Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 maart 2012, 15:43   #21
Cyrano
Minister

Cyrano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming Bekijk bericht
de federale verkiezingen doen er niet toe. Ze gaan daar toch blijven doorgaan met een minderheidsregering langs vlaamse kant, zelfs al halen ze geen dertig procent meer. Het zijn de vlaamse verkiezingen die tellen
Juist. Di Rupo II of Di Rupo I-lopende zaken kan niet functioneren met een Vlaamse parlement waar alle traditionele partijen in de oppositie zitten. Zelfs wanneer het Belgisch regime weigert een gesprek aan te gaan over Art. 35 en/of een confederatie kan de Vlaamse regering met haar meerderheid in het Vlaamse parlement , N-VA + VB, op elke handeling van Di Rupo een belangenconflict inroepen gevolgd door een alarmbel. Dit is de totale stand still.

Geen enkele Vlaamse traditionele partij kan na een groot verlies, allen slechts 10 - 15 %, een federale regering vormen tegen de Vlaamse meerderheid. Dan provoceren zij een onafhankelijkheidsverklaring.

Er rest alleen de confederatie, een staatsgreep of franstalig plan B = vlaamse onafhankelijkheid. Maar eerst moet er een V-meerderheid in het Vlaamse parlement zijn.
Oud 14 maart 2012, 15:55   #22
Robinus V
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht
is het niet de meerderheid van zetels halen aan Vlaamse kant en dan de Vlaamse onafhankelijkhjeid uit te roepen?
Grondwetten opschorten? Je zal op zo'n minst een referendum nodig hebben om steun te krijgen van de internationale gemeenschap voor het trekken van een staatsgrens louter uit egoïsme van de 'rijke onderdrukten'. En dan nog niet eens in Vlaanderen alleen in situaties als deze. Anders mag ik ook wel een referendum met mezelf alleen houden om de onafhankelijkheid van vrijstaat Robinus V van mijn eigen woning groot uit te roepen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
Met 48% voor een partij heb je automatisch een meerderheid van zetels door de versnippering van de andere partijen en het verlies van de stemmen van de partijen die onder de kiesdrempel blijven.
Democratische bezwaren hebben jullie niet echt, he.
Robinus V is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2012, 16:02   #23
Tommm
Minister-President

Tommm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door UFSIA Bekijk bericht
Dit vraag ik me af ... hoeveel moet NVA halen om in 2014 Diruppo weg te krijgen ? Als in Vlaanderen de NVA bij wijze van spreken 60% haalt en VB 10 % ... maakt dat uit ? Ik bedoel maar ... je hebt 50 % nodig in het Federale parlement en als nu eens ALLE franstaligen + 30 % van de Vlamingen meedoen ... heb je die dan al niet ?

Als de V partijen samen een blokkeringsmeerderheid halen kunnen ze moeilijk doen, maar als ik me niet vergis hebben ze daar 75 % van de Vlaamse stemmen voor nodig. KUNNEN de V partijen in 2014 zelfs maar genoeg winnen om een verschil te maken ?

Zouden de traditionele partijen het echt niet durven ? Spa, vld en cdv met elk 10 % en pijn in 't hart "om nog eens 500 dagen te vermijden" in een federale regering stappen ?

Ik vind het positief dat nva als V partij zo goed scoort, maar wat ik me afvraag is wat het uitmaakt ?

mvg. Sint Ignacius
Vergeet ook niet dat het om een online poll ging... Aangezien NVA'ers en Vlaamsnationalisten vooral bestaan uit werklozen/gepensioneerden met een boel frustraties lijkt het me niet ondenkbaar dat de NVA kiezer gewoon meer tijd had om te stemmen. De mensen die ik spreek getuigen vooral van een beetje De Wever moeheid... Ik denk dat iedereen die mediageile valse dikkerd(eigen woorden) wel een beetje beu wordt.

