Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 juni 2004, 08:28   #21
jintro
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tiberius
Ik ook ben het beu dat Limburg gediscrimineerd wordt tov de rest van het NL talig gebied.In Limburg de laagste lonen maar de hoogste belastingen.De hoogste huishuur de hoogste werkloosheid...
We zijn maar de melkkoe van de Vlaamsche overheid!Gelukkig kunnen de Vlamingen nog goed met de Limburgers lachen dat is dan toch nog een positieve bijdrage..
En ik kan het totaal niet verdragen ,de financiele transfers van de rijke Stalenstraat bewoners te Waterschei naar die waardeloze luizakken van de Vennestraat in Winterslag.
En dat die van Sledderlo het maar eens durven komen zeggen in Zwartberg!
Eigen wijk eerst en Genk onafhankelijk maar vooral;handen af van Bokrijk vuile Hasselaren!
Eindelijk wordt hier nog eens iets gepost waar ik achter kan staan. Gedaan met de Limburgse dictatuur in Genk. Lang leve de stadstaat.

Jintro
Oud 24 juni 2004, 08:45   #22
StevenNr1
Perm. Vertegenwoordiger VN

StevenNr1's schermafbeelding

Standaard

Als de Walen nu is gewoon eerlijk zeggen wat ze met AL het Vlaams geld doen en als dat allemaal echt nodig is (wat ik ten zeerste betwijfel), dan is dat voor mij oké. Maar ik heb het al eens gezegd, die transparantie is er niet, maar waarom? Hebben ze mss iets te verbergen?
StevenNr1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2004, 08:49   #23
Kaal
Minister-President

Standaard

Eigenlijk ligt het probleem dieper dan de transfers.

Transfers tussen de verschillende regio's van een land zijn inderdaad normaal te noemen. Het probleem ligt daar niet maar wel in de verschillende politieke visies tussen de twee gewesten. Er zou met de transfers geen enkel probleem zijn indien Vlaanderen een grote kuis zou kunnen doen in de sociale zekerheid om misbruiken drastisch terug te schroeven. Dat gebeurt echter veel te weinig omdat de PS in Wallonië elke poging tot hervorming blokkeert.

En daar wringt het schoentje precies : Vlaanderen mag het systeem niet hervormen, het mag enkel betalen. Het is de combinatie van die twee factoren (betalen en verder poten af) die de toestand op termijn onhoudbaar maakt.
Kaal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2004, 08:58   #24
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steenbok66
tedjuuu, en wanneer gaan jullie eens iets doen aan het doen ophouden van de transfers van Limburg naar de rest van de NL-talige regio????
Daar hebben de limburgers veeeele jaren terug zelf al voor gezorgd.

Wanneer gaan de limburgers potverdorie eens bijdragen voor de transfers naar de walen ?
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2004, 09:04   #25
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaal
Eigenlijk ligt het probleem dieper dan de transfers.

Transfers tussen de verschillende regio's van een land zijn inderdaad normaal te noemen. Het probleem ligt daar niet maar wel in de verschillende politieke visies tussen de twee gewesten. Er zou met de transfers geen enkel probleem zijn indien Vlaanderen een grote kuis zou kunnen doen in de sociale zekerheid om misbruiken drastisch terug te schroeven. Dat gebeurt echter veel te weinig omdat de PS in Wallonië elke poging tot hervorming blokkeert.

En daar wringt het schoentje precies : Vlaanderen mag het systeem niet hervormen, het mag enkel betalen. Het is de combinatie van die twee factoren (betalen en verder poten af) die de toestand op termijn onhoudbaar maakt.
dat is inderdaad het heikele punt. Als Vlaanderen moet besparen dan doen we het, maar het is toch wel godgeklaagd dat we onze uitgespaarde centen moeten gaan uitdelen aan mensen die het vertikken om eens grote kuis te doen.
Zelf het brood uit uw mond sparen om aan de buurman koffiekoeken te kunnen uitdelen? Wie zijn hier de zotten?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2004, 09:27   #26
tigerpants
Burgemeester

Stuur een bericht via MSN naar tigerpants
Standaard

Solidariteit mag er ook zijn...

Het is altijd zo geweest (maar goed ook!) dat de rijkere mensen wat geld opzij leggen voor de noodzakelijke behoeften van de armere mensen...

Dat er dus geld van Vlaanderen naar Wallonië gaat spreekt dus alleen maar in ons voordeel! Dat wil namelijk zeggen dat het hier goed gaat...

