Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 maart 2012, 17:41   #21
SDG
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door job Bekijk bericht
Vlaams als taal bestaat niet.
Het is Nederlands.

Als anderstalige namen mij al zouden storen, stoort mij het des te meer dat men het over 'Vlaamse' namen heeft. Wat is er fout met het 'Nederlands' ?
Dat laatste getuigt m.i. inderdaad zelfs nog meer van elementaire fierheid...
SDG is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2012, 17:58   #22
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Die mensen mogen toch nog praten?
Uiteraard mogen ze praten, maar niemand hoeft er rekening mee te houden.
Iedereen mag dergelijke bemoeizuchtige geborneerde opinies zondermeer naast zich neer leggen.
Oud 10 maart 2012, 18:16   #23
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Uiteraard mogen ze praten, maar niemand hoeft er rekening mee te houden.
Iedereen mag dergelijke bemoeizuchtige geborneerde opinies zondermeer naast zich neer leggen.
Ja, iedereen tevreden.

Behalve dan diegenen in deze draad met schuim op de mond.
Oud 10 maart 2012, 18:50   #24
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Sinds wanneer benoem je als eigenaar niet meer je pand zoals het je goeddunkt?
Is de gedachtenpolitie weer uitgebreid met een paar cohortes?
Waar bemoeien die betuttelaars zich gotfertoemme toch mee?
Noem uw eigen huis zoals je zelf wilt, en laat diezelfde vrijheid ook aan anderen, bende klotemoeials.
Het moet gedaan zijn met die onverdraagzamen !! Dat ze dringend eens zwijgen.

Hebdem ?

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2012, 18:54   #25
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is Nederlands.

Als anderstalige namen mij al zouden storen, stoort mij het des te meer dat men het over 'Vlaamse' namen heeft. Wat is er fout met het 'Nederlands' ?
Voor mij bestaat de Vlaamse taal wel degelijk.

Zelfs al weet ik dat hooggeleerde proffen het tegengestelde beweren.

Maar met mijn boerenverstand en simpele oren, hoor ik wel degelijk voldoende verschil. Zelfs tussen nieuwslezers van de Hollandse zenders (steek onder water ....) en van de Vlaamse zenders.
Ik hoor zelfs een verschil tussen proffen "Germaanse" (gebruiken ze dat woord ook in Nederland ...?) van Nederland en Vlaanderen.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2012, 19:52   #26
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Maar dat er meer dan 80.000 franstaligen een appartement aan de kust hebben daar je hoor dan weer niets over van de Vlaamsche Extremos.
En waarschijnlijk krijgen die franstaligen acuut exczeem wanneer ze een appartement zouden kopen of huren in een gebouw met een Nederlandse naam. Ils ont la peau tellement sensible, les pauvres petits chous ...
Oud 10 maart 2012, 19:55   #27
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Noem uw eigen huis zoals je zelf wilt, en laat diezelfde vrijheid ook aan anderen, bende klotemoeials.
Vlaanderen is een Nederlandstalige natie. En bijgevolg mag dat gerust in het straatbeeld wat meer tot uiting komen. En als het je niet bevalt verhuis dan naar La France, of voor mijn part naar Burkina Fasso.

Je boodschap wordt door jouw gevloek volstrekt niet meer geloofwaardig. Een teken van zwakte.
Oud 10 maart 2012, 19:59   #28
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het is Nederlands.

Daar ben ik het helemaal mee eens.

Maar je zult ook wel weten dat er in Vlaanderen dommerikken rondlopen die uit pure "Ollander"-allergie het steeds maar weer over "Vlaams" hebben, ook al gaat het over Nederlands.
Oud 10 maart 2012, 21:37   #29
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat je een beetje dom geboren bent, daar kan je niets aan doen.
Dat je onbeleefd (onbeschoft ?) bent, daar kan je wél iets aan doen.

Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2012, 21:44   #30
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
En waarschijnlijk krijgen die franstaligen acuut exczeem wanneer ze een appartement zouden kopen of huren in een gebouw met een Nederlandse naam. Ils ont la peau tellement sensible, les pauvres petits chous ...
Aangezien de bouwpromotoren Vlaams zijn en dat die Vlaamse bouwpromotoren liever namen gebruiken als Sunset, Seaview, Seagull, Blue Horizon, Sandfields, ... hebben ze daar helemaal geen last van.
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2012, 22:32   #31
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Het werd tijd! Ikzelf ben van de kust afkomstig. Reeds van in mijn jeugd was ik verbaasd te zien aan welke verdwazing veel bouwpromotoren en middenstanders ten prooi vielen. Waarom hoorde een appartementsgebouw zonodig "Chambord", "Versailles" of "Palm Beach" te heten? Waarom een ijsroomzaak "Le Petit Paris", "Maimi" of "Bayonne" noemen? Was het misschien toe te schrijven aan dikkenekkerij? Of getuigden de betrokkenen van schaamte over het Nederlands? Hadden zij dan zo weinig persoonlijkheid dat ze ervan overtuigd waren dat het Nederlandstalig karakter van de kust zoveel mogelijk onder de mat diende geschoven te worden?
Ik was deze morgen blij vast te stellen dat ik niet de enige ben die er zo over denkt. In de Standaard volgend artikel:
Ik vind dat het dringend tijd is dat Ben Weyts hier een wetsvoorstel indient die paal en perk stelt aan dergelijke praktijken ! Residentie " Jan Breydel" of "Ambiorix" hebben echt veel meer betekenis voor onze volksgenoten en zullen zeker zorgen voor een piek van zelfbewust nationalisme ! Een ander voordeel is dat het de weg kan openen voor andere illustere namen zoals residentie "cyriel verschaeve" of residentie "wies moens" of het obligate residentie "Karel Dillen". Waarom niet ?

Laatst gewijzigd door peter1962 : 10 maart 2012 om 22:43.
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2012, 22:46   #32
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
Ik vind dat het dringend tijd is dat Ben Weyts hier een wetsvoorstel indient die paal en perk stelt aan dergelijke praktijken ! Residentie " Jan Breydel" of "Ambiorix" hebben echt veel meer betekenis voor onze volksgenoten en zullen zeker zorgen voor een piek van zelfbewust nationalisme ! Een ander voordeel is dat het de weg kan openen voor andere illustere namen zoals residentie "cyriel verschaeve" of residentie "wies moens" of het obligate residentie "Karel Dillen". Waarom niet ?
Inderdaad, waarom niet?
Oud 10 maart 2012, 22:50   #33
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Inderdaad, waarom niet?
Probleem is alleen dat ik niet zo close ben met Ben Weyts, misschien kunnen jullie hem dit idee influisteren, zo kan hij dit nog omzetten in realiteit !
Oud 10 maart 2012, 23:25   #34
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Probleem is alleen dat ik niet zo close ben met Ben Weyts, misschien kunnen jullie hem dit idee influisteren, zo kan hij dit nog omzetten in realiteit !
Ik ook niet, zo dus, tot mijn grote spijt, ik kan u helaas niet helpen.

Maar, ik wil u wel zeggen, dat ik, als fan van een van de grootste Vlaamse dichters - die Verschaeve toch wel is, het idee zeer apprecieer.
Oud 11 maart 2012, 04:07   #35
Vlaanderen Boven

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

Geen topprioriteit, maar toch een leuk initiatief. Ik heb trouwens een tweetal jaar geleden nog met een Spanjaard gepraat die er wat meewarig over deed dat in Leuven zoveel zaken een 'hippe' Spaanse naam hadden die in feite nergens op sloeg. De meeste mensen zijn écht niet zo kosmopolitisch als ze denken, hoor.

Citaat:
Daar ben ik het helemaal mee eens.

