Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 juni 2004, 21:33   #21
Elmer
Vreemdeling

Elmer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pascal L.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elmer
Zou het echt komen omdat ze zich zo weinig wassen ? of komt het door wat ze eten ?
Volgens Le Figaro komt het omdat de fransen zich niet wassen (zie reacties op vorige pagina) ... Verder is er weinig onderzoek gedaan naar de vuilheid van de Fransen. Niet echt een populaire topic in Vlaanderen, en waarschijnlijk al helemaal niet in Wallonie ... 'ge weet maar nooit, misschien komt de stank met de taal' denken de walen
Ja , maar ga je samen met hem je praat rivalen bestrijden of verdient hij je respect niet omdat hij stinkt ondanks jullie zelfde idealen op dat moment ?
Oud 24 juni 2004, 21:47   #22
Pascal L.
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Ja , maar ga je samen met hem je praat rivalen bestrijden of verdient hij je respect niet omdat hij stinkt ondanks jullie zelfde idealen op dat moment ?
Ieder doet hierover natuurlijk wat hij zelf wil ... Het beste zou ongetwijfeld zijn dat de Fransen zich meer gaan wassen en minder stinken in de toekomst ... dat zou zowel diplomatieke als handelscontacten bevorderen. Wie geen last heeft van de geur van koeiemest kan zeker in de stal gaan wonen en wie geen last heeft van de franse lijfstank mag ze zeker omhelzen .... ieder beslist voor zich.
Pascal L. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2004, 22:00   #23
doornroosje
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Raar , ik kom al meer dan 30jaar in Frankrijk , vakanties en wijn degustaties . Nog nooit heb ik last gehad van de Fransen hun lijfgeur .
Er is echt niets fout met mijn neus , als dat zo was dan had ik het al lang geweten want ik neem mijn hobby , wijn verzamelen en degusteren , heel serieus .
Raar dat mensen aan jouw komen vragen waarom Fransen zo stinken , denken ze dat jij Frans bent (waarmee ik overigens niks me wil sugeren)? Als het mensen zijn die jij goed kent , moeten die toch weten dat je een Belg bent ?
Geef het maar toe u had teveel wijn gedegusteerd,en uw neus was verstopt!
doornroosje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2004, 22:31   #24
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Zeer interessante topic.
Ik kan alleen maar zeggen dat ook veel Vlamingen en Belgen in het algemeen zich niet dagelijks wassen, wat OOK direct opvalt en stoort in bussen en metro's. En de Fransen die ik ken ruiken fris en nemen dagelijks een douche.

Amerikanen moeten trouwens niet veel zeggen, nergens stinkt het zo naar lichaamsgeur als in de metro van New York.

Russen wassen zich veel maar hebben wel een andere lichaamsgeur, Aziaten hebben een heel andere lichaamsgeur wat samenhangt met hun kruidige voeding, ze zijn echter zeer proper op zichzelf, ook Afrikanen hebben een typische lichaamsgeur en zijn lang niet altijd even proper. Latino's zijn erg proper op zichzelf en rieken net hetzelfde als wij, net als Turken, Marokkanen en andere mediterranen.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2004, 22:47   #25
de Vexille
Parlementsvoorzitter

de Vexille's schermafbeelding

Standaard

Is dit nu een ernstig bedoelde thread?

Ik kom zeer regelmatig in Frankrijk, en heb er talloze vrienden. En nog nooit is me opgevallen dat mensen daar zouden "stinken". En toch is er niks mis met mijn reukzin.

Waar ik anderzijds wel een bloedhekel aan heb, dat zijn die gasten die in één of ander hotel de lift instappen en een verstikkende walm van aftershave of eau de toilette verspreiden. (vooral dan die iets oudere venten die blijkbaar hun haar met "Old Spice" wassen) Doet m'n maag ineenkrimpen.

Als je wil weten wat menselijke stank is: de eerste 10 minuten na je aankomst in Calcutta... Moet je toch effe gewoon worden hoor.
Oud 24 juni 2004, 23:34   #26
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

ok, goed, ik bedoel Zuid-Oost-Aziaten, Indiërs zijn inderdaad stukken minder welriekend...

en we hebben het dan nog niet gehad over de sanitaire toestand "down under"...
Oud 24 juni 2004, 23:34   #27
Pablex
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm
Zeer interessante topic.
Ik kan alleen maar zeggen dat ook veel Vlamingen en Belgen in het algemeen zich niet dagelijks wassen, wat OOK direct opvalt en stoort in bussen en metro's. En de Fransen die ik ken ruiken fris en nemen dagelijks een douche.

