Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 8 maart 2012, 13:48   #21
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
Me dunkt hebben ze toch zowat in alle ooit gekoloniseerde afrikaanse landen ondertussen de wegen terug opgebroken, de klinieken en hospitalen in flarden geschoten en de fabrieken laten verkommeren? Welke schuld is er nu nog af te lossen?
En er lopen er ook niet meer rond met afgekapte handen.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2012, 14:04   #22
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
En er lopen er ook niet meer rond met afgekapte handen.
dat is een islamitische gewoonte hé... komt nog wel terug denk ik.

Iemand zonder handen kan ook een rubber meer oogsten. Dus ze gaan hun eigen "personeel" toch niet handi-cap-eren zeker.

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 8 maart 2012 om 14:07.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2012, 14:05   #23
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
dat is een islamitische gewoonte hé... komt nog wel terug denk ik.
Is een oud belgische gewoonte ook.
Oud 8 maart 2012, 14:08   #24
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Is een oud belgische gewoonte ook.
ik heb geen weet van middeleeuwse straffen waarbij handen en voeten werd afgekapt.
jij wel? volgens mij werden ze hier gevierendeeld en zo: blijven potdood.

Om mensen handjes of voetjes te kappen moet je niet goed snik of totaal kwaadaardig zijn: je belast de rest van de familie/stam met de continu zorg voor degenen die gemutileerd werden.

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 8 maart 2012 om 14:10.
Oud 8 maart 2012, 14:17   #25
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Vooralsnog vallen er weinig argumenten pro te bespeuren maar laat ons nog wat geduld oefenen. Het is niet altijd makkelijk om uit te drukken waarom je voor iets bent.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2012, 14:17   #26
Fred uit Gent
Staatssecretaris

Fred uit Gent's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Me dunkt hebben ze toch zowat in alle ooit gekoloniseerde afrikaanse landen ondertussen de wegen terug opgebroken, de klinieken en hospitalen in flarden geschoten en de fabrieken laten verkommeren? Welke schuld is er nu nog af te lossen?
Handjes afhakken en natuurlijke rijkdommetjes stelen en zo. En ook : religietjes opdringen waardoor die mensen hun eigenheid verloren hebben. De blanken hadden wel de neiging om te "overheerschen" hé. De Indianen hebben ze gewoon uitgemoord.

Fred.
Fred uit Gent is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2012, 14:19   #27
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fred uit Gent Bekijk bericht
Handjes afhakken en natuurlijke rijkdommetjes stelen en zo. En ook : religietjes opdringen waardoor die mensen hun eigenheid verloren hebben. De blanken hadden wel de neiging om te "overheerschen" hé. De Indianen hebben ze gewoon uitgemoord.

Fred.
U heeft daar een punt. Maar kan er ook niet afgevraagd worden of historische feiten moeten afgewenteld worden op toekomstige generaties die niets vandoen hadden met deze feiten en ze ook niet konden voorkomen?

En hoever moeten we teruggaan in de tijd om met die verantwoordelijkheid te worden opgezadeld?
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2012, 14:22   #28
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
U heeft daar een punt. Maar kan er ook niet afgevraagd worden of historische feiten moeten afgewenteld worden op toekomstige generaties die niets vandoen hadden met deze feiten en ze ook niet konden voorkomen?

En hoever moeten we teruggaan in de tijd om met die verantwoordelijkheid te worden opgezadeld?
Niet...alleen de katholieke kerk loopt hoog op met de 'erfzonde', de voorouderlijke schuld afwentelen op erfgenamen is een schending van de mensenrechten...

En juridisch gezien gaat de vergelijking met bv. de Duitse herstelbetalingen ook niet op...om diverse redenen maar ook omdat er veel welvaart is gecreerd door de kolonisten...

Laatst gewijzigd door Eigenzinnig : 8 maart 2012 om 14:24.
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2012, 14:32   #29
Schelfie
Minister-President

Schelfie's schermafbeelding

Standaard

Bij deze mijn commentaren bij elke "stelling die u gegeven had

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
-we hebben een schuld in te lossen nav ons koloniaal verleden
Wat heb ik in godsnaam te maken met fouten die 100 jaar geleden zijn gedaan? Ik denk dat wij intussen die schuld meer dan voldoende hebben ingelost.

