![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Voorzie je een opt-out mogelijkheid waarbij mensen niet bijdragen en hun eigen pensioensmaatregelen nemen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
Zoals geweten hebben wij vooral zeer dure ambtenarenpensioenen, die binnenkort een explosieve groei zullen kennen. Die mensen hebben allemaal gemiddeld 2000 euro (dubbel van een bediende en een veelvoud van een zelfstandige), wat noch ethisch, noch betaalbaar is in een repartitiestelsel. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Doch praktisch denk ik dat het beter is om met het gemiddelde bedrag voor iedereen te beginnen, om het er door te krijgen zonder een discussie over extra inkomens / minder uitgaven op andere plaatsen te hoeven voeren. Achteraf kan nog gepleit worden voor verhogingen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Neen, dan nog liever iedereen gelijk, een basis pensioen van 1200 euro en voor de rest moet je zelf maar zorgen met een aanvullend pensioen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Dat is eigenlijk het systeem zoals het in vele landen bestaat.
![]() |
#26 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
doe een ander voorstel , zoals nu heeft iedere belg bijna een ander pensioen , ik zou graag eens weten wat het vandaag kost , , mag ik het de exploitatiekost noemen van de pensioenen , dus de loon en adminsitrative kost los van de uitkeringen . ik denk dat je achterover valt die bedragen te kennen , dus wat vereenvoudigen zou geen kwaad kunnen . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar , als je meer verdient dan kan je ook meer sparen . Ik denk dat het streven naar zzn gzwaarborgt pensioen voor iedereen een zaak van solidariteit is geregeld door de overheid , en in dit voorstel zou de persoon met een volle loopbaan toch al niet meer bijdragen voor zij die niet of veel minder gewerkt hebben en ook niet voor nieuwkomers die niet bijdragen . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Wel is een jaar eerder op pensioen goed voor zo'n 7% minder pensioen in mijn geval. Ik denk dat jouw 3% dus niet kan als je de boel wil laten kloppen. Heb je het doorgerekend?
![]() |
![]() |
#29 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik vind het interessant om een idee te lanceren en de reacties er te zien op afkomen , discutieplatform . Ik denk dat een goed Idee de basis is , en berekeningen kunnen het basisbedrag en de percentages bijpassen . dat vind ik een beter idee , eenvoudig en transparanter dan voor elk beroep en elke individu een ander pensioenregel . Ik denk dat het huidig sisteem met zijn diversiteit zo complex is dat het bijna 50 % aan administratie kost vergeleken met dat wat er uitbetaald wordt . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Ongebreideld blijven bijdragen voor een vaste return, is gewoon een extra impuls voor velen om een nog grotere afkeer van de sz te krijgen. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Banneling
|
![]() Een dergelijk systeem is denkbaar en doenbaar.
Maar wat bijvoorbeeld met ambtenaren die gedurende jaren een iets lagere verloning hebben genoten dan wat ze in de privé konden verkrijgen, omdat ze in ruil een hoger pensioen beloofd werden (en dat ook krijgen). Dan moet hen een "schadevergoeding" betaald worden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
als je nu 25 jaar bent en je draagt vb 500 af , met de devaluatie van het geld en de ontzettend lage intrest die de devaluatie niet overstijgd en rekening houden met de stijgende consumptieprijzen of index , dan is er van 500 € die je nu betaald over 40 jaar bij wijze van spreken nog een hedendaagse waarde van 10 € over . U bijdrage van deze maand voor de pensioenen is het budget voor de pensioenen die volgende maand worden uitbetaald . de rest is een lege doos hoor . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Dus, dan kom ik terug bij die vraag: laat je mensen de keuze, of niet? Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Bij de volgende verkiezingen schrap je de populaire slagzin van alle affiches . " DURVEN VERANDEREN " |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Banneling
|
![]() Waar komt het pensioen eigenlijk vandaan ?????
Heel even kort door de bocht hé , Durf je ? Voorbeeld ..... We hebben vandaag 4 miljoen werkende mensen die bijdrage betalen ( Ambtenaren zijn daar in werkelijkheid NIET bij omdat hun eventuele bijdrage er geen is , hun loon en bijdrage komt al uit de staatskas . ) Ok , we hebben vb vandaag 4 miljoen werkende mensen die bijdragetot het pensioenfonds . stel dat elk van hen 500 € afdraagt . dan is dat 2 miljard per maand. Stel dat het feestje berekenen en bedelen 10 % kost dan hebben we nog 1.8 miljard over . Als we vandaag 2 miljoen gepensioneerden hebben dan kan elk van hen 900 € hebben . Dit is eenvoudig , vul het nu in met reeele cijfers en je weet of het haalbaar is of niet . en hoe ingewikkelder je het maakt , hoe moeilijker het zal zijn om te berekenen En hoe kostelijker de exploitatie van pensioenen . Succes |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
en ja er zijn 30 % ambtenaren van de huidige aantal echt wel nodig die echt goed en nuttig werk doen . mijn excuses en steun aan hen . die ander 70 verdienen dringend een kouden douche . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Administratieve vereenvoudiging is één ding, wat onder andere gerealiseerd wordt door iedereen een gelijk pensioen te geven, en door lasten op arbeid af te schaffen en door te schuiven naar vermogenswinst, slecht gedrag en eventueel BTW. Lasten op arbeid afschaffen. Nog zo'n doordenker voor zij die pensioenen willen op basis van betaalde belastingen: Als een werknemer ineens geen belastingen meer betaalt, en bruto minder verdient, en de aandeelhouders betalen daartegenover meer, weliswaar op een groter bruto inkomen, dan heeft de werknemer ineens geen recht meer op pensioen? Draagt die dan ineens minder bij voor de pensioenen, terwijl die nog net dezelfde taak doet en zijn gerealiseerde opbrengst ergens anders belast wordt? Het moge duidelijk zijn dat betaalde belastingen absoluut geen juiste maatstaf zijn voor hoeveel pensioen iemand moet krijgen. |
|
![]() |
![]() |