Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 juni 2004, 18:34   #21
predator
Parlementslid

predator's schermafbeelding

Standaard

Tegendradigaard schreef :

Citaat:
Zoals ik al meermaals gezegd heb : in IEDER MENS zit een kampbeul verscholen. Ieder mens kan over de grens gaan en zijn duistere kant aan de oppervlakte weten komen.

Ik ben geen haar beter dan de rest.. Maar ik durf het toegeven. De meeste mensen niet.

Zeg nooit : ik zou dat niet doen of ik zou dat nooit doen... ge weet nooit...
Tegendradigaard heeft volkomen, maar dan ook volkomen gelijk. Dit is zélfs proefondervindelijk bewezen tijdens een experiment aan de Universiteit van Stanford (US of A).

Waaruit bestond het Stanford Experiment ? Uit de medewerkers van een groot bedrijf uit de omgeving koos men 20 personen die uit allerlei psychologische tests naar voor kwamen als de meest karakterieel stabiele persoonlijkheden. Die groep werd opgedeeld in twee nieuwe groepen :

1. De 10 meest stabielen werden de bewakers;
2. De overige 10 werden de gevangenen.

Op een maandagmorgen begon het experiment Gevangenis. In de loop van woensdag moest men het "spelletje" al stopzetten. 8 van de 10 gewakers begonnen door het lint te gaan en de hun toevertrouwde gevangenen te mishandelen.

Over dit pijnlijke drama : er kan een beest schuilgaan in ieder van ons, is ook een film gemaakt en wél in Duitsland. De titel van deze film is : "Das Experiment" en soms nog, tiens opnieuw, op Canal+ te zien.
Oud 22 juni 2004, 18:37   #22
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Pfft... wat een warrig verhaal van die predator, als er iemand een kop of staart aankrijgt wat die nu precies bedoelt mag hij dat altijd hier posten.

En tegen Predator: wat is nu precies je punt?
Oud 22 juni 2004, 18:42   #23
Spelev
Minister

Spelev's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Spelev
Standaard

@ predator

Ja het was de communisten hun fout dat die kampen daar waren. Zo kun je alles op de communisten afschuiven.
Oud 22 juni 2004, 18:47   #24
thePiano

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door predator
sebby schreef :

Citaat:
De kapo's zelf werden in Auschwitz bvb. zelf na enkele maanden dienst vernietigd en vervangen door anderen.Toch een belangrijke nuance.
Sebby, je moet bijlezen jongen. In de werkelijke "uitroeingskampen", waar Auschwitz zeker een voorbeeld van is, daar werkte men enigszins anders.

De kapo's waarover jij het hebt dat noemde men daar Sonderkommandos. In Auschwitz zijn er zo 14 geweest. Elk Kommando, bestaande uit Joden, ging ongeveer 3 tot 4 maand door met het, sorry maar de waarheid mag gezegd worden, vullen en reinigen van de gasovens en de verbrandingsovens. Gedurende hun werktijd genoten ze van een onbeperkt aanbod van eten, drank en vrouwen. Dan was het gedaan ...
Het beroemdste van alle was SK13. Waarom beroemd ?

1. Het geraakte aan wapens en wanneer hun "levensduur" voorbij was kwamen ze in opstand; zomer '44 geloof ik.
2. Hun lijden is het onderwerp van een film geworden met als naam : 'The Grey Zone'. Deze film wordt soms nog uitgezonden op Canal+.

Van de Kapos in Buchenwald hebben er sommigen levend de bevrijding gehaald.

Toch een belangrijke nuance nietwaar ?
Ik denk dat Vlaams Blokkers in de picking order helemaal bovenaan komen te staan. Die hun haat zit diep genoeg om het 12 jaar vol te houden.

Walgelijke draad is dit weer.
Oud 22 juni 2004, 18:56   #25
predator
Parlementslid

Standaard

S. schreef :

Citaat:
Interessant. Mijn punt is gewoon dat het laag is om de slachtoffers van de holocaust te misbruiken voor politiek gewin.
Beste S., lees aub mijn tekst nog eens door, want ik geloof niet dat ik ergens ook maar in mijn tekst, de gevangen in een concentratiekamp gebruik voor politiek gewin, wat sommige partijen, spijtig genoeg, wél doen.

Natuurlijk, moet ik er aan toevoegen, dat die "picking order" die ik uitleg een perfect voorbeeld is van het laagste racisme dat mogelijk is : rassenonderscheid met de dood voor gevolg.

Beste S., zou het kunnen dat je je volledig blindstaart om mijn avatar ?
Beste S., zou het kunnen dat je de fouten van "anderen" niet wil zien.

Ik stop, maar ben nog lang niet "uitverteld".
Oud 22 juni 2004, 19:05   #26
oriana
Minister-President

oriana's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar oriana
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dejohan
Ook al geloof ik de feiten, ik zie niet in welke conclusies ik er uit zou moeten trekken. Dat er ook bij communisten en pikorde bestaat? Big deal. Zoals Tegendradie zegt: iedereen kan een beul worden, dat is zelfs al wetenschappelijk aangetoond. Google "milgram experiment" en "stanford experiment" maar eens.
HA! dejohan!
Milgram? dat is toch die van 6 steps of separation (of zoiets) wat een lichtjes 'gemanipuleerd' experiment bleek geweest te zijn, maar kom... da's off topic - nu wat heeft dat experiment hiermee te maken?
Hij wilde aantonen dat het een kleine wereld was. Wat wil jij aantonen?

