van alarm bij de CIA. 6 augustus 2001: Bush wordt gewaarschuwd over «voorbereidingen voor kapingen». 7 augustus 2001: Bush vertrekt naar zijn ranch in Texas voor een maandje vakantie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Parlementslid
|
![]() dejohan schreef :
Citaat:
Laat de lezer zijn conclusies trekken is toch de basis van elke discussie. Wanneer ik voor jou moet concluderen, dan zijn is die conclusie : Stop met dat gezeik over die kampen. Dat is 60 jaar geleden en nu we er méér en méér over weten, bemerken we dat zowel de zwarten als de roden in dat kader fouten hebben gemaakt. Maar niet vergeten, zodat het zich niet méér kan herhalen ... wat een droom ...
![]() |
![]() |
#39 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
![]() Gaat ge dit volgende keer ook zeggen wanneer den piano weer met zijn holocausten afkomt?
![]() |
![]() |
#40 | |
Parlementslid
|
![]() S. :
Citaat:
![]() |