Amerikanen moeten trouwens niet veel zeggen, nergens stinkt het zo naar lichaamsgeur als in de metro van New York.

Russen wassen zich veel maar hebben wel een andere lichaamsgeur, Aziaten hebben een heel andere lichaamsgeur wat samenhangt met hun kruidige voeding, ze zijn echter zeer proper op zichzelf, ook Afrikanen hebben een typische lichaamsgeur en zijn lang niet altijd even proper. Latino's zijn erg proper op zichzelf en rieken net hetzelfde als wij, net als Turken, Marokkanen en andere mediterranen.
inderdaad het valt me op dat vele afro-europeanen op de bus naar zurige melk ruiken,als latino heb ik nooit een verschil ondervonden tussen mijn lichaamsgeur en dat van een blanke,denk dat niet enkel mijn huidgeur zelfde riekt maar zelfs ZWEETGEUR
Pablex is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2004, 00:35   #28
doornroosje
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de Vexille
Is dit nu een ernstig bedoelde thread?

Ik kom zeer regelmatig in Frankrijk, en heb er talloze vrienden. En nog nooit is me opgevallen dat mensen daar zouden "stinken". En toch is er niks mis met mijn reukzin.

Waar ik anderzijds wel een bloedhekel aan heb, dat zijn die gasten die in één of ander hotel de lift instappen en een verstikkende walm van aftershave of eau de toilette verspreiden. (vooral dan die iets oudere venten die blijkbaar hun haar met "Old Spice" wassen) Doet m'n maag ineenkrimpen.

Als je wil weten wat menselijke stank is: de eerste 10 minuten na je aankomst in Calcutta... Moet je toch effe gewoon worden hoor.
Bwa,als ge op een boerderij grootgebracht bent,met de mesthoop naast de deur,en met de beerkar en ne flink uit de kluiten gewassen Brabander daarvoor,en nog wa varkens en koeien dan riekt ge dat niet meer,dat is puur natuur!
doornroosje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2004, 00:49   #29
de Vexille
Parlementsvoorzitter

de Vexille's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door doornroosje
Bwa,als ge op een boerderij grootgebracht bent,met de mesthoop naast de deur,en met de beerkar en ne flink uit de kluiten gewassen Brabander daarvoor,en nog wa varkens en koeien dan riekt ge dat niet meer,dat is puur natuur!
Hehe... ik weet perfect wat ge bedoelt. Mijn schoonouders zijn net met pensioen: melkveehouders. Zelf heb ik m'n hele jeugd op den buiten doorgebracht. Ik ben dus wel wat gewoon.

En ben ook tot de conclusie gekomen dat beesten zeker niet zo ranzig kunnen stinken als sommige mensen [size=2](met uitzondering misschien van een stal mestkuikens, ik raak dat maar niet gewoon...)[/size]; zeker als ze zich wassen in goedkope parfumerie.

En Calcutta.... toch even jakkes, die eerste 10 minuten. Geen enkele ervaring op onze gezonde boerenbuiten kan je daarop voorbereiden hoor.
Oud 25 juni 2004, 05:45   #30
The Agitator
Burger

The Agitator's schermafbeelding

Standaard

Hou aub eens op met dat onnozel politiek correct gedoe. We weten allemaal dat het de negers die een serieuze lijfgeur hebben...
The Agitator is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2004, 08:24   #31
mad_drone
Gouverneur

mad_drone's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar mad_drone
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Agitator
Hou aub eens op met dat onnozel politiek correct gedoe. We weten allemaal dat het de negers die een serieuze lijfgeur hebben...
hoop op met dat gevooroordeeld gedoe, we weten allemaal dat lijfgeur afhangt van persoon tot persoon.
mad_drone is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2004, 11:20   #32
Max
Gouverneur

Max's schermafbeelding

Standaard

Geurzin is de evolutionaire verdediging tegen infecties. Maar zoals vele natuurlijke behoeftes en reacties werkt ze niet altijd vóór ons. De tot gevolg manische drang om ons te willen verdedigen tegen alles wat vermeend infectieus is , heeft ervoor gezorgd dat we geen immuumsysteem hebben en overreageren op banale stoffen (=allergie).
Ook is het vrij duidelijk dat we een heftigere reactie hebben tegenover stank van onze eigen soort , dan tegen die van dieren bv. Dit vindt zijn evolutionaire oorsprong in het feit dat onze genetische achtergrond zeer goed 'weet' dat bacterien en virussen van de eigen soort veel gevaarlijker zijn dan bacterien en virussen van andere organismen.