Citaat:
-migratie voegt een exotisch vleugje toe want anders wordt onze samenleving maar grijs en saai
Mijn inziens een belachelijk argument. Geen migratie is niet per sé een grijze samenleving. Op wat is die stelling gebaseerd?

Citaat:
-we zijn moreel verplicht die mensen op te vangen (want ontwikkelingshulp faalt)
Ontwikkelingshulp faalt niet, het wordt verkeerd gebruikt. Klein verschil. Maar omdat het in die landen daar hopeloos verkeerd gaat moeten wij hier het OCMW spelen van de eerste de beste die hier binnenkomt? Een beetje normaal doen hé.

Citaat:
-het moet kunnen dat we ons eender waar gaan vestigen want we zijn allen wereldburgers
100% mee akkoord onder 1 voorwaarde: Je past jezelf aan aan de regels, waarden en normen van de nieuwe samenleving en je werkt mee aan de vooruitgang van die samenleving. Dus niet overal eisen gaan stellen, profiteren van je nieuwe landsgenoten, en je vastkleven aan de gewoontes van je oude samenleving, want dan kon je evengoed daar blijven.

Citaat:
-de confrontatie met andere culturen is verrijkend
Als ik de sfeer wil opsnijven van bijvoorbeeld een Indische samenleving ga ik wel op vakantie naar India.

Citaat:
-onze samenleving vergrijst en we hebben nieuw bloed nodig
Klopt, maar helaas zorgt de nieuwe instroom enkel voor nog meer kosten en allesbehalve nieuwe opbrengsten. We zitten nu in een negatieve kostenspiraal en "nieuw bloed"
op de manier zoals wij het nu doen vergerd enjkel nog meer de situatie.

Citaat:
-zonder instroom van migranten wordt onze maatschappij te rechts en daar vrees ik voor
Wat is er mis met rechts? Dat noemt men democratie. als de meerderheid rechts wordt en rechts stemt, dan moet u zichzelf neerleggen bij die beslissing. Kan u daar allesbehalve tegen vertrek dan naar 1 van de vele linkse paradijzen zoals Noord - Korea of Cuba.
Oud 8 maart 2012, 14:42   #30
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:

Fred.
tja, het gros heeft voor het zekere gekozen en is tot islam overgegaan. Kwestie van niet meer als "kaffer" te worden gevangen door de islamitische slavenvangers.
Al eens naar een kaart van afrika gekeken?

raar toch dat ze pas rond 1990 beginnen overschakelen op christendom... me dunkt ware die stoute witte blanken dan al lang weg

zie : http://users.erols.com/mwhite28/afrorelg.htm
Oud 8 maart 2012, 14:44   #31
bf62
Gouverneur

bf62's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Fred.
De kans is heel groot dat de indianen ooit hetzelfde deden met de blanken:

Citaat:

New evidence suggests Stone Age hunters from Europe discovered America

Although Solutrean Europeans may well have been the first Americans, they had a major disadvantage compared to the Asian-originating Indians who entered the New World via the Bering Straits or along the Aleutian Islands chain after 15,500 years ago.

Whereas the Solutreans had only had a 4500 year long ‘Ice Age’ window to carry out their migratory activity, the Asian-originating Indians had some 15,000 years to do it. What’s more, the latter two-thirds of that 15 millennia long period was climatologically much more favourable and substantially larger numbers of Asians were therefore able to migrate.

As a result of these factors the Solutrean (European originating) Native Americans were either partly absorbed by the newcomers or were substantially obliterated by them either physically or through competition for resources.

Some genetic markers for Stone Age western Europeans simply don’t exist in north- east Asia – but they do in tiny quantities among some north American Indian groups. Scientific tests on ancient DNA extracted from 8000 year old skeletons from Florida have revealed a high level of a key probable European-originating genetic marker. There are also a tiny number of isolated Native American groups whose languages appear not to be related in any way to Asian-originating American Indian peoples.
Bron: http://www.independent.co.uk/news/wo...a-7447152.html
bf62 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2012, 14:53   #32
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
ik heb geen weet van middeleeuwse straffen waarbij handen en voeten werd afgekapt.
jij wel? volgens mij werden ze hier gevierendeeld en zo: blijven potdood.

Om mensen handjes of voetjes te kappen moet je niet goed snik of totaal kwaadaardig zijn: je belast de rest van de familie/stam met de continu zorg voor degenen die gemutileerd werden.
Waar zou dit gebeurt zijn? En vooral in opdracht van wie?