Uit de cijfers blijkt echter ook dat de mensen in Wallonië idd wat vlugger thuis blijven bij ziekte, etc. dan de Vlamingen.

Moet Vlaanderen daarom onafhankelijk? Dat is de Vlaams blok-politiek...:
Ze steken hun kop in het zand, en proberen niet naar een gewone oplossing te zoeken... Waarom? Omdat dat heel wat langer duurt, misschien?
Dat is ook vergelijkbaar met de Amerikaanse politiek: Ze hebben niet het geduld om te wachten op een wreedzame oplossing. Ze proberen het niet eens, dus... bombarderen ze Irak maar... De gemakkelijkheidsoplossing...
Die oplossing straalt ook veel macht uit, maar roept tegelijkertijd veel haat op bij zowel de Irakezen els de rest van de wereld die het er niet mee eens is...

AUB Zoek naar oplossingen!
tigerpants is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2004, 10:17   #27
Steenbok66
Parlementsvoorzitter

Steenbok66's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spolpoel
Citaat:
tedjuuu, en wanneer gaan jullie eens iets doen aan het doen ophouden van de transfers van Limburg naar de rest van de NL-talige regio????

en wanneer gaat de Westhoek eens krijgen waarop die recht heeft????

en wanneer gaat het arme Waterschei eens krijgen wat Sledderlo te veel heeft....

en het moet eens gedaan zijn dat mijn arme geestelijk gehandicapte neef leeft op de kosten van zijn broers en zussen...

pôôôvere mentaliteit....!!!!
Als je zo genereus bent , wat belet je om zelf een transfer te financieren van JOUW portemonnee naar Sledderlo, de Westhoek, etc? 8)
doe ik regelmatig... 'k ga naar mosselfeesten, multiculturele dagen, etc... en doe daar heel wat geld op...
Oud 24 juni 2004, 10:21   #28
Steenbok66
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick
Citaat:

en wanneer gaat het arme Waterschei eens krijgen wat Sledderlo te veel heeft....

en het moet eens gedaan zijn dat mijn arme geestelijk gehandicapte neef leeft op de kosten van zijn broers en zussen...

Als we stoppen met de waalse profiteurs uit te betalen kunnen we uw neef beter sponseren, en sledderlo ook...

Dat is nu eenmaal de achterliggende reden om die transfers te stoppen, als er dan nog wa overblijft kunnen we eventueel overwegen wa ontwikkelingshulp naar de walonie te sturen.
dat bewijst dat je het niet begrepen hebt, maat, ik wou alleen dat gezwam over die transfers wat in een bredere kontekst plaatsen...
maar ja... precies zoals velen van de 1.000.000 zing je mee in een koor dat zo uiteenspat wanneer er echte preciesze cijfers en een serieuze studie zal over bestaan...
dat van die KBC is al even slecht als de service van die "bank van hier"... leeft van een Vlaams eigegevoel...maar als serieuze bankier... noppes....
Oud 24 juni 2004, 10:21   #29
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tigerpants
Solidariteit mag er ook zijn...

Het is altijd zo geweest (maar goed ook!) dat de rijkere mensen wat geld opzij leggen voor de noodzakelijke behoeften van de armere mensen...

Dat er dus geld van Vlaanderen naar Wallonië gaat spreekt dus alleen maar in ons voordeel! Dat wil namelijk zeggen dat het hier goed gaat...
Recent bericht van het rekenhof nog niet gelezen ?
Oud 24 juni 2004, 10:24   #30
Steenbok66
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick
Citaat:

Als we stoppen met de waalse profiteurs uit te betalen kunnen we uw neef beter sponseren, en sledderlo ook...

Dat is nu eenmaal de achterliggende reden om die transfers te stoppen, als er dan nog wa overblijft kunnen we eventueel overwegen wa ontwikkelingshulp naar de walonie te sturen.
dat bewijst dat je het niet begrepen hebt, maat, ik wou alleen dat gezwam over die transfers wat in een bredere kontekst plaatsen...
maar ja... precies zoals velen van de 1.000.000 zing je mee in een koor dat zo uiteenspat wanneer er echte preciesze cijfers en een serieuze studie zal over bestaan...
dat van die KBC is al even slecht als de service van die "bank van hier"... leeft van een Vlaams eigegevoel...maar als serieuze bankier... noppes....
Oud 24 juni 2004, 10:25   #31
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Voor het ontkennen van den holocaust kan men strafrechterlijk veroordeeld worden.
Misschien dat men voor het ontkennen van de transfers ook maar een strafrechterlijke vervolging moet voorzien.
Oud 24 juni 2004, 18:37   #32
Hingis
Schepen