Als ik kinderen heb dan woon ik op het platte land en laat ze in de slijk spelen en laat ik ze toe om heel de dag vol modder in hun gezicht rond te lopen.

Ik neem zelf elke dag één douche , en een extra douche na het sporten , maar gebruik zelden zeep tenzij het echt nodig is. Één keer per week pak ik eens een bad met volledige zeepbehandeling. Da's veel gezonder , dan elke dag uw huid aan te vallen met detergenten.
Daarbij , mijn vriendin zoals veel vrouwen kickt op proper mannenzweet en ze is altijd pissed als ik mij direct ga douchen na 't sporten

Voor de rest is dit nogal een domme topic. Ik heb nog nooit een stinkende Fransman geroken en ik ken er toch een paar. Die peiling kan misschien kloppen , maar da wilt nog niet zeggen dat je stinkt omdat je bv om de 2 dagen je eens douched. Laten we ook niet vergeten dat Pascal L. al eerder anti-Franse topics/posts heeft gepost , dus is deze topic meer bedoezeld door platte haat dan door franse lijfgeur

Trouwens laat ik eens de bal naar een ander land gooien. Schijnt dat Italianen kicken op ongeschoren oksels bij vrouwen. Nu dat vind ik dan weer minder smakelijk
Max is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2004, 13:33   #33
Guderian
Banneling

Guderian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Guderian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2004, 14:07   #34
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AyneRand
Ik heb massas franse vrienden, ik geef zelf werk aan fransen, ook in Frankrijk heb ik een bedrijf ...
jij hebt niets en jij bent werkloos hé?
geef het maar toe...
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2004, 15:25   #35
Pascal L.
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guderian
Citaat:
Alle, de racisten springen weer op de kar ...
Oud 25 juni 2004, 15:27   #36
Pascal L.
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max
Laten we ook niet vergeten dat Pascal L. al eerder anti-Franse topics/posts heeft gepost , dus is deze topic meer bedoezeld door platte haat dan door franse lijfgeur
Nee-nee-nee, 't geen platte haat, 't is odeur-de-sueur-de-camembert weerzin
Oud 25 juni 2004, 22:04   #37
Avan
Burgemeester

Standaard

Lijfgeuren zijn soms moeilijk te verdragen.
Maar wat ik echt erg vind : de stank van auto's.
Avan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2004, 23:01   #38
Herman Desmedt ©HD
Minister-President

Herman Desmedt ©HD's schermafbeelding

Standaard

Ik heb ook meer last van de stank van het verkeer of van rokers dan van lijfgeuren.
Oud 26 juni 2004, 00:08   #39
Max
Gouverneur

Max's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herman Desmedt ©HD
Ik heb ook meer last van de stank van het verkeer of van rokers dan van lijfgeuren.
Da's ook zoiets. Ik ben zelf nog roker en ik zou er eigenlijk niet tegen zijn moest er een algemeen rookverbod komen in Café's enzo. Ik wil wel stoppen , maar dan moeten ze wel zorgen dat iedereen waar ik mee omga moet stoppen. Da's het enige moeilijke aan stoppen , het sociaal leven. Een algemeen verbod zou gemakkelijker zijn , want afgezien van kinderen krijgen of een niet-rokende vrouw , is er weinig incentive voor mij om te stoppen.
Maar waar ik het vooral tegen heb , is dat argument van passief roken. Als jij in elke stad een dag rondloopt krijg je véél meer gevaarlijkere stoffen binnen dan een brandende sigaret in uw buurt. Daarmee vervalt de sigaretrook in het niets.
Max is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2004, 00:12   #40
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

ik vind rookgeur in je haar en kleren vermengd met zweetgeur (maar dan van vrouwelijke mensen die zich bovendien elke dag wassen!) eigenlijk wel sexy
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be