Laatst gewijzigd door Tommm : 14 maart 2012 om 16:04.
Tommm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2012, 16:08   #24
mkb
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommm Bekijk bericht
Aangezien NVA'ers en Vlaamsnationalisten vooral bestaan uit werklozen/gepensioneerden met een boel frustraties lijkt het me niet ondenkbaar dat de NVA kiezer gewoon meer tijd had om te stemmen.
Waren dat geen nazi's en en de waterdragers van het 'patronaat'?
mkb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2012, 16:13   #25
Effect
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V Bekijk bericht
Grondwetten opschorten? Je zal op zo'n minst een referendum nodig hebben om steun te krijgen van de internationale gemeenschap voor het trekken van een staatsgrens louter uit egoïsme van de 'rijke onderdrukten'. En dan nog niet eens in Vlaanderen alleen in situaties als deze. Anders mag ik ook wel een referendum met mezelf alleen houden om de onafhankelijkheid van vrijstaat Robinus V van mijn eigen woning groot uit te roepen.

1) België is zeer vergelijkbaar met Duitsland vs Griekenland
2) Onderdrukten is voldoende voor een onafhankelijkheidsverklaring, of we rijk zijn is daarvoor irrelevant. Dekolonisatie kan echter een argument zijn.
Effect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2012, 17:15   #26
Tommm
Minister-President

Tommm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mkb Bekijk bericht
Waren dat geen nazi's en en de waterdragers van het 'patronaat'?
Nope, je verwart me alweer met Tomm.
Oud 14 maart 2012, 18:04   #27
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
je beseft toch dat in een onafhankelijk Vlaanderen links meer stemmen zal halen dan nu? veel linkse en centrum- kiezers die voor Vlaanderen zijn, zijn nu verplicht om op een rechtse partij te stemmen, deze zouden in een onafhankelijk Vlaanderen weer op een linkse partij kunnen stemmen.
dus straks helpt Spa belgie splitsen ? nog nooit gezien, die antiroyalisten van vorige eeuw heulen nu gezellig mee met de koning heb ik laatst gezien
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2012, 18:32   #28
Effect
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oh misschien een goed idee dan om geen dubbelnicks te maken. Deze ziet eruit alsof ge m speciaal voor die brandende vlaamse vlag hebt gemaakt. Mij om het even, vlaggen zijn iets uit een lang verleden.
Effect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2012, 18:38   #29
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Wat is er mis als je een totale meerderheid aan zetels haalt? Wat zou daar ondemocratisch aan zijn? Nu regeert men hier wel vrij en vrolijk met een MINDERHEID aan Vlaamse kant. En dat vind jij dan weer wel normaal. Eigenlijk ben jij een antidemocraat die met veel schreeuwen denkt zijn houding te kunnen verbloemen. Of mag een meerderheid van Vlaams-nationalistische zetels in dat niet in beleid vertaald worden omdat jij ANDERS denkt.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2012, 18:40   #30
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
Vergeet ook niet dat het om een online poll ging... Aangezien NVA'ers en Vlaamsnationalisten vooral bestaan uit werklozen/gepensioneerden met een boel frustraties lijkt het me niet ondenkbaar dat de NVA kiezer gewoon meer tijd had om te stemmen. De mensen die ik spreek getuigen vooral van een beetje De Wever moeheid... Ik denk dat iedereen die mediageile valse dikkerd(eigen woorden) wel een beetje beu wordt.
Ik denk dat jij je werklozen en gepensioneerden bij jou traditiokes mag gaan zoeken.

Citaat:
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Oud 14 maart 2012, 19:07   #31
Lavox
Gouverneur

Lavox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja jongen, geloof je het zelf

Heer, laat het prinsenvolk der oude Nederlanden, niet ondergaan in haat, in broedertwist en schande.
Lavox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2012, 20:25   #32
Robinus V
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Wat is er mis als je een totale meerderheid aan zetels haalt? Wat zou daar ondemocratisch aan zijn? Nu regeert men hier wel vrij en vrolijk met een MINDERHEID aan Vlaamse kant. En dat vind jij dan weer wel normaal. Eigenlijk ben jij een antidemocraat die met veel schreeuwen denkt zijn houding te kunnen verbloemen. Of mag een meerderheid van Vlaams-nationalistische zetels in dat niet in beleid vertaald worden omdat jij ANDERS denkt.
Een meerderheid aan Belgische stemmen IN BELGIË = democratisch.