Maar je zult ook wel weten dat er in Vlaanderen dommerikken rondlopen die uit pure "Ollander"-allergie het steeds maar weer over "Vlaams" hebben, ook al gaat het over Nederlands.
'Vlaams' wordt hier m.i. niet in de zin van een taal gebruikt. Ik heb er geen probleem mee.
Vlaanderen Boven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2012, 07:53   #36
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het verwondert mij dat ik dergelijke domme reactie nog niet eerder heb gelezen.

Je hoeft niet eens Vlaamsgezind te zijn om de namen die op bouwsels gekleefd worden totaal ongepast en stupied te vinden. En het gaat volstrekt niet om het bereiken van "een piek van zelfbewust nationalisme". Er is in deze koekoeksstaat trouwens maar één écht wereldvreemd nationalisme en dat is het Belgicisme. Het was natuurlijk te denken dat er hier een Belgicistische pipo (weeral eens) ging teruggrijpen naar reminiscensies uit de tweede wereldoorlog. Als er zieligaards zoals jullie iets niet bevalt en je hebt er geen argumenten tegen dan wordt gretig gegrepen in het strontvat van WO2.

Het gaat allemaal daar niet om kerel, wel om de vraag waarom in een Nederlandstalig land een Nederlandse naam niet op zijn plaats zou zijn. Dat is al. Uw gezever over "nationalisme" snijdt geen hout.
Oud 11 maart 2012, 08:14   #37
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Het verwondert mij dat ik dergelijke domme reactie nog niet eerder heb gelezen.

Je hoeft niet eens Vlaamsgezind te zijn om de namen die op bouwsels gekleefd worden totaal ongepast en stupied te vinden. En het gaat volstrekt niet om het bereiken van "een piek van zelfbewust nationalisme". Er is in deze koekoeksstaat trouwens maar één écht wereldvreemd nationalisme en dat is het Belgicisme. Het was natuurlijk te denken dat er hier een Belgicistische pipo (weeral eens) ging teruggrijpen naar reminiscensies uit de tweede wereldoorlog. Als er zieligaards zoals jullie iets niet bevalt en je hebt er geen argumenten tegen dan wordt gretig gegrepen in het strontvat van WO2.

Het gaat allemaal daar niet om kerel, wel om de vraag waarom in een Nederlandstalig land een Nederlandse naam niet op zijn plaats zou zijn. Dat is al. Uw gezever over "nationalisme" snijdt geen hout.
Als jij van trivialiteiten zoals de naam van een appartementsblok of van een café een "belangrijk probleem" wil maken, dan ben je zover afgedreven in je groot nederlandse waanbeelden en de rest van je ingebeelde wereldje dat je de realtiteit kwijt bent geraakt. Dat mag hoor. Ik vind het zelfs lachwekkend.

Maar vergeet vooral niet om Ben Weyts te vragen om hierover een wetsvoorstel in te dienen, dat is ook iemand die zich met de werkelijk belangrijke dingen blijkt bezig te houden.
Oud 11 maart 2012, 08:19   #38
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als jij van trivialiteiten zoals de naam van een appartementsblok of van een café een "belangrijk probleem" wil maken, dan ben je zover afgedreven in je groot nederlandse waanbeelden en de rest van je ingebeelde wereldje dat je de realtiteit kwijt bent geraakt. Dat mag hoor. Ik vind het zelfs lachwekkend.

Maar vergeet vooral niet om Ben Weyts te vragen om hierover een wetsvoorstel in te dienen, dat is ook iemand die zich met de werkelijk belangrijke dingen blijkt bezig te houden.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2012, 08:21   #39
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik vind het zelfs lachwekkend.
dat is een prestatie, want humor is toch uw sterkste punt niet eh

Laatst gewijzigd door born2bewild : 11 maart 2012 om 08:21.
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2012, 08:25   #40
Den Duisteren Duikboot

Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
dat is een prestatie, want humor is toch uw sterkste punt niet eh
Moeten forumleden op een Nederlandstalig forum geen Nederlandse schuilnaam hanteren, Geborenomwildtezijn?
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be