Always eager to learn ya knowwww
Oud 22 juni 2004, 19:05   #27
predator
Parlementslid

Standaard

thePiano schreef :

Citaat:
Pfft... wat een warrig verhaal van die predator, als er iemand een kop of staart aankrijgt wat die nu precies bedoelt mag hij dat altijd hier posten.

thePiano, de meester van het citaat aan het woord.

Piano, leer lezen, leer begrijpen. Dat komt ervan met al :

-die geciteerde teksten die je zélf niet begrijpt;
-die oneliners.

Doe beter thePiano !
Oud 22 juni 2004, 19:12   #28
predator
Parlementslid

Standaard

Spelev schreef :

Citaat:
Ja het was de communisten hun fout dat die kampen daar waren. Zo kun je alles op de communisten afschuiven.
Beste Spelev, moet ik nu tegen jou ook al zeggen : leer lezen.

In mijn tekst staat toch duidelijk dat echte verantwoordelijken voor al wreedheden de bouwers van die kampen waren !

Natuurlijk kan ik zéér goed begrijpen dat je niet graag te weten komt welke smerige rol de communisten daar gespeeld hebben !!!
Oud 22 juni 2004, 19:14   #29
thePiano

Standaard

Citaat:
thePiano schreef :

Citaat:

thePiano, de meester van het citaat aan het woord.

Piano, leer lezen, leer begrijpen. Dat komt ervan met al :

-die geciteerde teksten die je zélf niet begrijpt;
-die oneliners.

Doe beter thePiano !
Ik zou er beter op kloppen, maar dat mogen alleen onafhankelijke Blokkers
Oud 22 juni 2004, 19:17   #30
predator
Parlementslid

Standaard

thePiano schreef :

Citaat:
Ik denk dat Vlaams Blokkers in de picking order helemaal bovenaan komen te staan. Die hun haat zit diep genoeg om het 12 jaar vol te houden.

Walgelijke draad is dit weer.
thePiano in zijn element : schelden, zonder eigenlijk te weten waarover het gaat. Gefeliciteerd !
Oud 22 juni 2004, 19:19   #31
Spelev
Minister

Spelev's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Spelev
Standaard

Citaat:
Spelev schreef :

Citaat:
Beste Spelev, moet ik nu tegen jou ook al zeggen : leer lezen.

In mijn tekst staat toch duidelijk dat echte verantwoordelijken voor al wreedheden de bouwers van die kampen waren !

Natuurlijk kan ik zéér goed begrijpen dat je niet graag te weten komt welke smerige rol de communisten daar gespeeld hebben !!!
Het enige wat de communisten daar voor hadden was dat ze in de nazi's hun kampen werden gestoken.
Oud 22 juni 2004, 19:22   #32
S.
Minister

S.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
S. schreef :

Citaat:
Interessant. Mijn punt is gewoon dat het laag is om de slachtoffers van de holocaust te misbruiken voor politiek gewin.
Beste S., lees aub mijn tekst nog eens door, want ik geloof niet dat ik ergens ook maar in mijn tekst, de gevangen in een concentratiekamp gebruik voor politiek gewin, wat sommige partijen, spijtig genoeg, wél doen.
1. U post dit in de rubriek 'politiek: binnenland'. veelzeggen als je het mij vraagt.
2. Uw betoog eindigt met deze woorden:

Citaat:
Is dat nu Rood RACISME of misschien is dat :

ROOD. Eigen Volk Laatst !
U wil duidelijk de situatie in de kampen veralgemenen naar de denkbeelden van een bepaalde maatschappijvisie.
7 augustus 2001: Bush vertrekt naar zijn ranch in Texas voor een maandje vakantie.
S. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2004, 19:27   #33
predator
Parlementslid

Standaard

dehohan schreef :

Citaat:
Ook al geloof ik de feiten, ik zie niet in welke conclusies ik er uit zou moeten trekken. Dat er ook bij communisten en pikorde bestaat? Big deal.
Allez johan. dat is toch gemakkelijk !

Zit je in categorie 1, als super communist, dan zijn je kansen om die beproeving te overleven enorm groot;

Zit je in categorie 2, als niet communist, dan zijn je kansen om die beproeving te overleven enorm klein.

Verder, eindelijk eens iemand die op het internet is gaan kijken !
Oud 22 juni 2004, 19:40   #34
dejohan
Minister-President

dejohan's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar dejohan Stuur een bericht via MSN naar dejohan Stuur een bericht via Yahoo naar dejohan
Standaard

Citaat:
dehohan schreef :

Citaat:
Ook al geloof ik de feiten, ik zie niet in welke conclusies ik er uit zou moeten trekken. Dat er ook bij communisten en pikorde bestaat? Big deal.
Allez johan. dat is toch gemakkelijk !