Hingis's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Hingis
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1
Als de Walen nu is gewoon eerlijk zeggen wat ze met AL het Vlaams geld doen en als dat allemaal echt nodig is (wat ik ten zeerste betwijfel), dan is dat voor mij oké. Maar ik heb het al eens gezegd, die transparantie is er niet, maar waarom? Hebben ze mss iets te verbergen?
Het Waalse Bevolking heeft niets te verbergen integendeel.
Oud 24 juni 2004, 18:44   #33
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hingis
Het Waalse Bevolking heeft niets te verbergen integendeel.
Dat ze zich dan akkoord stellen dat er ernstige kontroles naar de sociale misbruiken worden gevoerd. Buiten de transfers (de negenproef) krijgt ze zo van tijd tot tijd eigenaardige "topjes van den ijsberg". Zo trokken en dutroux, en zijn echtgenote en de vader van dutroux allen een invaliditeitsuitkering.
Oud 24 juni 2004, 18:57   #34
kempenaar
Provinciaal Statenlid

kempenaar's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar kempenaar
Standaard

Verschillende studies van de geldstromen van Vlaanderen naar Wallonië en Brussel (in miljard euro).

* : sociale zekerheid, SZ.
? : niet meegeteld.

1: studie 2:jaar 3: SZ* 4: federale begroting 5:financiering regio’s
6: interest overdrachten 7: interest staatsschuld 8: Totaal
1 2 3 4 5 6 7 8
-------------------------------------------------------------------
VBO (2003) 2,78 ? 0,60 ? ? 3,38
KBC (2000) 2,73 1,24 0,96 ? ? 4,93
KBC (2003) 2,91 1,23 1,29 ? ? 5,43
AK-VSZ (2002) 2,73 1,24 0,96 ? 3,54 8,47
VEV (2003) 2,91 1,23 1,29 ? 4,57 10,00
VB (2001) 2,73 1,24 0,96 1,56 4,72 11,21

Bronnen: Verbond van Belgische Ondernemingen (VBO), KBC Groep,
Aktiekomitee Vlaamse Sociale Zekerheid (AK-VSZ),
Vlaams Economisch Verbond (VEV), Vlaams Blok (VB).

De berekening van het Vlaams Blok is de meest volledige, die telt ook de interesten mee op de overdrachten van Vlaanderen naar Wallonië.
Laten we deze interesten buiten beschouwing is het de berekening van het VEV die op 10 miljard euro uitkomt.

kempenaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2004, 18:58   #35
jOOSt
Minister-President

jOOSt's schermafbeelding

Standaard

Les Flamands purs et durs préféreront toujours l'original (le Blok) �* la copie des autres partis.

En ik die dacht dat de Libre een zuivere waalse zevergazet was.... 8)
jOOSt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2004, 19:00   #36
jOOSt
Minister-President

jOOSt's schermafbeelding

Standaard

Wie is er hier puur en duur?
jOOSt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2004, 20:38   #37
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

In deze zin heeft LLB overschot van gelijk. Het is superhypocriet van de 'vlaamse' politici om in de eerste plaats naar de PS te wijzen, want het is niet de PS die elke keer de vlaamse belangen uitverkoopt, dat doen de 'vlaamse' politici wel in ruil voor wat vetbetaalde postjes...
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2004, 21:13   #38
Don Quichote
Banneling

Standaard

Het zal mij worst wezen,wat de gazetten schrijven.

Gazetten hebben slechts 1 doel.
Mensen manipuleren.
(en ze betalen ervoor,diezelfde mensen)

Iedereen is vrij om daar anders over te denken.
Don Quichote is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2004, 21:14   #39
doornroosje
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt
In deze zin heeft LLB overschot van gelijk. Het is superhypocriet van de 'vlaamse' politici om in de eerste plaats naar de PS te wijzen, want het is niet de PS die elke keer de vlaamse belangen uitverkoopt, dat doen de 'vlaamse' politici wel in ruil voor wat vetbetaalde postjes...
Ik heb het hier nog gezegd,een waal is veel socialer dan een vlaming en ze trekken veel meer aan een zeel,mss moeten we daar eens een voorbeeld aan nemen!
In Vlaanderen zijn er 20 meningen,en komt men niet overeen.
doornroosje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2004, 21:19   #40
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eugene
5,4 miljard euro Ancapa, volgens KBC.
Juist, maar dat bedrag sluit niet alles in.
plus al de rest nog !! intresten, afbetalingen enz.... meer dan 11 miljard euro !!
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be