Laatst gewijzigd door giserke : 8 maart 2012 om 14:53.
Oud 8 maart 2012, 14:56   #33
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Het koningshuis...vraag aan de bére maar compensaties...
Oud 8 maart 2012, 15:02   #34
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:

in het bourgondische vlaanderen? opdracht van Filips de Schone?

http://www.apostatesofislam.com/media/handcutting.htm
5.38. En snijdt de dief en de dievegge de hand af, als straf voor wat zij misdeden, een voorbeeldige straf van Allah. Allah is Almachtig, Alwijs.
Book 38, Number 4396:
Narrated Jabir ibn Abdullah:

A thief was brought to the Prophet (peace_be_upon_him). He said: Kill him. The people said: He has committed theft, Apostle of Allah! Then he said: Cut off his hand. So his (right) hand was cut off.

Ik spreek Leopold helemaal niet vrij, maar in die tijd zat héél Congo wel vol met arabische (lees bekeerde afrikanen) slavenjagers.
Me dunkt heeft hij hem alvast niet geïnspireerd op geschriften van Karel De Grote ?

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 8 maart 2012 om 15:11.
Oud 8 maart 2012, 15:18   #35
Fred uit Gent
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
raar toch dat ze pas rond 1990 beginnen overschakelen op christendom... me dunkt ware die stoute witte blanken dan al lang weg
Jaja, maar 't gaat hem mij daar niet om. Het is gewoon een feit dat België zo rijk geworden is door o.a. de Congolese diamantmijnen (Generale, Diamond Board enz...) en dat ze daar nu zitten te sukkelen dat het niet schoon meer is. Ergens is dat niet rechtvaardig hé vrouwe Cynara.

Fred.
Oud 8 maart 2012, 15:20   #36
Fred uit Gent
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bf62 Bekijk bericht
De kans is heel groot dat de indianen ooit hetzelfde deden met de blanken:
Mogelijk, maar 't waren wel de blanken die HUN land kwamen afpakken hé. Hoe zoudt ge zelf zijn.

Fred.
Oud 8 maart 2012, 15:24   #37
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Mogelijk, maar 't waren wel de blanken die HUN land kwamen afpakken hé. Hoe zoudt ge zelf zijn.

Fred.
Begrijpender lezen Fredje: VOORDAT de Aziaten via de Beringstraat het Noorden van het huidige Noord-Amerika binnentrokken, waren er al lang aan de oostelijke zijde (onze kant dus) nederzettingen van wat toen "europeanen" waren: zie de DNA studie van National Geographic.

Bovendien hebben de Noormannen ook nederzettingen gebouwd aan "onze" kant.... en daar is ook niks van overgebleven.
Oud 8 maart 2012, 15:25   #38
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Jaja, maar 't gaat hem mij daar niet om. Het is gewoon een feit dat België zo rijk geworden is door o.a. de Congolese diamantmijnen (Generale, Diamond Board enz...) en dat ze daar nu zitten te sukkelen dat het niet schoon meer is. Ergens is dat niet rechtvaardig hé vrouwe Cynara.

Fred.
Hebben ze nu geen diamant of andere grondstoffen meer dan? Me dunkt is Congo ongeveer het rijkste land ter wereld!

Ga me nu niet vertellen dat ze een witte Bwana nodig hebben om te weten hoe ze die grondstoffen kunnen ontginnen hé.

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 8 maart 2012 om 15:26.
Oud 8 maart 2012, 15:33   #39
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:

Fred.
Tja dat is een feit natuurlijk maar ook niet vergeten dat moorden, oorlogen en landrovingen schering en inslag waren onder de originele indianenstammen..

Het is alleen schandalig dat de 'ontwikkelde' blanken zich uiteindelijk tot zulke zaken verlaagd hebben om hun zin te krijgen...
Oud 8 maart 2012, 15:41   #40
bf62
Gouverneur

bf62's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Fred.
Ik denk dat je de bron niet goed gelezen hebt: Blijkbaar waren de blanken eerst in Amerika, daarna kwamen de indianen (Aziaten). De indianen hebben de blanken in Amerika tot de laatste man afgeslacht. Duizenden jaren later kwamen de blanken terug en slachten een groot deel van de indianen in Amerika af.
bf62 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be