![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Dat laatste getuigt m.i. inderdaad zelfs nog meer van elementaire fierheid...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Uiteraard mogen ze praten, maar niemand hoeft er rekening mee te houden.
Iedereen mag dergelijke bemoeizuchtige geborneerde opinies zondermeer naast zich neer leggen.
![]() |
![]() |
#23 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Behalve dan diegenen in deze draad met schuim op de mond.
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hebdem ?
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zelfs al weet ik dat hooggeleerde proffen het tegengestelde beweren. Maar met mijn boerenverstand en simpele oren, hoor ik wel degelijk voldoende verschil. Zelfs tussen nieuwslezers van de Hollandse zenders (steek onder water ....) en van de Vlaamse zenders. Ik hoor zelfs een verschil tussen proffen "Germaanse" (gebruiken ze dat woord ook in Nederland ...?) van Nederland en Vlaanderen.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Je boodschap wordt door jouw gevloek volstrekt niet meer geloofwaardig. Een teken van zwakte.
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar je zult ook wel weten dat er in Vlaanderen dommerikken rondlopen die uit pure "Ollander"-allergie het steeds maar weer over "Vlaams" hebben, ook al gaat het over Nederlands. ![]()
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat je onbeleefd (onbeschoft ?) bent, daar kan je wél iets aan doen. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door peter1962 : 10 maart 2012 om 22:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar, ik wil u wel zeggen, dat ik, als fan van een van de grootste Vlaamse dichters - die Verschaeve toch wel is, het idee zeer apprecieer.
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Geen topprioriteit, maar toch een leuk initiatief. Ik heb trouwens een tweetal jaar geleden nog met een Spanjaard gepraat die er wat meewarig over deed dat in Leuven zoveel zaken een 'hippe' Spaanse naam hadden die in feite nergens op sloeg. De meeste mensen zijn écht niet zo kosmopolitisch als ze denken, hoor.
'Vlaams' wordt hier m.i. niet in de zin van een taal gebruikt. Ik heb er geen probleem mee. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je hoeft niet eens Vlaamsgezind te zijn om de namen die op bouwsels gekleefd worden totaal ongepast en stupied te vinden. En het gaat volstrekt niet om het bereiken van "een piek van zelfbewust nationalisme". Er is in deze koekoeksstaat trouwens maar één écht wereldvreemd nationalisme en dat is het Belgicisme. Het was natuurlijk te denken dat er hier een Belgicistische pipo (weeral eens) ging teruggrijpen naar reminiscensies uit de tweede wereldoorlog. Als er zieligaards zoals jullie iets niet bevalt en je hebt er geen argumenten tegen dan wordt gretig gegrepen in het strontvat van WO2. Het gaat allemaal daar niet om kerel, wel om de vraag waarom in een Nederlandstalig land een Nederlandse naam niet op zijn plaats zou zijn. Dat is al. Uw gezever over "nationalisme" snijdt geen hout.
![]() |
![]() |
#37 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Maar vergeet vooral niet om Ben Weyts te vragen om hierover een wetsvoorstel in te dienen, dat is ook iemand die zich met de werkelijk belangrijke dingen blijkt bezig te houden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Banneling
|
![]() dat is een prestatie, want humor is toch uw sterkste punt niet eh
Laatst gewijzigd door born2bewild : 11 maart 2012 om 08:21. |
![]() |
![]() |
![]() |