![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
Bekijk resultaten enquête: Heeft België een toekomst? | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() |
19 | 38,78% |
Nee |
![]() ![]() ![]() |
30 | 61,22% |
Aantal stemmers: 49. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Anders, waarom zou je die staat willen behouden als je weet dat ze toch gaat verdwijnen? ![]()
![]() |
![]() |
#22 | ||
Schepen
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#24 | ||
Schepen
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Vreemdeling
|
![]() wij leven in Europa , en we moeten dringend met z'n allen een beetje meer chauvinistischer worden . En dan bedoel ik zoals Amerikanen trots zijn op hun Amerikaan zijn , op hun Amerikaanse vlag , zo moeten wij Europa meer op handen dragen , als we dat doen dan heeft Belgie , als deel van Europa een mooie kans om een mooie toekomst te bieden (verdraagzaamheid is dan natuurlijk ook een voorwaarde) .
![]() |
#26 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Europees Commissaris
|
![]() Zoals men van mij mag verwachten : DE OPLOSSING !
Wij veranderen wat namen nl. wat wij nu onder EU kennen noemen wij "La belguja regno" Dat gebied dat nu "koninkrijk België" heet herbenoemen wij in : "Sxtato Flandrio" & iedereen is kontent.
![]() |
#28 | |||
Burgemeester
|
![]() Citaat:
En ze wentelen zich eens te meer in zelfgenoegzaamheid. Zolang de Vlaamse Beweging blijft bestaan uit wereldvreemde figuren hebben wij niets te vrezen. 8) (ja, u kan deze stelling nu omdraaien en er mee lachen. Ik zal dat op voorhand al doen: haha. En ja, de BUB is klein: hahaha. ![]()
![]() |
![]() |
#29 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Je bent een genie! Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | ||
Schepen
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#31 |
Minister-President
|
![]() Je kan niet voorbij aan de toekomst: Europa.
In dat Europa zien vele regio's hun kans, zoals ook Catalonië, Baskenland, Bretagne, Duitse deelstaten, enz. Dat wordt dus hoogstwaarschijnlijk het uropa: een unie van regio's. En we zouden ook Europa moeten aanspreken om onze huidige twistpunten te bekijken. Zijn er transfers en misbruiken ermee ? Laat Europa dat vaststellen en de sanctie bepalen !
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Il ne faut plus penser en terme de Belgique mais en terme de Flandre, de Wallonie et de Bruxelles. Quand un Wallon décide de passer une journée �* la Vlaamse Kust, il passe une journée �* l'étranger. C'est comme ca qu'il faut penser pour faire "tendance" en Flandre et surtout si l'on veut essayer de se faire accepter par les Flamands.
|
![]() |
![]() |