Zit je in categorie 1, als super communist, dan zijn je kansen om die beproeving te overleven enorm groot;

Zit je in categorie 2, als niet communist, dan zijn je kansen om die beproeving te overleven enorm klein.

Verder, eindelijk eens iemand die op het internet is gaan kijken !

Ja, en? Je concludeert niks, je beschrijft enkel feiten, die ik niet ontken. De communisten werden bevoordeerdeeld ten opzichte van de anderen. ok, maar:

[size=4]Zeg nu eens duidelijk wat ik daar volgens jou uit zou moeten concluderen?[/size]

want dat is mij nog altijd een raadsel.
dejohan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2004, 19:47   #35
StevenNr1

StevenNr1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Natuurlijk, moet ik er aan toevoegen, dat die "picking order" die ik uitleg een perfect voorbeeld is van het laagste racisme dat mogelijk is : rassenonderscheid met de dood voor gevolg.
Kwist niet dat de communisten een ras waren.

Hier is enkel sprake van discriminatie. En vermits je zoals al genoeg vermeld in de vorige reply's, in extreme omstandigheden ook zelf extreme toeren kan uithalen, is het absoluut normaal dat mensen die zich 'gelijk' voelen (hier qua ideologie dan), elkaar verdedigen en helpen.

Citaat:

Zijn dit jouw conclusies of zijn dit mogelijke (misplaatste) conclusies?

Wat dit topic bij 'politiek: binnenland' staat te doen, snap ik ook niet echt.
StevenNr1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2004, 19:59   #36
predator
Parlementslid

Standaard

S. schreef :

Citaat:
1. U post dit in de rubriek 'politiek: binnenland'. veelzeggen als je het mij vraagt.
2. Uw betoog eindigt met deze woorden:

U wil duidelijk de situatie in de kampen veralgemenen naar de denkbeelden van een bepaalde maatschappijvisie.
Beste S., eigenlijk vraag je dus o.a. : Waarom zet je die "thread" in de rubriek binnenland ?

Wél die reden is eenvoudig. Vooral sedert 13 juni is het altijd maar, ook in deze zéér veel gebruikte rubriek, "melken" over het racisme van het blok. Ik wou nu die personen eens een koekje van eigen deeg verkopen. Maar de Roden, die "willen" het precies maar niet begrijpen.

Ten andere, je bewering :

Citaat:
U wil duidelijk de situatie in de kampen veralgemenen naar de denkbeelden van een bepaalde maatschappijvisie
raakt kant nog wal. Om het kort te houden. Je zegt hier feitelijk, meen ik, en vergissen is menselijk, : "het Blok redeneert zoals men redeneerde in een concentratiekamp". [/i]
Oud 22 juni 2004, 20:21   #37
S.
Minister

S.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wél die reden is eenvoudig. Vooral sedert 13 juni is het altijd maar, ook in deze zéér veel gebruikte rubriek, "melken" over het racisme van het blok. Ik wou nu die personen eens een koekje van eigen deeg verkopen. Maar de Roden, die "willen" het precies maar niet begrijpen.
Fijn dat U toegeeft dat U de Holocaust misbruikt voor politiek gewin. Dat is wat ik nu al de ganse tijd lig te zeggen.
7 augustus 2001: Bush vertrekt naar zijn ranch in Texas voor een maandje vakantie.
S. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2004, 20:40   #38
predator
Parlementslid

Standaard

dejohan schreef :

Citaat:
Ja, en? Je concludeert niks, je beschrijft enkel feiten, die ik niet ontken. De communisten werden bevoordeerdeeld ten opzichte van de anderen. ok, maar:
Zeg nu eens duidelijk wat ik daar volgens jou uit zou moeten oncluderen?
want dat is mij nog altijd een raadsel.
Johan, beschouw wat nu om te beginnen hier volgt, noch als kritiek, noch al iets denigrerend.
Laat de lezer zijn conclusies trekken is toch de basis van elke discussie.
Wanneer ik voor jou moet concluderen, dan zijn is die conclusie :

Stop met dat gezeik over die kampen. Dat is 60 jaar geleden en nu we er méér en méér over weten, bemerken we dat zowel de zwarten als de roden in dat kader fouten hebben gemaakt.
Maar niet vergeten, zodat het zich niet méér kan herhalen ... wat een droom ...
Oud 22 juni 2004, 20:40   #39
Gorefest
Minister

Gorefest's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door S.
Citaat:
Fijn dat U toegeeft dat U de Holocaust misbruikt voor politiek gewin. Dat is wat ik nu al de ganse tijd lig te zeggen.
Dan zijt ge nog maar 15465 berichten te laat
Gaat ge dit volgende keer ook zeggen wanneer den piano weer met zijn holocausten afkomt?
Oud 22 juni 2004, 20:47   #40
predator
Parlementslid

Standaard

S. :

Citaat:
S. leer lezen. Iemand de waarheid vertellen is toch niet de Holocaust misbruiken.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be