Een meerderheid aan Vlaamse zetels, maar een minderheid aan stemmen om een Vlaamse onafhankelijkheid uit te roepen = zeer ondemocratisch.

De helft van zelfs enkel de stemmen voor representators (een overdracht waarbij al een deel van de stem verdwijnt, tenzij je zelf opkomt) moet nu toch een ABSOLUUT MINIMUM zijn om van een beetje democratie te kunnen spreken, zeker.

Laatst gewijzigd door Robinus V : 14 maart 2012 om 20:27.
Oud 14 maart 2012, 20:27   #33
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Bijna 40% van de Vlamingen is dus ofwel werkloos ofwel gepensioneerd.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2012, 20:28   #34
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
neen hoor er is geen enkele verwarring, jij bent nog erger.
Oud 14 maart 2012, 20:28   #35
Robinus V
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Bijna 40% van de Vlamingen is dus ofwel werkloos ofwel gepensioneerd.
Oververtegenwoordiging binnen een groep is niet hetzelfde als 'in de groep is iedereen zo'. Alle conservatieve en nationalistische partijen hebben een oververtegenwoordiging aan gepensioneerden.

Laatst gewijzigd door Robinus V : 14 maart 2012 om 20:29.
Oud 14 maart 2012, 20:29   #36
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik denk dat jij je werklozen en gepensioneerden bij jou traditiokes mag gaan zoeken.
De gepensioneerden bij CD&V en de werklozen bij SPA.
Oud 14 maart 2012, 20:33   #37
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:

Een meerderheid aan Vlaamse zetels, maar een minderheid aan stemmen om een Vlaamse onafhankelijkheid uit te roepen = zeer ondemocratisch.

De helft van zelfs enkel de stemmen voor representators (een overdracht waarbij al een deel van de stem verdwijnt, tenzij je zelf opkomt) moet nu toch een ABSOLUUT MINIMUM zijn om van een beetje democratie te kunnen spreken, zeker.
Belgie is sowieso al niet democratisch door het kiessysteem, door grendels en pariteiten, alarmbellen en belangenconflicten.
Als een meerderheid van de Vlamingen niet meer verder willen met Belgie dan is dat perfect legitiem en dan kunnen de Walen hun plan trekken.
Maar zover hoeft het uiteraard niet te gaan. Stap voor stap gaan we naar een confederatie en aangezien er nu een gemiste kans is om een stap vooruit te zetten zal het in 2014 een reuzestap vooruit zijn. Uiteraard.
Oud 14 maart 2012, 21:10   #38
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Bent u van mening dat India eigenlijk nog steeds British had moeten zijn?

Bent u van mening dat l'Algérie eigenlijk nog steeds française had moeten zijn?

Bent u van mening dat de Oekraïners de toestemming van een meerderheid van de Russen hadden moeten krijgen vooraleer ze hun onafhankelijkheid uitriepen?

Vindt u dat de Polen maar weer ofwel Pruisen, ofwel Oostenrijks-Hongaren, ofwel Russen moeten worden?

Zo neen, waarom niet?

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2012, 21:16   #39
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:

JIJ kunt JOUW Belgikske in je k*nt steken!!! Daar valt het niet op, want dan stinkt alles even erg!

Citaat:
Oud 14 maart 2012, 21:19   #40
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
Oververtegenwoordiging binnen een groep is niet hetzelfde als 'in de groep is iedereen zo'. Alle conservatieve en nationalistische partijen hebben een oververtegenwoordiging aan gepensioneerden.
Mensen dus met levenservaring en niet zo een snotneus die pas komt kijken, zoals jij!

Citaat:
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be